Wat jij gedaan hebt, de relatie beëindigen waarbinnen je jouw kinderwens in vervulling had kunnen laten gaan, vind ik juist het toppunt van volwassenheid.quote:Op maandag 5 april 2021 18:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Alsof de hele wereld doordraait en volwassen wordt, en ik stil sta,
Van de andere kant hadden veel mensen dit jaar juist veel tijd voor hun kinderen.quote:Op maandag 5 april 2021 18:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen inderdaad. En dan ook nog een vrouw die het heft in eigen hand wil nemen, dat is natuurlijk wel heel bedreigend![]()
..
Thankslief.
Het is soms best lastig om te zien hoe iedereen "verder is gegaan" en ik voor mijn gevoel nog geen steek ben opgeschoten. Alsof zo'n beetje iedereen die bij de rammelaars zat toen ik daar in 2016 actief begon mee te schrijven, inmiddels één of zelfs meer kinderen heeft, en ik nog op hetzelfde punt zit. Ik weet dat er minimaal één in als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat zit nog uit die tijd, dat vind ik altijd een goede reality check, want hoe verdrietig moet het zijn als je zelf wil en je partner wil en het lukt dan al zo lang niet.. bij mij is het dan in elk geval vooralsnog een "praktisch" probleem. Maar toch, het doet me wel wat. Waarom al die anderen wel en ik niet. Vriendinnen zijn zwanger, zusjes van vriendinnen van vroeger hebben al kinderen en zelfs de nog jongere zusjes van vriendinnen van vroeger raken nu ook zwanger.. en niet dat die dan 16 zijn ofzo. Alsof de hele wereld doordraait en volwassen wordt, en ik stil sta, terwijl ik altijd degene was die allang wist dat ik kinderen wilde en waarvan iedereen dacht dat ik ze het eerst zou krijgen.
Tegelijkertijd probeer ik me maar gelukkig te prijzen dat ik niet net zoals m'n buurvrouw een kind heb dat al vier weken met een dubbele oorontsteking zit en niet langer dan een uur achter elkaar slaapt en ik dan ook nog gewoon moet werken enz op nauwelijks slaap en dat na de stress/moeheid van al een jaar corona en tijd de twee kinderen thuis gehad en ondertussen ook nog thuis moeten werken etc. Als er ooit een periode was waarin het "handig" was om geen kind te hebben, was 't het afgelopen jaar wel.
Dank je welquote:Op maandag 5 april 2021 23:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat jij gedaan hebt, de relatie beëindigen waarbinnen je jouw kinderwens in vervulling had kunnen laten gaan, vind ik juist het toppunt van volwassenheid.
Dit! Echt volledig.quote:Op maandag 5 april 2021 23:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat jij gedaan hebt, de relatie beëindigen waarbinnen je jouw kinderwens in vervulling had kunnen laten gaan, vind ik juist het toppunt van volwassenheid.
quote:Op maandag 5 april 2021 18:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen inderdaad. En dan ook nog een vrouw die het heft in eigen hand wil nemen, dat is natuurlijk wel heel bedreigend![]()
..
Thankslief.
Het is soms best lastig om te zien hoe iedereen "verder is gegaan" en ik voor mijn gevoel nog geen steek ben opgeschoten. Alsof zo'n beetje iedereen die bij de rammelaars zat toen ik daar in 2016 actief begon mee te schrijven, inmiddels één of zelfs meer kinderen heeft, en ik nog op hetzelfde punt zit. Ik weet dat er minimaal één in als zwanger worden/blijven niet vanzelf gaat zit nog uit die tijd, dat vind ik altijd een goede reality check, want hoe verdrietig moet het zijn als je zelf wil en je partner wil en het lukt dan al zo lang niet.. bij mij is het dan in elk geval vooralsnog een "praktisch" probleem. Maar toch, het doet me wel wat. Waarom al die anderen wel en ik niet. Vriendinnen zijn zwanger, zusjes van vriendinnen van vroeger hebben al kinderen en zelfs de nog jongere zusjes van vriendinnen van vroeger raken nu ook zwanger.. en niet dat die dan 16 zijn ofzo. Alsof de hele wereld doordraait en volwassen wordt, en ik stil sta, terwijl ik altijd degene was die allang wist dat ik kinderen wilde en waarvan iedereen dacht dat ik ze het eerst zou krijgen.
Tegelijkertijd probeer ik me maar gelukkig te prijzen dat ik niet net zoals m'n buurvrouw een kind heb dat al vier weken met een dubbele oorontsteking zit en niet langer dan een uur achter elkaar slaapt en ik dan ook nog gewoon moet werken enz op nauwelijks slaap en dat na de stress/moeheid van al een jaar corona en tijd de twee kinderen thuis gehad en ondertussen ook nog thuis moeten werken etc. Als er ooit een periode was waarin het "handig" was om geen kind te hebben, was 't het afgelopen jaar wel.
Dat zeg je toch ook niet bij kinderen waarvan één van de ouders uit beeld is? Godver.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:02 schreef Bzzzzt het volgende:
En is er ook een backup, mocht jij bijv ongeneeslijk ziek worden. Of gaat het kind dan naar de kinderbescherming?
die niet zo lullig zegquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:02 schreef Bzzzzt het volgende:
En is er ook een backup, mocht jij bijv ongeneeslijk ziek worden. Of gaat het kind dan naar de kinderbescherming?
Mijn vraag heeft niets met het vertellen van een overlijden te maken.. maar er blijft dan in elk geval wel een vangnet achter “vader of moeder”quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
die niet zo lullig zeg
Ik vraag toch ook niet aan 2 ouder gezinnen of ze al bedacht hebben hoe ze het kind gaan vertellen als 1 vd ouders de pijp uit gaat?
Je bent in ieder geval een stoere boiiiiquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:48 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Mijn vraag heeft niets met het vertellen van een overlijden te maken.. maar er blijft dan in elk geval wel een vangnet achter “vader of moeder”
Nee je hoeft het niet te beargumenterenquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:48 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Mijn vraag heeft niets met het vertellen van een overlijden te maken.. maar er blijft dan in elk geval wel een vangnet achter “vader of moeder”
Ik vind de vraag in dit stadium nog niet echt van toepassing, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel iets wat meer speelt bij eenoudergezinnen, dus ik zal hem toch beantwoorden.quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:02 schreef Bzzzzt het volgende:
Dat is alles dat ik mij afvroeg, bedankt voor jou antwoord.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik vind de vraag in dit stadium nog niet echt van toepassing, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel iets wat meer speelt bij eenoudergezinnen, dus ik zal hem toch beantwoorden.
Ik heb dit gezien het stadium waarin ik me nu bevind, nog niet geregeld of mensen gevraagd. Maar ik heb een broer+vriendin die ook een kinderwens hebben en ik heb meerdere vriendinnen/familieleden die ik zou kunnen vragen mijn back-up te zijn mocht ik inderdaad er op termijn voor kiezen om als alleenstaande moeder te worden.
Het is natuurlijk heel vreemd om na te denken over dat soort situaties voordat je aan kinderen begint.quote:Op donderdag 13 mei 2021 10:14 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee je hoeft het niet te beargumenteren
Ik kan ook wel 100 argumenten brengen waarom ik reden zou hebben om 2 ouder gezinnen zulke vragen te stellen.
En daar heb ik geen zin in want de vraag is gewoon ongepast. En dus stel ik die niet en zou jij ook niet moeten doen
Of als je dat wel doet zegt dat meer over jou dan over haar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |