En dat wordt alleen nog maar meer na 2024.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het grootste probleem in NL is dat alleen plek 1 telt, begrotingstechnisch dan, de CL is een te grote pijler van de te generen inkomsten.
Huh, maar verderop zat je nog te huilen over successupporters, maar nu Psv deels (financieel) afhaakt, doet het je allemaal niet zo veel. Zie je zelf de ironie?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nergens zie je mij Ajax dat kwalijk nemen. Het is een bedrijf en je zal LG ook niet terug zien houden zodat Sony bij kan benen met het verkopen van TV's.
Persoonlijk haalt het voor mij de charme van het voetbal er wel van af en ik merk dat ik me er ook niet echt meer druk om kan maken. Kan ook een stukje volwassenheid en leeftijd zijn dat er voor zorgt dat ik mijn humeur niet meer kan laten beïnvloeden door wat 11 jongens het afgelopen weekend gedaan hebben.
Hij kan jou een vervelend misbaksel vinden en tegelijkertijd zich niet enorm opwinden over het verlies van PSV. Daar is weinig ironisch aan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:50 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Huh, maar verderop zat je nog te huilen over successupporters, maar nu Psv deels (financieel) afhaakt, doet het je allemaal niet zo veel. Zie je zelf de ironie?
the game is riggedquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dat wordt alleen nog maar meer na 2024.
PSV heeft CL nodig om competitief te zijn, Ajax om uit te lopen. Dat is hoe de verhouding al heel lang is. Op het moment dat Ajax 3x op rij kampioen wordt is het gat geslagen en dat is wat er gebeurd is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het grootste probleem in NL is dat alleen plek 1 telt, begrotingstechnisch dan, de CL is een te grote pijler van de te generen inkomsten.
Grappig, dat is precies wat ik aanvoerde.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:39 schreef GGMM het volgende:
PSV heeft een keer kutjaar en gelijk is het "Duitse taferelen" "Het voetbal is niet meer leuk" "het boeit me niks meer"
Misschien vooral gewoon eens kijken naar het beleid dat gevoerd wordt.
Dat is dus gewoon niet zo, het enorme verschil is pas ontstaan in dat topseizoen 18/19, Ajax pakte 100 miljoen aan CL geld en ook nog eens 200 miljoen aan transfers daardoor, dat heeft denk ik wel een 100 miljoen gescheeld in opbrengsten tov een "normaal" kampioensjaar met CL deelname.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
PSV heeft CL nodig om competitief te zijn, Ajax om uit te lopen. Dat is hoe de verhouding al heel lang is. Op het moment dat Ajax 3x op rij kampioen wordt is het gat geslagen en dat is wat er gebeurd is.
Voor de competitie is dat zonde, want Ajax loopt alleen maar verder uit de komende jaren. Duitse taferelen, of eigenlijk dus nog erger.
Maar helaas is er niets oneerlijk aan, het is gewoon de realiteit van voetbal in Nederland op dit moment.
Het beleid is toch niet slecht? Er is op alle vlakken veel veranderd en dat heeft tijd nodig. Als er bij Ajax een mindere fase dreigt dan kopen ze even een spits voor 25 miljoen, dan kun je toch niet van gelijke kansen spreken? Net als ik het beleid van dortmund prima vindt maar Bayern duidelijk een treetje hoger staat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:39 schreef GGMM het volgende:
PSV heeft een keer kutjaar en gelijk is het "Duitse taferelen" "Het voetbal is niet meer leuk" "het boeit me niks meer"
Toen werd het verschil gemaakt, inderdaad. Maar ook daarvoor gold al dat PSV de CL inkomsten nodig had om aan te kunnen haken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet zo, het enorme verschil is pas ontstaan in dat topseizoen 18/19, Ajax pakte 100 miljoen aan CL geld en ook nog eens 200 miljoen aan transfers daardoor, dat heeft denk ik wel een 100 miljoen gescheeld in opbrengsten tov een "normaal" kampioensjaar met CL deelname.
Ik vind het fijn om over psv te praten met mensen die het ook fijn vinden om over psv te praten, zonder dat er debielen in dit topic komen kwallen terwijl ze zich hier normaal nooit vertonen. Klinkt misschien heel gek voor je, maar ik zie niet in wat dat te maken heeft met of ik mijn humeur laat verpesten door een verlies van psv?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:50 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Huh, maar verderop zat je nog te huilen over successupporters, maar nu Psv deels (financieel) afhaakt, doet het je allemaal niet zo veel. Zie je zelf de ironie?
De route naar de CL is juist weer makkelijker geworden omdat ploegen uit de toplanden daar niet meer meedoen. Moet je alleen wel werken aan je eigen clubranking natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toen werd het verschil gemaakt, inderdaad. Maar ook daarvoor gold al dat PSV de CL inkomsten nodig had om aan te kunnen haken.
Als je inkomsten uit Europees voetbal en transfers wegdenkt, heeft Ajax ook gewoon een hogere begroting. En qua transfers doet Ajax het ook structureel beter omdat ze een naam hebben en omdat hun filosofie daar op gericht is.
Dus, als PSV dan een paar jaar CL misloopt, komt het niet meer goed. En dat is gebeurt. Met ander beleid had dat voorkomen kunnen worden, maar voor een deel wist iedereen dat dit er aan zat te komen toen de route naar de CL voor de nummer 2 lastiger werd.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als je inkomsten uit Europees voetbal en transfers wegdenkt, heeft Ajax ook gewoon een hogere begroting..
Ah, daar is onze FA die alles weer eens lekker uit verband komt trekkenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:39 schreef GGMM het volgende:
Ik zie dat je wel iets anders hebt gevonden om je druk over te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:16 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ah, daar is onze FA die alles weer eens lekker uit verband komt trekken![]()
Zoals ik in mijn post ook al aangaf, heeft dit hele jaar er heel veel mee te maken dat ik voetbal een stuk minder boeiend vind.
Geen bezoeken aan de stadia, veel belangrijkere dingen waar ik me druk om kan maken, etc etc. Ik ben er achter gekomen dat ik voetbal pas boeiend vind als ik me nergens anders echt druk om kan maken en dat zet alles voor mij lekker in perspectief.
Maar GGMM, onze FA, is fenomenaal in het platslaan van elke vorm van inhoudelijke discussie door alles lekker zwart wit neer te plempen.
Je maakt het wel erg persoonlijk gelijk. Hopelijk heb ik je niet al te veel beledigd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:16 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ah, daar is onze FA die alles weer eens lekker uit verband komt trekken![]()
Zoals ik in mijn post ook al aangaf, heeft dit hele jaar er heel veel mee te maken dat ik voetbal een stuk minder boeiend vind.
Geen bezoeken aan de stadia, veel belangrijkere dingen waar ik me druk om kan maken, etc etc. Ik ben er achter gekomen dat ik voetbal pas boeiend vind als ik me nergens anders echt druk om kan maken en dat zet alles voor mij lekker in perspectief.
Maar GGMM, onze FA, is fenomenaal in het platslaan van elke vorm van inhoudelijke discussie door alles lekker zwart wit neer te plempen.
Jij kan echt lekker Trumpiaans stoken hequote:Op donderdag 11 februari 2021 12:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je maakt het wel erg persoonlijk gelijk. Hopelijk heb ik je niet al te veel beledigd.
Ik had jouw posts ook helemaal niet gelezen verder, had het vooral over de post direct boven me. (En wat algemene dingetjes in VBL-SC/Twitter die ik voorbij zag komen)
Maak je niet zo druk
Ik zou dit met name PSV verwijten. Dat we in Nederland financieel niet kunnen concurreren met de Engelse, Spaanse, Duitse en Italiaanse competitie is evident. De binnenlandse markt van die competities is veel groter dan de Nederlandse. Maar dat PSV binnen dezelfde markt niet kan concurreren met Ajax is iets wat PSV zichzelf moet aanrekenen. In Amsterdam hebben ze een heel duidelijk verdienmodel ontwikkeld en dit zetten ze heel nadrukkelijk in de markt. Tegenwoordig zelfs met de marketingslogan forthefuture. Door maar vaak genoeg en hard genoeg te roepen dat Ajax een talentenfabriek is, gaat iedere luie scout dit geloven. Dus waar in het verleden enkel de parels voor grote bedragen verkocht werden, worden nu zelfs flops voor miljoenen verkocht. En nu er investeringskapitaal is zoeken ze erg nadrukkelijk grote buitenlandse markten op om ook structureel extra te verdienen met merchandise en tv gelden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nergens zie je mij Ajax dat kwalijk nemen. Het is een bedrijf en je zal LG ook niet terug zien houden zodat Sony bij kan benen met het verkopen van TV's.
Persoonlijk haalt het voor mij de charme van het voetbal er wel van af en ik merk dat ik me er ook niet echt meer druk om kan maken. Kan ook een stukje volwassenheid en leeftijd zijn dat er voor zorgt dat ik mijn humeur niet meer kan laten beïnvloeden door wat 11 jongens het afgelopen weekend gedaan hebben.
Het geeft gewoon de verhoudingen weer. Natuurlijk kun je het niet zo makkelijk wegstrepen of doen alsof het niet bestaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]dit slaat echt nergens op, je kan dit niet wegdenken
Komt allemaal door de CL, voor die clubs is CL veel minder belangrijk dan hier maar dat vergeet je maar even voor het gemak?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Zorro het volgende:
Voetbal is al lang niet meer leuk. Grote boosdoener is toch wel de CL.
In Spanje weet je dat Barcelona of Madrid kampioen wordt met Atletico heel soms als uitzondering als de andere twee in een overgangsfase zijn. In Italie heb je normaal gesproken Juventus, ook al hebben ze nu een keer een minder jaar. In Frankrijk is PSG vrijwel onaantastbaar en in Duitsland weet je dat Bayern kampioen wordt.
Alleen Engeland is nog enigzins interessant met een top van zo'n 5 of 6 clubs.
Wat heeft dat precies met de CL te maken dan? Daar doen ook al die concurrenten in die landen toch ook gewoon mee?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:35 schreef Zorro het volgende:
Voetbal is al lang niet meer leuk. Grote boosdoener is toch wel de CL.
In Spanje weet je dat Barcelona of Madrid kampioen wordt met Atletico heel soms als uitzondering als de andere twee in een overgangsfase zijn. In Italie heb je normaal gesproken Juventus, ook al hebben ze nu een keer een minder jaar. In Frankrijk is PSG vrijwel onaantastbaar en in Duitsland weet je dat Bayern kampioen wordt.
Alleen Engeland is nog enigzins interessant met een top van zo'n 5 of 6 clubs.
Ajax is altijd een grotere club geweest maar dat heeft PSV toch nooit weerhouden om hele goeie resultaten te boeken, in 2018 was PSV nog kampioen, dat is ook geen eeuwen geleden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het geeft gewoon de verhoudingen weer. Natuurlijk kun je het niet zo makkelijk wegstrepen of doen alsof het niet bestaat.
Met wel als verschil met Bayern dat Ajax de afgelopen 6 jaar precies 1x kampioen geworden is, terwijl ze in die jaren ook al een hogere begroting hadden. Bij Duitse taferelen zie ik toch ook vooral dat Bayern de concurrentie leeg koopt, dat is in Nederland niet het geval en zie ik ook niet zo snel gebeuren eigenlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
PSV heeft CL nodig om competitief te zijn, Ajax om uit te lopen. Dat is hoe de verhouding al heel lang is. Op het moment dat Ajax 3x op rij kampioen wordt is het gat geslagen en dat is wat er gebeurd is.
Voor de competitie is dat zonde, want Ajax loopt alleen maar verder uit de komende jaren. Duitse taferelen, of eigenlijk dus nog erger.
Maar helaas is er niets oneerlijk aan, het is gewoon de realiteit van voetbal in Nederland op dit moment.
Ik ben het met je eens dat dat in de afgelopen decennia zo is geweest hoor. Maar toch is het verschil er nu en dat is niet alleen een kwestie van slechte scouting. Het is ook structureel slecht beleid over de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ajax is altijd een grotere club geweest maar dat heeft PSV toch nooit weerhouden om hele goeie resultaten te boeken, in 2018 was PSV nog kampioen, dat is ook geen eeuwen geleden.
Het is dat vorig seizoen een rampseizoen was wat gewoon te wijten is aan verkeerd inkopen en ook dit seizoen lijken de meeste aankopen geen aanwinsten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |