Ik heb het langer dan 10 jaar geleden meegemaakt, trein vanuit Den Haag had vertraging waardoor ik in Utrecht de aansluiting miste. Was jong en vond het echt niet tof, dus op zoek naar een medewerker.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:05 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Waarom hadden ze dat 10 jaar geleden niet?
Ik heb het ook een keer meegemaakt,inmiddels 30 jaar terug, door onweer geen trein meer tussen Rotterdam en Amsterdam, Taxi heeft ons toen netjes thuisgebrachtquote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb het langer dan 10 jaar geleden meegemaakt, trein vanuit Den Haag had vertraging waardoor ik in Utrecht de aansluiting miste. Was jong en vond het echt niet tof, dus op zoek naar een medewerker.
Samen naar een taxipunt en de taxichauffeur kreeg daar een briefje van de NS voor de declaratie.
Ik zeg dit juist hier omdat heel veel mensen dit niet weten.
Oh, dat hadden ze 10 jaar geleden ook. Want ik ben ooit van Velp naar huis gebracht (meer dan 100 km) met een taxi voor de NS. De chauffeur vertelde me nog dat er vrijwel dagelijks 's nachts taxi's door het land gingen met gestrande reizigers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:05 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Waarom hadden ze dat 10 jaar geleden niet?
Denk je zelf ook niet dat een uitkeringstrekker per jaar meer kost dan dit ene akkefietje.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 08:19 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als er voor iedere Nederlander meerdere korpsen en een helicopter ingezet moest worden dan stonden we er beter voor ja![]()
Klopt, de regeling bestond al veel langer, maar is uitgebreid. Wat ik erover kan vinden, is dat tot 2015 NS alleen verplicht was om je naar je eindstation te brengen. Ook al zou je daar alsnog niet verder kunnen omdat je de laatste bus gemist had. In de praktijk zullen reizigers soms alsnog thuisgebracht zijn, als er al een lange taxirit was gemaakt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het ook een keer meegemaakt,inmiddels 30 jaar terug, door onweer geen trein meer tussen Rotterdam en Amsterdam, Taxi heeft ons toen netjes thuisgebracht
Ik werd gewoon netjes naar huis gebracht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:55 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, de regeling bestond al veel langer, maar is uitgebreid. Wat ik erover kan vinden, is dat tot 2015 NS alleen verplicht was om je naar je eindstation te brengen. Ook al zou je daar alsnog niet verder kunnen omdat je de laatste bus gemist had. In de praktijk zullen reizigers soms alsnog thuisgebracht zijn, als er al een lange taxirit was gemaakt.
Als je nu door uitval of vertraging van de laatste trein ook de laatste bus mist, moet NS zorgen dat je op je eindbestemming komt. Dat is 'nieuw'.
Wat zou het omgekeerde van een sneeeuwvlokje zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:32 schreef Hexagon het volgende:
Zo zelfredzaam dat het bijna zijn dood werd
Vuurvonkje?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat zou het omgekeerde van een sneeeuwvlokje zijn?
De chauffeur vertelde me idd dat hij me officieel naar het station moest brengen. Maar hij heeft me gewoon thuis afgezet, Waar ik overigens eerder was dan als de treinen wel hadden geredenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:55 schreef freako het volgende:
Klopt, de regeling bestond al veel langer, maar is uitgebreid. Wat ik erover kan vinden, is dat tot 2015 NS alleen verplicht was om je naar je eindstation te brengen. Ook al zou je daar alsnog niet verder kunnen omdat je de laatste bus gemist had. In de praktijk zullen reizigers soms alsnog thuisgebracht zijn, als er al een lange taxirit was gemaakt.
Als je nu door uitval of vertraging van de laatste trein ook de laatste bus mist, moet NS zorgen dat je op je eindbestemming komt. Dat is 'nieuw'.
Ik heb het nog bonter gemaaktquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De chauffeur vertelde me idd dat hij me officieel naar het station moest brengen. Maar hij heeft me gewoon thuis afgezet, Waar ik overigens eerder was dan als de treinen wel hadden gereden
Nou die zussen en zwagers van mij wél hoor, niet allemaal maar... en die zijn zelfs ouder...quote:Op maandag 8 februari 2021 18:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat zelfs de meest fanatieke wandelaar nu geen 50+ tocht gaan maken
maar die hebben dan wel de juiste schoenen en jassen inderdaadquote:Op maandag 8 februari 2021 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik heb zelf heel wat gelopen, tot 80 km aan toe, maar met dit weer, zonder speciale schoenen of kleren, zonder onderweg te kunnen rusten of eten, in het donker, dat is eigenlijk niet te doen. Al knap dat hij 50 km gehaald heeft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-de-kou-sneller-leegquote:Op maandag 8 februari 2021 19:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je niet af en toe even kan opwarmen is het echt pittig inderdaad, spijtig dat die gelegenheid er niet is ivm Corona.
Wel knap dat zijn accu na 11 uur in de kou nog niet leeg was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |