Trolletjequote:Op woensdag 10 februari 2021 23:42 schreef 7Eleven het volgende:
[..]
Kijk ‘m flexen en gatekeepen als quasi-regular
Weet nou niet of je hierop trots moet zijn of een soort prestige moet hangen aan je continue aanwezigheid hier.
Het grote verschil is inderdaad dat je als Ajax 25 miljoen neer kan leggen voor een speler die er meteen staat en als PSV moet je keer op keer weer hopen een speler op de kop te tikken die misschien opleeft dit seizoen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 06:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat is het na een wedstrijd toch altijd een treurige bedoeling hier door een paar mensen. Ajax volk dat niet gewoon blij kan zijn en hier moet komen zeveren, PSV volk dat zeurt over de scheidsrechter. En zelfs Feyenoord supporters waarvan niemand snapt waarom ze überhaupt menen mee te moeten praten.
Gewoon een terechte overwinning van Ajax, niets op af te dingen. We hebben gewoon het niveauverschil gezien zoals dat er al een paar jaar is. Jammer, niks aan te doen op dit moment. Dit is wat miljoenen meer doet met voetbal.
Ajax proficiat!
quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:30 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tweede helft was je de betere en had Ajax ook nog eens met 10 man moeten staan (tagliafico plante z’n voet nog net op tijd onder de enkel), die andere was donkerrood. Dan had Ajax met 10 man gestaan en was PSV eroverheen gegaan. Ze hadden het momentum.
In Eindhoven worden de neuzen gesloopt
quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:24 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik denk dat je je eigen neus wat teveel sloopt of neem je gewoon pilletjes?
Dit had gewoon 4-1 of zo moeten zijn, nu maakte Ajax het nog onnodig spannend.
True, en PSV was uiteindelijk ook zeker niet de betere in de 2e helft. Wel gelijkwaardig. Dat is ook aan de statistieken te zien.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:24 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik denk dat je je eigen neus wat teveel sloopt of neem je gewoon pilletjes?
Dit had gewoon 4-1 of zo moeten zijn, nu maakte Ajax het nog onnodig spannend.
Exact, niet meer en niet minder. Voorheen was het jennen heen en weer leuk omdat je altijd op een redelijk gelijk niveau acteerde. Nu is PSV nog steeds top Eredivisie maar is Ajax op alle fronten een niveautje gegroeid richting de Europese subtop. Het is een beetje alsof Bayern van Dortmund wint, leuk als je fan bent van Bayern natuurlijk maar het zegt eigenlijk niet zoveel meer.quote:Op donderdag 11 februari 2021 06:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat is het na een wedstrijd toch altijd een treurige bedoeling hier door een paar mensen. Ajax volk dat niet gewoon blij kan zijn en hier moet komen zeveren, PSV volk dat zeurt over de scheidsrechter. En zelfs Feyenoord supporters waarvan niemand snapt waarom ze überhaupt menen mee te moeten praten.
Gewoon een terechte overwinning van Ajax, niets op af te dingen. We hebben gewoon het niveauverschil gezien zoals dat er al een paar jaar is. Jammer, niks aan te doen op dit moment. Dit is wat miljoenen meer doet met voetbal.
Ajax proficiat!
Wat is er gebeurd met PSV als slimme koopclub?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:08 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het grote verschil is inderdaad dat je als Ajax 25 miljoen neer kan leggen voor een speler die er meteen staat en als PSV moet je keer op keer weer hopen een speler op de kop te tikken die misschien opleeft dit seizoen.
De slimme koopproducten zijn te lang geblesseerd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met PSV als slimme koopclub?
Dat laatste zit hem toch een beetje in het feit dat het alleen voorin top is, dat duo Rosario Sangare zit gewoon te weinig voetballend vermogen in, CV duo is OK maar niet geweldig en de backs zijn prima 9 van de 10 eredivisie wedstrijden omdat ze dan meer als buitenspelers kunnen fungeren maar verdedigend schieten ze tekort in de topwedstrijden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:54 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Exact, niet meer en niet minder. Voorheen was het jennen heen en weer leuk omdat je altijd op een redelijk gelijk niveau acteerde. Nu is PSV nog steeds top Eredivisie maar is Ajax op alle fronten een niveautje gegroeid richting de Europese subtop. Het is een beetje alsof Bayern van Dortmund wint, leuk als je fan bent van Bayern natuurlijk maar het zegt eigenlijk niet zoveel meer.
Ik maak me meer zorgen om het feit dat PSV ook niet weet te winnen van clubs als AZ en Feyenoord
"Slim" kopen gaat goed tot Ajax niet meer zelf hoeft op te leiden, maar gewoon spelers van 25m binnen kan halen die er meteen staan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Daar heeft Ajax dan ook 10 jaar voor gespaard, tot in het extreme toe. Zoals Eriksen verkopen en daar Leroy Duarte voor terug halen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:30 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
"Slim" kopen gaat goed tot Ajax niet meer zelf hoeft op te leiden, maar gewoon spelers van 25m binnen kan halen die er meteen staan.
Als de verschillen kleiner zijn kun je met slimmigheidjes wel je tegenstander de baas zijn. Ajax heeft altijd hogere sponsorinkomsten spelers verkopen gehad. En PSV heeft daar in periodes goed tegengas kunnen geven. Maar als het verschil is Haller-Zahavi en dat elk seizoen 3x, daar kan geen slimmigheidje tegenop. Zeker niet als je scouting elke keer als ze wel geld uitgeven blijft falen met Brumas.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Nergens zie je mij Ajax dat kwalijk nemen. Het is een bedrijf en je zal LG ook niet terug zien houden zodat Sony bij kan benen met het verkopen van TV's.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Daar heeft Ajax dan ook 10 jaar voor gespaard, tot in het extreme toe. Zoals Eriksen verkopen en daar Leroy Duarte voor terug halen.
En nu in een paar jaar tijd Frenkie, Mathijs en Donny verkocht voor 200 miljoen. Daar mag je toch hopelijk wel een spits voor terug halen. Het lijkt net alsof Ajax vals speelt door geld uit te geven wat ze eerder binnen hebben gekregen met verkopen.
Ik heb niet het idee dat veel mensen hier zeggen dat het ‘vals spelen’ is. Feit is wel dat het lastig opboksen is tegen een club die geld uitgeeft als water, en dan kun je het denigrerend af doen als ‘slimme koopjes’, maar als het allemaal zo makkelijk was dan zou iedere club dit wel doen toch? Ik zie niet zo in waarom Ajax liever 23 miljoen voor Haller neer legt dan met een slim koopje ergens een aanvaller voor 6 miljoen op te pikken. Of zouden ze Haller zo’n toffe peer vinden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Daar heeft Ajax dan ook 10 jaar voor gespaard, tot in het extreme toe. Zoals Eriksen verkopen en daar Leroy Duarte voor terug halen.
En nu in een paar jaar tijd Frenkie, Mathijs en Donny verkocht voor 200 miljoen. Daar mag je toch hopelijk wel een spits voor terug halen. Het lijkt net alsof Ajax vals speelt door geld uit te geven wat ze eerder binnen hebben gekregen met verkopen.
'Wij winnen' en 'zij verliezen' is menselijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nergens zie je mij Ajax dat kwalijk nemen. Het is een bedrijf en je zal LG ook niet terug zien houden zodat Sony bij kan benen met het verkopen van TV's.
Persoonlijk haalt het voor mij de charme van het voetbal er wel van af en ik merk dat ik me er ook niet echt meer druk om kan maken. Kan ook een stukje volwassenheid en leeftijd zijn dat er voor zorgt dat ik mijn humeur niet meer kan laten beïnvloeden door wat 11 jongens het afgelopen weekend gedaan hebben.
Klopt, en daar blijft het tegenwoordig voor mij ook wel bij eigenlijk. Meer gevoel dan dat heb ik er niet meer bij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:39 schreef Adames het volgende:
[..]
'Wij winnen' en 'zij verliezen' is menselijk
PSV koopt ook in 2 jaar tijd Bruma, Baumgartl, Doan, Sangare en Max voor gemiddeld zo'n 10 miljoen euro per stuk. Niet doen alsof PSV niks te makken heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat veel mensen hier zeggen dat het ‘vals spelen’ is. Feit is wel dat het lastig opboksen is tegen een club die geld uitgeeft als water, en dan kun je het denigrerend af doen als ‘slimme koopjes’, maar als het allemaal zo makkelijk was dan zou iedere club dit wel doen toch? Ik zie niet zo in waarom Ajax liever 23 miljoen voor Haller neer legt dan met een slim koopje ergens een aanvaller voor 6 miljoen op te pikken. Of zouden ze Haller zo’n toffe peer vinden?
En in hetzelfde tijdsframe koopt Ajax Antony, Blind (ok, 1-2 jaar eerder) Promes, Haller, Neres voor gemiddeld 18-20 miljoen per stuk. Dat zijn bedragen waar PSV al 10 jaar van droomt, bij wijze van.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef Adames het volgende:
[..]
PSV koopt ook in 2 jaar tijd Bruma, Baumgartl, Doan, Sangare en Max voor gemiddeld zo'n 10 miljoen euro per stuk. Niet doen alsof PSV niks te makken heeft.
Dat zijn bedragen waar ze bij Feyenoord al 10 jaar van dromen, die knijpen al in hun handjes met een budgetspeler als Sinesterra.
PSV is opgebouwd als topclub door er jarenlang extern geld in te pompen, dat was op eigen kracht nooit gelukt, toen Philips stopte met de tekorten aan te vullen was er nog die gronddeal voor nodig om te realiseren dat die jaren echt voorbij zijn, het is ook geen toeval dat Ajax sinds die tijd uitloopt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als de verschillen kleiner zijn kun je met slimmigheidjes wel je tegenstander de baas zijn. Ajax heeft altijd hogere sponsorinkomsten spelers verkopen gehad. En PSV heeft daar in periodes goed tegengas kunnen geven. Maar als het verschil is Haller-Zahavi en dat elk seizoen 3x, daar kan geen slimmigheidje tegenop. Zeker niet als je scouting elke keer als ze wel geld uitgeven blijft falen met Brumas.
Het verschil in financiële mogelijkheden is immens. En dat heeft Ajax grotendeels gewoon aan zichzelf te danken doordat ze op de juiste momenten de juiste keuzes hebben gemaakt. PSV heeft dat niet gedaan en daardoor staan ze nu op een vrijwel onoverbrugbare afstand.
Dat ligt niet aan de KNVB, scheidsrechters of Rosario. Dat ligt gewoon voor 90% bij de directie van PSV en voor 10% aan omstandigheden die altijd zo geweest zijn en ook altijd zo zullen blijven.
Het is ook logisch. Ajax heeft een veel grotere achterban en heeft een historie met opleiden, vanwege een filosofie, maar ook omdat de vijver veel groter is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
PSV is opgebouwd als topclub door er jarenlang extern geld in te pompen, dat was op eigen kracht nooit gelukt, toen Philips stopte met de tekorten aan te vullen was er nog die gronddeal voor nodig om te realiseren dat die jaren echt voorbij zijn, het is ook geen toeval dat Ajax sinds die tijd uitloopt.
Heel herkenbaar. Ik was vroeger echt ziek als PSV verloor. Ook in mindere tijden. Nu haal ik mijn schouders op en ga door.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nergens zie je mij Ajax dat kwalijk nemen. Het is een bedrijf en je zal LG ook niet terug zien houden zodat Sony bij kan benen met het verkopen van TV's.
Persoonlijk haalt het voor mij de charme van het voetbal er wel van af en ik merk dat ik me er ook niet echt meer druk om kan maken. Kan ook een stukje volwassenheid en leeftijd zijn dat er voor zorgt dat ik mijn humeur niet meer kan laten beïnvloeden door wat 11 jongens het afgelopen weekend gedaan hebben.
Het grootste probleem in NL is dat alleen plek 1 telt, begrotingstechnisch dan, de CL is een te grote pijler van de te generen inkomsten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is ook logisch. Ajax heeft een veel grotere achterban en heeft een historie met opleiden, vanwege een filosofie, maar ook omdat de vijver veel groter is.
En extern geld is een ding, maar vergeet niet dat Ajax met de bouw van de Arena ook enorm ondersteund is. Qua stadion en daaraan gerelateerde inkomsten is het verschil ook enorm.
Hoe het komt is eigenlijk niet eens zo boeiend. Het is zoals het is en het getrol hier beide kanten op is gewoon strontvervelend. Ik ben voetbalsupporter en Eindhovenaar, dus ik vind het leuk als PSV het goed doet. Maar ik ben realistisch genoeg om te snappen dat deze achterstand voorlopig niet weg gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |