abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197872997
Hoi.
Afgelopen zomer lag ik letterelijk voor apegapen met dat hete weer, dus...
Een airco aanschaffen! Nu is het de tijd om dat te doen.

Door de bomen zie ik het bos niet meer.
Wie heeft een mobiele airco en wil zijn ervaringen delen?

Geen eigen woning, dus het wordt een mobiele airco.
Ik heb al wat rondgesurft en kwam op het volgende uit.

Consumentenbond zegt:
Een mobiele airco wordt pak hem beet 185 uur p.j. gebruikt.
200 uur levert op:
Stroomverbruik 200 kWu.
Stroomkosten ¤ 45,=
CO2 uitstoot 85 kilo

Ik heb kantelramen en voor de afvoerbuis zijn daar afsluitingen, voor tussen het raam, voor te verkrijgen.
Heb begrepen dat zo'n airco pakweg 600 Euro kost.

Tevens bestaan er Mobiele Split Airco's; die geven minder lawaai ( rond de 45 dB?), terwijl je voor een 'gewone' uit moet gaan van rond de 65 dB.
Die Mobiele Split Airco's kosten wel rond de 1500 Euro, wat ik nogal veel vind.

Na nog wat extra gezoek blijkt een mobiele airco toch niet zo handig:

Ik wil liefst een zo stil mogelijke.

Enfin.
Wie heeft er één; wat zijn je ervaringen en welk merk beveel je aan?
Bij voorbaat dank!

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 07-02-2021 18:01:10 ]
pi_197873062
Die mobiele dingen zijn niet stil, ook niet als er silent op staat. split unit is de enige juiste keuze
pi_197873247
als je 10 jaar wilt blijven wonen in je huurwoning kan je prima een split unit kopen. Die zijn in alle opzichten beter dan mobiele airco's.

Ik zou niet kunnen slapen bij de herrie van 45 dB
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197873911
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:01 schreef Banaanvragen het volgende:
Die mobiele dingen zijn niet stil, ook niet als er silent op staat. split unit is de enige juiste keuze
split unit is dat zo een ding wat buiten aan de muur hangt?
dat klote ding van mijn buren maakt viesveel lawaai
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_197875683
Heb je een balkon, tuin, dakterras of plat dak waar je iets mee kan zonder dat buren en de gemeente klagen?
dag
  Moderator zondag 7 februari 2021 @ 17:59:17 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197875880
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:45 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

split unit is dat zo een ding wat buiten aan de muur hangt?
dat klote ding van mijn buren maakt viesveel lawaai
Of het is de unit van de warmtepomp; dat kan tegenwoordig ook.
pi_197876619
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:56 schreef gepromoveerT het volgende:

Na nog wat extra gezoek blijkt een mobiele airco toch niet zo handig:

Ik wil liefst een zo stil mogelijke.

Enfin.
Wie heeft er één; wat zijn je ervaringen en welk merk beveel je aan?
Bij voorbaat dank!
Een mobiele airco is gewoon kut. Heeft geen zin om topic over te openen. Je koopt zo'n ding uit pure wanhoop en het doet een heel kleine beetje en that's it. Het feit dat je nu al maanden voordat het zomer is er over nadenkt betekent dat je wel serieus ben. Neem dan gewoon een split unit... maakt niet uit of je een huurwoning hebt of niet. Desnoods demonteer je die zooi weer als je eruit gaat.

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Of het is de unit van de warmtepomp; dat kan tegenwoordig ook.
Een airco is ook een warmtepomp (lucht/lucht) dus daar zit niet echt verschil in. Ze maken inderdaad wel wat lawaai dus je zou wel een beetje rekening met de buren moeten houden bij plaatsing van zo'n ding.
Facts don't care about your feelings
pi_197876719
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:45 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

split unit is dat zo een ding wat buiten aan de muur hangt?
dat klote ding van mijn buren maakt viesveel lawaai
Ja.

Dan heeft je buurman een oud ding of 1 die verkeerd geplaatst is.

De nieuwe maken geen herrie meer.
  zondag 7 februari 2021 @ 18:47:54 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_197876722
Heb een split airco van Hisense, is fantastisch. Kan de hele bovenverdieping ermee koelen. In de zomer zat iedereen boven!

Daikin en Mitsubishi zijn de merken met sterke reputatie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_197877259
quote:
99s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:47 schreef XL het volgende:
Heb een split airco van Hisense, is fantastisch. Kan de hele bovenverdieping ermee koelen. In de zomer zat iedereen boven!

Daikin en Mitsubishi zijn de merken met sterke reputatie
Thanks ^O^
pi_197877271
Fffe inbreken als dat mag van ts, ik zoek een airco die alleen koelt, alle split units die ik tegen kom kunnen koelen maar ook verwarmen.
Ik wil dus niet een hoop geld betalen voor een airco waarvan ik alleen het koelen gebruik. (het is voor op de slaapkamer en daar brandt geen verwarming).
Iemand enig idee ?
pi_197877282
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:45 schreef Peter het volgende:
Heb je een balkon, tuin, dakterras of plat dak waar je iets mee kan zonder dat buren en de gemeente klagen?
Tuin, maar wil ook de buren niet belasten + ik ga eens informeren bij de woningstichting.
pi_197877328
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
als je 10 jaar wilt blijven wonen in je huurwoning kan je prima een split unit kopen. Die zijn in alle opzichten beter dan mobiele airco's.

Ik zou niet kunnen slapen bij de herrie van 45 dB
Ik heb begrepen dat een split unit ook pakweg 45 dB maakt.
pi_197877343
Kansloze missie met een mobiele airco en dan ook nog eens onder een schuine kap.
En als je 1500 euro (te) veel vindt zijn er weinig opties.

Al eens met je verhuurder gesproken?
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_197877444
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een mobiele airco is gewoon kut. Heeft geen zin om topic over te openen. Je koopt zo'n ding uit pure wanhoop en het doet een heel kleine beetje en that's it. Het feit dat je nu al maanden voordat het zomer is er over nadenkt betekent dat je wel serieus ben. Neem dan gewoon een split unit... maakt niet uit of je een huurwoning hebt of niet. Desnoods demonteer je die zooi weer als je eruit gaat.
[..]

Een airco is ook een warmtepomp (lucht/lucht) dus daar zit niet echt verschil in. Ze maken inderdaad wel wat lawaai dus je zou wel een beetje rekening met de buren moeten houden bij plaatsing van zo'n ding.

Juist om achter dit soort info te komen open je natuurlijk een topic.
En, zoals hierbovenook al genoemd, warmte naar binnen hoeft niet met m'n cv.
De plek waar die zou moeten komen ligt 3 meter van de slaapkamer van de buren; wil ik ze ook niet aandoen, dat lawaai.
pi_197877569
Er zijn ook mobiele-split unit airco`s. Wat moeilijker te vinden en rond de 1600 euro. Daarmee kan je het split gedeelte buiten hangen en weer binnenhalen.


Voorbeeld:
https://www.airsain.nl/Mobiele_Airco-Argoclima-Ulisse_13_DCI_ECO
pi_197877616
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:20 schreef quo_ het volgende:
Kansloze missie met een mobiele airco en dan ook nog eens onder een schuine kap.
En als je 1500 euro (te) veel vindt zijn er weinig opties.

Al eens met je verhuurder gesproken?
Ja, die mobiele zijn niet zo best, o.a. volgens het filmpje.
Die 1500 Euro kan er wel vanaf, maar blijft een hoop geld.
Ga de verhuurder bellen.

Gaattie per jaar pakweg 200 uur aan (zie boven consumentenbond) kost dat toch 7 euro vijftig per uur.
Heb ik er wel voor over, maar...
  zondag 7 februari 2021 @ 19:46:01 #18
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_197877800
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:16 schreef Sorella het volgende:
Fffe inbreken als dat mag van ts, ik zoek een airco die alleen koelt, alle split units die ik tegen kom kunnen koelen maar ook verwarmen.
Ik wil dus niet een hoop geld betalen voor een airco waarvan ik alleen het koelen gebruik. (het is voor op de slaapkamer en daar brandt geen verwarming).
Iemand enig idee ?
Alle airco's kunnen tegenwoordig verwarmen. De reden is om dat er alleen maar een extra reverse klep nodig is om te verwarmen. Het enige wat die klep doet is zorgen dat alles wordt omgedraaid zodat de buitenunit koude lucht blaast en de binnenunit warm ipv andersom


Die paar 10tjes extra voor die klep kost je je kop niet.
pi_197877840
Heb je ook ergens een vertikaal stuk muur? Dan zou je ook kunnen denken aan een monoblock.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_197877864
Er komt nou nog iets bij kijken; laat mijn buurt nou uitgekozen zijn om met het vermaledijde warmtepompexperiment te beginnen. Ik weet niet hoelang het gaat duren voor ik er een heb; die dingen schijnen ook koude lucht te kunnen leveren en dan is een airco wellicht stom om nu te plaatsen.

Wil van de zomer echter niet als een vis op het droge naar lucht lopen te happen. :P :? c_/
(Hee, kopje koffie doet het weer) :P
pi_197877888
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:47 schreef quo_ het volgende:
Heb je ook ergens een vertikaal stuk muur? Dan zou je ook kunnen denken aan een monoblock.
Monoblock; zo'n ding dat je ook in het raam kan plaatsen?
pi_197877988
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:50 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Monoblock; zo'n ding dat je ook in het raam kan plaatsen?
Als je het raam vervangt door een dichte plaat zou dat wel kunnen.
https://vantubo.nl/air/airco-zonder-buitenunit.html
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_197878002
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:16 schreef Sorella het volgende:
Fffe inbreken als dat mag van ts, ik zoek een airco die alleen koelt, alle split units die ik tegen kom kunnen koelen maar ook verwarmen.
Ik wil dus niet een hoop geld betalen voor een airco waarvan ik alleen het koelen gebruik. (het is voor op de slaapkamer en daar brandt geen verwarming).
Iemand enig idee ?
Dan zal je 2de hands moeten zoeken, want dit is te vergelijken dat je op een pc alleen maar wilt typen en dus met ms dos en word perfect 5.1 uit kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197878054
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:49 schreef gepromoveerT het volgende:
Er komt nou nog iets bij kijken; laat mijn buurt nou uitgekozen zijn om met het vermaledijde warmtepompexperiment te beginnen. Ik weet niet hoelang het gaat duren voor ik er een heb; die dingen schijnen ook koude lucht te kunnen leveren en dan is een airco wellicht stom om nu te plaatsen.

Wil van de zomer echter niet als een vis op het droge naar lucht lopen te happen. :P :? c_/
(Hee, kopje koffie doet het weer) :P
tja, dan moet je eerst uitzoeken wat voor warmtepomp er wordt geinstalleerd... die van mij kan geen koude lucht leveren, alleen koud water.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197878109
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:20 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat een split unit ook pakweg 45 dB maakt.
Dat zou zomaar kunnen, maar die hangt buiten en niet in mijn slaapkamer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197878690
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, maar die hangt buiten en niet in mijn slaapkamer.
Maar die binnenunit geeft toch ook lawaai?

En zou dit dan wat zijn; is alleszins betaalbaar.
https://www.nlx-internati(...)rEAQYASABEgLLfPD_BwE

Heb eens in Griekenland zo'n ding op de slaapkamer gehad; dat ding maakte behoorlijk wat blaaslawaai, maar ik moet daarbij vermelden dat ik ook niet overweg kon met de ab en geen zin had om de gebruiksaanwijzing te lezen.. :)
pi_197878831
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:34 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Maar die binnenunit geeft toch ook lawaai?

En zou dit dan wat zijn; is alleszins betaalbaar.
https://www.nlx-internati(...)rEAQYASABEgLLfPD_BwE

Heb eens in Griekenland zo'n ding op de slaapkamer gehad; dat ding maakte behoorlijk wat blaaslawaai, maar ik moet daarbij vermelden dat ik ook niet overweg kon met de ab en geen zin had om de gebruiksaanwijzing te lezen.. :)
dan moet je ook geen b-kwaliteit kiezen zoals LG.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin zondag 7 februari 2021 @ 20:45:00 #28
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_197878838
In tegenstelling tot wat velen hier zeggen koelt een mobiele airco niet al te grote ruimtes prima. Het is belangrijk om de uitgang met de buis naar buiten zo goed mogelijk dicht te krijgen.
Het nadeel van mobiele airco's is het geluid. Omdat alles in een apparaat zit heb je ook je compressor binnen en dat hoor je naast het blazen goed. Als je het ding dan weer uitzet om te gaan slapen dan zijn je muren nog warm en heb je het binnen de kortste keren weer heel warm.
pi_197879083
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:45 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
In tegenstelling tot wat velen hier zeggen koelt een mobiele airco niet al te grote ruimtes prima. Het is belangrijk om de uitgang met de buis naar buiten zo goed mogelijk dicht te krijgen.
Het nadeel van mobiele airco's is het geluid. Omdat alles in een apparaat zit heb je ook je compressor binnen en dat hoor je naast het blazen goed. Als je het ding dan weer uitzet om te gaan slapen dan zijn je muren nog warm en heb je het binnen de kortste keren weer heel warm.
Ik heb begrepen dat bij een mobiele het warme en koude gedeelte binnen zit + dat de afvoerbuis ook behoorlijk warm kan worden + dat de lucht die naar buiten gepompt word ook weer ergens naar binnen moet komen en aldus de warme buitenlucht ook weer via kieren en gaten binnenkomt; ja, dat schiet dan ook niet op.

Daarnaast schijnt een mobiele airco ook maar een paar graden te koelen :?

Dan zou wellicht een mobiele split airco een uitkomst zijn, zoals Richter op 19,34 uur vermeldt.

De ruimte waar ik over het algemeen zit is pakweg 38 Kuub groot.
pi_197879225
quote:
99s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:47 schreef XL het volgende:
Heb een split airco van Hisense, is fantastisch. Kan de hele bovenverdieping ermee koelen. In de zomer zat iedereen boven!

Daikin en Mitsubishi zijn de merken met sterke reputatie
Dussss
https://www.wish.com/prod(...)gIN5PD_BwE&share=web
Is volgens mij slecht een deel van de complete Hisense.
https://www.nlx-internati(...)LEAQYASABEgLfLfD_BwE
https://www.google.com/se(...)QBA&biw=1280&bih=659
https://www.google.com/se(...)QBA&biw=1280&bih=659
https://www.maxi-trade.nl(...)QEAQYASABEgIJY_D_BwE

Ben er wel weer achter gekomen dat er een hoop cowboys op internet zitten en ik nog een hoop uit te zoeken heb. :Y

Ga maar een extra grote waterkoeling voor m'n pc bestellen :P
pi_197879428
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan moet je ook geen b-kwaliteit kiezen zoals LG.
Die in Grland was geen LifesGood, maar het principe leek erop.
Ik heb nou een LifesGood tv en die bevalt mij prima in plaats van die vorige kutSamsung :)
Maar oké, welk merk heb jij dan?
kijk; voor het geld hoef ik het niet te laten, maar omdat ik eerst goed kijk voordat ik koop, hoef ik het ook niet voor het geld te laten
*gaat snuffelen op AliExpress :P
  zondag 7 februari 2021 @ 21:24:43 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_197879483
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:08 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Dussss
https://www.wish.com/prod(...)gIN5PD_BwE&share=web
Is volgens mij slecht een deel van de complete Hisense.
https://www.nlx-internati(...)LEAQYASABEgLfLfD_BwE
https://www.google.com/se(...)QBA&biw=1280&bih=659
https://www.google.com/se(...)QBA&biw=1280&bih=659
https://www.maxi-trade.nl(...)QEAQYASABEgIJY_D_BwE

Ben er wel weer achter gekomen dat er een hoop cowboys op internet zitten en ik nog een hoop uit te zoeken heb. :Y

Ga maar een extra grote waterkoeling voor m'n pc bestellen :P
Ik weet niet precies welke serie, zou het kunnen opzoeken. Heb alles laten installeren en de installateur heeft deze geadviseerd. Ben er tevreden over. Binnenunits zijn compact, vrijwel geen geluid en ook het apparaat buiten is erg stil.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_197879540
quote:
99s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:24 schreef XL het volgende:

[..]

Ik weet niet precies welke serie, zou het kunnen opzoeken. Heb alles laten installeren en de installateur heeft deze geadviseerd. Ben er tevreden over. Binnenunits zijn compact, vrijwel geen geluid en ook het apparaat buiten is erg stil.
Nou graag; als het niet een ouder model is. Jij hebt dus een multi split unit, okee :)
  zondag 7 februari 2021 @ 22:17:12 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_197880409
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:28 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Nou graag; als het niet een ouder model is. Jij hebt dus een multi split unit, okee :)
Het zijn 4x deze: Hisense DJ25VE0BG met bijbehorende buitenunit. Ze koelen 4 slaapkamers, in totaal misschien 60m2. Daarmee lopen ze niet tegen hun grens, ze hoefden amper aan afgelopen zomer. Buitentemperatuur ver boven de 30.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_197880503
quote:
99s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:17 schreef XL het volgende:

[..]

Het zijn 4x deze: Hisense DJ25VE0BG met bijbehorende buitenunit. Ze koelen 4 slaapkamers, in totaal misschien 60m2. Daarmee lopen ze niet tegen hun grens, ze hoefden amper aan afgelopen zomer. Buitentemperatuur ver boven de 30.
Cool :P
Hou ermee op voor vanavond; morgen weer een dag.
pi_197880895
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 20:59 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat bij een mobiele het warme en koude gedeelte binnen zit + dat de afvoerbuis ook behoorlijk warm kan worden + dat de lucht die naar buiten gepompt word ook weer ergens naar binnen moet komen en aldus de warme buitenlucht ook weer via kieren en gaten binnenkomt; ja, dat schiet dan ook niet op.

Daarnaast schijnt een mobiele airco ook maar een paar graden te koelen :?

Juist, maar een paar graden is ook wat je wil. Ik heb een split unit en ik zet hem nooit meer dan een paar graden lager dan de buitentemperatuur. Voor je gevoel is het al stukken frisser (een airco ontvochtigt ook) en je bent de volgende dag niet stront verkouden.
Facts don't care about your feelings
pi_197881041
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Juist, maar een paar graden is ook wat je wil. Ik heb een split unit en ik zet hem nooit meer dan een paar graden lager dan de buitentemperatuur. Voor je gevoel is het al stukken frisser (een airco ontvochtigt ook) en je bent de volgende dag niet stront verkouden.
Zit wat in; maar zoals afgelopen zomer van 38 graden naar 35 graden schiet voor mij ook niet op.
Daarbij heb ik een benedenwoning; daar is het al een graad of twee koeler als ik alles potdicht hou, maar afgelopen zomer was het voor mij toch een crime.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:54:52 #38
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_197881082
Een mobiele airco krijgt prima de temperatuur een paar omlaag. Alleen als je hem uitzet is het binnen no-time weer warm. Maakt daarnaast extreem veel herrie en kost veel stroom. Je kan beter een ventilator kopen of een split-unit.
2000 light years from home
pi_197884090
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:21 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Die in Grland was geen LifesGood, maar het principe leek erop.
Ik heb nou een LifesGood tv en die bevalt mij prima in plaats van die vorige kutSamsung :)
Maar oké, welk merk heb jij dan?
kijk; voor het geld hoef ik het niet te laten, maar omdat ik eerst goed kijk voordat ik koop, hoef ik het ook niet voor het geld te laten
*gaat snuffelen op AliExpress :P
Mitsibishu en ook een haier, de haier maakt echt veel en veel meer herrie dan de groter is vermogen mitsibishu.

mod: waarom wordt h@ier verwijdert uit een post?

[ Bericht 2% gewijzigd door sjorsie1982 op 08-02-2021 18:06:01 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197884092
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:52 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Zit wat in; maar zoals afgelopen zomer van 38 graden naar 35 graden schiet voor mij ook niet op.
Daarbij heb ik een benedenwoning; daar is het al een graad of twee koeler als ik alles potdicht hou, maar afgelopen zomer was het voor mij toch een crime.
Was het 38 graden in je woning?
Facts don't care about your feelings
pi_197884392
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Juist, maar een paar graden is ook wat je wil. Ik heb een split unit en ik zet hem nooit meer dan een paar graden lager dan de buitentemperatuur. Voor je gevoel is het al stukken frisser (een airco ontvochtigt ook) en je bent de volgende dag niet stront verkouden.
Over hoeveel graden heb je het dan?
pi_197884481
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:25 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Over hoeveel graden heb je het dan?
Op echte warme dagen is het 27 graden in m'n huis. Dan doe ik de airco in m'n slaapkamer naar 24 en slaap ik als een roosje :P
Facts don't care about your feelings
pi_197892694
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Was het 38 graden in je woning?
Weet ik echt niet meer, maar dat het té warm was weet ik nog wel.
Overal dubbel glas, behalve één bovenlicht.
pi_197894888
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mitsibishu en ook een haier, de haier maakt echt veel en veel meer herrie dan de groter is vermogen mitsibishu.

mod: waarom wordt h@ier verwijdert uit een post?
Het woord h.aier wordt automatische link.
Bij mij kleuren die woorden groen, bij jou wellicht wit (of welke kleur jouw reageervak heeft) . Klik maar eens op zo’n wit vlak, word je vast doorgeleid.

Zelfde gebeurt als je k.oelkast of n.est typt.

Tevreden bezitter van een mobiele airco hier trouwens. Paar uur voor het slapen gaan aanzetten, even laten blazen als ik lig en dan uit en ik slaap als een roosje in mijn koele(re) slaapkamer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 8 februari 2021 @ 19:30:48 #45
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_197895072
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Was het 38 graden in je woning?
Hier ook afgelopen zomers. Bovenste appartement onder een ongeisoleerd dak met grote glasvlakken op het zuidwesten.

Heb vorig jaar ook een mobiele airco aangeschaft. Voornamelijk gebruikt om de slaapkamer op redelijke temperatuur te krijgen voor ons en onze dochter (toen 6 maanden). Ook voor overdag als ze wakker was. Geluid was geen probleem maar kan ook met ons slaaptekort te maken hebben.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_197901714
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Op echte warme dagen is het 27 graden in m'n huis. Dan doe ik de airco in m'n slaapkamer naar 24 en slaap ik als een roosje :P
Oke de truc is dus om echt maar een paar graden onder de buitentemperatuur te zetten? Ik heb vorig jaar twee airco’s laten installeren maar ik kreeg het al snel koud als ik hem aanzette, ik woon in een hoekhuis en op een warme dag was het hier al snel 32 graden binnen dus ik zette hem dan ook op 21 graden maar dat is duidelijk teveel van het goede dus
pi_197901951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 08:46 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Oke de truc is dus om echt maar een paar graden onder de buitentemperatuur te zetten? Ik heb vorig jaar twee airco’s laten installeren maar ik kreeg het al snel koud als ik hem aanzette, ik woon in een hoekhuis en op een warme dag was het hier al snel 32 graden binnen dus ik zette hem dan ook op 21 graden maar dat is duidelijk teveel van het goede dus
Ja dat moet je echt niet doen hahahha. Die fout heb ik in het begin ook gemaakt en was doodziek de volgende dag :P Echt een paar graden eraf en het voelt al als een wereld van verschil. Op de laagste stand zijn de meeste airco's ook lekker stil en kan je rustig slapen.
Facts don't care about your feelings
pi_197908620
En houd ze vooral aan op een goede temperatuur. Als je ze telkens uit zet warmen de muren en dergelijke alsnog op, die wil je in een hittegolf juist koud houden..
dag
pi_197909144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:55 schreef Peter het volgende:
En houd ze vooral aan op een goede temperatuur. Als je ze telkens uit zet warmen de muren en dergelijke alsnog op, die wil je in een hittegolf juist koud houden..
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Na de hittegolf van vorig jaar duurde het pak hem beet 4 dagen voordat de binnentemp. weer een beetje normaal werd, ondanks dat ik alles tegenover elkaar open had staan.
pi_197970421
Vandaag van de woningcombinatie gehoord dat ik geen gaten in de muren mag boren, maar meedenken ho maar.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 19:43:53 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197970810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:28 schreef gepromoveerT het volgende:
Vandaag van de woningcombinatie gehoord dat ik geen gaten in de muren mag boren, maar meedenken ho maar.
Hebben ze er wel aan gedacht dat een split air airco waardeverhogend is voor een woning ?
pi_197971269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hebben ze er wel aan gedacht dat een split air airco waardeverhogend is voor een woning ?
Waarschijnlijk niet, maar bedankt voor de tip.
Als ik er nog zin in heb ga ik er misschien wel achteraan; anders maar door het dubbel glas; is geen muur tenslotte :P
pi_197973296
Ik mag van de VvE ook niet door de muur. Wel door de kozijnen of door een raam..
dag
pi_197983956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:28 schreef gepromoveerT het volgende:
Vandaag van de woningcombinatie gehoord dat ik geen gaten in de muren mag boren, maar meedenken ho maar.
Kun je het ook niet in een paneel oid doen dan , of een raam partij ofzo . Mocht je er ooit weg gaan paneel weer terug en klaar ben je
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_197984067
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:17 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Kun je het ook niet in een paneel oid doen dan , of een raam partij ofzo . Mocht je er ooit weg gaan paneel weer terug en klaar ben je
Thanks; ja, ook daarover zit ik nu na te denken; eventueel een mono block unit in het raam en daarboven dan een op maat gemaakt stukje dubbel glas of zo.

Het probleem is daarbij wel dat ik een benedenhuis heb; word ik 's-morgens wakker is de gehele unit pleite. :)

Ik heb gelukkig nog even tijd om erover na te denken en te passen en meten.
pi_197984181
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:25 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Thanks; ja, ook daarover zit ik nu na te denken; eventueel een mono block unit in het raam en daarboven dan een op maat gemaakt stukje dubbel glas of zo.

Het probleem is daarbij wel dat ik een benedenhuis heb; word ik 's-morgens wakker is de gehele unit pleite. :)

Ik heb gelukkig nog even tijd om erover na te denken en te passen en meten.
je hebt toch niet aan twee kanten een aan de openbare weg grenzend perceel ? En anders een soort van gaas oid eromheen . weet niet hoe groot het raam is dat je wil opofferen maar zou zelf als je een mono doet kijken waar hij qua formaat het beste uitkomt.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_197986801
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:31 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

je hebt toch niet aan twee kanten een aan de openbare weg grenzend perceel ? En anders een soort van gaas oid eromheen . weet niet hoe groot het raam is dat je wil opofferen maar zou zelf als je een mono doet kijken waar hij qua formaat het beste uitkomt.
Sterker nog; zit aan de tuinkant; echter 2 jaar geleden, om 6 uur in de morgen, stond er een Mocro aan m'n tuindeur te rukken, terwijl de tuin toch redelijk moeilijk in te komen is met schuttingen.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 18:20:10 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198021990
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik vind ze prijzig in vergelijking met een gewone split air airco. Als ik dan kijk dat die maar 40m² koelt.
Een vergelijkbare split airco doet al 120m².
Ja, ik vind ze ook prijzig, maar een gewone split airco gaat het hem niet worden. Woningstichting en zo.
pi_198039655
zou het dan niet een idee zijn om een gewone single split te nemen , en deze in of door een paneel te halen ? Mocht je ooit weggaan uit de woning , dan raam of paneel weer heel terug laten zetten . vind 1500 voor die je linkt ook een berg geld :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_198053679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:48 schreef Cybersijp het volgende:
zou het dan niet een idee zijn om een gewone single split te nemen , en deze in of door een paneel te halen ? Mocht je ooit weggaan uit de woning , dan raam of paneel weer heel terug laten zetten . vind 1500 voor die je linkt ook een berg geld :)
Ja, boel geld, maar het kan er wel vanaf. Ondertussen weet ik het ook niet meer en heb een aantal opties, met dank aan de meedenkers hier op Fok ^O^ : mobiele gaat het hem niet worden, dus monoblock of split (dwars door de muur en fuck de woningbouw) of toch maar die mobiele split. :? :)
pi_198055940
Bovenlichtje/klepraam er uit schroeven en opbergen voor als je gaat verhuizen.
Dicht maken met hout.
Dan laat je een splitunit plaatsen en de slangen daar door heen laten boren.

Daikin hier. *O* *O*
  Moderator woensdag 17 februari 2021 @ 14:41:03 #64
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198056403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:12 schreef DerekB het volgende:
Bovenlichtje/klepraam er uit schroeven en opbergen voor als je gaat verhuizen.
Dicht maken met hout.
Dan laat je een splitunit plaatsen en de slangen daar door heen laten boren.

Daikin hier. *O* *O*
Hier ook een daikin sinds enkele maanden. Erg blij meegeweest afgelopen zomer. *O*
pi_198057543
Hier alles vol laten hangen met mitsubishi. Geweldige apparaten.
  Moderator woensdag 17 februari 2021 @ 19:09:20 #66
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198060709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:52 schreef Questular het volgende:
Hier alles vol laten hangen met mitsubishi. Geweldige apparaten.
mitsubishi heavy industries ?

Wel kwaliteitsmateriaal ^O^
pi_198071604
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

mitsubishi heavy industries ?

Wel kwaliteitsmateriaal ^O^
Yes de: SRK35ZS-W om precies te zijn :)
pi_198074114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:52 schreef Questular het volgende:
Hier alles vol laten hangen met mitsubishi. Geweldige apparaten.
MHI is top spul idd
pi_198075661
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier ook een daikin sinds enkele maanden. Erg blij meegeweest afgelopen zomer. *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:52 schreef Questular het volgende:
Hier alles vol laten hangen met mitsubishi. Geweldige apparaten.
En het geluid?
En het geluid van de buitenunit?

De/een keuze wordt steeds lastiger. Mja, ik heb nog wat tijd :)
  Moderator donderdag 18 februari 2021 @ 17:45:58 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198077940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 15:32 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

[..]

En het geluid?
En het geluid van de buitenunit?

De/een keuze wordt steeds lastiger. Mja, ik heb nog wat tijd :)


Deze heb ik; tuurlijk hoor je ze wel blazen maar het is niet te vergelijken met een mobiele airco.
Absoluut niet; als ik nog terug denk aan dat lawaai !

De buitenunit staat op het platte dak; ik kan hem nauwelijks zien maar ik hoor hem niet in ieder geval en mijn buren horen hem ook niet. Die slapen met de balkon deur open zomers dus hij is echt wel fluisterstil.
pi_198093923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze heb ik; tuurlijk hoor je ze wel blazen maar het is niet te vergelijken met een mobiele airco.
Absoluut niet; als ik nog terug denk aan dat lawaai !

De buitenunit staat op het platte dak; ik kan hem nauwelijks zien maar ik hoor hem niet in ieder geval en mijn buren horen hem ook niet. Die slapen met de balkon deur open zomers dus hij is echt wel fluisterstil.
Okee ^O^
Heb gehoord dat 46 dB ruimschoots acceptabel is voor de buiten unit.
**gaat verder peinzen, piekeren, nadenken :)
pi_198094051
Ben er ook voor aan het sparen. *O*
Eens kijken
pi_198097900
Vandaag een mitsubishi heavy industries airco opgehangen bij mij thuis , 5 kW versie single split . Man man man wat een kracht ! Buiten unit lekker stil , ook op vol verwarmen in koelen . Blijft over hoe je hem naar buiten gaat brengen ..... Zou toch voor paneel oid gaan die je eruit kan halen mocht je willen verhuizen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_198100617
We hadden hier hetzelfde issue..
Uiteindelijk 3 aeg AXP35U538CW gekocht en wat frames gemaakt voor de ramen.

We zijn er dolgelukkig mee, aangezien het nu lekker is in huis gedurende de zomer.

Super stil zijn ze niet op vol vermogen, maar als ze gedurende de dag aan staan heb ik er weinig last van eerlijk gezegd.

En liever wat geluid dan 35 graden binnen..

[ Bericht 1% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 19-02-2021 20:22:20 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:04:16 #75
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198193586
Weet iemand eigenlijk waar het algemene airco topic is gebleven? Ik heb wederom een offerte en merk vraag, maar vind het onzinnig om er weer een nieuw topic voor te maken...

Of kan dat ook wel hier in dit topic?

Mijn eerste vraag is denk ik nog wel ontopic. Wat is beter (kosten installatie vs. verbruik). Een extra overgedimensioneerde airco of een ondergedimensioneerde airco? Er wordt nu een 3.5kw airco voorgesteld voor een slaapkamer (plm 30m2) op het noorden. Daarnaast zijn wij niet echt mensen die een koelkastkamer nodig vinden. Dus denk ik; 2.5kw zou genoeg moeten zijn. Maar zuipt een kleinere airco die hard moet werken veel meer dan een zware airco die halve kracht draait? Want zoiets ving ik op ergens.

[ Bericht 53% gewijzigd door bleiblei op 25-02-2021 10:13:47 ]
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 16:47:11 #76
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198200113
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:04 schreef bleiblei het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar het algemene airco topic is gebleven? Ik heb wederom een offerte en merk vraag, maar vind het onzinnig om er weer een nieuw topic voor te maken...
Ik heb al eens een topic aangemaakt waar vrij veel in staat : K&W / Wat zijn nu A en B merken split-airco's ? Installatieadvies gezocht !

Denk dat je die bedoelde :P
pi_198200511
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:04 schreef bleiblei het volgende:
Weet iemand eigenlijk waar het algemene airco topic is gebleven? Ik heb wederom een offerte en merk vraag, maar vind het onzinnig om er weer een nieuw topic voor te maken...

Of kan dat ook wel hier in dit topic?

Mijn eerste vraag is denk ik nog wel ontopic. Wat is beter (kosten installatie vs. verbruik). Een extra overgedimensioneerde airco of een ondergedimensioneerde airco? Er wordt nu een 3.5kw airco voorgesteld voor een slaapkamer (plm 30m2) op het noorden. Daarnaast zijn wij niet echt mensen die een koelkastkamer nodig vinden. Dus denk ik; 2.5kw zou genoeg moeten zijn. Maar zuipt een kleinere airco die hard moet werken veel meer dan een zware airco die halve kracht draait? Want zoiets ving ik op ergens.
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ik heb ook een 3.5kw voor m'n slaapkamer (40m2 op het zuiden) en dat is echt ruim voldoende vermogen. Maar mijn slaapkamer zit naast de woonkamer zonder deur dus ik kan met deze airco als ik wil 100 m2 verkoelen. Maar voor 30m2 op het noorden heb je aan 2.5kw echt ruim voldoende.

Ik heb geen idee of een zwakkere airco ook minder stil is. In de zomer kan ik op de laagste stand met mijne lekker slapen, maar als je airco minder vermogen heeft moet ie misschien een stand hoger?
Facts don't care about your feelings
pi_198201551
Neem de een 2,5 zeker voor die kamer. Kleine draait zuiniger en is stiller.

Jezelf aanleren hem tijdig aan te zetten of zelfs gewoon het gekke seizoen aanlaten en niet te koud.

Ik heb een 3,5 in een slaapkamer van 35m2 met plat dak, waar eind van de dag de zon op staat, met een open badkamer van nog eens 20m2.

Groot zat, had beter de kleinere kunnen nemen.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 25 februari 2021 @ 19:05:17 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198202372
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:21 schreef Gieliovd het volgende:
Neem de een 2,5 zeker voor die kamer. Kleine draait zuiniger en is stiller.

Jezelf aanleren hem tijdig aan te zetten of zelfs gewoon het gekke seizoen aanlaten en niet te koud.

Ik heb een 3,5 in een slaapkamer van 35m2 met plat dak, waar eind van de dag de zon op staat, met een open badkamer van nog eens 20m2.

Groot zat, had beter de kleinere kunnen nemen.
Ok! Ga ik voor 2.5kw's voor zolder en slaapkamer. Nu nog iemand vinden die het wil doen. Kreeg een offerte van 7900 euro all in, voor 1 duo split van 5kw , single split van 3.2kw en 1 single split van 4kw. Maar wel van een 1 of ander wazig submerk van Gree (Tosot).

En dat wil ik niet. Zeker niet als ik weet dat je in Dordrecht alles voor 3500 koopt van Daikin. En dan vind ik daarbovenop 4400 euro voor de installatie + materiaal weer fors aan de prijs.

Dussen, we gaan verder zoeken.
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 19:28:24 #80
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198202949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ok! Ga ik voor 2.5kw's voor zolder en slaapkamer. Nu nog iemand vinden die het wil doen. Kreeg een offerte van 7900 euro all in, voor 1 duo split van 5kw , single split van 3.2kw en 1 single split van 4kw. Maar wel van een 1 of ander wazig submerk van Gree (Tosot).

En dat wil ik niet. Zeker niet als ik weet dat je in Dordrecht alles voor 3500 koopt van Daikin. En dan vind ik daarbovenop 4400 euro voor de installatie + materiaal weer fors aan de prijs.

Dussen, we gaan verder zoeken.
Ben je bereid om ze zelf op te hangen en te installeren en zoek je alleen een mannetje voor afpersen e.d. ?
  donderdag 25 februari 2021 @ 19:31:50 #81
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198203035
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ben je bereid om ze zelf op te hangen en te installeren en zoek je alleen een mannetje voor afpersen e.d. ?
Dat is een optie ja :) .
pi_198206451
Echt belachelijk veel geld , voor install zeg !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 25 februari 2021 @ 22:36:51 #83
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198208336
Jep. Vond ik ook. Al zitten er wel flinke lengte tussen 3 binnenunits en de buitenunit. Zeg totaal alle 4 de airco's samen 75m. Dus ik vond 2500euro voor installatie wel schappelijk. Zeg 1500 euro aan materiaal en 1000 euro uurloon (halve week, vrij ruim toch? Leidingen kunnen allemaal over de zoldervloer heen) maar wellicht onderschat ik de prijs van r32 :+ .

Maar grootste probleem lijkt nu dat wazige merk te zijn. Is er iemand hier die daar überhaupt ooit van gehoord had?
pi_198208520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ok! Ga ik voor 2.5kw's voor zolder en slaapkamer. Nu nog iemand vinden die het wil doen. Kreeg een offerte van 7900 euro all in, voor 1 duo split van 5kw , single split van 3.2kw en 1 single split van 4kw. Maar wel van een 1 of ander wazig submerk van Gree (Tosot).

En dat wil ik niet. Zeker niet als ik weet dat je in Dordrecht alles voor 3500 koopt van Daikin. En dan vind ik daarbovenop 4400 euro voor de installatie + materiaal weer fors aan de prijs.

Dussen, we gaan verder zoeken.
Prijs is goed merk is Chineze meuk

Beetje koelmonteur zit op >¤100,- p/uur ook zeker door de belachelijke afdrachten en audits die zei moeten financieren.
Vakman pur sang
pi_198211698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 22:36 schreef bleiblei het volgende:
Jep. Vond ik ook. Al zitten er wel flinke lengte tussen 3 binnenunits en de buitenunit. Zeg totaal alle 4 de airco's samen 75m. Dus ik vond 2500euro voor installatie wel schappelijk. Zeg 1500 euro aan materiaal en 1000 euro uurloon (halve week, vrij ruim toch? Leidingen kunnen allemaal over de zoldervloer heen) maar wellicht onderschat ik de prijs van r32 :+ .

Maar grootste probleem lijkt nu dat wazige merk te zijn. Is er iemand hier die daar überhaupt ooit van gehoord had?
Wij kregen voor 7800.- :4 binnen en 4 buiten units van Mitsubishi heavy industies
pi_198211796
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 06:39 schreef Questular het volgende:

[..]

Wij kregen voor 7800.- :4 binnen en 4 buiten units van Mitsubishi heavy industies
Ook Chinese meuk, maar wel iets beter.
Ga voor de A merken met
1. Mitsubishi Electric
2. Toshiba
3. Daikin

Wil je geld besparen dan ga voor Haier, hun product is de laatste jaren erg goed gebleken.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 07:26:52 #87
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198211816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is een optie ja :) .
Ik weet in die zin wel iemand maar die komt hier uit de buurt. Geen idee of die ook naar jullie toe wil reizen.
pi_198212335
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ook Chinese meuk, maar wel iets beter.
Ga voor de A merken met
1. Mitsubishi Electric
2. Toshiba
3. Daikin

Wil je geld besparen dan ga voor Haier, hun product is de laatste jaren erg goed gebleken.
Mitsubishi Heavy Industries is echt geen meuk, heb die bijna altijd gehad en werken prima. En alle merken die je noemt zijn Japans. Haier is juist Chinees... en meuk :') heb daar ooit een wasmachine van gehad en dat was echt totale bagger.
Facts don't care about your feelings
pi_198212367
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 08:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mitsubishi Heavy Industries is echt geen meuk, heb die bijna altijd gehad en werken prima. En alle merken die je noemt zijn Japans. Haier is juist Chinees... en meuk :') heb daar ooit een wasmachine van gehad en dat was echt totale bagger.
Ja dat weet ik.
Vakman pur sang
pi_198212794
Zowel eerder bij mijn schoonmoeder die vanweg VVE een zeer geluidsarme airco moest hebben, als nu in ons huis naar zeer grote tevredenheid Dai kin. Geluidsarm, doet wat het doen moet, onderdelen goed verkrijgbaar. Ze verwarmen ook goed.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198444892
Ik vraag ook even om advies. Sta nu echt op het punt er één aan te schaffen, maar waar ik tegenaan loop en niet echt een antwoord op vind, is: waarom vind je op de ene site een 3,5 KW airco van bijvoorbeeld LG voor maar 750 euro of zo, en vind je 'm verderop ergens voor 1079, of zelfs 1600 nog wat? Wat verklaart dat gigantische verschil in prijzen precies?

Ik zie wel eens wat met de inverter-technieken, waarbij je dan voor een dual-inverter ook wel 2 keer zo veel betaalt. Voor de rest is het me niet helemaal duidelijk. Het maakt me wel wat onzeker bij de aanschaf, want je wilt natuurlijk niet de kat in de zak kopen. :D

Overigens, is dual inverter nou zo veel beter dan een 'gewone' single inverter?
Eens kijken
pi_198444950
Zit overigens op het moment erg te twijfelen tussen een LG als deze:

https://www.goedkopeairco(...)lus-120-m3-met-wifi/

Of deze mitsubishi:

https://www.kachel-airco.(...)-120-m3/#description

Welke zouden jullie adviseren en waarom?
Eens kijken
pi_198446166
quote:
Voor uw ruimte adviseren wij een wand model airconditioner van het fabricaat Mitsubishi en een koelcapaciteit van 2.500 Watt. De kosten voor levering en plaatsing bedraagt als volgt:

1 stuks Mitsubishi Airconditioner, type SRK-25ZS-W (wit) ¤ 695,00
1 stuks Montageset met alle installatiematerialen voor max. 10 mtr. ¤ 395,00
1 Montage en Reiskosten tot 50 km van Rotterdam Є 795,00

Totaal (Excl. BTW) ¤ 1.885,00
BTW 21% ¤ 395,85

Totaal (Incl. BTW) ¤ 2.280,85


Met onze prijsstelling hebben wij met het volgende rekening gehouden:

• Maximale afstand koelleidingen en kabels tussen binnen- en buitenunit 10 Mtr.;
• Stroomaansluiting van voldoende vermogen (5 A) binnen 2 meter van apparaat (bv. Wandcontact);
• Condenswaterafvoer zonder de noodzaak van een pomp (heeft ook niet onze voorkeur i.v.m. geluid en storingsgevoelig);
• Betonboringen niet inbegrepen;
• Geen plaatsing buitenunit op dakkapel;
• Goede bereikbaarheid.
Zonet een offerte binnengekregen. Wat vinden jullie ervan? :P
pi_198446318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:11 schreef Maharski het volgende:
Zit overigens op het moment erg te twijfelen tussen een LG als deze:

https://www.goedkopeairco(...)lus-120-m3-met-wifi/

Of deze mitsubishi:

https://www.kachel-airco.(...)-120-m3/#description

Welke zouden jullie adviseren en waarom?
Ziet er leuk uit en vooral die prijsstelling.
Is voor mij niet te doen denk ik; veel te ver weg van Rotterdam.

Overigens heb ik, alweer begrepen, dat een onderhoudscontract van pakweg 125 Euro per jaar ook wel handig is.
pi_198447225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 15:41 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit en vooral die prijsstelling.
Is voor mij niet te doen denk ik; veel te ver weg van Rotterdam.

Overigens heb ik, alweer begrepen, dat een onderhoudscontract van pakweg 125 Euro per jaar ook wel handig is.
https://www.kachel-airco.(...)bruik-laten-stellen/

Hier staat ook dat ze samenwerken met een bedrijf in de regio Rotterdam? (En nog een hoop andere regio's ook)
  Moderator donderdag 11 maart 2021 @ 17:07:38 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198447580
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:05 schreef Maharski het volgende:
Ik vraag ook even om advies. Sta nu echt op het punt er één aan te schaffen, maar waar ik tegenaan loop en niet echt een antwoord op vind, is: waarom vind je op de ene site een 3,5 KW airco van bijvoorbeeld LG voor maar 750 euro of zo, en vind je 'm verderop ergens voor 1079, of zelfs 1600 nog wat? Wat verklaart dat gigantische verschil in prijzen precies?

Ik zie wel eens wat met de inverter-technieken, waarbij je dan voor een dual-inverter ook wel 2 keer zo veel betaalt. Voor de rest is het me niet helemaal duidelijk. Het maakt me wel wat onzeker bij de aanschaf, want je wilt natuurlijk niet de kat in de zak kopen. :D

Overigens, is dual inverter nou zo veel beter dan een 'gewone' single inverter?
Zijn dat nou prijzen inclusief montage dan ? Of duo split ? één buitenunit met meerdere binnenunits ?
pi_198449435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:42 schreef kingjotte het volgende:

[..]

https://www.kachel-airco.(...)bruik-laten-stellen/

Hier staat ook dat ze samenwerken met een bedrijf in de regio Rotterdam? (En nog een hoop andere regio's ook)
Ja, ik lees het, thanks.
Maar bij wie moet je dan zijn bij problemen?

Ik ben in dit soort gevallen altijd een beetje bang voor Pico Bello B.V. :P

Betaal ik liever wat meer, maar dit is heel wat meer dan Maharski betaalt.
Ik vraag mij eigenlijk af of dat all-in is of alleen de buitenunit, want 700 Euro of zo betaal je, voor zover ik weet en nu bedenk, echt niet voor een gehele split unit airco, inclusief montage.
pi_198449582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zijn dat nou prijzen inclusief montage dan ? Of duo split ? één buitenunit met meerdere binnenunits ?
Bij beter lezen kom ik er net achter dat die van Maharski ook all-in zo'n 1600 euro kost.
Is toch nog 600 goedkoper dan 'mijn' offerte.
pi_198449603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:12 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Bij beter lezen kom ik er net achter dat die van Maharski ook all-in zo'n 1600 euro kost.
Is toch nog 600 goedkoper dan 'mijn' offerte.
1600 incl BTW is wel heel goedkoop.
Vakman pur sang
pi_198449709
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

1600 incl BTW is wel heel goedkoop.
Via al het gedoe via internet heb ik begrepen dat de gemiddelde prijs zo rond de 1750 ligt.
Wat vind je dan van de offerte die ik heb ontvangen?
pi_198452505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:18 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Via al het gedoe via internet heb ik begrepen dat de gemiddelde prijs zo rond de 1750 ligt.
Wat vind je dan van de offerte die ik heb ontvangen?
Dat is nog erg laag, hoeveel meter leiding moet ertussen?

Het wordt nu met de week duurder en tegen de zomer betaal je 2800-3000 voor een single split.
Vakman pur sang
pi_198455973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn dat nou prijzen inclusief montage dan ? Of duo split ? één buitenunit met meerdere binnenunits ?
Nee, dat is volgens mij wel exclusief montage. Maar in mijn geval gaat mijn oom de montage doen, en gaat me dat lekker niets of iig een stuk minder kosten.
Eens kijken
pi_198455993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 19:12 schreef gepromoveerT het volgende:
Bij beter lezen kom ik er net achter dat die van Maharski ook all-in zo'n 1600 euro kost.
Is toch nog 600 goedkoper dan 'mijn' offerte.
huh, hoe dan?

Ik kom uit op, áls ik het inc. montage en leiding zou doen, uit op 1.262,50

Hoe kom jij op 1600 euro dan?

Montagekosten van ¤450,- is trouwens NIET duur. Natuurlijk is dat relatief, want dat is wat mij betreft echt nog geld zat. Maar ik heb dus ook al eens twee mannetjes hier laten komen voor een offerte, en die rekende zelfs ¤950,- (!!!) montagekosten.

Die offerte mannetjes rekenen behoorlijk de absolute hoofdprijs hoor. Smeren je ook graag meer koelvermogen aan dan je nodig hebt. Al doen ze dat niet allemaal. Maar eentje kwam aanzetten met het advies van 5Kw hier. Nou, volgens mij is dat zelfs gewoon te veel, en dat is niet eens goed voor je aircosysteem dan.

Ik kwam bij de totale kosten uit op één offerte van in een totaal 2500 euro, en een andere zelfs ¤3100,-

De groeten! Da gaak eg nie doen. :N

Maar goed, scheelt bij mij ook wel dat ik iemand in m'n naaste omgeving de montage kan gaan laten doen. Dat scheelt echt. Dan kun je soms niet heel veel meer kwijt zijn dan de kosten van de airco zelf. Dan hoef je alleen nog de STEK-installatie te laten uitvoeren door een officiële monteur. Dat kan ook niet anders, want wettelijk verplicht vanwege de koelvloeistoffen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Maharski op 12-03-2021 00:46:37 ]
Eens kijken
  vrijdag 12 maart 2021 @ 09:26:01 #104
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_198457770
Een redelijk merk airco, 2,5 kw kost inkoop misschien ¤250.

Leidingwerk, afwerking, dat soort prul bij elkaar ¤20 per meter.

Arbeid is met ¤75 per uur goed betaald. Een beetje eenvoudige installatie is met een halve dag klaar.

Dan moet het gereedschap, de auto etc nog betaald worden.

Reken zelf eens uit wat redelijk is?
Laat die handjes wapperen!
pi_198459170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 00:35 schreef Maharski het volgende:

[..]

huh, hoe dan?

Ik kom uit op, áls ik het inc. montage en leiding zou doen, uit op 1.262,50

Hoe kom jij op 1600 euro dan?

Montagekosten van ¤450,- is trouwens NIET duur. Natuurlijk is dat relatief, want dat is wat mij betreft echt nog geld zat. Maar ik heb dus ook al eens twee mannetjes hier laten komen voor een offerte, en die rekende zelfs ¤950,- (!!!) montagekosten.

Die offerte mannetjes rekenen behoorlijk de absolute hoofdprijs hoor. Smeren je ook graag meer koelvermogen aan dan je nodig hebt. Al doen ze dat niet allemaal. Maar eentje kwam aanzetten met het advies van 5Kw hier. Nou, volgens mij is dat zelfs gewoon te veel, en dat is niet eens goed voor je aircosysteem dan.

Ik kwam bij de totale kosten uit op één offerte van in een totaal 2500 euro, en een andere zelfs ¤3100,-

De groeten! Da gaak eg nie doen. :N

Maar goed, scheelt bij mij ook wel dat ik iemand in m'n naaste omgeving de montage kan gaan laten doen. Dat scheelt echt. Dan kun je soms niet heel veel meer kwijt zijn dan de kosten van de airco zelf. Dan hoef je alleen nog de STEK-installatie te laten uitvoeren door een officiële monteur. Dat kan ook niet anders, want wettelijk verplicht vanwege de koelvloeistoffen.
Split airco 765
naar onder scrollende
volledige montage 700
Stek monteur 150.
pi_198460487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 11:11 schreef gepromoveerT het volgende:
Split airco 765
naar onder scrollende
volledige montage 700
Stek monteur 150.
Ah, ik zie het al! :D Jij baseert je op die Mitsubishi. Ik had namelijk een link van die Mitsubishi geplaatst én eentje van LG, via 'goedkopeairconditioning.com'. Bij die laatste kom ik uit op 1200 nog wat, en kost de montage ¤450,- en bij die andere 700 inderdaad. Tja, dat scheelt wel iets.

Ik heb bij nader inzien sowieso gekozen nu voor die LG. Dus dat wordt dan toch goedkoper. Stek monteur komt er nog wel bij, en dan kost het rond 1400 euro. Maarrrr, aangezien voor mij montagekosten wegvallen, waarschijnlijk nog goedkoper. *O* :B :6 :P
Eens kijken
pi_198460568
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:51 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ah, ik zie het al! :D Jij baseert je op die Mitsubishi. Ik had namelijk een link van die Mitsubishi geplaatst én eentje van LG, via 'goedkopeairconditioning.com'. Bij die laatste kom ik uit op 1200 nog wat, en kost de montage ¤450,- en bij die andere 700 inderdaad. Tja, dat scheelt wel iets.

Ik heb bij nader inzien sowieso gekozen nu voor die LG. Dus dat wordt dan toch goedkoper. Stek monteur komt er nog wel bij, en dan kost het rond 1400 euro. Maarrrr, aangezien voor mij montagekosten wegvallen, waarschijnlijk nog goedkoper. *O* :B :6 :P
Klinkt prima; zelf loop ik nog te dubben over hoe en wat. :P
  vrijdag 12 maart 2021 @ 13:01:59 #108
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198460584
Ik heb nu een offerte liggen voor 3x2.5kw Daikin, totaal 40m leiding (1x20, 1x15 en 1x5m) voor 5750 euro incl. BTW all in. Vind het nog steeds vrij duur, maar heb gezegd dat ie het voor 5500 mag komen doen :P . Pakt ie er denk ik nog steeds meer dan genoeg marge op om zijn hypotheek te betalen.
pi_198460898
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:00 schreef gepromoveerT het volgende:
Klinkt prima; zelf loop ik nog te dubben over hoe en wat.
Heb ik ook lang gedaan. Ben in november al begonnen met me erin te verdiepen. Vrij lastig om tot een goede keuze te komen hoor. Maar ben er nu wel uit.
Eens kijken
pi_198461072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:00 schreef gepromoveerT het volgende:
Klinkt prima; zelf loop ik nog te dubben over hoe en wat.
Wat heb je trouwens nodig qua koelvermogen voor in je huis? En wil je multisplit? Split unit?

Er zijn iig echt wel aardig voordelige opties.
Eens kijken
pi_198474247
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb nu een offerte liggen voor 3x2.5kw Daikin, totaal 40m leiding (1x20, 1x15 en 1x5m) voor 5750 euro incl. BTW all in. Vind het nog steeds vrij duur, maar heb gezegd dat ie het voor 5500 mag komen doen :P . Pakt ie er denk ik nog steeds meer dan genoeg marge op om zijn hypotheek te betalen.
Keerl wat een meters. Das wel ruk werk hoor.
Tja kostprijs is 3x680 + 800 mat. De rest zijn uren.

Mwoah word je niet rijk van.
Vakman pur sang
pi_198474606
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Keerl wat een meters. Das wel ruk werk hoor.
Tja kostprijs is 3x680 + 800 mat. De rest zijn uren.

Mwoah word je niet rijk van.
Toch 1900 euro excl btw verdiend op een (halve) dag werk.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 10:40:10 #113
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198474982
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Keerl wat een meters. Das wel ruk werk hoor.
Tja kostprijs is 3x680 + 800 mat. De rest zijn uren.

Mwoah word je niet rijk van.
Die meters zijn heel bereikbaar. Door de muur de oude badkamer in. Daar mag alles gewoon tegen de de muur gemonteerd worden want daar zet ik ooit wel een voorzetwanden voor. Dan door houten zoldervloer omhoog en vervolgens loopt het allemaal over de zoldervloer heen achter. Knieschotten sloop ik weg en zet ik later weer terug.

Dus dat valt allemaal wel mee. Geen eindeloos gepruts met van die plastic goten op muren in ieder geval.
pi_198491621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 10:04 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Toch 1900 euro excl btw verdiend op een (halve) dag werk.
Ik gok op zeker 2 dagen met 2 man.
Word je nog niet rijk van.

Kijk ik plaats die dingen zelf ook, als een soort hobby, hou best veel over voor een dag montage en levering.
Maar dan heb je weer een nieuwe diamantboormacjine nodig, dan weer een vacuümpomp. Dan weer afdracht aan de onteliegelijk dure audits.

Als je mensen tegenkom met dikke Audi’s zijn dan over het algemeen geen airco installateurs. ;)
Vakman pur sang
  zondag 14 maart 2021 @ 10:50:45 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198491671
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb nu een offerte liggen voor 3x2.5kw Daikin, totaal 40m leiding (1x20, 1x15 en 1x5m) voor 5750 euro incl. BTW all in. Vind het nog steeds vrij duur, maar heb gezegd dat ie het voor 5500 mag komen doen :P . Pakt ie er denk ik nog steeds meer dan genoeg marge op om zijn hypotheek te betalen.
Jezus, wat een geld in NL. Ik betaalde voor mijne inclusief installatie nog geen 1000 euro en ik werd door de meeste mensen al voor gek verklaard door zo'n dure te kopen _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198491759
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Jezus, wat een geld in NL. Ik betaalde voor mijne inclusief installatie nog geen 1000 euro en ik werd door de meeste mensen al voor gek verklaard door zo'n dure te kopen _O-
Ja klopt door 2 redenen.
Ten eerste de omzet in NL is veeel lager. Alle units komen binnen in Spanje en Italië en door verschillende tussenhandelaren is de prijs inmiddels 2x zo hoog in NL.
Ten tweede. Er is een schaarste aan koelmonteurs in NL en de kosten voor de regulering van Fgassen zijn onbehoorlijk hoog in NL.

Maar de STEK organisatie houdt niet lang stand meer, over een paar jaar zijn alle koudemiddelen natuurlijk en geen milieu risico meer.
Ook de markt neemt toe waardoor de prijzen gaan zakken.

Kijk naar CV ketels, Nederland was daarom vrij goedkoop (zeker de helft van Duitsland) omdat de cv ketels hier massaal gemaakt worden en door concurrentie plaatsing bijna voor niets ging.
Vakman pur sang
pi_198635825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:38 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat heb je trouwens nodig qua koelvermogen voor in je huis? En wil je multisplit? Split unit?

Er zijn iig echt wel aardig voordelige opties.
Is alweer een poosje geleden, maar toch.
Het gaat in eerste instantie voor een kamer van pakweg 38 kuub.
Denk aan een Split Unit en ben al bezig met een bedrijf in de buurt van Rotterdam voor pakweg 2200 euro; een Mitsubishi.

Wil ook een onderhoudscontract, vandaar dat ik wil dat het bedrijf in de omgeving is en heb weinig trek in landelijke bedrijven die ook nog een mannetje ergens in de buurt hebben, want waar moet je dan wezen bij problemen.

Als jij, met dit in je achterhoofd, nog wat aardig voordelige opties weet, dan hoor ik dat graag.
  maandag 22 maart 2021 @ 16:58:47 #118
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_198636162
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:37 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Is alweer een poosje geleden, maar toch.
Het gaat in eerste instantie voor een kamer van pakweg 38 kuub.
Denk aan een Split Unit en ben al bezig met een bedrijf in de buurt van Rotterdam voor pakweg 2200 euro; een Mitsubishi.

Wil ook een onderhoudscontract, vandaar dat ik wil dat het bedrijf in de omgeving is en heb weinig trek in landelijke bedrijven die ook nog een mannetje ergens in de buurt hebben, want waar moet je dan wezen bij problemen.

Als jij, met dit in je achterhoofd, nog wat aardig voordelige opties weet, dan hoor ik dat graag.
38kuub, dus dat wordt een 2,5kw splitje. Moeten ze veel gaten boren of een lange afstand met leiding?

Vind het een hoop geld, zij kopen die unit (Mitsubishi HI of E) in voor rond de 550 incl. btw.. 20 meter leiding kost 112 incl. btw. paar stekkoppelingen en goten, ook 100 euro. en dan hou ik het nog ruim aan.

En ik denk niet dat ze 20m leiding nodig hebben. :)
pi_198636496
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:58 schreef speedfightrage het volgende:

[..]

38kuub, dus dat wordt een 2,5kw splitje. Moeten ze veel gaten boren of een lange afstand met leiding?

Vind het een hoop geld, zij kopen die unit (Mitsubishi HI of E) in voor rond de 550 incl. btw.. 20 meter leiding kost 112 incl. btw. paar stekkoppelingen en goten, ook 100 euro. en dan hou ik het nog ruim aan.

En ik denk niet dat ze 20m leiding nodig hebben. :)
Ja, ik vind het ook een hoop geld, maar ik kan weinig/niks zelf meer doen, terwijl ik best wel handig ben.
Daarbij betaal ik liever iets meer, dan dat ik bij een beunhaas terecht kom.

Volgens de offerte klopt die 2,5 kW. Denk pakweg 5 m. leiding.
Volgende week komen ze kijken bij mij thuis.

Weet jij een goed alternatief, dan hoor ik het graag?
  dinsdag 23 maart 2021 @ 11:22:50 #120
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_198646448
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:23 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook een hoop geld, maar ik kan weinig/niks zelf meer doen, terwijl ik best wel handig ben.
Daarbij betaal ik liever iets meer, dan dat ik bij een beunhaas terecht kom.

Volgens de offerte klopt die 2,5 kW. Denk pakweg 5 m. leiding.
Volgende week komen ze kijken bij mij thuis.

Weet jij een goed alternatief, dan hoor ik het graag?
Andere aanbieder zoeken :)

Regio Rotterdam zal er wel veel vraag en weinig aanbod zijn, wat gelijk vertaald in een hoge prijs
pi_198684724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:22 schreef speedfightrage het volgende:

[..]

Andere aanbieder zoeken :)

Regio Rotterdam zal er wel veel vraag en weinig aanbod zijn, wat gelijk vertaald in een hoge prijs
Ik heb totaal 5 offertes gevraagd; één kwam met een idioot aanbod en de tweede komt volgende week kijken.
Eigenlijk vind ik het maar bar veel geld voor gemiddeld 200 uur gebruik per jaar.
pi_198684830
Ik heb een paar weken geleden een Daikin perfera ftxm25R (nieuw model) laten plaatsen. 10 meter koelleiding. Bedrag 2050 incl. montage.

De zolder is binnen een paar minuten 25 graden als ik dat wil :D
Laat de zomer maar komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoz op 25-03-2021 15:19:07 ]
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:46:42 #123
151515 verita
Happy days
pi_198685450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:04 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ik heb totaal 5 offertes gevraagd; één kwam met een idioot aanbod en de tweede komt volgende week kijken.
Eigenlijk vind ik het maar bar veel geld voor gemiddeld 200 uur gebruik per jaar.
Ja, helemaal waar. But boy oh boy, are you glad you bought one, komende zomer *O* *O* *O*
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198685552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:46 schreef verita het volgende:

[..]

Ja, helemaal waar. But boy oh boy, are you glad you bought one, komende zomer *O* *O* *O*
:Y :Y :Y
pi_198686926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:11 schreef zoz het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een Daikin perfera ftxm25R (nieuw model) laten plaatsen. 10 meter koelleiding. Bedrag 2050 incl. montage.

De zolder is binnen een paar minuten 25 graden als ik dat wil :D
Laat de zomer maar komen.
Bedankt voor onder andere de prijsopgave ^O^ Zo krijg ik toch wat meer inzicht en die Daikin ziet er ook prima uit.
pi_198813590
Bedrijf is langs geweest; goeie vertegenwoordiger; ing. kent z'n vak en wuift uiteraard een paar kleine, bijkomstige kosten weg, zoals het een vertegenwoordiger betaamd; alles opgemeten.

Er dient een geaard stopcontact in de buurt van de binnenunit te zitten.
Die zit er niet. Er wordt nu een leiding (kabelgootje) langs het plafond gelegd naar de dichtstbijzijnde aarde mogelijkheid. Is pakweg 7 meter. Komt geen extra stopcontact.
Bevestiging op het bestaande gipswandje is geen probleem; daar vertrouw ik ze dan maar op. (zat zelf te denken aan keilbouten in de muur daarachter).

ondertussen kijkend naar het kamerdebat m.b.t. Ollongrens fotograaf waar Wilders een motie van wantrouwen heeft ingediend, die breed gesteund wordt.
Buitenunit komt buiten :) en de kamer beraadslagingen zijn een kwartier geschorst :)

Het wordt een Mitshubishi 2,5 kW. en kan volgende week al geplaatst worden.
2280 euro, hoop geld, maar hopelijk heb ik er verder geen omkijken naar. Ook niet m.b.t. geld als die beurs zo krankzinnig tekeer blijft gaan. Even afkloppen en wanneer moet je verkopen? Ben er niet van afhankelijk.

Onderhoudscontract hebben zij alleen jaarlijks; het advies was om dat niet te nemen, maar over twee á 3 jaar eens te bellen en de filters zelf schoon te maken.. Contract is pakweg incl. btw 170 p.j. en zonder contract ook 170, dan per keer.

Ben vorige week vrijdag bij het bedrijf langsgegaan om te kijken of het koosjer is; was al gesloten, stonden een paar bedrijfswagens voor de deur en toevallig liep de eigenaar en die vertegenwoordiger naar buiten. Even gepraat en het lijkt mij een verdomd serieus bedrijf. Hebben grote projecten, maar er bellen ook regelmatig particulieren zoals ik.
Gewoon geen flauwekul, handen uit de mouwen-bedrijf en opbouwen en volgens mij boeren ze goed.
35% vooruit betalen en 65% achteraf vind ik prima.

Als het ding geplaatst is zal ik daarvan hier een verslag plaatsen.
Kamerdebat is weer begonnen; ziet er niet naar uit dat Rutte opstapt. Kaag (D66) heeft een motie van afkeuring ingediend, wat de mogelijkheid behelst dat Rutte met D66 doorgaat. :P
pi_198909638
Ze hebben de Mitsubishi vandaag al kunnen plaatsen. :)
Weinig over te melden eigenlijk.

Twee professionals lopen met een enorme hoeveelheid kwaliteitsgereedschap binnen en 6 uur later is alles klaar.
De elektra hebben ze van een niet gebruikt punt gehaald. Mooi klein kabelgootje aangelegd.

Wat heeft die airco een toeters en bellen en nou maar wachten tot de zomer.

Bedankt allemaal voor de input. ^O^ :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')