abonnement Unibet Coolblue
pi_197927562
Kunnen we wat uitcash ervaringen delen? Ben wel benieuwd. Ben zeker nog niet van plan te gaan cashen maar eind van het jaar wanneer Bitcoin in de six figures range handelt misschien klein beetje winst pakken.

Ik hoor graag welke exchanges fijn/niet fijn zijn en welke banken moelijk doen.

Zelf ervaring met Bitstamp naar ABN. Grootste bedrag wat ik in een keer uitcashde was 55k en dat gaf aan beide kanten geen problemen of vertragingen. Maar ik zou zelf niet erg gerust zijn op een paar ton uitcashen...

Vooral omdat mijn rekening normaal een paar tientjes heeft staan.

Bij Bitstamp tussendoor wel eens mijn fondsen/inkomsten moeten bewijzen. Niet heel chill, maar goed.

hier wat mindere ervaring: BTC / bank vraagt info mbt crypto
pi_197927623
Boven iets van 15.000 euro wordt het aangemerkt als verdachte transactie. Maak je er 10.000 van en doe je dat 5 keer dan wordt het ook aangemerkt als verdacht. Dan moeten ze het delen met de belastingdienst en weten ze dus dat je die inkomsten hebt gehad. Zelf gebruik ik skrill (ook al gaat dat niet om honderdduizenden euro's jammer genoeg), maar met 250 euro per dag pinnen zonder dat het op je rekening zichtbaar is kan je mooi vooruit
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:04:43 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197928324
Ik snap echt niet dat wanneer je ‘een paar ton’ kunt uitcashen, je dat niet doet. Ook
250K is in zekere zin al life-changing in die zin dat het je de mogelijkheid geeft om veel beterende gaan wonen of de rest van je leven parttime te gaan werken.
Het verschil tussen 0 en 250K is veel en veel groter dan tussen 750K en 1M.

Maar ja, ik ben een ouwe lul die niks van crypto snapt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197928841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:04 schreef LXIV het volgende:
Ik snap echt niet dat wanneer je ‘een paar ton’ kunt uitcashen, je dat niet doet. Ook
250K is in zekere zin al life-changing in die zin dat het je de mogelijkheid geeft om veel beterende gaan wonen of de rest van je leven parttime te gaan werken.
Het verschil tussen 0 en 250K is veel en veel groter dan tussen 750K en 1M.

Maar ja, ik ben een ouwe lul die niks van crypto snapt.
Het ligt eraan wat je doel is. Voor sommige mensen is 250k misschien niet zoveel. Sommige mensen hopen misschien dat BTC nog vertienvoudigt en dat hun 250k dan vervolgens 2,5 miljoen waard is. Dat is pas echt life-changing. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen dan liever zo'n risico nemen dan voor 250k uitcashen, als je het geld niet echt nodig hebt.

Zelf begin ik het vanaf 250k leuk te vinden, maar daaronder vind ik het ook peanuts.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 21:12:56 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197933260
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:04 schreef LXIV het volgende:
Ik snap echt niet dat wanneer je ‘een paar ton’ kunt uitcashen, je dat niet doet. Ook
250K is in zekere zin al life-changing in die zin dat het je de mogelijkheid geeft om veel beterende gaan wonen of de rest van je leven parttime te gaan werken.
Het verschil tussen 0 en 250K is veel en veel groter dan tussen 750K en 1M.

Maar ja, ik ben een ouwe lul die niks van crypto snapt.
Deze man _O_

Dit voorbeeld heb je eerder genoemd en benoem ik ook altijd. Want het is zóveel waarheid _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197939977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Deze man _O_

Dit voorbeeld heb je eerder genoemd en benoem ik ook altijd. Want het is zóveel waarheid _O_
:') wat een nonsens.
Ik vraag om uitcash ervaringen, niet om financieel advies van boomers.

Je weet niks van mijn achtergrond of situatie, dus hoe kun je nou zo stellig dit soort troep uitkramen.
NGMI
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 09:57:44 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197940079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:

[..]

:') wat een nonsens.
Ik vraag om uitcash ervaringen, niet om financieel advies van boomers.

Je weet niks van mijn achtergrond of situatie, dus hoe kun je nou zo stellig dit soort troep uitkramen.
NGMI
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik reflecteerde het puur op mijn eigen situatie omdat ik iedere maand 25 euro van mijn palletsorteerbaantje bitcoin koop :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197940274
quote:
9s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik reflecteerde het puur op mijn eigen situatie omdat ik iedere maand 25 euro van mijn palletsorteerbaantje bitcoin koop :)
Kun je lollig doen, maar ik kijk niet neer op tientjes. Ik ben alleen ook niet zo arrogant om mensen te vertellen wat ze wel of niet moeten doen met hun geld. Weet jij waar de koers heen gaat? Ik niet.

Dus ik kan niet stellen dat iemand beter af is door te kopen/verkopen. Ik heb mijn redenen om te denken dat het beter gaat renderen dan andere assets.

Weet jij mijn financiele situatie? Denk het niet. Dus je kan niets zeggen over of een paar ton genoeg is of niet.

Ken jij mijn psyche? Denk het niet. Dus je kan niet stellig beweren dat 0-250K een grotere stap is dan 750k-1MM.

3MM or busto. Let's go cuckie boys
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 10:09:36 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197940288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:

[..]

Kun je lollig doen, maar ik kijk niet neer op tientjes. Ik ben alleen ook niet zo arrogant om mensen te vertellen wat ze wel of niet moeten doen met hun geld. Weet jij waar de koers heen gaat? Ik niet.

Dus ik kan niet stellen dat iemand beter af is door te kopen/verkopen. Ik heb mijn redenen om te denken dat het beter gaat renderen dan andere assets.

Weet jij mijn financiele situatie? Denk het niet. Dus je kan niets zeggen over of een paar ton genoeg is of niet.

Ken jij mijn psyche? Denk het niet. Dus je kan niet stellig beweren dat 0-250K een grotere stap is dan 750k-1MM.

3MM or busto. Let's go cuckie boys
Daarom bood ik mijn excuses aan. Sorry hoor :'(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197940310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daarom bood ik mijn excuses aan. Sorry hoor :'(
Je bent een fucking mod op fok. Ga je tijd nuttiger besteden man, holy shit. Lig je straks op je 25 euro ikea matras sterfbed, 'had ik maar meer tijd aan moderation op fok forum besteed'.

Never gonna make it.
pi_197942514
quote:
12s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:24 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Kunnen we wat uitcash ervaringen delen? Ben wel benieuwd. Ben zeker nog niet van plan te gaan cashen maar eind van het jaar wanneer Bitcoin in de six figures range handelt misschien klein beetje winst pakken.

Ik hoor graag welke exchanges fijn/niet fijn zijn en welke banken moelijk doen.

Zelf ervaring met Bitstamp naar ABN. Grootste bedrag wat ik in een keer uitcashde was 55k en dat gaf aan beide kanten geen problemen of vertragingen. Maar ik zou zelf niet erg gerust zijn op een paar ton uitcashen...

Vooral omdat mijn rekening normaal een paar tientjes heeft staan.

Bij Bitstamp tussendoor wel eens mijn fondsen/inkomsten moeten bewijzen. Niet heel chill, maar goed.

hier wat mindere ervaring: BTC / bank vraagt info mbt crypto
Ik gebruik regelmatig Kraken verkopen van bitcoin was geen probleem en zelfs met grote bedragen staat het op je rekening binnen een paar uur. (200.000 euro was geen probleem)

Let wel op als je bitcoin uitcashed denk er wel over na of je het al hebt opgegeven in box 3 de laatste jaren.
Als je het nu pas opgeeft in box3 wil de belastingdienst zien dat je het ook dit jaar hebt aangekocht is dat niet zo willen ze bewijs zien wanneer het wel is aangekocht en dan kan je een boete verwachten over het niet aangeven van vermogen. In het ergste geval als je de aankoop van BTC niet kan aantonen pakken ze alles af dan ziet de belastingdienst het als witwassen van mogelijk crimineel geld. Vervelend maar het is wel de realiteit. Als je je crypto hebt gemined moet je vooral oppassen dat is vaak wat witwassers zeggen dan gaan ze echt aan het werk met je. Als jouw aankopen van videokaarten/asic miners ongeveer overeenkomen met wat jij in crypto hebt dan is er alsnog geen probleem maar dit traject duurt in algemeen veel langer.

Banken willen ook wel eens tijdelijk je rekening op slot gooien. In algemeen doen ze dat alleen de eerste keer boven 10.000 euro jouw account krijgt als alles goed is dan een notitie dat je legaal in crypto zit. (Rabobank/ ING zijn wat soepeler dan ABN uit mijn ervaring en BUNQ sloot per direct de rekening zonder weerwoord maar dat was ook 2017 nu is BUNQ vast soepeler geworden)

Dat zijn mijn ervaringen en de belastingdienst komt niet altijd even vriendelijk over als je daar bang voor bent beter om een advocaat het te laten oplossen maar zelf doen is natuurlijk leuker.

[ Bericht 5% gewijzigd door longasleep op 11-02-2021 12:44:34 ]
Arrr!
pi_197943022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:20 schreef longasleep het volgende:

[..]

Ik gebruik regelmatig Kraken verkopen van bitcoin was geen probleem en zelfs met grote bedragen staat het op je rekening binnen een paar uur. (200.000 euro was geen probleem)

Let wel op als je bitcoin uitcashed denk er wel over na of je het al hebt opgegeven in box 3 de laatste jaren.
Als je het nu pas opgeeft in box3 wil de belastingdienst zien dat je het ook dit jaar hebt aangekocht is dat niet zo willen ze bewijs zien wanneer het wel is aangekocht en dan kan je een boete verwachten over het niet aangeven van vermogen. In het ergste geval als je de aankoop van BTC niet kan aantonen pakken ze alles af dan ziet de belastingdienst het als witwassen van mogelijk crimineel geld. Vervelend maar het is wel de realiteit. Als je je crypto hebt gemined moet je vooral oppassen dat is vaak wat witwassers zeggen dan gaan ze echt aan het werk met je. Als jouw aankopen van videokaarten/asic miners ongeveer overeenkomen met wat jij in crypto hebt dan is er alsnog geen probleem maar dit traject duurt in algemeen veel langer.

Banken willen ook wel eens tijdelijk je rekening op slot gooien. In algemeen doen ze dat alleen de eerste keer boven 10.000 euro jouw account krijgt als alles goed is dan een notitie dat je legaal in crypto zit. (Rabobank/ ING zijn wat soepeler dan ABN uit mijn ervaring en BUNQ sloot per direct de rekening zonder weerwoord maar dat was ook 2017 nu is BUNQ vast soepeler geworden)

Dat zijn mijn ervaringen en de belastingdienst komt niet altijd even vriendelijk over als je daar bang voor bent beter om een advocaat het te laten oplossen maar zelf doen is natuurlijk leuker.
Woo thanks! Nuttige info.

Woon zelf niet meer in NL en sta ook niet ingeschreven in het GBA. Gaat wel weer een dingetje worden met de bank wrs.
pi_197943512
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:53 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Woon zelf niet meer in NL en sta ook niet ingeschreven in het GBA. Gaat wel weer een dingetje worden met de bank wrs.
Je wil wel uitcashen naar NL bank?

Bij Bl3p kun je bitcoin verkopen en als euro's in je account laten staan. Als je dan om de zoveel tijd wat uitcasht heb je weinig problemen denk ik. Enige nadeel is dat je euro's dan bij een 3e partij staan. Heb zelf weinig ervaring met uitcashen overigens, mijn geld gaat vooral de andere kant op. :P



[ Bericht 7% gewijzigd door dimmak op 11-02-2021 13:44:16 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197944110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 13:31 schreef dimmak het volgende:

[..]

Je wil wel uitcashen naar NL bank?

Bij Bl3p kun je bitcoin verkopen en als euro's in je account laten staan. Als je dan om de zoveel tijd wat uitcasht heb je weinig problemen denk ik. Enige nadeel is dat je euro's dan bij een 3e partij staan. Heb zelf weinig ervaring met uitcashen overigens, mijn geld gaat vooral de andere kant op. :P

[ afbeelding ]
bl3p is net als btcdirect wrs. spreads zo wijd daar kan ik een vrachtwaggen tussen parkeren. zet mn geld nog liever meteen in de fik dan dat ik zulke oplichters rijk maak
pi_197944133
ja lol. wil je van een paar coins af ram je t boek tot 3k lager. adviseer met goed geweten aub nooit zulke kut exchanges aan mensen
  donderdag 11 februari 2021 @ 19:38:14 #16
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_197951147
Heb laatst goed gecashed, 5 figures, en geen issues gehad.
Ook ABN trouwens, via bl3p en/of litebit.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_197951386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 14:09 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
ja lol. wil je van een paar coins af ram je t boek tot 3k lager. adviseer met goed geweten aub nooit zulke kut exchanges aan mensen
Bl3p is gewoon een prima exchange pleb.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197965723
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:04 schreef LXIV het volgende:
Ik snap echt niet dat wanneer je ‘een paar ton’ kunt uitcashen, je dat niet doet. Ook
250K is in zekere zin al life-changing in die zin dat het je de mogelijkheid geeft om veel beterende gaan wonen of de rest van je leven parttime te gaan werken.
Het verschil tussen 0 en 250K is veel en veel groter dan tussen 750K en 1M.

Maar ja, ik ben een ouwe lul die niks van crypto snapt.
hebzucht drijft de man
pi_197978622
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:38 schreef ssjgoku het volgende:
Heb laatst goed gecashed, 5 figures, en geen issues gehad.
Ook ABN trouwens, via bl3p en/of litebit.
En wat zei de belastingdienst?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:54:31 #20
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_197979332
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

En wat zei de belastingdienst?
Niets.
Meestal pas jaar erop geloof ik?

Afijn, ga het netjes opgeven en kan het netjes aantonen if needed.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 11:54:36 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_197980310
Iemand ervaring met uitcashen via Oceanex?
pi_197980708
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:54 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Niets.
Meestal pas jaar erop geloof ik?

Afijn, ga het netjes opgeven en kan het netjes aantonen if needed.
Je Cashed 5 getallen uit maar je weet niet hoe je aangifte doet?
Nu pakt het goed uit, maar dit kan je duur komen te staan, de belastingdienst gaat uit van de waarde op 1 januari, in 2018 kon je dat behoorlijk duur te staan komen waar op 1 jan de koers 17K is en later dat jaar nog een zesde daarvan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 13 februari 2021 @ 12:48:27 #23
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_197981063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je Cashed 5 getallen uit maar je weet niet hoe je aangifte doet?
Nu pakt het goed uit, maar dit kan je duur komen te staan, de belastingdienst gaat uit van de waarde op 1 januari, in 2018 kon je dat behoorlijk duur te staan komen waar op 1 jan de koers 17K is en later dat jaar nog een zesde daarvan.
Waar trek jij de conclusie dat ik niet weet hoe aangifte werkt? Wtf. :D echt die aannames soms.
Ga er nieteens op in verder.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_197981111
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:48 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Waar trek jij de conclusie dat ik niet weet hoe aangifte werkt? Wtf. :D echt die aannames soms.
Ga er nieteens op in verder.
Je schrijft zelf: "Meestal pas jaar erop geloof ik?"
Echt, wat is dat tegenwoordig met gebruikers? Snappen mensen uberhaupt wel hoe een forum werkt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:17:29 #25
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_197981371
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je schrijft zelf: "Meestal pas jaar erop geloof ik?"
Echt, wat is dat tegenwoordig met gebruikers? Snappen mensen uberhaupt wel hoe een forum werkt?
Eh, ja, als je een aangifte niet gedaan zou hebben, of fout zou hebben gedaan, zou je normaliter pas een jaar later iets horen.
Echter, heb ik wel altijd alles netjes gedaan.
Wat is dat tegenwoordig met begrijpend lezen?
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_197981397
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:17 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

Eh, ja, als je een aangifte niet gedaan zou hebben, of fout zou hebben gedaan, zou je normaliter pas een jaar later iets horen.
Echter, heb ik wel altijd alles netjes gedaan.
Wat is dat tegenwoordig met begrijpend lezen?
Misschien moet je je dan duidelijker uitdrukken, laten we het gezellig houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:21:38 #27
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_197981416
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien moet je je dan duidelijker uitdrukken, laten we het gezellig houden.
Got a point, en eens :)
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_197981444
Overigens hoop ik dat de belasting eens anders gaat aankijken tegen bitcoin/crypto currencies, maar ook wat betreft vast goed, winst is leuk, maar het is natuurlijk gewoon virtueel, liever dat men dan iets hoger belasting tarief hanteert op moment van winst neming.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 februari 2021 @ 13:32:17 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197981542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:23 schreef raptorix het volgende:
Overigens hoop ik dat de belasting eens anders gaat aankijken tegen bitcoin/crypto currencies, maar ook wat betreft vast goed, winst is leuk, maar het is natuurlijk gewoon virtueel, liever dat men dan iets hoger belasting tarief hanteert op moment van winst neming.
Het mooie nu is dat de belasting nu gaat over het moment dat Bitcoin net uit het dieptepunt tussen 2017 en nu begon te klimmen, dat alleen al kan een hele grote mazzel zijn voor veel mensen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_197981567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het mooie nu is dat de belasting nu gaat over het moment dat Bitcoin net uit het dieptepunt tussen 2017 en nu begon te klimmen, dat alleen al kan een hele grote mazzel zijn voor veel mensen.
Nou ja, dit jaar zal het over het algemeen prettig belasting betalen zijn voor veel mensen, maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat Bitcoin volgende jaarwisseling 60 procent lager staat :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 februari 2021 @ 13:36:04 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197981589
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja, dit jaar zal het over het algemeen prettig belasting betalen zijn voor veel mensen, maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat Bitcoin volgende jaarwisseling 60 procent lager staat :+
Nu wordt een heel ander verhaal ja :P

Maar als je nu flink uitcasht, heb je nog een redelijk sterke verdediging als je het nooit hebt opgegeven. Als je over 5 jaar uitcasht, dan zal het weinig meer uit maken of je in 2020 al stiekem flink hebt ingeslagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:37:23 #32
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_197981604
Ik had liever dat de belasting wat minder was op eigen bedrijf i.c.m fulltime job van 40 uur... :D
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_197981612
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu wordt een heel ander verhaal ja :P

Maar als je nu flink uitcasht, heb je nog een redelijk sterke verdediging als je het nooit hebt opgegeven. Als je over 5 jaar uitcasht, dan zal het weinig meer uit maken of je in 2020 al stiekem flink hebt ingeslagen.
Naja, de belastingdienst is ook niet helemaal achterlijk natuurlijk ;)
Niet voor niets dat er steeds meer KYC regels komen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197981631
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:37 schreef ssjgoku het volgende:
Ik had liever dat de belasting wat minder was op eigen bedrijf i.c.m fulltime job van 40 uur... :D
Daarom kun je beter iets met product ontwikkeling doen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198217012
Oprechte vraag: Waarom die angst voor de belastingdienst?

Ik zit nu een half jaar in crypto en nu de vooruitzichten positief zijn bedacht ik me dat het goed is om even uit te rekenen waar je rekening mee moet houden als het echt succesvol wordt.

Ik kom bij een vermogen van 250k (verdeeld over 2 fiscale partners) niet hoger dan 1600 euro vermogensbelasting betalen per jaar. Als ik 250k kan cashen lig ik niet wakker van die 950,-..

wat mis ik hier?

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrilled op 26-02-2021 15:12:36 ]
pi_198217280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:35 schreef Thrilled het volgende:
Oprechte vraag: Waarom die angst voor de belastingdienst?

Ik zit nu een half jaar in crypto en nu de vooruitzichten positief zijn bedacht ik me dat het goed is om even uit te rekenen waar je rekening mee moet houden als het echt succesvol wordt.

Ik kom bij een vermogen van 250k (verdeeld over 2 fiscale partners) niet hoger dan 1600 euro vermogensbelasting betalen per jaar. Als ik 250k kan cashen lig ik niet wakker van die 1600,-..

wat mis ik hier?
Qua belasting over crypto hebben we op dit moment één van de beste regelingen van de wereld. De "angst" voor de belastingdienst is meer uit ideologische oogpunten als ik voor mijzelf spreek.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_198217966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Qua belasting over crypto hebben we op dit moment één van de beste regelingen van de wereld. De "angst" voor de belastingdienst is meer uit ideologische oogpunten als ik voor mijzelf spreek.
Snap ik, ik gun ze ook geen enkele cent, maar als je even absoluut bekijkt over welke bedragen we het hebben dan vind ik dat we beter over de loonbelasting kunnen klagen dan over vermogensbelasting..
pi_198218297
Klopt, ik snap ook nooit dat je mensen hebt die bewust hun spaargeld onder de 30K houden omdat ze anders een paar tientjes belasting moeten gaan betalen 8)7
Als je een fiscale partner hebt en 80K betaal je 100 euro belasting. Daar veeg je normaal je reet mee af
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_198218549
Correctie, ik noemde het fictief rendement per persoon, daarover word je inkomstenbelasting berekend en dat komt neer op nog geen 1000,- euro bij elkaar..
pi_198220154
IK kan het mis hebben, maar je moet op 1 januari van het jaar een foto maken van je wallets. Voor de belastingdienst is dat de peildatum. De waarde van het moment dus. Dat vermogen voeg je toe aan je ander vermogen(bv spaargeld) en dat totaal in box3

Wat de bitcoin door het jaar verder doet is niet van belang.

Wel kan een bank vraagtekens plaatsen bij grote transacties waar ze het niet vertrouwen. Maar dan word je wel ingelicht.

Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het hier graag.

Overigens heb ik bij Kraken wel via SEPA laten uitcashen. Dat ging om 10.000 euro. Totaal geen probleem gehad
pi_198220262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:54 schreef Gremen het volgende:
Klopt, ik snap ook nooit dat je mensen hebt die bewust hun spaargeld onder de 30K houden omdat ze anders een paar tientjes belasting moeten gaan betalen 8)7
Als je een fiscale partner hebt en 80K betaal je 100 euro belasting. Daar veeg je normaal je reet mee af
Precies en dat is nu zelfs 100.000 dacht ik bij een fiscale partner. Ik geef gewoon alles op.
pi_198221071
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 17:14 schreef Cherni het volgende:
IK kan het mis hebben, maar je moet op 1 januari van het jaar een foto maken van je wallets. Voor de belastingdienst is dat de peildatum. De waarde van het moment dus. Dat vermogen voeg je toe aan je ander vermogen(bv spaargeld) en dat totaal in box3

Wat de bitcoin door het jaar verder doet is niet van belang.

Wel kan een bank vraagtekens plaatsen bij grote transacties waar ze het niet vertrouwen. Maar dan word je wel ingelicht.

Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het hier graag.

Overigens heb ik bij Kraken wel via SEPA laten uitcashen. Dat ging om 10.000 euro. Totaal geen probleem gehad
Klopt, maar dan wel van het jaar ervoor ;)

Dus in 2021 doe je aangifte over 2020, dan telt de portfoliowaarde van 1 januari 2020.
pi_198230086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:31 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Snap ik, ik gun ze ook geen enkele cent, maar als je even absoluut bekijkt over welke bedragen we het hebben dan vind ik dat we beter over de loonbelasting kunnen klagen dan over vermogensbelasting..
Inderdaad, belasting op vermogen is effectief iets van 1%. Wat weinig mensen doorhebben is als je wat meer dan modaal verdient dat je boven de 55% marginale belastingdruk hebt. Echt niet ok.
pi_198301908
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:20 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Inderdaad, belasting op vermogen is effectief iets van 1%. Wat weinig mensen doorhebben is als je wat meer dan modaal verdient dat je boven de 55% marginale belastingdruk hebt. Echt niet ok.
Hoe kom je daar bij? Schijf 1 = 37,35% t/m de eerste ¤ 68k, alles daarboven wordt met 49,50% belast. Modaal is tegenwoordig 36.5k jaarsalaris, dus ik volg je niet helemaal :)
pi_198302429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Schijf 1 = 37,35% t/m de eerste ¤ 68k, alles daarboven wordt met 49,50% belast. Modaal is tegenwoordig 36.5k jaarsalaris, dus ik volg je niet helemaal :)
heb je leuke bron?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2021 15:00:40 ]
pi_198302592
quote:
6s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]

heb je leuke bron?
Gewoon Google > Wikipedia :@

https://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen
pi_198306823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:18 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Schijf 1 = 37,35% t/m de eerste ¤ 68k, alles daarboven wordt met 49,50% belast. Modaal is tegenwoordig 36.5k jaarsalaris, dus ik volg je niet helemaal :)
49,5% belasting, arbeidskorting bouwt af met 6% tot een salaris van 105.000 euro.
Totale marginale belastingdruk tussen 68 en 105 is dan 55,5%.
Door allerlei afbouw van kortingen zie je ook in modale regionen 35-40k bruto marginale belastingdrukken van rond de 55%.
Is echt te belachelijk voor woorden, snap wel dat mensen parttime gaan werken als je meer dan de helft kan wegbrengen over iedere euro die je meer verdient.

Hier kun je het checken:
https://www.berekenhet.nl(...)aal-tarief-box1.html
pi_198307113
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:43 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

49,5% belasting, arbeidskorting bouwt af met 6% tot een salaris van 105.000 euro.
Totale marginale belastingdruk tussen 68 en 105 is dan 55,5%.
Door allerlei afbouw van kortingen zie je ook in modale regionen 35-40k bruto marginale belastingdrukken van rond de 55%.
Is echt te belachelijk voor woorden, snap wel dat mensen parttime gaan werken als je meer dan de helft kan wegbrengen over iedere euro die je meer verdient.

Hier kun je het checken:
https://www.berekenhet.nl(...)aal-tarief-box1.html
Dat gaat over éxtra inkomen? Als ik daar mijn fulltime jaarsalaris invul dan staat er gewoon 37,9% belasting (is dus ook geen 37,35% maar goed). M'n bijbaantje van 3k per jaar wordt wel belast voor 49,5% en ik zou netto iets meer overhouden als ik die niet had.
pi_198307189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:57 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dat gaat over éxtra inkomen?
Ja daar staat het woord marginaal voor :D

Maar zo werkt dat: werk je meer en krijg je meer salaris dan profiteert de staat er harder van dan jezelf 8)7
  woensdag 3 maart 2021 @ 20:27:18 #50
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198307825
Probeer nu bij Binance iets uit te cashen, maar gaat niet van harte. Ik krijg steeds een ‘failed’ withdrawal. Geen idee wat er mis gaat. Ik heb mijn identiteit geverifieerd, etc. dus het zou gewoon moeten kunnen.

Nu wel een vraag gesteld aan support, maar ben nummer 512 in de rij. :X _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')