abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:49:36 #201
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200155404
Mijn kat (jongste) zit ook bij Ohra. De oudste kon niet, wnat te oud
Was volgens mij 1 van de verzekeringen en gewoon gekozen. Was alleen te laat, want hij was toen al ziekig :+
Dus moet er eigenlijk nog eens naar kijken

oftewel geen reden
  Moderator donderdag 1 juli 2021 @ 16:15:54 #202
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_200157298
Ik heb Cooper en Mac ook bij OHRA verzekerd. Eerder bij Reaal maar die stopten ermee. Na wat vergelijken toch bij OHRA uitgekomen. De dames zijn te oud inderdaad dus maar proberen een spaarpotje te maken 😬
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:27:18 #203
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200187786
Frasier hengelt tegenwoordig zijn brokjes. T beestje is 11 jaar en de ogen niet zo goed meer.

Volgens mij is dat normaal op die leeftijd. Hopelijk krijg ik hier meer duidelijkheid.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juli 2021 @ 18:01:52 #204
414785 sirdanilot
pi_200253303
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:27 schreef Pinnenmutske het volgende:
Frasier hengelt tegenwoordig zijn brokjes. T beestje is 11 jaar en de ogen niet zo goed meer.

Volgens mij is dat normaal op die leeftijd. Hopelijk krijg ik hier meer duidelijkheid.
Oh is dat een teken van ouderdom? Wij hadden een kat die altijd met haar pootje in de brokjes ging en ook in het water. Ze ging extra hard in het water spetteren, zodat er water in het bakje met brokjes kwam. En dan at ze dus die 'brokjessoep'. Vond ze lekkerder dan die keiharde brokjes.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 23 juli 2021 @ 10:53:23 #205
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200498929
Mijn kat heeft de fijne gewoonte ontwikkeld om te plassen met zijn staart buiten de bak. Hij stapt er dus in, gaat direct zitten en plast tegen de voorkant van de bak aan. Heel fijn, maar tegenwoordig plast hij er soms ook overheen en landen er dus druppels voor de bak ;( Ik heb een nieuwe, nog iets grotere bak gekocht (het is een grote kater en hij had al een grote bak) met klep. Helpt niet. Erg atletisch is hij niet, geen pijn voor zover ik weet maar gewoon onhandig, dus een bak met heel hoge instap durf ik hem niet aan te doen. Iemand een idee?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200499001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh is dat een teken van ouderdom? Wij hadden een kat die altijd met haar pootje in de brokjes ging en ook in het water. Ze ging extra hard in het water spetteren, zodat er water in het bakje met brokjes kwam. En dan at ze dus die 'brokjessoep'. Vond ze lekkerder dan die keiharde brokjes.
Ik zou dan vooral denken aan pijn aan het gebit, en niet per se ouderdom.
pi_200504682
Wij (vriend&ik) krijgen een kitten! *O* Begin augustus halen we 'm op en we zijn al helemaal verliefd. O+ Nou heeft mijn vriend behoorlijk wat ervaring met katten, en ik niet. Ik ben echt een hondenmens. Honden vinden mij leuk, katten tolereren mij doorgaans vooral. :') Deze kitten lijkt mij vooralsnog wél leuk/interessant te vinden, dus dat is wel alvast een goede start. Ik heb ook al twee boeken over kittengedrag en opvoeding gekocht, en ik vind het machtig leuk om met katten te spelen. Mijn collega heeft ooit in uiterste verbazing zitten kijken hoe ik 2 uur casual met zijn kat speelde. :P

Maarrrrr voordat ons kittenmonster thuis is, zijn we een autorit van 3hr verder. Op advies van mijn vriend hebben we 't gezin al gevraagd vooraf een handdoek in de mand te leggen bij de katten, zodat we die mee kunnen nemen in 't reismandje, in de hoop dat de rit daar wat minder stressvol van wordt. Zijn er verder nog tips voor zo'n eerste wereldreis? Moeten we er rekening mee houden dat 'ie gaat plassen of poepen onderweg? Hij is wel al zindelijk nu en ik denk dat we 'm eenmaal thuis meteen op de bak zullen zetten, zodat 'ie ook weet waar die is. Eten en water meenemen voor onderweg? Wel aandacht geven in de auto of juist niet?

Ik merk dat ik best zenuwachtig ben want ik vind het echt helemaal geweldig en ik wil 't niet verkeerd doen. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_200505775
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:52 schreef Sarasi het volgende:
Wij (vriend&ik) krijgen een kitten! *O* Begin augustus halen we 'm op en we zijn al helemaal verliefd. O+ Nou heeft mijn vriend behoorlijk wat ervaring met katten, en ik niet. Ik ben echt een hondenmens. Honden vinden mij leuk, katten tolereren mij doorgaans vooral. :') Deze kitten lijkt mij vooralsnog wél leuk/interessant te vinden, dus dat is wel alvast een goede start. Ik heb ook al twee boeken over kittengedrag en opvoeding gekocht, en ik vind het machtig leuk om met katten te spelen. Mijn collega heeft ooit in uiterste verbazing zitten kijken hoe ik 2 uur casual met zijn kat speelde. :P

Maarrrrr voordat ons kittenmonster thuis is, zijn we een autorit van 3hr verder. Op advies van mijn vriend hebben we 't gezin al gevraagd vooraf een handdoek in de mand te leggen bij de katten, zodat we die mee kunnen nemen in 't reismandje, in de hoop dat de rit daar wat minder stressvol van wordt. Zijn er verder nog tips voor zo'n eerste wereldreis? Moeten we er rekening mee houden dat 'ie gaat plassen of poepen onderweg? Hij is wel al zindelijk nu en ik denk dat we 'm eenmaal thuis meteen op de bak zullen zetten, zodat 'ie ook weet waar die is. Eten en water meenemen voor onderweg? Wel aandacht geven in de auto of juist niet?

Ik merk dat ik best zenuwachtig ben want ik vind het echt helemaal geweldig en ik wil 't niet verkeerd doen. :@
Leuk! *O* Wat ik heb gedaan voor een langere reis (eigen, volwassen kat) was een bench op de achterbank. Daarin een mini kattenbakje en een verstopmandje. Als je die mogelijkheid hebt zou ik dat doen, met wat grit van de fokker. Eten, geef in eerste instantie hetzelfde als de fokker. En ik zou gewoon alles meenemen en zien hoe het gaat; als de kitten wegduikt, lekker laten doen. Issie actiever aan het rondkijken en weetikwat, kan je gerust daarop inspelen. Los in de auto zou ik nooit doen, ook niet op schoot met een onbekend kitten. Dat is sowieso afleiding voor degene die rijdt, maar als het beestje dan iets onverwachts besluit is dat uiteraard minder veilig.
pi_200506383
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 17:10 schreef Holyme het volgende:

[..]

Leuk! *O* Wat ik heb gedaan voor een langere reis (eigen, volwassen kat) was een bench op de achterbank. Daarin een mini kattenbakje en een verstopmandje. Als je die mogelijkheid hebt zou ik dat doen, met wat grit van de fokker. Eten, geef in eerste instantie hetzelfde als de fokker. En ik zou gewoon alles meenemen en zien hoe het gaat; als de kitten wegduikt, lekker laten doen. Issie actiever aan het rondkijken en weetikwat, kan je gerust daarop inspelen. Los in de auto zou ik nooit doen, ook niet op schoot met een onbekend kitten. Dat is sowieso afleiding voor degene die rijdt, maar als het beestje dan iets onverwachts besluit is dat uiteraard minder veilig.
God nee, sowieso niet los. We dachten aan een reismandje; een klein bakje grit is wel een supergoed idee! :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_200506435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:52 schreef Sarasi het volgende:
Wij (vriend&ik) krijgen een kitten! *O* Begin augustus halen we 'm op en we zijn al helemaal verliefd. O+ Nou heeft mijn vriend behoorlijk wat ervaring met katten, en ik niet. Ik ben echt een hondenmens. Honden vinden mij leuk, katten tolereren mij doorgaans vooral. :') Deze kitten lijkt mij vooralsnog wél leuk/interessant te vinden, dus dat is wel alvast een goede start. Ik heb ook al twee boeken over kittengedrag en opvoeding gekocht, en ik vind het machtig leuk om met katten te spelen. Mijn collega heeft ooit in uiterste verbazing zitten kijken hoe ik 2 uur casual met zijn kat speelde. :P

Maarrrrr voordat ons kittenmonster thuis is, zijn we een autorit van 3hr verder. Op advies van mijn vriend hebben we 't gezin al gevraagd vooraf een handdoek in de mand te leggen bij de katten, zodat we die mee kunnen nemen in 't reismandje, in de hoop dat de rit daar wat minder stressvol van wordt. Zijn er verder nog tips voor zo'n eerste wereldreis? Moeten we er rekening mee houden dat 'ie gaat plassen of poepen onderweg? Hij is wel al zindelijk nu en ik denk dat we 'm eenmaal thuis meteen op de bak zullen zetten, zodat 'ie ook weet waar die is. Eten en water meenemen voor onderweg? Wel aandacht geven in de auto of juist niet?

Ik merk dat ik best zenuwachtig ben want ik vind het echt helemaal geweldig en ik wil 't niet verkeerd doen. :@
En daarom volgend heb ik vaak een zakje snoep mee. Is het erg aan het 'praten', dan praat ik terug. Is het stil, dan krijgt hij af en toe een snoepje. (Niet als hij mauwt, maar dat komt omdat ik een hekel heb aan bedelende huisdieren, dus dat probeer ik te voorkomen
  zaterdag 24 juli 2021 @ 22:37:19 #211
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200528961
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mijn kat heeft de fijne gewoonte ontwikkeld om te plassen met zijn staart buiten de bak. Hij stapt er dus in, gaat direct zitten en plast tegen de voorkant van de bak aan. Heel fijn, maar tegenwoordig plast hij er soms ook overheen en landen er dus druppels voor de bak ;( Ik heb een nieuwe, nog iets grotere bak gekocht (het is een grote kater en hij had al een grote bak) met klep. Helpt niet. Erg atletisch is hij niet, geen pijn voor zover ik weet maar gewoon onhandig, dus een bak met heel hoge instap durf ik hem niet aan te doen. Iemand een idee?
Terwijl jullie nog even nadenken over de bovenstaande vraag heb ik alweer een nieuwe :)

Die zelfde kat is een kruising Maine Coon met een overdreven dichte ondervacht. Elke kam blijft erin hangen, wat resulteert in trekken en daarmee een boze kat. Vervilte stukken knip ik nu weg en verder gebruik ik een kam met van die kromme haken en een borstel met metalen pinnetjes. Iemand ervaring met dit soort vachten en wat het beste werkt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200530100
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Terwijl jullie nog even nadenken over de bovenstaande vraag heb ik alweer een nieuwe :)

Die zelfde kat is een kruising Maine Coon met een overdreven dichte ondervacht. Elke kam blijft erin hangen, wat resulteert in trekken en daarmee een boze kat. Vervilte stukken knip ik nu weg en verder gebruik ik een kam met van die kromme haken en een borstel met metalen pinnetjes. Iemand ervaring met dit soort vachten en wat het beste werkt?
misschien kun je navraag doen bij een trimsalon? Die hebben ook te maken met kattenvachten, niet alleen met honden. Misschien kun je daar wat tips krijgen hoe je de vacht kunt aanpakken.
pi_200533162
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 22:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Terwijl jullie nog even nadenken over de bovenstaande vraag heb ik alweer een nieuwe :)

Die zelfde kat is een kruising Maine Coon met een overdreven dichte ondervacht. Elke kam blijft erin hangen, wat resulteert in trekken en daarmee een boze kat. Vervilte stukken knip ik nu weg en verder gebruik ik een kam met van die kromme haken en een borstel met metalen pinnetjes. Iemand ervaring met dit soort vachten en wat het beste werkt?
Google eens op Jet Bijen-Veldhoen, die heeft een aantal zeer interessante blogs over vachten gedaan, misschien ook over dit soort vacht.

Wb bakprobleem, hoe oud is de kat? Formaat maine coon en dan een hoge bak mag toch geen probleem zijn, ik zou (helemaal als de kat wat ouder is en dit probleem niet vanaf jongs is) toch eens laten checken op artrose. Verder kan het zijn dat ie het niet fijn vindt dat zijn staart de bak raakt, en 'm dus buitenboord gooit. Hogere kap al geprobeerd? Kap eraf, hoe tegenstrijdig het ook klinkt? Dan gaat ie mogelijk meer in het midden zitten.
  zondag 25 juli 2021 @ 09:38:57 #214
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200534099
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 23:52 schreef Verida het volgende:

[..]

misschien kun je navraag doen bij een trimsalon? Die hebben ook te maken met kattenvachten, niet alleen met honden. Misschien kun je daar wat tips krijgen hoe je de vacht kunt aanpakken.
Heb ik al eens geprobeerd, maar die kam die toen werd aangeraden was veel te fijn en onprettig voor het beest. Had het idee dat ze die meer om commerciële redenen aanprees :{
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 juli 2021 @ 09:45:44 #215
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200534280
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:46 schreef Holyme het volgende:

[..]

Google eens op Jet Bijen-Veldhoen, die heeft een aantal zeer interessante blogs over vachten gedaan, misschien ook over dit soort vacht.
Oké, thnx.
quote:
Wb bakprobleem, hoe oud is de kat? Formaat maine coon en dan een hoge bak mag toch geen probleem zijn, ik zou (helemaal als de kat wat ouder is en dit probleem niet vanaf jongs is) toch eens laten checken op artrose. Verder kan het zijn dat ie het niet fijn vindt dat zijn staart de bak raakt, en 'm dus buitenboord gooit. Hogere kap al geprobeerd? Kap eraf, hoe tegenstrijdig het ook klinkt? Dan gaat ie mogelijk meer in het midden zitten.
Nou ja, hogere instap in een gewone bak kan wel maar die kon ik niet echt vinden op Zooplus, scheelde hooguit een cm of 2. Ik zat meer te denken aan zo'n hop-in bak, dus een dichte bak met gat bovenin. De kat rent en springt en loopt trappen maar klimmen en balanceren is hij bijvoorbeeld niet zo goed in. Beest is gewoon wat lomp :P Dus door zo'n gat bovenin duiken lijkt me wat lastig voor hem, maar wellicht moet ik het gewoon proberen. Als het een succes is ben ik wel gelijk van het probleem af.

Dat zijn staart de bak raakt gebeurt ook als hij poept drolletjes liggen altijd netjes achterin. Ik denk dat het simpelweg gewoonte is, hij doet het al heel lang zo. Kap eraf halen zou ik nog kunnen proberen maar hij graaft ook veel, dus is niet bepaald ideaal.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200535414
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oké, thnx.
[..]

Nou ja, hogere instap in een gewone bak kan wel maar die kon ik niet echt vinden op Zooplus, scheelde hooguit een cm of 2. Ik zat meer te denken aan zo'n hop-in bak, dus een dichte bak met gat bovenin. De kat rent en springt en loopt trappen maar klimmen en balanceren is hij bijvoorbeeld niet zo goed in. Beest is gewoon wat lomp :P Dus door zo'n gat bovenin duiken lijkt me wat lastig voor hem, maar wellicht moet ik het gewoon proberen. Als het een succes is ben ik wel gelijk van het probleem af.

Dat zijn staart de bak raakt gebeurt ook als hij poept drolletjes liggen altijd netjes achterin. Ik denk dat het simpelweg gewoonte is, hij doet het al heel lang zo. Kap eraf halen zou ik nog kunnen proberen maar hij graaft ook veel, dus is niet bepaald ideaal.
Ah, dan volg ik weer :) Als zo'n bak niet werkt dan denk ik dat je al gauw richting creabea oplossingen moet gaan. Al maak ik op uit je verhaal dat je misschien maar 1 bak hebt? Als ontlasting achteraan ligt en urine voor, heb je mogelijk een kat die (zoals meer katten) de voorkeur geeft voor een aparte bak voor beide. En dan heb je kans dat ie wel alles achterin de bak doet.
  donderdag 29 juli 2021 @ 13:29:59 #217
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200614545
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:23 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ah, dan volg ik weer :) Als zo'n bak niet werkt dan denk ik dat je al gauw richting creabea oplossingen moet gaan. Al maak ik op uit je verhaal dat je misschien maar 1 bak hebt? Als ontlasting achteraan ligt en urine voor, heb je mogelijk een kat die (zoals meer katten) de voorkeur geeft voor een aparte bak voor beide. En dan heb je kans dat ie wel alles achterin de bak doet.
Hij heeft een tijd twee bakken gehad, en toen plaste hij ook vooraan. Maar toen waren er ook twee katten en of die beide een eigen bak hadden weet ik eigenlijk niet. Hij had toen denk ik wel een plasbak want in maar één bak lagen de plasjes vooraan :P

Maar die nieuwe bak lijkt toch te werken, al een aantal dagen geen druppels meer over de rand. *O* Hoop dat dit het toch is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 2 augustus 2021 @ 11:43:31 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200691836
Dat is fijn. Wij hadden ook plasjes over de rand, maar dat bleek gewoon door de hoge nood en het vele plassen.

Ik schrijf hier ook maar weer eens onze poezenavonturen van me af. Inmiddels natuurlijk nog maar een poes: Nimo (17), de zus van Joy, die we vorige zomer moesten laten inslapen vanwege ernstig nierfalen.

Nimo dus. Op de dag dat we op vakantie gingen 2 weken geleden bleef ze maar naar de kattenbak lopen en ik vond haar wat loom. Er zou een oppas komen tijdens de vakantie. Daar hebben we niet op bespaard, die zou 2x per dag komen. Maar haar opzadelen met een niet-zo-fitte poes.... :N Dus onderbuikgevoel gevolgd en bij de dierenarts bleek ze een fikse blaasontsteking te hebben, urine vol bacteriën. AB ingezet, waar ze flink ziek van is geweest trouwens (kots, poep en alles), maar het ging gelukkig beter.

Bij controle zojuist viel haar gebit de tandarts op. Flink gezwel en ontsteking. In maart was daar een tandvleesflap weggehaald, maar dat er zo snel weer iets nieuws was, was reden tot alarm, aldus de dierenarts. Dus donderdag gaan we weer terug voor een prijzig bezoekje: onder narcose kijken of het kwaadaardig is of niet en afhankelijk van het scenario alles wegsnijden. Wegsnijden doen ze dus als het een ontsteking is. Bij kwaadaardig blijkt er geen houden aan en maken ze haar wakker. Dan monitoren we wel hoelang ze zich goed blijft voelen.

Onze dierenarts wederom: _O_ Compleet uitgetekend voor me en alles scenario's langsgelopen.

Die beestjes ook :'( O+ Ook voor deze dame zat deze fase eraan te komen, gezien haar leeftijd. Al-tijd gezond geweest :)
pi_200754078
Heeft er iemand ervaring met een furminator voor katten? Onze tijger heeft een paar vervilte plukjes vacht bij haar staart en ik vroeg me af of een furminator daar geschikt voor is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200768472
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:58 schreef valentijn101 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een furminator voor katten? Onze tijger heeft een paar vervilte plukjes vacht bij haar staart en ik vroeg me af of een furminator daar geschikt voor is.
Ja, die dingen slopen de ondervacht en ik zou ze zeker afraden (meer kans op huid- en vachtproblemen, en geeft een verstoorde haarcyclus, wat meer/sneller haaruitval in de hand werkt). Ik heb er geen ervaring mee bij vervilte vacht, dat zou ik er eerder uitknippen of scheren. Ik zou verwachten dat als je er met andere kammen niet doorheen komt, dat met een furminator ook niet gaat lukken?
pi_200768653
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:20 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja, die dingen slopen de ondervacht en ik zou ze zeker afraden (meer kans op huid- en vachtproblemen, en geeft een verstoorde haarcyclus, wat meer/sneller haaruitval in de hand werkt). Ik heb er geen ervaring mee bij vervilte vacht, dat zou ik er eerder uitknippen of scheren. Ik zou verwachten dat als je er met andere kammen niet doorheen komt, dat met een furminator ook niet gaat lukken?
Met een gewone (harige) borstel en ook met rubber handschoenen blijven de vervilte stukjes zitten maar ik had nog een borstel met van die metalen dingen gevonden en die werkt perfect. (zo een https://www.brekz.be/vach(...)ZEAQYBCABEgLt1fD_BwE) poes is weer als nieuw
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200768748
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Met een gewone (harige) borstel en ook met rubber handschoenen blijven de vervilte stukjes zitten maar ik had nog een borstel met van die metalen dingen gevonden en die werkt perfect. (zo een https://www.brekz.be/vach(...)ZEAQYBCABEgLt1fD_BwE) poes is weer als nieuw
Die gebruik ik hier ook. In combinatie met vervilte stukken uit elkaar plukken met mijn vingers en beetje bij beetje eruit halen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:41:54 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200768867
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 11:43 schreef Quoi het volgende:
Bij kwaadaardig blijkt er geen houden aan en maken ze haar wakker. Dan monitoren we wel hoelang ze zich goed blijft voelen.
Helaas was dit het geval. Onder haar kiesjes was haar kaakbot zelfs al helemaal opgelost. Het zag er echt heftig uit. Toch is ze nu weer thuis en lijkt na de operatie van gisteren goed te herstellen. Dus nu op naar nog een stukje quality time. En bij het eerste de beste signaal aan de bel trekken, want dan is het einde verhaal. Onze lieve zwartwitte :'(
pi_200768991
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Helaas was dit het geval. Onder haar kiesjes was haar kaakbot zelfs al helemaal opgelost. Het zag er echt heftig uit. Toch is ze nu weer thuis en lijkt na de operatie van gisteren goed te herstellen. Dus nu op naar nog een stukje quality time. En bij het eerste de beste signaal aan de bel trekken, want dan is het einde verhaal. Onze lieve zwartwitte :'(
Ahh, arme poezel. Heel veel sterkte
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_200769564
Och @Quoi wat een shit nieuws :'( ik hoop dat ze toch nog een tijdje comfortabel bij jullie kan blijven :*
pi_200770288
Sterkte quoi
pi_200867831
Onze kitten is er! *O* *;

Your opinion of me is none of my business.
pi_200871689
Ze is van 17 mei en woog gisteren 1.4kg. Ze is meteen gevaccineerd (eerste ronde, over 3wk weer), gechipt, en ontwormt/ontvlooit. De dierenarts die we hadden gekozen beviel ons goed gisteren en, ook niet onbelangrijk: ze vond Moki een mooie kitten. O+ Mooi patroontje, mooie vacht, "Beetje Bengaalachtig!" Dus Moki heeft haar helemaal goedgekeurd. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_200871861
Ligt er al heerlijk ontspannen bij O+ :)
  donderdag 12 augustus 2021 @ 14:26:05 #230
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_200876846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:28 schreef Sarasi het volgende:
Onze kitten is er! *O* *;

[ afbeelding ]
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_200880307
Mijn kat is sinds een uur of 6 niet meer gezien, moet ik mij zorgen maken? Normaliter is het een schijtebak en hangt ze alleen in de tuin rond. Ze is niet teruggekomen voor haar eten ofzo. Heb al een rondje gelopen en haar naam geroepen, maar helaas.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 18:42:35 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200880380
Geen idee. Die van mij doen dar zo af en tos en staan smorgens gewoon weer voor de achterdeur te wachten.
En 1x is die na 2 dagen teruggekomen.

Als hij zelden echt naar buiten gaat, is het wat tricky natuurlijk.

Ik ben de persoon van t rustig afwachten en evt rondje lopen zo af en toe
pi_200880823
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:42 schreef Cue_ het volgende:
Geen idee. Die van mij doen dar zo af en tos en staan smorgens gewoon weer voor de achterdeur te wachten.
En 1x is die na 2 dagen teruggekomen.

Als hij zelden echt naar buiten gaat, is het wat tricky natuurlijk.

Ik ben de persoon van t rustig afwachten en evt rondje lopen zo af en toe
Ze gaat elke dag naar buiten, maar meestal komt ze wel als ik haar naam roep, nu weer een rondje gelopen maar helaas.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 22:45:43 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200884914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 19:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ze gaat elke dag naar buiten, maar meestal komt ze wel als ik haar naam roep, nu weer een rondje gelopen maar helaas.
Oh wat lijkt me dit zenuwslopend. Ik hoop dat ze gewoon vannacht of morgenochtend binnen wandelt. Wij hadden het één keertje en toen kwam ze 's nachts doodleuk binnen - ik ging elk uur checken.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:28 schreef Sarasi het volgende:
Onze kitten is er! *O* *;

[ afbeelding ]
Wat een práchtig beestje! O+

----

Still going strong hier met ons zorgenkind. Merk wel dat ze echt geen vast natvoer eet. Ik koop nu alle soepjes die er maar te krijgen zijn. Als iemand nog goeie suggesties heeft :P
pi_200885309
@Quoi Felix soup en gourmet soup ken je vast al?

En eventueel ander 'gewoon' natvoer met wat water prakken tot een soepje? Als het vooral om de substantie gaat..
pi_200886979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:45 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh wat lijkt me dit zenuwslopend. Ik hoop dat ze gewoon vannacht of morgenochtend binnen wandelt. Wij hadden het één keertje en toen kwam ze 's nachts doodleuk binnen - ik ging elk uur checken.
[..]

Wat een práchtig beestje! O+

----

Still going strong hier met ons zorgenkind. Merk wel dat ze echt geen vast natvoer eet. Ik koop nu alle soepjes die er maar te krijgen zijn. Als iemand nog goeie suggesties heeft :P
Kijk anders ook eens naar kitten voer. Blikjes Royal Canin mother and babycat kun je bij voorbeeld prima aanlengen met water tot een papje en bevatten veel voedingsstoffen. Of poedermelk, als traktatie.
Sterkte met de kwakkel, hopelijk blijft ze nog lang bij jullie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200993859
Hallo medekatliefhebbers,

Ik zoek advies. Ik heb 3 katten. Twee heren van 16 en een dame van 10. Beide heren worden wat ouder. Gisteren werd een van hen niet lekker en ben ik met spoed naar dierenarts gegaan. De dierenarts kon niet direct iets vinden, maar merkte wel op dat hij wat uitgedroogd is en wat mager is. De kat drinkt graag uit de kraan (maar die staat natuurlijk niet altijd aan).
Ik heb een wat een oudere Catmate drinkfontein staan (ik kan de foto niet plakken, maar met een soort glijbaantje waar het water afkomt).
Nu zag ik verschillende nieuwere modellen waarbij water er meer afloopt zoals bij een kraan. Zou dit het drinkgedrag kunnen verbeteren? De dierenarts zag nog geen noodzaak om direct verder onderzoek te doen. Hij raadde aan om de kat goed te observeren. Verder heb ik ook al van die Felix soup besteld en ga ze dat als extraatje geven op de dag. Ja, ik weet dat katten eigenwijs kunnen zijn, dus het hoeft te betekenen dat ze het ook gaan eten en gebruiken. Maar wil kijken of ik ze kan stimuleren iets beter te drinken.
pi_200994187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:12 schreef Irri-tante het volgende:
Hallo medekatliefhebbers,

Ik zoek advies. Ik heb 3 katten. Twee heren van 16 en een dame van 10. Beide heren worden wat ouder. Gisteren werd een van hen niet lekker en ben ik met spoed naar dierenarts gegaan. De dierenarts kon niet direct iets vinden, maar merkte wel op dat hij wat uitgedroogd is en wat mager is. De kat drinkt graag uit de kraan (maar die staat natuurlijk niet altijd aan).
Ik heb een wat een oudere Catmate drinkfontein staan (ik kan de foto niet plakken, maar met een soort glijbaantje waar het water afkomt).
Nu zag ik verschillende nieuwere modellen waarbij water er meer afloopt zoals bij een kraan. Zou dit het drinkgedrag kunnen verbeteren? De dierenarts zag nog geen noodzaak om direct verder onderzoek te doen. Hij raadde aan om de kat goed te observeren. Verder heb ik ook al van die Felix soup besteld en ga ze dat als extraatje geven op de dag. Ja, ik weet dat katten eigenwijs kunnen zijn, dus het hoeft te betekenen dat ze het ook gaan eten en gebruiken. Maar wil kijken of ik ze kan stimuleren iets beter te drinken.
Hm, ik vind het toch wat vreemd dat bij een ietwat uitgedroogde, vermagerde kat op leeftijd die niet goed te pas is, niet even gekeken wordt naar de bloedwaarden. Die kunnen je namelijk in veel gevallen heel snel vertellen of er iets speelt in de nieren (vaak voorkomend probleem bij oudere katten) of dat er iets anders speelt (bijvoorbeeld suikerziekte).

Een waterfontein is natuurlijk altijd goed, maar ik zou wel even kijken naar het zoutgehalte van Felix voer. Dat is namelijk belastend voor de nieren, en als er mogelijk iets speelt, werkt het mogelijk vooral averechts.

(Ik val niet graag dierenartsen af, maar ik wilde dit toch even opmerken. )
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:36:30 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200994198
Idd niet veel zout, en evt meer natvoer dan droogvoer , want zit ook vocht in.
pi_200994483
Ok, duidelijk. Ik zal binnenkort even langs gaan bij mijn eigen dierenarts (gisteren bij ander geweest omdat er nergens een arts beschikbaar was)

Ze krijgen normaal 2x per dag 100 gram natvoer (per kat). Droog voer staat er de hele dag en eten ze de ene keer wat meer dan de andere.
pi_200994810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:58 schreef Irri-tante het volgende:
Ok, duidelijk. Ik zal binnenkort even langs gaan bij mijn eigen dierenarts (gisteren bij ander geweest omdat er nergens een arts beschikbaar was)

Ze krijgen normaal 2x per dag 100 gram natvoer (per kat). Droog voer staat er de hele dag en eten ze de ene keer wat meer dan de andere.
Kijk of je een plasje kunt opvangen. Er zijn speciale kattenbakkorrels die niets absorberen. Kun je bij de dierenarts krijgen en vast ook online bestellen. Geeft een beeld van suiker- en nierwaarden en dan hoef je ze niet meteen te belasten met bloedonderzoek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:33:52 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200994913
Misschien omdat het bij een nooddienst was, ze het onderzoek niet gedaan hebben, maar het lijkt me wel goed om even te checken. De kattenbak kun je even omdraaien voor je gaat. Kunnen ze aldaar even een plasje opvangen uit een volle blaas. We zijn er helaas ervaren in hier. We hebben de laatste tijd toen eerst heel veel nieuw voer geprobeerd, beter voor de nieren, en bij geen succes toen haar natvoer maar aangelengd met water. Maar je kon onze poes uittekenen naast de kraan: DORST.

Over ons zorgenkindje: dank voor de adviezen qua voer. Ik heb nu een soort "fluid snack" gevonden die ze heerlijk vindt en goed eet. Alleen sinds gisteren kwijlt ze een beetje links en het stinkt enorm. Ik merk ook dat ze wat vermagert door het minder eten. Ik hoop dat ze zonder al teveel zorgen maandag redt, zodat ze bij onze eigen dierenarts (dan weer van vakantie) kan gaan slapen :'( Dit zijn wel de signalen die genoeg zeggen, al oogt ze er niet heel ongelukkig onder.
pi_200994997
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kijk of je een plasje kunt opvangen. Er zijn speciale kattenbakkorrels die niets absorberen. Kun je bij de dierenarts krijgen en vast ook online bestellen. Geeft een beeld van suiker- en nierwaarden en dan hoef je ze niet meteen te belasten met bloedonderzoek.
Misschien domme vraag. Maar hoe doe je dit praktisch? Ik heb 3 katten en 3 bakken. Ze gebruiken geen van alleen een eigen bak. En ik heb niet genoeg ruimte in huis om ze apart te zetten.

Onderweg van dierenarts naar huis had hij 'natuurlijk' wel in de vervoersbox geplast. Maar dat was uiteraard achteraf. Zoals altijd :-)
pi_200995083
Wij hebben sinds afgelopen week een kitten in huis van 12 weken, nu lijkt de oudste (5) allergisch. We hebben dit echter nooit eerder gemerkt terwijl we wel vaak in aanraking zijn geweest met katten bij andere mensen thuis. Wat is nu wijsheid? We hebben een luchtververser welke lijkt te werken, maar dat kan ook het placebo effect zijn, zijn er nog andere zaken die we kunnen doen?
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:46:29 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200995095
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:40 schreef Irri-tante het volgende:
Onderweg van dierenarts naar huis had hij 'natuurlijk' wel in de vervoersbox geplast. Maar dat was uiteraard achteraf. Zoals altijd :-)
Deed die van mij laatst ook. De keer daarop gewoon een trui erin gelegd waar hij wel eens op ligt erin gelegd. Pist ie dat tenminste ook niet meer onder :)

Al had laatst wel 1 van onze katten heel leuk in de wasmand geplast :X ...
pi_200995449
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:40 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Misschien domme vraag. Maar hoe doe je dit praktisch? Ik heb 3 katten en 3 bakken. Ze gebruiken geen van alleen een eigen bak. En ik heb niet genoeg ruimte in huis om ze apart te zetten.

Onderweg van dierenarts naar huis had hij 'natuurlijk' wel in de vervoersbox geplast. Maar dat was uiteraard achteraf. Zoals altijd :-)
Apart zetten is wel de truuk. Nachtje in de badkamer?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200996691
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Apart zetten is wel de truuk. Nachtje in de badkamer?
Ik ga eens nadenken hoe ik dat kan organiseren. Want ik heb een oud huis dat geen losse badkamer heeft. Een nachtje in de douchebak is niet echt wenselijk. Maar ik ga eens bedenken wat ik wel kan organiseren.
pi_201006077
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:30 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Ik ga eens nadenken hoe ik dat kan organiseren. Want ik heb een oud huis dat geen losse badkamer heeft. Een nachtje in de douchebak is niet echt wenselijk. Maar ik ga eens bedenken wat ik wel kan organiseren.
Je kan ook bij de da de blaas laten aanprikken.
Als je kat niet wild is en even op zijn rug wil liggen is het zo gepiept

[ Bericht 0% gewijzigd door deadly_kiss op 21-08-2021 07:28:52 ]
  maandag 23 augustus 2021 @ 21:17:27 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201046287
We hebben vandaag ons meisje in laten slapen. Wat een ellende is het toch :'( :'( Zó verdrietig.

Maar ons onderbuikgevoel klopte: ze was een halve kilo afgevallen en de tumor was 2x zo groot geworden in de afgelopen 3 weken. We hebben nu nog betrekkelijk normaal afscheid kunnen nemen (samen met onze vierjarige _O_ ).

En nu dwarrelt er na 17 jaar voor het eerst geen poezel door ons huis. Bah.
pi_201046313
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:17 schreef Quoi het volgende:
We hebben vandaag ons meisje in laten slapen. Wat een ellende is het toch :'( :'( Zó verdrietig.

Maar ons onderbuikgevoel klopte: ze was een halve kilo afgevallen en de tumor was 2x zo groot geworden in de afgelopen 3 weken. We hebben nu nog betrekkelijk normaal afscheid kunnen nemen (samen met onze vierjarige _O_ ).

En nu dwarrelt er na 17 jaar voor het eerst geen poezel door ons huis. Bah.
;(

Altijd verdrietig ;( Maar fijn dat jullie bevestigd werden in de beste keuze voor haar op dit moment.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')