abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:48:44 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197907160
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Huh, nu gaat de toename de komende maand gebeuren? Hoe kan dat dan? Hij was vorige week al 66% van het totaal volgens de modellen. Als de R ervan boven de 1 ligt en de verdubbeltijd 8 dagen is zouden we voor het eind van volgende week al 6000 besmettingen per dag moeten hebben en de week erna 12000 besmettingen per week.

@:Janneke141 Ik weet dat ik geen wiskunde bij jou gevolgd heb, maar ik snap er niets meer van. Jij?
We worden er alweer op voorbereid dat we ook in maart niks mogen met z'n allen. Want stel je voor dat de Action en de kapper open mogen, dan drijven de lijken straks door de straten natuurlijk.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:50:07 #152
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197907189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus als uit cijfers blijkt dat er geen stijging te zien is, is die er eigenlijk wel 'want ze weten niet wat er in de samenleving speelt!!!!11!!111'. Jaja.
wie ben jij :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197907192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah. Dat wist ik niet. Dan gaat Israel nog lang een probleem hebben ondanks de vaccinaties die daar snel gaan, vermoedelijk.
Als iedereen een kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, en ze hebben geen kwalen die veroorzaken dat ze zich niet kunnen laten vaccineren, waarom zou je dan nog een probleem hebben? Ik zou niet het hele land in lockdown houden omdat een paar eigenwijze groeperingen zich niet laten vaccineren, dat zou toch van de zotte zijn? Laat je je niet vaccineren, dan ook geen bed voor jou. Zo moet je dat aanpakken. Eigen risico.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197907199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We worden er alweer op voorbereid dat we ook in maart niks mogen met z'n allen. Want stel je voor dat de Action en de kapper open mogen, dan drijven de lijken straks door de straten natuurlijk.
Is het raar dat ik tussen de regels door lees: Reken er maar niet op dat de verkiezingen doorgaan?
pi_197907210
https://www.tubantia.nl/e(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Onderzoek Britse variant in Twente, 11%

Hoe de fok gaat het RIVM nou van >66% uit, wat is dit? RIVM berekend/schat hoeveelheid, onderzoek in Twente sequenced en doet een steekproef. Dat laatste is toch veel betrouwbaarder? Jezus. Ga nou eens écht goed onderzoek doen. Dit kan zo niet, te veel onbekenden en daar maar ondoordacht op inspelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:51:19 #156
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197907218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Israel heeft wel een uitzonderingspositie maar als je naar het VK kijkt dan is het wel beschamend inmiddels hoe ver we achter lopen.
Het aantal vaccins dat in NL de afgelopen dagen geplaatst is (even los van de sneeuwstorm) is wel redelijk in lijn met het tempo dat het VK aan weet te houden. Probleem blijft gewoon dat we later zijn begonnen, dus we moeten harder vaccineren dan zij om het in te lopen.
pi_197907247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet het, een beetje flauw, maar dat is wel hoe 't nu gaat met de Britse variant.

Er is geen stijging te zien, maar wacht maar, hij komt echt! inmiddels is het al 'in potentie', maar in potentie komt hij echt!
Nou ja goed, da's het probleem met een onzichtbare vijand he. In het VK, Ierland en Portugal heeft men het wel uit de hand laten lopen. Is nog onduidelijk of dat hier ook lukt, maar naar mijn mening is de mogelijkheid daarvan al genoeg voor het vasthouden van maatregelen totdat er meer duidelijk is (of het daadwerkelijk gebeurt). Hoe lager we sowieso de cijfers krijgen in een lockdown, hoe langer we weer enigszins normaal kunnen leven. Al zijn er nu 1000 besmettingen per dag en geen Britse variant, dan nog is het niet zomaar nutteloos om de maatregelen nog even door te trekken. Je gaat uiteindelijk toch weer exponentieële groei krijgen en dan kan je beginaantal maar het best zo klein mogelijk zijn.

Dit is een beetje het punt. Dit zegt twee dingen: de lockdown werkt érg sterk tegen de normale variant. De lockdown werkt niet genoeg tegen de nieuwe variant, en die is bijna aan de oppervlakte.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:53:04 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197907251
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het aantal vaccins dat in NL de afgelopen dagen geplaatst is (even los van de sneeuwstorm) is wel redelijk in lijn met het tempo dat het VK aan weet te houden. Probleem blijft gewoon dat we later zijn begonnen, dus we moeten harder vaccineren dan zij om het in te lopen.
We zouden 'in de loop van februari' naar 200K per week gaan. Wel jammer dat deze sneeuwjacht er doorheen fietst natuurlijk, dat is wel overmacht. Maar zodra de sneeuw weg is mogen ze hun uitspraken wel eens waar gaan maken. Dan is het onderhand ook al bijna maart.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:53:30 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197907256
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

zitten we hier al aan de 100-150k per dag dan?
pi_197907268
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als iedereen een kans heeft gehad om zich te laten vaccineren, en ze hebben geen kwalen die veroorzaken dat ze zich niet kunnen laten vaccineren, waarom zou je dan nog een probleem hebben? Ik zou niet het hele land in lockdown houden omdat een paar eigenwijze groeperingen zich niet laten vaccineren, dat zou toch van de zotte zijn? Laat je je niet vaccineren, dan ook geen bed voor jou. Zo moet je dat aanpakken. Eigen risico.
Omdat het er niet om gaat of Jozef dood gaat of niet, het gaat erom of de zorg overbelast wordt of niet.

Ik zou ook niet zo blij zijn met de regeling waarbij je voorgaande medische keuzes bepalen of je een ziekenhuisbed krijgt of niet. Verbaast met dat je dat voorstelt, terwijl je normaal altijd zo bang bent voor de dictatuur.

Ik rook ook niet, maar om nou te stellen dat mensen die dat wel doen moeten worden uitgesloten van een kankerbehandeling vind ik weer wat ver gaan.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:55:25 #161
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197907297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bijna, scheelde gisteren niet veel met de 2200 ;)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:56:09 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197907306
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat de getallen momenteel zijn, maar als je kijkt naar het aantal vaccins dat er dagelijks bijkomen, dan lijkt de hoek van die grafiek toch wel aardig op wat ze in het VK aan het doen zijn:

Bron: ourworldindata.org
pi_197907347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als ik puur naar mijn omgeving kijk dan kan ik niet eens iemand aanwijzen die tegen is. Dus ik vind die 80-85 procent nog wel aan de lage kant zelfs.

Kijk, we vinden het allemaal niet leuk. Dat is denk ik wel een feit. Maar niet leuk en tegen zijn wel 2 verschillende situaties wat mij betreft. Ik denk dat ik voor heel Nederland spreek dat we het liefst nu afscheid nemen van dat onding. Maar ik denk dat het grootste deel van Nederland wel inziet waar de grootste problemen zitten (teveel contactmomenten) en dus de maatregelen steunt om dit omlaag te krijgen. Het heeft ook duidelijk effect, niet zozeer die avondklok want dat is heel lastig te zien, maar het hele pakket maatregelen wat ingericht is om het aantal besmettingen omlaag te krijgen werkt gewoon.

PS mijn vorige post kwam wat te aanvallend over zie ik nu ik het teruglees. Sorry, bedoelde het niet op je persoonlijk :)
Woon jij in the bible belt of zo dan? Ik woon in Brabant en ken eigenlijk niemand die voor is. Ongeacht leeftijd.
pi_197907348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Omdat het er niet om gaat of Jozef dood gaat of niet, het gaat erom of de zorg overbelast wordt of niet.

Ik zou ook niet zo blij zijn met de regeling waarbij je voorgaande medische keuzes bepalen of je een ziekenhuisbed krijgt of niet. Verbaast met dat je dat voorstelt, terwijl je normaal altijd zo bang bent voor de dictatuur.
Als ze de kans hebben gekregen om een vaccin te krijgen, en ze moeten alsnog naar het ziekenhuis, dan kan je je afvragen of het niet een gevalletje eigen schuld is. Als de zorg dreigt te overspoelen dan hoef je die mensen dus niet te helpen, eigen schuld toch. Het hele land hoeft niet in lockdown omdat er groepen zijn die geen vaccin willen nemen.

Iedereen moet het zelf bepalen, maar ga dan a.u.b. geen maatregelen instellen als mensen er voor kiezen om geen vaccin te nemen, dan gooi je het gewoon op eigen verantwoordelijkheid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197907360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dit is een beetje het punt. Dit zegt twee dingen: de lockdown werkt érg sterk tegen de normale variant. De lockdown werkt niet genoeg tegen de nieuwe variant, en die is bijna aan de oppervlakte.
Ja dat is duidelijk te zien aan de cijfers in de UK dat een lockdown niet werkt tegen de nieuwe variant :')

Alpha kenny one
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:00:15 #166
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197907371
Boys

Vandaag weer een DALING IN ALLES?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:00:55 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197907384
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:00 schreef Caland het volgende:
Boys

Vandaag weer een DALING IN ALLES?
Zeker en vast.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:06 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197907386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Huh, nu gaat de toename de komende maand gebeuren? Hoe kan dat dan? Hij was vorige week al 66% van het totaal volgens de modellen. Als de R ervan boven de 1 ligt en de verdubbeltijd 8 dagen is zouden we voor het eind van volgende week al 6000 besmettingen per dag moeten hebben en de week erna 12000 besmettingen per dag.

@:Janneke141 Ik weet dat ik geen wiskunde bij jou gevolgd heb, maar ik snap er niets meer van. Jij?
Nope. Schiet mij maar lek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197907389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:59 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja dat is duidelijk te zien aan de cijfers in de UK dat een lockdown niet werkt tegen de nieuwe variant :')

[ afbeelding ]
Ja, en die is dan ook strenger dan dat wij hem hier hebben.

In London mag je (of mocht? Weet niet of dat al is opgeheven) alleen nog de straat op met reden. Soort dagavondklok.

Maatregelen vergelijken tussen landen is sowieso lastig overigens, en ook zeker niet alleszeggend. Bij ons lijkt het immers weer te groeien, wat de mutatie betreft.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:48 #170
12221 Tijn