Stootvoegen zijn toch de verticale voegen die open blijven tussen de bakstenen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:07 schreef LXIV het volgende:
De stootvoegen zijn de horizontale voegen. Wat bedoel je? Spouwventilatie? Die moet er blijven, roostertje ervoor en klaar.
Oke. Ik dacht namelijk dat dit misschien niet nodig zou zijn omdat die korrels verlijmt worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:11 schreef De_Melkboer het volgende:
Als je de spouw laat vullen met EPS korrels dan worden de stootvoegen normaliter dichtgevoegd anders zou je de boel er ook weer uit blazen
Ze worden wel verlijmd maar de lijm heeft tijd nodig om uit te harden. Bij ons zit de gasmeter in een kast in de spouw en ik had ze gezegd daar niet te vullen. Toen ze daar toch gingen spuiten had ik mijn hal vol met korrelsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Oke. Ik dacht namelijk dat dit misschien niet nodig zou zijn omdat die korrels verlijmt worden.
Ze worden ook verlijmd, maar toch worden de ventilatievoegen (want die bedoel je) dichtgemaakt. Er valt dan nl. niets meer te ventileren (behalve de kruipruimte).quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:16 schreef Sunri5e het volgende:
Oke. Ik dacht namelijk dat dit misschien niet nodig zou zijn omdat die korrels verlijmt worden.
Herkenbaar. Ik had gezegd dat er een ventilatie voeg doorliep tot in de kruipruimte. "Kon niet, hadden ze nog nooit gezien, dus was niet zo". Gewoon gaan volblazen, gevolg: halve kruipruimte vol met korrelsquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:19 schreef De_Melkboer het volgende:
Ze worden wel verlijmd maar de lijm heeft tijd nodig om uit te harden. Bij ons zit de gasmeter in een kast in de spouw en ik had ze gezegd daar niet te vullen. Toen ze daar toch gingen spuiten had ik mijn hal vol met korrels :
Ik bedoel ook verticaal. Maar die zijn gewoon gevoegdquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Stootvoegen zijn toch de verticale voegen die open blijven tussen de bakstenen?
Had ik ook. Ik heb het dichtgestopt en met veel dwang van mij hebben ze het toen opnieuw gevuld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik had gezegd dat er een ventilatie voeg doorliep tot in de kruipruimte. "Kon niet, hadden ze nog nooit gezien, dus was niet zo". Gewoon gaan volblazen, gevolg: halve kruipruimte vol met korrels
Dezelfde ervaring hier.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Had ik ook. Ik heb het dichtgestopt en met veel dwang van mij hebben ze het toen opnieuw gevuld.
Het zijn echt mensen die nergens en nergens naar luisteren.
O god o god o god.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef archito het volgende:
Ik had van een stuk muur gezegd dat de bovenste anderhalve meter niet gevuld moest worden omdat dat de halfsteens borstwering van dakterras was. Half uur later lag de hele achtertuin vol glaswol.
Die gast had na het boren nog niet in de gaten dat hij niet in de spouw zat maar aan de andere kant van een halfsteens muur. Vol de pomp erop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |