abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197868189
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 7 februari 2021 @ 09:57:28 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197868201
Maastricht: regen al sinds gisteravond. -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197868215
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 08:36 schreef Cathmar het volgende:
Veel sneeuwpret vandaag! Hier 18 graden. Last maar wat foto's zien O+

Het is geen lekkere paksneeuw, het is meer stuifsneeuw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197868233
Leuk O+
pi_197868236
Wij kunnen alleen in de tuin spelen, want Ketels testuitslag is nog niet binnen. -O-

(aan de andere kant: we hebben tenminste een tuin *O* )
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 februari 2021 @ 10:01:17 #6
426493 crew  PippenScottie
pi_197868270
Lekker in de sneeuw gesparteld. De oudste spring vol overgave in de sneewduinen.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat ze morgen een loopneus hebben en naar huis gestuurd worden door de juf :{
My friends all drive horses
pi_197868300
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:01 schreef PippenScottie het volgende:
Lekker in de sneeuw gesparteld. De oudste spring vol overgave in de sneewduinen.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat ze morgen een loopneus hebben en naar huis gestuurd worden door de juf :{
Ik denk dat we morgen de wijk niet eens uit gaan komen...
Plus ik zie het niet zitten om te rijden in de sneeuw
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 februari 2021 @ 10:04:37 #8
426493 crew  PippenScottie
pi_197868317
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dat is ook nog wel een dingetje ja. Wij kunnen gelukkig naar school lopen.
My friends all drive horses
pi_197868331
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat is ook nog wel een dingetje ja. Wij kunnen gelukkig naar school lopen.
Wij nu niet meer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 7 februari 2021 @ 10:05:42 #10
176471 oh-oh
pi_197868335
Het is ook wel zuur dat ze weer naar school moeten net nu haha. Lekker thuishouden met die loopneusjes.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197868372
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:05 schreef oh-oh het volgende:
Het is ook wel zuur dat ze weer naar school moeten net nu haha. Lekker thuishouden met die loopneusjes.
Whaha ja ze hebben allemaal een snotneus van het buitenspelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 7 februari 2021 @ 10:11:08 #12
176471 oh-oh
pi_197868414
Ik zou ze daar nu zeker niet voor binnen houden in elk geval.
( Groucho Marx )
  zondag 7 februari 2021 @ 10:25:49 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197868638
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb ook nog geen idee of Soneal morgen wel naar school gaat, ik ga iig niet met gevaar voor eigen leven (en dat van hem) in de auto zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 februari 2021 @ 10:27:10 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197868660
Maar na vandaag in de sneeuw spelen is de kans idd groot dat hij morgen niet naar school mag volgens het snottebelbeleid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197868662
Leuk Vicky! O+
Met een meidenkwartet
pi_197868808
Op de slee naar school O+
pi_197868822
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb ook nog geen idee of Soneal morgen wel naar school gaat, ik ga iig niet met gevaar voor eigen leven (en dat van hem) in de auto zitten.
De school van T gaat wel open. Afgelopen vrijdag een mail over gehad. Groep 7 en 8 moeten mondkapjes op in de gang.

Maar ik ga ook echt niet in de auto zitten met dit weer. De doorgaande wegen zullen wel goed te doen zijn, maar voordat ik hier de wijk uit ben....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197868839
Wij kunnen ook lopen naar school. Ik moet theoretisch naar mijn werk morgen, met de trein, ik moet nog maar eens zien of dat haalbaar blijkt... We hebben net zeker 1,5 uur in de sneeuw gespeeld, samen met de rest van de buurt. Zo heerlijk O+ Nu zit iedereen binnen op te warmen voor ronde 2.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197868915
Onze school is een minuut of 10 lopen. We zouden met de bolderkar kunnen, toch? Of rolt dat voor geen meter?
Vanmiddag even testen. Was vergeten dat ik die had. Al mag het nu wel stoppen met sneeuwen. :P
pi_197869004
Winter wonderland!
1,5 uur in de speeltuin bezig geweest. Heerlijk. B en Juul zijn wel 100x van het heuveltje afgegaan met een slee.

B zijn school is op loopafstand, KDV Juul is wel auto afstand, helaas. En vriendin moet auto in naar haar werk. Alleen onze straat zal wellicht glad zijn morgen, rest van route wordt gestrooid.

Nu binnen opwarmen, juul heeft blaren op haar hielen van de snowboots dus ik denk niet dat ze nog naar buiten gaat vandaag.
  Licht Ontvlambaar zondag 7 februari 2021 @ 10:48:21 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197869039
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:57 schreef oh-oh het volgende:
Maastricht: regen al sinds gisteravond. -O-
Het sneeuwt nu *O*

een beetje en het blijft niet echt liggen, maar toch :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_197869137
School is hier denk ik 15-20 minuten lopen, zou wel kunnen. Ik weet nog niet of ik het zie zitten met de auto morgen. We zien wel, ze gaat in elk geval niet op de fiets.
Fake it till you make it...
pi_197869225
Hier is het 5min lopen dus gewoon lopend. Ik ben weer aan de slag in het nieuwe huis. Hopelijk komt hij morgen wel de vloer gieten anders loopt de planning spaak
pi_197869328
Wij konden niet door de achterdeur naar buiten :o Er lag een halve meter sneeuw voor, een soort sneeuwduin. De rest van de tuin heeft wisselend een cm ijs tot echt een pak sneeuw.
Heerlijk een rondje gemaakt met de slee. O+
Ik kan het wel waarderen omdat ik weet dat ik echt niet weg hoef met de auto. Ik ben wel benieuwd hoeveel kinderen er morgen naar school kunnen komen met de taxi. Zul je zien, zijn we open, komt er niemand. En trouwens, ook of collega's er kunnen zijn. Klassen samenvoegen mag niet...
  zondag 7 februari 2021 @ 11:23:27 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197869561
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:08 schreef Hupje het volgende:
Wij konden niet door de achterdeur naar buiten :o Er lag een halve meter sneeuw voor, een soort sneeuwduin. De rest van de tuin heeft wisselend een cm ijs tot echt een pak sneeuw.
Heerlijk een rondje gemaakt met de slee. O+
Ik kan het wel waarderen omdat ik weet dat ik echt niet weg hoef met de auto. Ik ben wel benieuwd hoeveel kinderen er morgen naar school kunnen komen met de taxi. Zul je zien, zijn we open, komt er niemand. En trouwens, ook of collega's er kunnen zijn. Klassen samenvoegen mag niet...
Ik vind heel spannend ja.
Ik moet ook.
Ga ik met de auto...? (geen winterbanden)
Ga ik fietsen? Ik durf eigenlijk niet te fietsen door de sneeuw, plus dat ik elektrisch fiets. Dat heb ik al sowieso nooit gedaan in de sneeuw
  zondag 7 februari 2021 @ 11:24:54 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197869581
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik moet ook.
Ga ik met de auto...? (geen winterbanden)
Ga ik fietsen? Ik durf eigenlijk niet te fietsen door de sneeuw, plus dat ik elektrisch fiets. Dat heb ik al sowieso nooit gedaan in de sneeuw
Heeft je fiets een middenmotor of voor- of achterwiel motor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197869590
Hier in het noorden is weinig aan de hand. De weg is sneeuwvrij en waait wel enorm, op sommige stukjes een klein hoopje waar je het dan mee moet doen. Wel blijft het sneeuwen dus hopelijk nog een beetje erbij. Stiekem jaloers op jullie hoeveelheden. Maar goed autorijden enzo is hier geen probleem.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:26:27 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197869606
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heeft je fiets een middenmotor of voor- of achterwiel motor?
Voorwiel.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:28:09 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197869631
Dán komt er ook nog bij dat inmiddels de hele wijk rondom de school betaald parkeren is geworden. Dus moet ook nog verweg parkeren en dan lopen.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:28:41 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197869645
Misschien ga ik wel met de bus en loop ik vanaf het station.

Edit: ware het niet dat er dus geen bussen rijden voorlopig ....

[ Bericht 38% gewijzigd door amaranta op 07-02-2021 11:42:43 ]
pi_197869778
School en opvang zijn hier allebei op loopafstand, maar wel precies de andere kant uit. Gelukkig is Ketels school sowieso nog een week dicht, dan breng ik Welpje morgen wel op de slee naar de gastouder. :)
  zondag 7 februari 2021 @ 11:37:22 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197869790
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:36 schreef lunapuella het volgende:
School en opvang zijn hier allebei op loopafstand, maar wel precies de andere kant uit. Gelukkig is Ketels school sowieso nog een week dicht, dan breng ik Welpje morgen wel op de slee naar de gastouder. :)
Voor mijn zoon ook op loopafstand.
Voor zijn juffen weet ik niet. Volgens mij wonen ze ook hier in het dorp.
pi_197869793
Fietsen in de sneeuw en gladheid vind ik sowieso doodeng. Voor mezelf, zoon en mijn dochter die achterop zit.
Met de auto door sneeuw zou ik durven, maar de weg is heel vlak bij fietspaden en school zelf dus als ik glij, neem ik wellicht iemand mee.
Dus ook dat is geen optie.
We moeten lopen.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:38:09 #34
176471 oh-oh
pi_197869807
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het sneeuwt nu *O*

een beetje en het blijft niet echt liggen, maar toch :+
Haha ja de autodaken hebben poedersneeuw, als je goed kijkt.
Treurnis.
( Groucho Marx )
pi_197869885
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:23 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik moet ook.
Dat snap ik. Ik heb het nu heel luxe dat ik kan lopen.
Ooit ben ik om 6u vertrokken met de auto om maar op tijd op school te zijn. Op de snelweg zag ik vrachtwagens die in de sloot geleden waren enzo. Uiteindelijk was ik er vlak voor schooltijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 07-02-2021 11:59:09 ]
pi_197870076
Toen het in 2010 zo sneeuwde, moest ik naar mijn stage rijden, normaal een half uur over de snelweg.
Ik deed er een uur over en reed super gespannen maar het ging gewoon goed. Aan de overkant zag ik een auto een gigantische slip maken en tegen de vangrail knallen. Daar schrok ik zo van. :o
Toen ben ik nóg trager gaan rijden.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:57:30 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197870148
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voorwiel.
Dan kan ik me voorstellen dat het wat tricky is.
De mijne heeft een middenmotor en N is er vanmorgen al op weggeweest om foto's te maken, maar bij een middenmotor wordt alleen de trapbeweging verlicht, niet het wiel zelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197870245
Hier ook goed sneeuw *O*

School en psz doen we met de slee/lopend morgen, half uurtje lopen die laatste maar voor een goed doel. Ik zat net al vast met m'n auto (wilde m het plan uit hebben omdat ze erlangs aan t sleeën waren én ik anders bang ben dat ik er nooit meer uit kom komende week) dus ik hoop dat ik donderdag gewoon werken kan :o

Buren gingen met de auto naar t duin om te sleeën... Dochter mocht mee maar ik (en man) vond het een beetje te gevaarlijk :@

Als nou van de week de wegen beter zijn gaan we wel alsnog ofzo...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 7 februari 2021 @ 12:03:20 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197870247
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:53 schreef vencodark het volgende:
Toen het in 2010 zo sneeuwde, moest ik naar mijn stage rijden, normaal een half uur over de snelweg.
Ik deed er een uur over en reed super gespannen maar het ging gewoon goed. Aan de overkant zag ik een auto een gigantische slip maken en tegen de vangrail knallen. Daar schrok ik zo van. :o
Toen ben ik nóg trager gaan rijden.
De dag dat wij voor de geboorte van Soneal (30-11-2010) naar het ziekenhuis moesten glibberden we 's morgens heel vroeg ook door de sneeuw, de dagen na de bevalling was er ook nog wat sneeuwval, maar pas halverwege december was het echt raak, wij zijn toen ook niet naar de verjaardag van mijn zusje geweest, dat zagen we helemaal niet zitten; pak sneeuw, baby van 2½ week oud, geen winterbanden en van Gouda naar Zeist; net te ver om het risico te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197870297
Hahaha in 2013 was ik bevallen en moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Was zonder enige sneeuw heen gegaan en op tv zag ik ineens allemaal berichten van sneeuw, ik uit het raam kijken alles wit :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 7 februari 2021 @ 12:28:47 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197870626
Ik zal zo eens bij het huis gaan kijken, alle raamkozijnen hebben folie, maar net de voordeur aan de noordkant van het huis niet, eens zien wat daar naar binnen geblazen is aan sneeuw.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197870970
Ik heb gevraagd of ex onze zoon vanmiddag weer kan thuisbrengen ipv vanavond, kan me niet voorstellen dat je ook maar iets van zicht hebt in het donker met deze sneeuwstorm.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197870982
Opsom van t vorige topic:
2009 rijbewijs en geloof ik geleerd vrij+handrem (die gemiddeld 2 nachten per jaar -2 doen je handrem niet aanvriezen).
Maar keertje op parkeerplaats handrem vergeten, auto weggerold en mijzelf in versnelling en handrem aangeleerd. Gister wel ff handrem dr af gehaald. Heb oude simpele auto dus zal wel mechanisch zijn.

Twee weken terug nog in sneeuw, eng is niet juiste woord. Ben er geen fan van. Maar heb snelheid afstand en manier van remmen aangepast. En veilig thuis gekomen.
pi_197871029
Hier ook lopend naar school morgen. Helaas ook een tandartsafspraak in de middag en daarvoor moet ik wel met de auto. Man heeft in elk geval al wel onze auto uitgegraven en de oprit sneeuwvrij gemaakt.
pi_197871132
Opsom: school is 11km hier vandaan dus we gaan het morgen met de auto proberen.

We hebben net heel veel gesleed en Sjaak vond het geweldig! Zijn even naar huis gegaan voor de lunch, ben benieuwd of hij zo nog een keer wil.
pi_197871172
Ik wil eigenlijk niet lopen (2*25 minuten). Niet op de fiets (glibberend). Dus eens kijken of ik de kinderen eind van de dag de auto kan laten uitgraven. Ik hoef maar 10 meter over besneeuwde weg, daarna zit ik op een doorgaande weg waar ze schuiven en strooien. En ik kan op zo'n schone weg blijven tot vlakbij school.
pi_197871219
Hier is de school op loopafstand. Ben ik blij mee. Want rijden in de sneeuw vind ik niet fijn.

R is twee keer buiten geweest. Een keer met opa en mij voor een gezellige wandeling (zij met slee) en tweede keer met een vriendinnetje. Beide keren kwam ze helemaal koud binnen. Ze zit nu lekker onder een deken tv te kijken en de kleding ligt op de verwarming
  zondag 7 februari 2021 @ 13:06:42 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197871251
Ik heb even gekeken, maar mijn autodeur zit compleet vastgevroren. Zal met de handrem niet anders zijn.

Ik heb het even in de groep gegooid bij de directie. Dus we horen later meer.
Bij ons zijn er veel collega’s die van ver moeten komen.

En dan een collega... ik ben net ook gaan fietsen en dat ging prima. Fijn voor jou kerel.
  zondag 7 februari 2021 @ 13:09:18 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197871293
Is er nog geen enkele school hier die al bij voorbaat gaat thuis werken?

Zelfs de middelbare school van mijn dochter heeft alle fysieke lessen geschrapt. En de hele middag vrijgeroosterd.
pi_197871394
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:09 schreef amaranta het volgende:

Zelfs de middelbare school van mijn dochter heeft alle fysieke lessen geschrapt. En de hele middag vrijgeroosterd.
Je zou haast zeggen dat die ene dag niet zo’n verschil maakt. Maar veel ouders rekenen er vast op dat de kinderen niet thuis zijn. :P
pi_197871542
quote:

Ik las net een school in Gouda die morgen sneeuwvrij geeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 7 februari 2021 @ 13:28:44 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197871571
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je zou haast zeggen dat die ene dag niet zo’n verschil maakt. Maar veel ouders rekenen er vast op dat de kinderen niet thuis zijn. :P
Wat is die ene dag dan nog...
pi_197871765
Hier blijft het sneeuwen tot en met morgen dus we blijven uitgraven.
Mijn vriendin ziet behoorlijk op tegen autorijden morgen naar haar werk. Vooral omdat ze vroeg (07:30) weg moet.
pi_197871885
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bedoel vooral wat men wel of niet geregeld heeft.
I don’t know. :P
pi_197871926
Hier sneeuwt het ook nog altijd goed. De voetstappen van vanochtend in de tuin zijn al bijna niet meer te zien.
pi_197871974
Ik had vanmorgen het pad van de voordeur naar de straat schoon gemaakt. Kan nu weer opnieuw geloof ik :P
pi_197871987
Om 16:00 wordt besloten of school van vriendin morgen opengaat. Ze hadden net overleg met directie en stichting.
Het blijft hier sneeuwen dus veel beter zal het niet worden.
Van B zijn school nog niets gehoord, zal wellicht ook einde middag zijn.

Blijkbaar wel aardig wat brandweer gedoe vandaag, buurjongen is al meerdere keren naar zijn auto gerend en weggeracet vandaag. Blijf dan op de kazerne zou je denken.
pi_197872290
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die ene dag is net de enige dag in de week die ik vrij heb zonder Sjaak thuis. Dus ik zou het heerlijk vinden! Want na de komende week is het vakantie en ik moet dan dus nog 2 weken wachten op die ene dag. Ik heb hem heel erg nodig.
  zondag 7 februari 2021 @ 14:18:38 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197872311
Die ene dag betekent dat ik ongestoord online training/les zou kunnen geven, zonder thuisonderwijsstrijd, is na 5 weken heel erg welkom...
pi_197872432
Die ene dag dat ik gewoon mijn overleggen kan doen in de woonkamer ipv op de slaapkamer van mijn oudste op een kinderbureau stoeltje. En idd even tijd zonder de kinderen.
*poef* nu is het weg
  zondag 7 februari 2021 @ 14:37:02 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197872673
Wij gaan dus gewoon open. Net alvast de auto sneeuwvrij gemaakt en aan de voorkant van het huis gezet.
pi_197872686
Hier een mail van school. Dat de getekende vakken voor het halen/brengen niet te zien zijn in de sneeuw, dus dat ouders zelf goed moeten opletten op de afstand onderling. En wat gewijzigde starttijden voor een paar groepen daardoor..
Dus dan zou je denken dat ze wel doorgaan. :P
  zondag 7 februari 2021 @ 14:38:22 #63
176471 oh-oh
pi_197872698
In Maastricht sneeuwt of regent het niet eens meer, en er ligt ook niks. Wat een bummer... Ik vond het net niet eens koud buiten.
( Groucho Marx )
pi_197872705
Wij kregen net een foto van de directrice die allemaal sneeuwpopjes op het raam heeft geschilderd met welkom.. Jongste zal iig naar school kunnen (want juf woont vlakbij), oudste twijfel ik over, haar juf woont ver weg.
(oh en oudste heeft sowieso de vrijdagmiddag nog thuisonderwijs, want dan mengen ze normaal van 3 middenbouwen de groepen 5 bijelkaar en dat mag nu niet..)
pi_197872726
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:37 schreef vencodark het volgende:
Fietsen in de sneeuw en gladheid vind ik sowieso doodeng. Voor mezelf, zoon en mijn dochter die achterop zit.
Als ik morgen met de fiets ga dan ga ik daarom met de fietskar want met een kind voor of achterop fietsen lijkt me met de gladheid ook doodeng. De fietskar blijft rechtop staan als ik onderuit zou gaan dus dat is alleen voor mijzelf een risico.
Als fietsen toch niet lukt dan ga ik lopend met de fietskar, slee is niet handig want op een deel van de route ligt geen sneeuw.
pi_197872811
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:38 schreef oh-oh het volgende:
In Maastricht sneeuwt of regent het niet eens meer, en er ligt ook niks. Wat een bummer... Ik vond het net niet eens koud buiten.
Ik ben er juist blij mee, dat er niks ligt :@
pi_197872858
School van A blijft morgen helemaal dicht, ook voor examenleerlingen.
School van T heeft nog niks gestuurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197872875
Bij ons op school wordt er overlegd, dus ik hoor straks wel wat er wordt besloten.
Bij J op school kunnen alle leerlingen evt lopend naar school, en de meeste leerkrachten wonen niet heel ver weg, dus ik verwacht dat ze gewoon open gaan.

We hebben de knoop doorgehakt en laten J wel naar school gaan. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg.
pi_197873005
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:37 schreef amaranta het volgende:
Wij gaan dus gewoon open. Net alvast de auto sneeuwvrij gemaakt en aan de voorkant van het huis gezet.
Sneeuwt het bij jullie niet meer? Hier sneeuwt het sinds gisterenavond non stop en volgens de weersverwachtingen stopt het morgenmiddag pas weer. Auto sneeuwvrij maken, helpt dus niet echt.

Ik hoop ook dat B morgen naar school kan, Juul naar opvang en vriendin naar haar werk. Ook voor mij enige dag in de week dat huis leeg is. Maar als het niet verantwoord is, heb ik ze liever allemaal thuis.
pi_197873378
Hier is het sinds een uur of 13:00 ook gestopt met sneeuwen dus we zijn nu ruim een uur buiten geweest. Dan slaat de kou toe. Sterke wind ook wel.
  zondag 7 februari 2021 @ 15:27:13 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197873567
Het gaat vanavond weer sneeuwen
pi_197873611
Mail en apje van de school van de oudste (groep 7 op school van groep 7t/m klas 2) ze gaan open, ouders moeten zelf inschatten of t verantwoord is. Kinderen komen soms van ver, ook al in groep 7, en zijn afhankelijk van ov.
*poef* nu is het weg
pi_197873628
Ik heb net de oprit een stuk sneeuwvrij gemaakt. Maar waar laat je al die sneeuw? Echt hele hopen heb ik gemaakt.
  zondag 7 februari 2021 @ 15:34:55 #74
176471 oh-oh
pi_197873694
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:44 schreef lily het volgende:

[..]

Ik ben er juist blij mee, dat er niks ligt :@
Ik ben morgen en overmorgen vrij en had me wel verheugd op een paar uur lopen door de heuvels met de honden door de sneeuw, kan al een hele tijd niet meer vanwege de blubber, dat is echt niet te doen ;(
( Groucho Marx )
pi_197873716
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:30 schreef F_r het volgende:
Ik heb net de oprit een stuk sneeuwvrij gemaakt. Maar waar laat je al die sneeuw? Echt hele hopen heb ik gemaakt.
Bij de buren dumpen! *O* :Y)
  zondag 7 februari 2021 @ 15:39:03 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197873766
quote:
Links en rechts
pi_197873820
De testuitslag was negatief, dus er kan zo in elk geval gesleed worden *O*

En de school van mijn man blijft dicht, iedereen moet vanuit huis les geven. Dat wordt een interessante werkdag :')
  zondag 7 februari 2021 @ 15:43:20 #78
176471 oh-oh
pi_197873854
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:42 schreef lunapuella het volgende:

En de school van mijn man blijft dicht, iedereen moet vanuit huis les geven. Dat wordt een interessante werkdag :')
*O* voor de testuitslag!!
( Groucho Marx )
pi_197873875
Yeah Luna! Fijn :)
pi_197873984
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik ben morgen en overmorgen vrij en had me wel verheugd op een paar uur lopen door de heuvels met de honden door de sneeuw, kan al een hele tijd niet meer vanwege de blubber, dat is echt niet te doen ;(
Ah ja, dat snap ik.
pi_197874040
Wandelen door de sneeuw vind ik wel leuk. Maar echt spelen in de sneeuw hoeft voor mij niet.
Met de 2 kinderen toch een beetje beide gedaan.

* einde Facebook bericht *

:P
  zondag 7 februari 2021 @ 15:57:17 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197874118
Nou, net even naar het huis gelopen, maar de hal, het deel waar de trap moet komen, de WC en een stukje in de woonkamer liggen vol met sneeuw :X
Nou kon het ook niet anders dan dat de plek van de toekomstige voordeur open zou blijven, want het alternatief zou zijn de loopdeur van de garage naar de woonkamer, maar gezien de garagemuren net staan en de garage nog geen dak heeft zou dat het probleem alleen maar opschuiven.

Ik neem aan dat het er allemaal wel tegen kan, de dekvloer is donderdag gestort dus die zou in principe wel droog moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 februari 2021 @ 15:59:15 #83
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197874141
Het is hier sinds gisteravond 22.00 niet meer gestopt met sneeuwen.
Durf rustig te zeggen dat we de 15+ cm aantikken, er ligt ontiegelijk veel.

Ik ben niet in de sneeuw geweest (behalve even naar de auto en winkel) kinderen wel voor 20 minuten toen waren ze er klaar mee :P geen snilmensen wij. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien.
pi_197874220
Kind wordt thuisgebracht, kus, doei mem! En hij is weer buiten O+
Ik zal me even inpakken en er achteraan ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 7 februari 2021 @ 16:06:56 #85
176471 oh-oh
pi_197874268
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:49 schreef lily het volgende:

[..]

Ah ja, dat snap ik.
Nu moet ik km maken over stoepen met de honden aan de lijn, echt zo afgrijselijk saai. Alle lekkere stukken waar ze los kunnen zijn totaal onbegaanbaar. Verder kan ik niks dus meh.
( Groucho Marx )
pi_197874278
B is niet naar binnen te krijgen. Op zich prima maar vanochtend had ie wangen die tegen bevroren aanzaten. En dat met een dikke laag vaseline en een bivakmuts. Hij is nu ook weer naar buiten met wat vriendjes. Ik hang binnen onder een dekentje inmiddels..
pi_197874513

Het begin van de vloer van ean haar kamer is er.
pi_197874533
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:42 schreef lunapuella het volgende:

*O*
pi_197874593
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:25 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Het begin van de vloer van ean haar kamer is er.
Nice!!

T is voor de 4e keer naar buiten. Nu is ze weer sleeën van de heuvel. We hebben geen slee, dus 1e en 2e jeetje ging ze op een deksel van een ikea doos. Nu heeft ze een slee van de buren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_197874673
quote:
Laten smelten in de badkuip! :Y
  zondag 7 februari 2021 @ 16:41:10 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197874701
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 15:57 schreef Leandra het volgende:
Nou, net even naar het huis gelopen, maar de hal, het deel waar de trap moet komen, de WC en een stukje in de woonkamer liggen vol met sneeuw :X
Nou kon het ook niet anders dan dat de plek van de toekomstige voordeur open zou blijven, want het alternatief zou zijn de loopdeur van de garage naar de woonkamer, maar gezien de garagemuren net staan en de garage nog geen dak heeft zou dat het probleem alleen maar opschuiven.

Ik neem aan dat het er allemaal wel tegen kan, de dekvloer is donderdag gestort dus die zou in principe wel droog moeten zijn.
Wel balen
pi_197874736
quote:

Onze school laat het morgen 8 uur weten. Ze twijfelen idd of de leerkrachten (en leerlingen) die verder weg wonen wel kunnen komen.

Edit: ennnn ze blazen de eerste schooldag nu toch al definitief af :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 7 februari 2021 @ 16:46:52 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197874760
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wel balen
Ik denk dat het allemaal niet zo erg is, maar het zou fijn zijn als het garagedak er zsm op komt en de loopdeur van de garage naar de woonkamer gebruikt kan gaan worden.
Hoewel die in dit geval ook (via de nog niet bestaande garagedeur) de volle laag zou hebben gekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 februari 2021 @ 16:49:28 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197874791
Verder hadden ze er een bronbemaling geplaatst zodat de bouwstroom eindelijk zou kunnen worden aangesloten, maar die lijkt ook geen water meer af te voeren.... ben benieuwd of dat ergens bevroren is of dat ze het water diep genoeg weggepompt hebben.
Niet dat ze in dat laatste geval nu wel de aansluiting kunnen maken, want ik denk dat ze de straat niet open krijgen nu de boel bevroren is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197875004
Wat balen leandra
pi_197875152
Wel balen hoor Leandra!

School van mijn vriendin laat het van de weercode afhangen. Ik heb al gezegd dat ze morgenochtend zelf moet beslissen of ze het verantwoord vindt.
Het is inmiddels gestopt met sneeuwen, er ligt een behoorlijk pak in ieder geval. Auto is sneeuwvrij nu en ook om de auto heen is het sneeuwvrij en wat strooizout om de auto heen zodat ze normaal weg kan rijden morgen, hoop ik.

School van B niets van gehoord, zijn juf woont 2 dorpen verderop, maar wel allemaal binnendoor dus er zal niet gestrooid zijn denk ik.

B had echt een topdag vandaag, hij is helemaal op. Net lekker een lang warm bad en we gaan zo pizza op de bank eten.
pi_197875246
De school gaat hier gewoon open. Ze verheugen zich erop iedereen weer te zien. :P
pi_197875552
Hier is de rondweg wel gestrooid, maar dat heeft niet echt geholpen, net een stukje langs gelopen en t is vol sneeuw nog...
Ook heerlijk in de sneeuw gespeeld en morgen op de slee naar school.. Wel extra kleren aan, want idd op school moet het raam op een kier blijven..
  zondag 7 februari 2021 @ 17:43:37 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197875646
Hier blijft de school morgen ook dicht, jammer. Ik verwacht er deze week niet veel meer van, misschien vanaf woensdag. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')