abonnement Unibet Coolblue
pi_197946847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:15 schreef LPFAN het volgende:
Ik zit sinds 2014 in de bijstand en zie me zelf helaas op korte termijn nog niet uitkomen door chronische ziekte. Ik heb geen recht op een Wajong.
Wel ziek, maar geen wajong? Hoe dat zo?
  donderdag 11 februari 2021 @ 17:16:25 #52
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197947406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 16:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wel ziek, maar geen wajong? Hoe dat zo?
Ik was net een paar maanden werkloos en boven de 18 toen ik ziek werd en dan heb je nergens anders meer recht op.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  roze donderdag 11 februari 2021 @ 18:32:01 #53
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197949270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:58 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
2018 tot vorig jaar veel gesolliciteerd d.m.v een re-integratie traject maar is allemaal uitgelopen op niks.
Maar een re-integratie traject doe je toch bij een bedrijf? Misschien mis ik iets hoor. Ik doe zelf een traject namelijk en A) van solliciteren is geen sprake tot einde traject B) ik moet vijf dagen per week werken.
Your beauty never ever scared me.
pi_197949305
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:32 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Maar een re-integratie traject doe je toch bij een bedrijf? Misschien mis ik iets hoor. Ik doe zelf een traject namelijk en A) van solliciteren is geen sprake tot einde traject B) ik moet vijf dagen per week werken.
Nee, gaat bij het UWV zelf.
  roze donderdag 11 februari 2021 @ 18:33:47 #55
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197949319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

Nee, gaat bij het UWV zelf.
Ja via wie denk je dat ik het doe. Maar re-integreren doe je niet vanuit je bureaustoel. Vraag eens een echt traject aan en ga lekker met een bedrijf meelopen die ervaring heeft met wajongers enz. Ik weet dat je niet voor niks wilt werken maar je moet toch iets als je jarenlang niks hebt gedaan (ik spreek uit ervaring ;)) of je moet een baan vinden zonder hulp.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ama op 11-02-2021 18:40:07 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_197949512
Heb 3 maanden ww gehad. Eerst dacht ik heuuuuu maar na 2 weken had k het wel gehad.
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_197949625
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja via wie denk je dat ik het doe. Maar re-integreren doe je niet vanuit je bureaustoel. Vraag eens een echt traject aan en ga lekker met een bedrijf meelopen die ervaring heeft met wajongers enz. Ik weet dat je niet voor niks wilt werken maar je moet toch iets als je jarenlang niks hebt gedaan (ik spreek uit ervaring ;)) of je moet een baan vinden zonder hulp.
pi_197950036
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja via wie denk je dat ik het doe. Maar re-integreren doe je niet vanuit je bureaustoel. Vraag eens een echt traject aan en ga lekker met een bedrijf meelopen die ervaring heeft met wajongers enz. Ik weet dat je niet voor niks wilt werken maar je moet toch iets als je jarenlang niks hebt gedaan (ik spreek uit ervaring ;)) of je moet een baan vinden zonder hulp.
RT

OT: Nog nooit

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2021 19:02:37 ]
  roze donderdag 11 februari 2021 @ 19:07:21 #59
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197950176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:02 schreef Chia het volgende:

[..]

RT

OT: Nog nooit
Ervaring en ritme enz is niet te koop maar wel erg fijn om te hebben.

OT: Te lang maar ben dus bezig met een traject, nu al een jaar en moet nog een half jaar en dan maar eens zien wat de mogelijkheden zijn. :) Zie mezelf wel als schoonmaakster ergens bezig gaan ofzo. Doe ik nu ook voor het bedrijf waar ik zit en vind ik nog best leuk om te doen eigenlijk.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 11 februari 2021 @ 19:09:15 #60
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197950232
Nog nooit, tot nu. Sinds 1 februari in de WW, maar de kans is relatief groot dat het tot 1 maand beperkt blijft. Ben er niet perse trots op, maar ben wel blij dat we een dergelijk vangnet hebben in Nederland. :)
pi_197950891
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:33 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja via wie denk je dat ik het doe. Maar re-integreren doe je niet vanuit je bureaustoel. Vraag eens een echt traject aan en ga lekker met een bedrijf meelopen die ervaring heeft met wajongers enz. Ik weet dat je niet voor niks wilt werken maar je moet toch iets als je jarenlang niks hebt gedaan (ik spreek uit ervaring ;)) of je moet een baan vinden zonder hulp.
Ik HEB een echt traject, maar wat niet gaat gaat niet.
  roze donderdag 11 februari 2021 @ 19:32:40 #62
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197950955
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:31 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

Ik HEB een echt traject, maar wat niet gaat gaat niet.
Lieve Braddie een jobcoach en een re-integratietraject zijn 2 verschillende dingen.
Your beauty never ever scared me.
pi_197950995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:32 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Lieve Braddie een jobcoach en een re-integratietraject zijn 2 verschillende dingen.
Ze noemen het een re-integratietraject, en het is i.c.m een jobcoach.
Verder ga ik er niet meer op in want dit is toch duw en trek werk.
pi_197951972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:33 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

Ze noemen het een re-integratietraject, en het is i.c.m een jobcoach.
Maar dat kan toch eigenlijk niet, gebaseerd op wat je hier verteld hebt? Een dagje autopoetsen bij de autodealer, her en der koerieren... Dat zijn geen re-integratietrajecten. Een re-integratietraject is het (de term zegt het eigenlijk al) zorgvuldig en begeleid weer op de arbeidsmarkt laten treden van een client, niet "he je gaat vandaag dozen rondbrengen en zie maar hoe je het doet. Oh niet gelukt? Volgende keer beter".
pi_197954075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet zoveel.
Werkte fulltime als administratief medewerkster, had secretaresse-opleiding. Mijn loon destijds was zo'n 1500 gulden.(Weet het niet meer precies) Ik was 28 toen ik de ziektewet inging.
Ik heb nu 1430 euro, ongeveer.
Als ik zie dat mijn man, als administratief medewerker nu op de 2500 zit (zonder vakantiegeld), in een vergelijkbare functie, dan kom ik toch een 350 euro per maand tekort.

Maar ik klaag niet. Wij hebben het best goed.

Als ik was blijven werken, uiteindelijk was secretaresse mijn doel, dan hadden we een heel ander leven gehad.
Maar ik ben zeer tevreden met mijn leven op dit moment, Corona buiten beschouwing gelaten.
Tja, toch zo'n kleine 3% per jaar. Maar idd was je waarschijnlijk financieel beter af geweest zonder afkeur. Goed te horen dat je niet klaagt ^O^
pi_197956710
1x bijna. Toen had ik mijn baan opgezegd omdat ik het zat was zonder iets anders te hebben. Maandje later ging dat bedrijf failliet, dus iedereen thuis met uitkering behalve ik :+.
Daarna nog even een baantje gehad in een call center en daarna weer een "echte" baan in het buitenland;).
Dat is inmiddels alweer 12 jaar geleden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sport_Life op 12-02-2021 04:59:43 ]
pi_197960123
Beetje raar verhaal, ik werd ziek tijdens mijn studie,
toch afgerond en gaan werken, steeds zieker, steeds minder uren gaan werken, dom!
ik had me moeten ziekmelden, maar dat is praten achteraf,
Ik had al wel vervoersvoorziening van toenmalig GAK,
Gewerkt totdat keuringsarts besloot me geheel af te keuren,
probleem was toen wel dat ik op het eind zo weinig uren draaide dat WAO (dus 70%) onder bijstandsniveau zou uitkomen, dus zou ik nog een aanvulling uit de bijstand krijgen, met alle vervelende regels vandien,
Lieve arbeidsdeskundige besloot toen dat Wajong prettiger zou zijn, iets meer geld en geen regels van de soos.
Dit alles was in de vorige eeuw, de regels zijn nu veel strenger.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 februari 2021 @ 11:29:56 #68
414785 sirdanilot
pi_197962082
Ik werk nog maar 3 jaar fulltime. Na mijn studie ben ik naar Ierland gegaan omdat ik een baan aangeboden kreeg en ik had geen zin om daar 'nee' tegen te zeggen terwijl ik geen sollicitatie had lopen hier in Nederland. Dan zou ik die hebben geweigerd en wellicht in Nederland in de uitkering zijn beland (of in een minder goed betalende baan). Bovendien moest ik daar toch mijn studentenappartement al uit, dus verhuizen moest ik toch, ofwel binnen Nederland ofwel naar het buitenland.

Ik ben nooit werkloos geweest sinds die tijd want ze staan voor me in de rij op LinkedIn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_197962226
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:55 schreef Keep_Walking het volgende:
Zelf heb ik nu Wajong. Ik heb een aantal maanden gewerkt in een overheidsinstelling in 2018, maar dat ging niet zo goed. Ik zit nu best lang in de uitkering, maar ben op zoek naar werk. Hoe lang heb je in uitkering situatie gezeten en hoe ben je eruit gekomen?
Enkele keren in de WW gezeten, niet tof. Ook 2x een bijstandsuitkering aan moeten vragen, dan voel je je echt slecht. Gelukkig kwam er beide keren werk op mijn pad, al was de eerste keer echt te kort om weer WW aan te kunnen vragen, maar na de 2e aanvraag ging alles in een stijgende lijn.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197990532
1 x 1 maand WW. Had al een vakantie gepland en geboekt en onverwacht werd mijn contract niet verlengd. Ik had de maand waarin ik op vakantie zou gaan al wel een nieuwe baan kunnen vinden maar ik dacht, tsja, ik ga toch al op vakantie en kan dus toch niet beginnen met werken die maand, dus waarom ook niet een maandje WW trekken. Daar ben ik eerlijk in. Tijdens mij vakantie sollicitaties gedaan die ik toch al had moeten doen, en die ingevoerd bij het UWV. De maand daarop had ik een andere baan. Ik had als ik had gewild volgens mij nog wel een maand of zelfs langer WW kunnen blijven trekken maar zo ben ik dan ook weer niet.
pi_197994108
Nog nooit. Ik ben zzp’er en heb ook geen coronasteun aangevraagd. ;)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:13:16 #72
494163 Catlover73
Volg je hart, want dat klopt
pi_198098571
Waarschuwing: dit kan wel eens een lang bericht worden :-))


Ik heb heel lang een Wajong uitkering gehad ( en met lang bedoel ik vanaf 1994 tot aan 2018 geloof ik).

Een groot deel van die tijd heb ik vrijwilligerswerk gedaan omdat ik iets wilde teruggeven, voelde me in zekere zin schuldig dat ik niet in mijn eigen levensonderhoud kon voorzien. Ik hoopte met vrijwilligerswerk iets terug te doen.


Echter, in 2016 veranderde er een heleboel. Ik ben als vrijwillig 'butler' gaan werken bij Platform SámenWerken.
Dit hield in het begin in dat ik bij bijv. bedrijfsvergaderingen zorgde voor het inrichten van de ruimte en aanwezig was om koffie en thee te schenken.

Later ben ik op verzoek van mensen die mij hadden zien werken, ook gevraagd voor grotere evenementen.
Bijvoorbeeld gastvrouw bij het jaarlijkse congres van de Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen en het helpen bij een crowdfundingsdiner. Beide op verzoek van de voorzitster NvvA ( die vereniging met de lange naam die ik hierboven heb genoemd)


Van het één kwam het ander en is het balletje gaan rollen.
Een van de wethouders van Leiden bood me een werkervaringplaats aan als bode voor B&W ( hield ook in dat ik zorg droeg voor de gasten van de burgemeester, bijvoorbeeld de toenmalige burgemeester van Osaka).
Na een aantal maanden werd ik overgeplaatst naar het kloppend hart van de Leidse regio, Servicepunt71.
Daar werd ik gastvrouw en gedeeltelijk gebouwbeheerder.

Het klikte zo tussen mij en de organisatie met zijn 250+ medewerkers, ( die ik allemaal bij naam kende en zij mij) en de directie was zo tevreden met mijn werk, dat ze me in eerste instantie een jaarcontract aanboden en,als alles goed bleef gaan, zou het contract omgezet worden naar een vast contract.

Het was toen voor het eerst in mijn leven dat ik echt zelf voor mijn inkomen werkte en dat voelde zo goed!!
Ik,een betaalde baan... Wauw! Heb gehuild van blijdschap.

Hetis een garantiebaan, wat betekent dat voor hetzelfde werk, ik minder loon krijg dan 'gewoon' zou zijn, maar ook dat mijn werkgever financieel niet hoeft op te draaien voor een eventueel ziekte uitval.

Want helaas ben ik tijdens mijn opleiding op The International Butler Academy, (waar mijn manager heel gul mij de 10 weken dat ik weg zou zijn gewoon doorbetaalde. Hij heeft zelfs financieel bijgedragen, zodat ik naar de butleropleiding kon) zodanig fysiek en mentaal
de weg kwijtgeraakt dat ik mezelf ziek heb moeten melden. Dat is nu 1,5 jaar geleden.

Wel was ik in die tijd aan een reïntegratie traject begonnen, een Grand Café, dat helaas door de coronaregels moest sluiten.

Nu zit ik dus weer thuis, maar nog steeds zonder Wajong. Ik mag er eventueel wel op terugvallen in de toekomst, maar dat wil ik niet, werken geeft zoveel meer voldoening!)

Mijn manager heeft aangegeven me erg graag terug te willen en betaalt, ondanks dat ik nu thuis ben, mijn salaris door.
Hij ziet, als de regels corona weer soepeler worden, nog steeds een plek voor mij bij de organisatie.
Mijn werk zal dan voornamelijk dat van gastvrouw zijn en geen gebouwbeheerder.

Om een heel lang verhaal nog iets langer te maken...
conclusie: na zo'n 25 jaar een uitkering te hebben gehad, heb ik nu, voor het eerst in mijn leven, een betaalde baan.
En ik ben zo blij en dankbaar!

Als je helemaal tot het eind hebt gelezen, dan weet je nu dat ik je een heel goed en gezond 2021 wens!

Groetjes!
  maandag 22 februari 2021 @ 17:39:40 #73
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198149554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:13 schreef Catlover73 het volgende:

Om een heel lang verhaal nog iets langer te maken...
conclusie: na zo'n 25 jaar een uitkering te hebben gehad, heb ik nu, voor het eerst in mijn leven, een betaalde baan.
En ik ben zo blij en dankbaar!

Als je helemaal tot het eind hebt gelezen, dan weet je nu dat ik je een heel goed en gezond 2021 wens!

Groetjes!
Geweldig zeg. :)

Ook fijn dat er zulke managers bestaan.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 17:21:24 #74
494163 Catlover73
Volg je hart, want dat klopt
pi_198164797
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 17:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Geweldig zeg. :)

Ook fijn dat er zulke managers bestaan.
Dank voor je reactie!
Ja hè, hij is een kanjer en ik ben hem ontzettend dankbaar voor alle steun en het vertrouwen dat hij in me heeft.
Hij weet hoe ik voor mijn ziekte was ( zonder opscheppen bijzonder goed in mijn werk als gastvrouw) en weet dat ik iets waardevols en bijzonders kan toevoegen aan de organisatie als ik weer beter ben. Hij wil me daarom ook niet kwijt :-)
En ook ik wil graag weer terug zodra er ergens een plekje is. Door corona ligt heel veel plat, maar ik heb goede hoop voor dit jaar!
pi_198165019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:15 schreef LPFAN het volgende:
Ik zit sinds 2014 in de bijstand en zie me zelf helaas op korte termijn nog niet uitkomen door chronische ziekte. Ik heb geen recht op een Wajong.
Hier ook in de bijstand sinds 2013 om dezelfde reden. Was te oud voor Wajong en afgekeurd werd ik niet omdat ze dachten dat er in de toekomst nog wel verbetering in zou zitten. Dus al jaren aan het stoeien met de gemeente en keuringsartsen. *O* :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')