abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197904614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat doen ze in heel Azië.

Men is daar dan ook wat minder individualistisch ingesteld. Dat punt probeer ik hier ook steeds te maken, maar nee, vrij land dus mijn recht om te feesten is belangrijker dan de volksgezondheid :')
Minder individualistisch? In landen als China (en zelfs Japan) hebben ze in veel gevallen niet eens steunpakketten. Als je daar dicht bent heb je pech.

Natuurlijk gaan mensen op dat moment mee in de maatregelen, het gaat letterlijk over hun eigen boterham. Met die argumentatie kun je zeggen dat we hier juist minder individualistisch zijn, want er is geen voordeel voor onszelf aan.

Dat valse frame over feesten mag ook wel 's stoppen, ontzettende dooddoener in een discussie om het constant maar naar feesten te trekken als iemand het ergens niet mee eens is.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:21:13 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197904615
quote:
Men is daar dan ook wat minder individualistisch ingesteld.
dat geloof ik niet zo, als er een asociaal volk in de wereld is dan zijn het wel Chinezen
pi_197904619
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Scheit
1) Holhoornig dier 2) Kruising tussen een schaap en een geit.

Wat heeft een boerderijdier hiermee te maken?
Weer eens wat anders dan schapen :P
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:22:24 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904632
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:15 schreef Vasilevski het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

[ twitter ]

Over bewust paniekzaaien gesproken, dit stond afgelopen weekend in Die Welt. In Duitsland tijdens de 1e lockdown: topgeheime gesprekken over psychologische oorlogsvoering tegen de eigen bevolking, om de mensen warm te houden voor maatregelen na de piek. Wetenschappers lieten zich voor politieke doeleinden gebruiken.
[..]

https://docs.google.com/d(...)SB430OybYz2vqXU/edit
Mooi. Eindelijk dat het naar buiten komt.

Zal zeker ook hier gebeurd zijn. DE en NL volgen elkaar immers altijd en de paniekzaaiing toen was ook niet van de lucht.

Eerste nagel voor de strafrechtelijke vervolging na de parlementaire enquête corona bestrijding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 9 februari 2021 @ 12:22:30 #205
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197904635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is het bij de Aziaat niet smog gemotiveerd?
Nee, dat denken we hier in het Westen vaak, maar dat is helemaal niet zo. De persoon zet een mondkapje op omdat hij/zij wat verkouden is en hij/zij zo minder mensen zal besmetten.
pi_197904638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje lastig als dit nooit in de praktijk is gebracht om het opruiing te noemen. En opruiing van wat dan? Het is eerder het tegenovergestelde wat men wilde bereiken.

Het waren gesprekken, geen praktijk.
Het was gewoon een vraag hè. Effectief heeft de Duitse overheid scenarios uitgewerkt om zijn bevolking bang te houden en ervoor te zorgen dat ze zich op die manier aan de maatregelen houden. Als iemand de straat op gaat en anderen oproept om zich niet aan de maatregelen te houden is diegene schuldig aan opruiing e.d., dus leek het mij hier ook wel op zijn plaats?
pi_197904644
quote:

[..]

Men is daar dan ook wat minder individualistisch ingesteld. Dat punt probeer ik hier ook steeds te maken, maar nee, vrij land dus mijn recht om te feesten is belangrijker dan de volksgezondheid :')

Met als tragisch gevolg dat wij hier nu méér beperkingen nodig hebben dan de meeste Aziatische landen.
Klopt onze steden zijn al langer dan 3 maanden dicht en helemaal afgesloten van de buitenwereld
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 9 februari 2021 @ 12:23:43 #208
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197904649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)onderzoek-nodig.html

Waarom zitten Koopmans en die andere gast strak naast elkaar op de foto? En wij maar 1,5 meter afstand houden... Natuurlijk snap ik "het zijn net mensen", maar je hebt een voorbeeldfunctie. Als hier 3 mensen samen over straat lopen krijgen ze een boete als ze een beetje pech hebben.
Waren in quarantaine geweest natuurlijk :)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:23:54 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904655
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is het bij de Aziaat niet smog gemotiveerd?
Niet in de luchtvaart. Daar is het echt besmetting voorkomen van 'iets'.
Op straat in de grote steden is dat anders inderdaad.
1947-2016
pi_197904663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat geloof ik niet zo, als er een asociaal volk in de wereld is dan zijn het wel Chinezen
Nou ja, Chinezen hebben andere fatsoensnormen ja :') Staat verder ook totaal los van individualisme overigens.

Dat bedoel ik echter niet. Ik bedoel dat als er in China wordt gezegd dat dit even nodig is, dan is dat zo. China is overigens geen goed voorbeeld want het is een totalitaire staat.

Andere zuid-oost Aziatische landen zijn wat dat betreft meer representatief. Je zult in grote delen van Vietnam, Thailand, Maleisie, Indonesië, India etcetera niet snel zien dat men fuck corona feestjes (edit: of andere onverstandige bezigheden, voor de lieden die het concept metafoor niet begrijpen) gaat houden. De geldende norm is daar vooral dat je anderen niet tot last bent of in gevaar brengt. Dus ziek zijn = mondkapje ter bescherming van de rest.

Ik hanteer overigens even de definitie van individualisme die o.a. Hofstede erop nahoudt :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197904666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:22 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee, dat denken we hier in het Westen vaak, maar dat is helemaal niet zo. De persoon zet een mondkapje op omdat hij/zij wat verkouden is en hij/zij zo minder mensen zal besmetten.
Die verkoudheid kan de wereld wel hebben. Beter kappen ze met die barbaarse markten van ze.
Maar ja, wel een mondkapje want zo beschaafd zijn ze wel. Poppenkast
Go hard or go home
pi_197904668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt onze steden zijn al langer dan 3 maanden dicht en helemaal afgesloten van de buitenwereld
Ik heb het land China niet genoemd he.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:25:02 #213
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197904672
Doen we het binnenkort ook zo in Vlaanderen? In Australië doen ze nu al aan ‘hokjesdansen’

https://www.hln.be/festiv(...)fdJ3k5TUU4nbafctjNcY

:')
pi_197904674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:23 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Waren in quarantaine geweest natuurlijk :)
Van te voren ja, niet naderhand toen ze het onderzoek deden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197904683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Minder individualistisch? In landen als China (en zelfs Japan) hebben ze in veel gevallen niet eens steunpakketten. Als je daar dicht bent heb je pech.
Het individu wordt dus niet beschermd.

quote:
Natuurlijk gaan mensen op dat moment mee in de maatregelen, het gaat letterlijk over hun eigen boterham. Met die argumentatie kun je zeggen dat we hier juist minder individualistisch zijn, want er is geen voordeel voor onszelf aan.
Mja, als ik al dat gejammer hoor over Mondkapjes, vaccinaties, avondklok, testen op scholen...
Dan zijn we aardig individualistisch.

quote:
Dat valse frame over feesten mag ook wel 's stoppen, ontzettende dooddoener in een discussie om het constant maar naar feesten te trekken als iemand het ergens niet mee eens is.
Het is een metafoor hè ;)
pi_197904689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:25 schreef leolinedance het volgende:
Doen we het binnenkort ook zo in Vlaanderen? In Australië doen ze nu al aan ‘hokjesdansen’

Tering, wat triest _O- :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 12:26:28 #217
5428 crew  miss_sly
pi_197904692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)onderzoek-nodig.html

Waarom zitten Koopmans en die andere gast strak naast elkaar op de foto? En wij maar 1,5 meter afstand houden... Natuurlijk snap ik "het zijn net mensen", maar je hebt een voorbeeldfunctie. Als hier 3 mensen samen over straat lopen krijgen ze een boete als ze een beetje pech hebben.
Onder de foto staat "ze zaten samen in isolatie", dus worden ze nu gezien als huishouden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:26:33 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het was gewoon een vraag hè. Effectief heeft de Duitse overheid scenarios uitgewerkt om zijn bevolking bang te houden en ervoor te zorgen dat ze zich op die manier aan de maatregelen houden. Als iemand de straat op gaat en anderen oproept om zich niet aan de maatregelen te houden is diegene schuldig aan opruiing e.d., dus leek het mij hier ook wel op zijn plaats?
Exact. De ene kant is opruiing, maar dit is de moeder alle. Het is staats geïnitieerd om de bevolking er vooral onder te houden.

De bevolking beschermen en paniek voorkomen is het eerste doel van een overheid. Dit is paniek veroorzaken met een duidelijk doel: implementeren van maatregelen en de bevolking laten luisteren naar wat de overheid wil.

Dit is heel duidelijk staatscrimineel gedrag.
1947-2016
pi_197904697
quote:

Niks voor jou. :N
Jij hebt nooit genoeg aan één hokje. -O- ;)
pi_197904701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooi. Eindelijk dat het naar buiten komt.

Zal zeker ook hier gebeurd zijn. DE en NL volgen elkaar immers altijd en de paniekzaaiing toen was ook niet van de lucht.

Eerste nagel voor de strafrechtelijke vervolging na de parlementaire enquête corona bestrijding.
Strafrechterlijke vervolging omdat je hypothetische opties bespreekt die sowieso niet onwetting zijn? _O-
pi_197904723
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:24 schreef Noek het volgende:

[..]

Die verkoudheid kan de wereld wel hebben. Beter kappen ze met die barbaarse markten van ze.
Maar ja, wel een mondkapje want zo beschaafd zijn ze wel. Poppenkast
Hangt van de verkoudheid af..
SARS was bijvoorbeeld best een ingrijpende verkoudheid.
Verder betekent ziek zijn vaak thuisblijven en in veel landen dus ook: geen inkomen.
Snap wel dat je dan liever niet een infectieziekte oploopt...
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:28:20 #222
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197904727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een zielige frame, de GGD heeft helemaal niks verkocht, medewerkers van de GGD hebben illegaal, en zijn daarvoor gearresteerd, gegevens verkocht
De GGD heeft het mogelijk gemaakt door slechte infrastructuur.

Maar los daarvan: het maakt in dit soort gevallen niet zo veel uit hoe het nu precies in elkaar zit of wie er de schuldige is, maar wat mensen denken dat er gebeurd is. De betrouwbaarheid van de GGD is nu niet bepaald onomstreden, en dat zal gegarandeerd meespelen bij de testbereidheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:28:22 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904728
quote:

Leuk als blijvertje voor je VIP space.
Niet voor lange termijn voor iedereen, want naar een feesie ga je ook om vreemden te ontmoeten voor je one-night-stands. Dat is bij deze godsonmogelijk.
1947-2016
pi_197904734
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Strafrechterlijke vervolging omdat je hypothetische opties bespreekt die sowieso niet onwetting zijn? _O-
Nogmaals. Ik stelde een vraag, of dit strafbaar zou zijn. Misschien had ik er woord voor woord bij moeten zetten dat het ging om de hypothetische situatie dat ze dit echt gebruikt zouden hebben.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:29:27 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197904746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, Chinezen hebben andere fatsoensnormen ja :')

Dat bedoel ik echter niet. Ik bedoel dat als er in China wordt gezegd dat dit even nodig is, dan is dat zo.

China is overigens geen goed voorbeeld want het is een totalitaire staat. Andere zuid-oost Aziatische landen zijn wat dat betreft meer representatief. Je zult in grote delen van Vietnam, Thailand, Maleisie, Indonesië, India etcetera niet snel zien dat men fuck corona feestjes gaat houden. De geldende norm is daar vooral dat je anderen niet tot last bent of in gevaar brengt.

Ik hanteer overigens even de definitie van individualisme die o.a. Hofstede erop nahoudt :)
Ook in HongKong zijn ze asociaal, deuren worden nooit open gehouden, ze hebben een "systeem" dat als er een bekende in de rij staat je er dan bij hoort wanneer het uitkomt, ze maken hun huis schoon en flikkeren alles het raam uit want het gaat maar tot de drempel en niet verder.

En wat bedoel je met in grote delen geen feestjes, dat is hier toch hetzelfde?
pi_197904749
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar dat is geen opruiing. Dit is precies het tegenovergestelde, men roept op om zich aan de maatregelen te houden alleen in dit geval maakt men gebruik van argumentatie die geen wetenschappelijke basis hebben (in theorie want het is nooit in de praktijk gebracht).

Ik denk niet dat hier ook maar iets illegaals of strafbaars aan is, sowieso al niet omdat het puur hypothetisch was, je zou hooguit kunnen stellen dat het politieke gevolgen kan hebben.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:30:00 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als staat paniek creëren om het volk naar je te laten luisteren.
Ook al is het een hypothese. Dit kan je niet maken als staat naar je bevolking. Nr 1 prio is beschermen.
1947-2016
pi_197904776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het individu wordt dus niet beschermd.
En dus moeten mensen voor hun eigen bescherming zorgen, ergo: individualistisch.

quote:
Mja, als ik al dat gejammer hoor over Mondkapjes, vaccinaties, avondklok, testen op scholen...
Dan zijn we aardig individualistisch.
Er is discussie over, maar mensen doen het toch? In een land als Nederland mag je de discussie hebben, maar vrijwel iedereen volgt de maatregelen daarna gewoon op.

quote:
Het is een metafoor hè ;)
Het is geen metafoor, het is een vervelende en minachtende manier om de ander in een discussie ervan te betichten dat hij zeurt over het niet mogen hebben van een feestje terwijl er mensen dood gaan.
pi_197904788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nogmaals. Ik stelde een vraag, of dit strafbaar zou zijn. Misschien had ik er woord voor woord bij moeten zetten dat het ging om de hypothetische situatie dat ze dit echt gebruikt zouden hebben.
Nee, het is niet strafbaar om oneigenlijke argumenten te gebruiken (zou wel leuk zijn als het wel zo was) om draagvlak te krijgen voor maatregelen. Het is wel politiek problematisch omdat je dat niet kan volhouden zonder ook in een Parlement of volksvertegenwoordiging de leugen vol te houden.
pi_197904795
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook in HongKong zijn ze asociaal, deuren worden nooit open gehouden, ze hebben een "systeem" dat als er een bekende in de rij staat je er dan bij hoort wanneer het uitkomt, ze maken hun huis schoon en flikkeren alles het raam uit want het gaat maar tot de drempel en niet verder.

En wat bedoel je met in grote delen geen feestjes, dat is hier toch hetzelfde?
Jij hebt het over normen en waarden. Ik heb het over individualisme zoals dat wordt gebruikt in de sociologie. Twee totaal verschillende zaken.

Individualisme is het tegenovergestelde van collectivisme, wellicht helpt dat om de definitie wat te begrijpen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:32:12 #231
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, maar dat is geen opruiing. Dit is precies het tegenovergestelde, men roept op om zich aan de maatregelen te houden alleen in dit geval maakt men gebruik van argumentatie die geen wetenschappelijke basis hebben (in theorie want het is nooit in de praktijk gebracht).

Ik denk niet dat hier ook maar iets illegaals of strafbaars aan is, sowieso al niet omdat het puur hypothetisch was, je zou hooguit kunnen stellen dat het politieke gevolgen kan hebben.
Tijger, dit is de kern:

quote:
Effectief heeft de Duitse overheid scenarios uitgewerkt om zijn bevolking bang te houden en ervoor te zorgen dat ze zich op die manier aan de maatregelen houden.
Dan ben je als overheid af.
1947-2016
pi_197904800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Japan kijken ze je aan alsof je een misdaad hebt begaan als je hoest in de metro :o
Mijn Chinese vriendin wordt al gek als ik mijn tas op de vloer neerzet. Niet hygiënisch.

quote:

[..]

Met als tragisch gevolg dat wij hier nu méér beperkingen nodig hebben dan de meeste Aziatische landen.
Oost-Aziatische samenlevingen zijn zeker een stuk georganiseerder en efficiënter en dat heeft vast ook met dat soort oog voor detail en collectief denken te maken. Ik kan niet voor alle landen spreken maar bijvoorbeeld China is ook echt een 'low-trust society'. Ouders verliezen hun kinderen geen moment uit het oog omdat er een reële dreiging is dat ze ontvoerd kunnen worden. Mensen durven nog steeds geen babymelk uit eigen land te kopen vanwege schandalen in het verleden. Mensen helpen elkaar niet in geval van nood, want dat kan voor jezelf problemen opleveren. De regering heeft mensen succesvol gehersenspoeld dat ze elkaar niet kunnen vertrouwen, maar alleen de Partij.

Er is meer in het leven dan perfecte organisatie en hygiëne. Als dat in het westen de norm zou worden, zouden velen daar diep ongelukkig worden. Als we het normaal gaan vinden dat vrijheid geen grondrecht is, maar iets wat je alleen met toestemming van de overheid mag uitoefenen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, Chinezen hebben andere fatsoensnormen ja :')

Dat bedoel ik echter niet. Ik bedoel dat als er in China wordt gezegd dat dit even nodig is, dan is dat zo.

China is overigens geen goed voorbeeld want het is een totalitaire staat. Andere zuid-oost Aziatische landen zijn wat dat betreft meer representatief. Je zult in grote delen van Vietnam, Thailand, Maleisie, Indonesië, India etcetera niet snel zien dat men fuck corona feestjes gaat houden. De geldende norm is daar vooral dat je anderen niet tot last bent of in gevaar brengt.

Ga eens praten met mensen die nu in Thailand, Vietnam of Indonesië verkeren. Dit is echt totale quatsch. In Indonesië kopen ze gewoon de politie om. Totaal niet vergelijkbaar met Nederland.

En India is natuurlijk niet Zuid-Oost Azië.
pi_197904813
Mensen die euforisch zijn over hoe het er in Azië aan toe gaat en hoe geweldig de mentaliteit van de mensen daar zou zijn neem ik bij voorbaat al niet serieus.
pi_197904816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook al is het een hypothese. Dit kan je niet maken als staat naar je bevolking. Nr 1 prio is beschermen.
DAT is een ander verhaal maar er is niet strafbaars aan. Je kan vanuit een pragmatische insteek zelfs beredeneren dat het een uitstekende motivatie is om er voor te zorgen dat mensen zich aan maatregelen houden en dat je daarmee je eerste prioriteit dus nakomt.
pi_197904818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe de cijfers in Duitsland zijn, maar in Nederland staat een paniekaanval in de top 3 van ziekenhuisopnames ieder jaar. In de situatie dat ze dit echt ingezet zouden hebben en de bevolking massaal bang hebben gehouden, hebben ze daarmee bijgedragen aan de (te) hoge druk op de ziekenhuizen en hebben ze daarmee doden op hun geweten.

Nogmaals, als het daadwerkelijk gebruikt zou zijn. Dat is wat ik probeer te begrijpen.
pi_197904821
quote:

Zo dit spant de kroon weer voor vandaag.

:') :')
I'll give you something to do
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:33:44 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197904826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hangt van de verkoudheid af..
SARS was bijvoorbeeld best een ingrijpende verkoudheid.
Verder betekent ziek zijn vaak thuisblijven en in veel landen dus ook: geen inkomen.
Snap wel dat je dan liever niet een infectieziekte oploopt...
ik bestrijd dat SARS een verkoudheid is.
pi_197904828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:32 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Mijn Chinese vriendin wordt al gek als ik mijn tas op de vloer neerzet. Niet hygiënisch.
[..]

Oost-Aziatische samenlevingen zijn zeker een stuk georganiseerder en efficiënter en dat heeft vast ook met dat soort oog voor detail en collectief denken te maken. Ik kan niet voor alle landen spreken maar bijvoorbeeld China is ook echt een 'low-trust society'. Ouders verliezen hun kinderen geen moment uit het oog omdat er een reële dreiging is dat ze ontvoerd kunnen worden. Mensen durven nog steeds geen babymelk uit eigen land te kopen vanwege schandalen in het verleden. Mensen helpen elkaar niet in geval van nood, want dat kan voor jezelf problemen opleveren. De regering heeft mensen succesvol gehersenspoeld dat ze elkaar niet kunnen vertrouwen, maar alleen de Partij.

Er is meer in het leven dan perfecte organisatie en hygiëne. Als dat in het westen de norm zou worden, zouden velen daar diep ongelukkig worden. Als we het normaal gaan vinden dat vrijheid geen grondrecht is, maar iets wat je alleen met toestemming van de overheid mag uitoefenen.
[..]

Ga eens praten met mensen die nu in Thailand, Vietnam of Indonesië verkeren. Dit is echt totale quatsch. In Indonesië kopen ze gewoon de politie om. Totaal niet vergelijkbaar met Nederland.

En India is natuurlijk niet Zuid-Oost Azië.
Wederom een hoop gelul wat niet ingaat op mijn punt omtrent individualisme vs collectivisme en de gevolgen daarvan op het (al dan niet naleven van) beleid.
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 12:33:55 #239
236264 crew  capricia
pi_197904829
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij liggen alle scenario's en alle opties op tafel.
Lijkt me vreemd om te denken dat dit niet besproken zou mogen worden.

Welke wet zou er overtreden zijn dan, in jouw ogen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197904841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tijger, dit is de kern:
[..]

Dan ben je als overheid af.
Ja, dat mag je vinden. Zoals ik net al zeg, daar is ook een rechtvaardiging voor te bedenken.
pi_197904859
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik bestrijd dat SARS een verkoudheid is.
Maar aan de buitenkant zie je het verschil aanvankelijk niet hè ;)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:35:50 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

DAT is een ander verhaal maar er is niet strafbaars aan. Je kan vanuit een pragmatische insteek zelfs beredeneren dat het een uitstekende motivatie is om er voor te zorgen dat mensen zich aan maatregelen houden en dat je daarmee je eerste prioriteit dus nakomt.
Door angst en paniek te veroorzaken?

Nee. Dat dien je in eerste plaats te voorkomen. Per definitie.
1947-2016
pi_197904875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wederom een hoop gelul wat niet ingaat op mijn punt omtrent individualisme vs collectivisme en de gevolgen daarvan op het (naleven van) het beleid.
Jij lult gewoon zwaar uit je nek, je doet grote algemene uitspraken over landen waar je helemaal niks van weet.
pi_197904889
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe kan het dat we het oké vinden dat er een scenario op tafel ligt om ervoor te zorgen dat mensen in paniek zijn om zich aan de maatregelen te houden? Dat mensen de angst hebben dat hun familie een pijnlijke dood sterft en moet wachten op een ziekenhuisbed als ze zich niet aan alle maatregelen houden die de regering oplegt?

Kom op, dat past toch niet in een democratie waar de regering voor zijn bevolking moet zorgen? Even los van of er een wet overtreden is, het uitwerken van een scenario als dit is (naar mijn mening) een doodzonde.
pi_197904904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Jij lult gewoon zwaar uit je nek, je doet grote algemene uitspraken over landen waar je helemaal niks van weet.
Ik doe geen uitspraken over specifieke landen maar over cultuurgebieden en ik ga al helemaal geen anekdotische kwats aanhalen uit die landen :D

Bovendien, dat jij niet begrijpt wat ik zeg betekent dat niet dat ik zomaar wat in het luchtledige lul he. ;)
pi_197904906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wederom een hoop gelul wat niet ingaat op mijn punt omtrent individualisme vs collectivisme en de gevolgen daarvan op het (al dan niet naleven van) beleid.
Volgens mij ben ik in gegaan op je punten maar negeer jij die nu ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2021 12:38:37 ]
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:38:34 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904911
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben geen advocaat. Maar een overheid die paniek creëert om zijn wil aan het volk op te leggen, is een criminele overheid. Immers is het DE taak van de overheid het volk te beschermen en paniek buiten de boot te houden in crisis situaties.

Kan je niet maken.
1947-2016
pi_197904929
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik in gegaan op je punten maar negeer jij die nu ;)
Op quote drukken en een hoop onzin typen is iets anders dan ergens op ingaan.

Bovendien quotte ik jou niet. Nu terug in je hok. :R
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:39:27 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197904930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat mag je vinden. Zoals ik net al zeg, daar is ook een rechtvaardiging voor te bedenken.
Paniek creëren als overheid om mensen naar je te laten luisteren?

Nee. Geen enkele.
1947-2016
pi_197904934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 12:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ben geen advocaat. Maar een overheid die paniek creëert om zijn wil aan het volk op te leggen, is een criminele overheid. Immers is het DE taak van de overheid het volk te beschermen en paniek buiten de boot te houden in crisis situaties.

Kan je niet maken.
Precies. Dat soort onzin halen ze uit in totalitaire staten of politiestaten. Je weet wel, het soort staten waar wij als EU constant onze afkeur over uitspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')