Daar gaat natuurlijk geen rechter in mee als het er op aan zou komen. Dan gaat iedereen dat doen namelijk. Dan ondergraaf je de hele wet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij werken ze daar sluw omheen door het als een reservering te behandelen. Zo wordt het ook uitdrukkelijk genoemd.
Er komt dan nog geen koopovereenkomst tot stand bij het reserveren, het is vrijblijvend.
Hoe kun jij de hardware binnen 14 dagen testen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo is die verzegeling niet relevant? Als er programmatuur op staat en hij is verzegeld dan is dat hartstikke relevant
Als je in de winkel het product kunt onderzoeken en daar betaalt, is dat m,i. gewoon een winkelverkoop...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar gaat natuurlijk geen rechter in mee als het er op aan zou komen. Dan gaat iedereen dat doen namelijk. Dan ondergraaf je de hele wet.
Hoe kan jij een stuk software testen binnen 14 dagen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe kun jij de hardware binnen 14 dagen testen?
Laat dat nou net het hele punt van click en collect zijn. Maar het gaat om het moment van het sluiten van de overeenkomst, wat er bij het afhalen gebeurt is dan op zich niet zo heel relevant meer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je in de winkel het product kunt onderzoeken en daar betaalt, is dat m,i. gewoon een winkelverkoop...
Moet er niet alleen een ingepakte dichte doos voor je klaar staan..
Dan is het dus de vraag wanneer de overeenkomst tot stand komtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laat dat nou net het hele punt van click en collect zijn. Maar het gaat om het moment van het sluiten van de overeenkomst, wat er bij het afhalen gebeurt is dan op zich niet zo heel relevant meer.
Goed dan ga ik morgen voor 1000 euro reserveren en kom ik het niet ophalen eens kijken wat er dan gebeurt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag wanneer de overeenkomst tot stand komt. Een vrijblijvende reservering lijkt me geen koopovereenkomst.
Je koopt de hardware, die moet je kunnen uitproberen. Voor een aparte koop van software gelden andere regels.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe kan jij een stuk software testen binnen 14 dagen?
Zie nu wat uitspraken van de geschillencommissie. Je hebt gelijk iddquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Je koopt de hardware, die moet je kunnen uitproberen. Voor een aparte koop van software gelden andere regels.
Niks. Bijvoorbeeld action zegt ook:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed dan ga ik morgen voor 1000 euro reserveren en kom ik het niet ophalen eens kijken wat er dan gebeurt.
quote:Vormt het gebruik van de Click & Collect-service een juridisch bindende overeenkomst?
Nee, door gebruik te maken van onze Click & Collect service geef je alleen aan dat je interesse hebt om één of meerdere van onze winkelproducten te kopen. Aankoop vindt plaats bij het afhaalpunt van de winkel. Houd er rekening mee dat onze medewerkers hard werken om jouw Click & Collect-reservering te verzamelen en dat er een tijdslot voor ophalen voor je wordt gereserveerd. Action is niet wettelijk verplicht om de producten van jouw keuze aan je te verkopen.
Ik betwijfel het, gezien onderstaande van de Action-site:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar over gesproken, zouden ketens als action zich realiseren dat die aankopen via hun click en collect site een koop op afstand zijn?
En op dat moment gaat er vast ook gedoe komen over de handlingkosten.quote:De producten worden ingepakt meegegeven. Bij het ophalen kun je geen aanpassingen meer doen aan de gereserveerde producten. Retourneren kan als de winkels weer open zijn.
Onzin, dat deden ze al. Je kan gewoon je geld terugkrijgen als je binnen de termijn iets retourneert.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef trein2000 het volgende:
Ze weten het overigens zelf ook wel, want ze doen ineens aan geld terug bij retourneren. Dat doen ze normaal niet
Misschien is dat dan specifiek mijn filiaal hoor, maar bij ons kreeg je een tegoedbon.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:43 schreef KersenKiller het volgende:
[..]
Onzin, dat deden ze al. Je kan gewoon je geld terugkrijgen als je binnen de termijn iets retourneert.
En wat denk jij dat ze gaan doen als je een reservering niet komt ophalen (en dua ook niet betaalt)? Dan gaan ze echt niet achter je aan met een incassobreau hoor...
kapt.Ruigbaardquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, al vrij oude grap. De user die erom bekend stond, zie ik al een tijd niet meer.
Ze kunnen dat zelf wel zo zeggen, maar houdt het ook stand? Ze hanteren een winkelmandje en zijn niet écht eenduidig:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niks. Bijvoorbeeld action zegt ook:
[..]
quote:Wil je de reservering annuleren? Stuur dan een bericht met je ordernummer, winkel en ophaalmoment
Ik zou geneigd zijn dit wel als zodanig aan te merken hoor. Vooral omdat anders je die hele wet gaat ondergraven, dan wordt dit de nieuwe standaard truc van alle afhaallocaties.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Ze kunnen dat zelf wel zo zeggen, maar houdt het ook stand? Ze hanteren een winkelmandje en zijn niet écht eenduidig:
[..]
Ik geloof niet dat wij het oneens zijn. Ik zou dit als consument als koop op afstand zien.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou geneigd zijn dit wel als zodanig aan te merken hoor. Vooral omdat anders je die hele wet gaat ondergraven, dan wordt dit de nieuwe standaard truc van alle afhaallocaties.
“U sluit pas de overeenkomst als u het pakket ophaalt bij het PostNL punt.” Dat kan niet de bedoeling van de wetgever geweest zijn.
Exact mijn ervaring, traag deed nauwelijks wat, factory recovery.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef Fer het volgende:
Kocht jaren terug een laptop bij MM, deed hem open, vond hem zo traag. Startte na 20 minuten de factory recovery en deed hem weer in doos. Adapter en alle accesoires nog in de zakjes. Kreeg keurig mijn geld terug, moest alleen wel via de post retour, want de winkel nam geen geopende zaken terug.
https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/9919quote:Mag ik mijn product retourneren?
Beoordeling
Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
• Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken
(bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);
• Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt;
• Prepaid pakketten;
• Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn);
• Telecom abonnementen waarbij de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is overschreden.
• Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken.
Wat is een verzegeld product?
Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.
Bron: https://www.juridischloke(...)n-in-het-buitenland/quote:Wat als ik niet tevreden ben met een aankoop uit een EU-land?
Koopt u iets via internet of per telefoon uit een EU-land, Noorwegen of IJsland? Dan zijn uw rechten hetzelfde als in Nederland. Zo mag u uw aankoop binnen 14 dagen terugsturen.
Dus je gaat dan ook pas de betaalverplichting aan bij het PostNL punt? Dus als je het niet ophaalt dan gaat het gewoon weer retour?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou geneigd zijn dit wel als zodanig aan te merken hoor. Vooral omdat anders je die hele wet gaat ondergraven, dan wordt dit de nieuwe standaard truc van alle afhaallocaties.
“U sluit pas de overeenkomst als u het pakket ophaalt bij het PostNL punt.” Dat kan niet de bedoeling van de wetgever geweest zijn.
Ging daar even om het feit of je ermee wegkomt als voor ¤1000 reserveert en vervolgens niet komt opdagen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Ze kunnen dat zelf wel zo zeggen, maar houdt het ook stand? Ze hanteren een winkelmandje en zijn niet écht eenduidig:
[..]
Versturen onder rembours. Of de factuur achteraf. Kan prima.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus je gaat dan ook pas de betaalverplichting aan bij het PostNL punt? Dus als je het niet ophaalt dan gaat het gewoon weer retour?
Dat is wel wezenlijk iets anders dan een product bij een fysieke winkel apart zetten voor een klant.
Sowieso heeft Action standaard een 8 dagen niet goed geld terug garantie.....doorgaans heb je na 8 dagen wel door dat het troep is dat je hebt gekocht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar over gesproken, zouden ketens als action zich realiseren dat die aankopen via hun click en collect site een koop op afstand zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |