En dus verwacht ik dat het debat gewoon weer over de vorm en niet de inhoud gaan. Verbolgen zijn over dat journalisten het eerder wisten dan zij, boos dat ze niet de cijfers zien. Rutte doet een (ongemeende) mea culpa en zegt dat we echt geen maatregelen af mogen schrijven en de kamer gaat schoorvoetend akkoord.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We gaan voor dezelfde aanpak als waarmee hij is ingevoerd. Ofwel, je kondigt aan dat je iets gaat doen zonder dat je daarvoor al instemming hebt, zodat degenen die moeten instemmen onder druk staan.
80% volgens de krant?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lijkt me wel, anders loopt die gewoon af. maar welke partij die eerst voor stemde zal nu noch tegen gaan stemmen? Volgens de krant is het draagvlak voor de avondklok 80%
Jij rebel. Heb je je mondkapje in je schoot, gaat er weer een omaatje dood.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:13 schreef DonDruiper het volgende:
Kwam er net halverwege m'n boodschappen achter dat ik m'n mondkapje niet op had.
Heb 'm maar achterwege gelaten.
Yolo
Jij leeft wel echt op het randje!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:13 schreef DonDruiper het volgende:
Kwam er net halverwege m'n boodschappen achter dat ik m'n mondkapje niet op had.
Yolo
Was leuk je gekend te hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:13 schreef DonDruiper het volgende:
Yolo
Nee, formeel hoeft dat niet. Grapperhaus mag dit op eigen houtje doorvoeren met een of andere noodwet van twintig jaar geleden onder de arm.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:09 schreef popje het volgende:
Is er eigenlijk al officieel gecommuniceerd dat de avondklok verlengd wordt, en moet er dan vandaag geen tweede kamer debat komen?
Dat heb ik ook steeds gedacht maar schijnbaar heb ik me toch vergist in mijn medemens. Inmiddels zijn we zo ver dat een avondklok massaal gesteund wordt zonder dat het doel erachter eigenlijk echt gefundeerd is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
Als ze dit nu tot eind februari verlengen op basis van een vermoeden of angst en daarna niet met concrete cijfers komen denk ik dat er veel mensen echt klaar mee zijn.
Als er komende week meer en meer kiemsurveillances uit komen die sub 30% aantonen moet wat mij betreft die avondklok er direct vanaf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan hebben we inmiddels 6 weken een avondklok, bezoekbeperking naar één persoon en een hele waslijst aan andere maatregelen, puur gebaseerd op een model waar veel discussie over is. Tot nu toe komt er (gelukkig) weinig uit van het model, en lijkt uit kiemsurveillance ook niet datgene te komen.
Als ze dit nu tot eind februari verlengen op basis van een vermoeden of angst en daarna niet met concrete cijfers komen denk ik dat er veel mensen echt klaar mee zijn.
wat ik wel vreemd vind is dat ze het eerst voor 2 weken doen, we nog steeds niet (goed) weten of het helpt en ze er dan maar 3 weken bovenop gooien, logica is toch wel ver te zoeken momenteel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lijkt me wel, anders loopt die gewoon af. maar welke partij die eerst voor stemde zal nu noch tegen gaan stemmen? Volgens de krant is het draagvlak voor de avondklok 80%
Onderzoek van het RIVMquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
80% volgens de krant?
Welke krant dan?
[ afbeelding ]
is dat zo?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, formeel hoeft dat niet. Grapperhaus mag dit op eigen houtje doorvoeren met een of andere noodwet van twintig jaar geleden onder de arm.
De Kamer kan wel besluiten om de avondklok (eerder) te beëindigen, maar lijkt daar vooralsnog niet toe van plan.
allemaal op basis van dit persbericht https://www.rivm.nl/nieuw(...)ng-sociale-contactenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
80% volgens de krant?
Welke krant dan?
[ afbeelding ]
De avondklok verlengen moet toch via die wet die geactiveerd moet worden waar de kamer over moet stemmen oid? Dacht dat te lezen in dat eerdere NCTV advies. Die noodwet zelf is er, maar er is een wet nodig die er een begin- en eindtijd aan geeft oid waarover gestemd moest worden dacht ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, formeel hoeft dat niet. Grapperhaus mag dit op eigen houtje doorvoeren met een of andere noodwet van twintig jaar geleden onder de arm.
De Kamer kan wel besluiten om de avondklok (eerder) te beëindigen, maar lijkt daar vooralsnog niet toe van plan.
Volgens mij kan je de komende drie weken vrij veel halen uit de opnamecijfers.quote:
Ik heb een tijd meegedaan aan hun onderzoek voor o.a. draagvlak en het viel me op hoe slecht en suggestief de vragen warenquote:
Ja:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft het RIVM “draagvlak” nu al gedefinieerd?
quote:Sinds afgelopen najaar voert het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu in opdracht van het ministerie van VWS Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport elke drie weken een Trendonderzoek Corona en Gedrag uit ten behoeve van het landelijke dashboard coronavirus. Tussen 26 januari en 1 februari 2021 vond de 7e meting plaats, onder een representatieve steekproef van ca. 5.000 deelnemers van 16 jaar en ouder uit het Kantar Consumentenpanel. Op het dashboard coronavirus zijn indicatoren voor gedrag en naleving ook per veiligheidsregio te zien. Deze inzichten helpen de overheid om burgers beter te kunnen ondersteunen en informeren, onder andere via het steunpuntcoronazorgen.nl.
Tuurlijk. Wanneer het antwoord op de vraag past in ons geplande beleid is er hoog draagvlak om een maatregel te nemen. Wanneer het antwoord op de vraag niet past in ons geplande beleid is er nog teveel onduidelijkheid en is er een angst voor code zwart, dus is het ook nodig de maatregel te nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft het RIVM “draagvlak” nu al gedefinieerd?
Klopt, alleen is dat voor de overheid slechts een deel van de info waarop beleid moeten worden gemaakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de komende drie weken vrij veel halen uit de opnamecijfers.
Waarom? Tijdens de eerste golf werd de R berekend op basis van ziekenhuisopnames en werd ie teruggerekend. Dat was ook de voornaamste reden dat hij toen 2 weken achterliep.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, alleen is dat voor de overheid slechts een deel van de info waarop beleid moeten worden gemaakt.
quote:
De avondklok zit helemaal niet in de corona-noodwet. Die bevoegdheid halen ze uit een andere crisiswet, de Wbbbg.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
De avondklok verlengen moet toch via die wet die geactiveerd moet worden waar de kamer over moet stemmen oid? Dacht dat te lezen in dat eerdere NCTV advies. Die noodwet zelf is er, maar er is een wet nodig die er een begin- en eindtijd aan geeft oid waarover gestemd moest worden dacht ik.
Seks met de secretaressequote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waarom is het voor 40-64 toch zo moeilijk om thuis te werken?
Besmettingen. R getal, aanwezigheid verschillende varianten, mobiliteit etc. etc.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Tijdens de eerste golf werd de R berekend op basis van ziekenhuisopnames en werd ie teruggerekend. Dat was ook de voornaamste reden dat hij toen 2 weken achterliep.
Dat lijkt mij de meest belangrijke. Welke andere info bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |