Ik stel voor dat Ajax de volgende keer met een steunbetuiging aan Sjerrie komt.quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Ajax de volgende keer met een steunbetuiging aan Sjerrie komt.
Thierry ruikt niet alleen aan lavendel.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
Tijd dat lavendel op de dopinglijst komt
Dit gaat Thijs niet leuk vinden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als ik geen reactie krijg ben ik erg teleurgesteld.
Ik verwacht een ziedende reactie van Thijs80.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als ik geen reactie krijg ben ik erg teleurgesteld.
Die kan wel een maskeringsmiddeltje gebruiken inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Thierry ruikt niet alleen aan lavendel.
quote:De rechtbank in Leeuwarden heeft een vader en zoon veroordeeld voor examenfraude. De man, die conciërge was op de middelbare school van zijn zoon, liet sleutels namaken van de kluizen waar de gemaakte eindexamens in lagen opgeslagen. Zijn zoon kon zo zijn gemaakte eindexamens corrigeren met behulp van een correctiemodel.
quote:Toen de examenfraude aan het licht kwam, zijn de examens van de scholier ongeldig verklaard. Hij heeft zijn gymnasiumdiploma niet gehaald, maar sindsdien wel een mbo-opleiding afgerond.
Je gaat er als vader hier toch niet aan meewerken?quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:41 schreef Aguero het volgende:
[..]
Vriendelijke man, triest verhaal.
Volgens mij kwam het vanuit de vader. De ''reden'' was druk vanuit een soort Hindoestaanse familie-eer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je gaat er als vader hier toch niet aan meewerken?
Ik heb het oorspronkelijke verhaal gevonden:quote:Op woensdag 10 februari 2021 22:45 schreef Aguero het volgende:
[..]
Volgens mij kwam het vanuit de vader. De ''reden'' was druk vanuit een soort Hindoestaanse familie-eer.
Problem solving zoals het bij mijn werk ook gaatquote:We hebben alles geanalyseerd, zodat het nooit meer kan gebeuren in de toekomst', stelde Overmars woensdag voorafgaande aan de bekerwedstrijd tegen PSV bij ESPN. 'Intern hebben we het er goed over gehad, we gaan een extra controlepunt toevoegen. Zolang je met mensen werkt, worden er fouten gemaakt', gaf Overmars aan
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.quote:
Johannes 8:7quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:13 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
De Veluwe is onverbiddelijk.quote:
Wat ben je aan het schilderen?quote:
Kerk, kindernevendienst, catechisatie, op school. Blij dat ik niet meer 'hoefde' toen ik volwassen was.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:26 schreef Felagund het volgende:
Ik heb vroeger zelfs vaak mee gedaan aan de kindernevendienst, maar dit soort dingen heb ik ook niet geleerd.
vreselijk ja, toen ik niet meer hoefde gingen mijn ouders ook nooit meer. Teringlijers.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Kerk, kindernevendienst, catechisatie, op school. Blij dat ik niet meer 'hoefde' toen ik volwassen was.
Ik denk dat nu niemand meer 2x per zondag gaatquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
'Moest' / ging jij twee keer per zondag @:Slobeend ?
Schilderen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:20 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Wat ben je aan het schilderen?
Vaak wel ja.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
'Moest' / ging jij twee keer per zondag @:Slobeend ?
Ja, mijn ouders gaan ook veel minder. Alleen mijn moeder probeert nog wel enige regelmaat er in te houden. Mijn vader is er na tig ook eindelijk van af.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
vreselijk ja, toen ik niet meer hoefde gingen mijn ouders ook nooit meer. Teringlijers.
Catechisatie, is dat hetzelfde als het vormsel (https://nl.wikipedia.org/wiki/Vormsel) in de katholieke kerk?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Kerk, kindernevendienst, catechisatie, op school. Blij dat ik niet meer 'hoefde' toen ik volwassen was.
Als ik het zo wat scan niet, tenminste bij ons niet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Catechisatie, is dat hetzelfde als het vormsel (https://nl.wikipedia.org/wiki/Vormsel) in de katholieke kerk?
Ik ben niet gedoopt want mijn vader had geen zin in die taken die daarbij hoorden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel gedoopt, communie, vormsel.
Litteken voor het leven.
Herkenbaar wel, mijn moeder zat zelf in de organisatie van de kindernevendienst, dus werden we vaak zelf meegenomen (inclusief het voorlezen van stukjes in de kerk daarna). Nu gaat ze zelf ook nooit meer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:29 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
vreselijk ja, toen ik niet meer hoefde gingen mijn ouders ook nooit meer. Teringlijers.
Nee, dat zou 'belijdenis doen' zijn. Dat is volgens mij vooral voor jongvolwassenen, een soort bevestiging van erbij te horen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Catechisatie, is dat hetzelfde als het vormsel (https://nl.wikipedia.org/wiki/Vormsel) in de katholieke kerk?
De horror.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nee, dat zou 'belijdenis doen' zijn. Dat is volgens mij vooral voor jongvolwassenen, een soort bevestiging van erbij te horen.
Catechisatie voor mij was wekelijks met 5/10 anderen over het geloof praten. Tussen je 12e en 16e was dat.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben niet gedoopt want mijn vader had geen zin in die taken die daarbij hoorden.
Zo toegewijd waren ze dan ook wel weer.
Dat gaat hier ook nog langer door dan 16e. Hier is er een 20+ groep maar uiteindelijk 'moet' je natuurlijk belijdeniscatechisatie doen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nee, dat zou 'belijdenis doen' zijn. Dat is volgens mij vooral voor jongvolwassenen, een soort bevestiging van erbij te horen.
Catechisatie voor mij was wekelijks met 5/10 anderen over het geloof praten. Tussen je 12e en 16e was dat.
Klinkt inderdaad vreselijk. Bij ons kwam het vormsel in groep 8 volgens mij, toen was ik zelf nog niet jongvolwassen genoeg om er echt goed over te kunnen beslissen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, bij ons was er ook een groep voor 16+ers, maar zover kwam het gelukkig niet meer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:39 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat gaat hier ook nog langer door dan 16e. Hier is er een 20+ groep maar uiteindelijk 'moet' je natuurlijk belijdeniscatechisatie doen.
Maar dat zal ik nooit doen.
Zit er nog wel wat volk? Als ik er langsfiets zit er nog maar 1/4 van wat er 'vroeger' zat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:42 schreef El-Stinho het volgende:
Maar als ik naar de kerk ga, ben ik meestal aan het filosoferen over de voetbaldag die komt. Zo ben ik.
Dat is wel heel lang, maar de diensten leken sowieso vaak eindeloos.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:43 schreef El-Stinho het volgende:
Een keer duurde de beëdigingsochtenddienst van een nieuwe dominee bijna 2,5 uur.
Vroeger, zeker met kerst, zat de zaal altijd wel vol. Maar richting maart 2020 werd het volgens mij steeds rustiger. Onze dominee is een langdradige. De vorige die we hadden woont tegenwoordig bij ons om de hoek, maar die was toch iets bondiger. En daar knappen veel mensen op af volgens mij.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zit er nog wel wat volk? Als ik er langsfiets zit er nog maar 1/4 van wat er 'vroeger' zat.
Heb het idee dat de CDA-christen (dit is wel heel generaliserend) amper meer in de kerk zit en vooral de groep 'strengen' juist blijft volharden en toeneemt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zit er nog wel wat volk? Als ik er langsfiets zit er nog maar 1/4 van wat er 'vroeger' zat.
De gematigde christen in de kerk is een CU'er doorgaans.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Heb het idee dat de CDA-christen (dit is wel heel generaliserend) amper meer in de kerk zit en vooral de groep 'strengen' juist blijft volharden en toeneemt.
"Gaat heen en vermenigvuldigt u"
Ik heb eerlijk gezegd wel angsten door geloof.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:49 schreef El-Stinho het volgende:
Maar ach, ik weet niet wanneer ik er definitief mee kap. Maar ik weet al jaren dat het nooit iets gaat worden. Helemaal geen energie om me in iets ongrijpbaars te leggen waar je prima mee zonder kan.
Wat voor angsten?quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd wel angsten door geloof.
Drenthe is toch ook wel een bijzondere provincie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:12 schreef maxi-mus het volgende:
De plaatselijke ijsbaan in het Drentse dorp Dalen is vernield met een trekker. Mogelijke aanleiding is onenigheid die in het dorp ontstaan zou zijn over het wel of niet opengaan van de ijsbaan.
Het bestuur van IJsvereniging Dalen liet onlangs weten dat de baan deze winter niet open zou gaan vanwege de coronamaatregelen. Dit leidde tot zowel begrip als teleurstelling in het dorp. Tijdens een ingelaste vergadering maandagavond besloot het bestuur van de ijsclub ruimte te maken voor een nieuw bestuur, dat de baan deze winter wel wil openen. "Al is het maar één dag", zegt Erik Ruinemans van het nieuwe bestuur tegen RTV Drenthe.
Er werd een laagje water op de baan gepompt en gestaag was er een ijsvloer aan het ontstaan. Maar toen Ruinemans gisteravond ging kijken bij de ijsbaan, trof hij een ravage aan. De hele ijslaag was kapot. "Het was één grote chaos. Iemand was kriskras over de ijsbaan gereden."
Verhaal halen
Op bewakingsbeelden van een omwonende was te zien dat het om een trekker ging. Door rond te vragen bij boeren uit de buurt kwam Ruinemans erachter van wie de trekker was. Samen met een oud-bestuurslid van de ijsvereniging ging hij naar de eigenaar toe, een man uit het nabijgelegen Hollandscheveld, om verhaal te halen. "Gewoon, een normaal gesprek zonder vooringenomenheid. Misschien had het geen opzet."
De trekkereigenaar gaf toe dat hij over de baan had gereden, maar hij stelde dat hij er alleen sneeuw af wilde halen en geen kwaad in de zin had. "Maar na wat doorvragen kreeg het gesprek een rare wending en had hij volgens mij wel door dat-ie fout zat", zegt Ruinemans. "Hij greep naar zijn telefoon, belde 112 en zei dat hij bedreigd werd. Daarna kwam de politie er ook nog bij. Gelukkig hadden wij het gesprek opgenomen."
IJsbaan wordt hersteld
Uiteindelijk heeft de man volgens Ruinemans een verbod van de politie gekregen om tot maandag in Dalen te komen. Er wordt geprobeerd de ijsbaan te herstellen. "Via de voetbalvereniging hebben we nog een waterpomp mogen gebruiken en vannacht wordt alles in het werk gesteld om een nieuwe ijslaag te kunnen creëren."
De hoop is dat er zaterdag of zondag in Dalen geschaatst kan worden. "Je zou het kunnen omschrijven als een soapserie, maar laat deze soap positief eindigen", besluit Ruinemans.
https://nos.nl/artikel/23(...)t-van-soapserie.html
Is er een kinderachtiger type mens dan boeren?quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:12 schreef maxi-mus het volgende:
De plaatselijke ijsbaan in het Drentse dorp Dalen is vernield met een trekker. Mogelijke aanleiding is onenigheid die in het dorp ontstaan zou zijn over het wel of niet opengaan van de ijsbaan.
Het bestuur van IJsvereniging Dalen liet onlangs weten dat de baan deze winter niet open zou gaan vanwege de coronamaatregelen. Dit leidde tot zowel begrip als teleurstelling in het dorp. Tijdens een ingelaste vergadering maandagavond besloot het bestuur van de ijsclub ruimte te maken voor een nieuw bestuur, dat de baan deze winter wel wil openen. "Al is het maar één dag", zegt Erik Ruinemans van het nieuwe bestuur tegen RTV Drenthe.
Er werd een laagje water op de baan gepompt en gestaag was er een ijsvloer aan het ontstaan. Maar toen Ruinemans gisteravond ging kijken bij de ijsbaan, trof hij een ravage aan. De hele ijslaag was kapot. "Het was één grote chaos. Iemand was kriskras over de ijsbaan gereden."
Verhaal halen
Op bewakingsbeelden van een omwonende was te zien dat het om een trekker ging. Door rond te vragen bij boeren uit de buurt kwam Ruinemans erachter van wie de trekker was. Samen met een oud-bestuurslid van de ijsvereniging ging hij naar de eigenaar toe, een man uit het nabijgelegen Hollandscheveld, om verhaal te halen. "Gewoon, een normaal gesprek zonder vooringenomenheid. Misschien had het geen opzet."
De trekkereigenaar gaf toe dat hij over de baan had gereden, maar hij stelde dat hij er alleen sneeuw af wilde halen en geen kwaad in de zin had. "Maar na wat doorvragen kreeg het gesprek een rare wending en had hij volgens mij wel door dat-ie fout zat", zegt Ruinemans. "Hij greep naar zijn telefoon, belde 112 en zei dat hij bedreigd werd. Daarna kwam de politie er ook nog bij. Gelukkig hadden wij het gesprek opgenomen."
IJsbaan wordt hersteld
Uiteindelijk heeft de man volgens Ruinemans een verbod van de politie gekregen om tot maandag in Dalen te komen. Er wordt geprobeerd de ijsbaan te herstellen. "Via de voetbalvereniging hebben we nog een waterpomp mogen gebruiken en vannacht wordt alles in het werk gesteld om een nieuwe ijslaag te kunnen creëren."
De hoop is dat er zaterdag of zondag in Dalen geschaatst kan worden. "Je zou het kunnen omschrijven als een soapserie, maar laat deze soap positief eindigen", besluit Ruinemans.
https://nos.nl/artikel/23(...)t-van-soapserie.html
Zeker wel, denk zeker 80% van het SGP electoraat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 23:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk dat nu niemand meer 2x per zondag gaat
Hier ook, zelfs nog een paar jaar misdienaar geweest. Ik zeg er dan altijd meteen bij dat ik nooit misbruikt benquote:Op woensdag 10 februari 2021 23:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel gedoopt, communie, vormsel.
Litteken voor het leven.
Zin van het leven is er niet, zoek zelf maar iets leuks uit om te doen. Als je dood bent, is er niets meer, net als voor je geboorte. Duidelijk?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat je gaat nadenken over de zin van het levenEn wat als je dood bent.
Precies in het midden van weer een kabinetsperiode Rutte, daarna weer lekker 2 jaar de teflonlaag afspoelen voor de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef El-Stinho het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)oeslagenaffaire.html
Parlementaire Enquête. @:koffieplanter @:slobeend
Wel pas maximaal voor de zomer van 2022.
[ afbeelding ]
De volgende parlementaire enquête staat alweer voor de deur met coronaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Precies in het midden van weer een kabinetsperiode Rutte, daarna weer lekker 2 jaar de teflonlaag afspoelen voor de volgende verkiezingen.
Alles is de schuld van Hugo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De volgende parlementaire enquête staat alweer voor de deur met corona
Groningen ook nog, we worden verwend. Conclusie: alles en iedereen zat fout, maar ze mogen wel blijven zitten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De volgende parlementaire enquête staat alweer voor de deur met corona
In 2022 dus Groningen én de Toeslagen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Groningen ook nog, we worden verwend. Conclusie: alles en iedereen zat fout, maar ze mogen wel blijven zitten.
Diederik Gommers als persoon.quote:
Wellicht dat het onafhankelijke onderzoek naar de steun aan Syrische rebellen ons ook nog wat leuks gaat opleveren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
In 2022 dus Groningen én de Toeslagen.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-vanaf-juni-22.html
Leuke rubriek. Al ben ik meer van de frikandellen.quote:Vervoer vaccins amateuristisch: uitbesteed aan krokettenbakker
Sorry ik sliep nog.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:11 schreef Koffieplanter het volgende:
@:Mani89 Bosma gaat over een minuut of 5 traditioneel inhakken op Ollongren, een favoriete rubriek van mij. Kijktip.
Kroketje op zijn tijd niks mis mee. Al eet ik sowieso weinig van de frituur.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Leuke rubriek. Al ben ik meer van de frikandellen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Hiervoor de politie inschakelen.
[ twitter ]
Is dat strafbaar? Wederom blij dat ik niet in dat hellhole woon.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lichtelijk geagiteerd.
Nee. Ook chicken tonight gehamsterd?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Mani89 het volgende:
Weten jullie of drinkyoghurt van optimel ofzo een volwaardig ontbijt is? Je had zo'n actie van 2+2 gratis op literpakken dus nu ga ik elke ochtend een halve liter atten. Maar is dat voldoende?
Iemand om het leven brengen? Ja, dat schijnt niet te mogen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Is dat strafbaar? Wederom blij dat ik niet in dat hellhole woon.
Nee daar moet ook nog een zak sjips bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Mani89 het volgende:
Weten jullie of drinkyoghurt van optimel ofzo een volwaardig ontbijt is? Je had zo'n actie van 2+2 gratis op literpakken dus nu ga ik elke ochtend een halve liter atten. Maar is dat voldoende?
In Mokum kijken ze niet op een lijkje meer of minder. Ik bedoel met een bootje door de grachten varen als er ijs op ligt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Iemand om het leven brengen? Ja, dat schijnt niet te mogen.
Niks mis met schaatsenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:03 schreef El-Stinho het volgende:
Kunnen we schaatsen niet verbieden?
Ja net 3 dagen lang van de Saté gegeten. Wat een genot.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:53 schreef showtimer het volgende:
[..]
Nee. Ook chicken tonight gehamsterd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |