abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201231382
Sterkte quoi
pi_201231393
Wat is nu echt een goede kam voor half langharige katten?
We hebben er een die klit. Ik krijg de klitten er nog wel uit met een vlooienkam. Maar dit vindt hij niet prettig en is natuurlijk niet de kam hiervoor.
  maandag 6 september 2021 @ 11:48:36 #253
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_201238315
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:40 schreef F_r het volgende:
Wat is nu echt een goede kam voor half langharige katten?
We hebben er een die klit. Ik krijg de klitten er nog wel uit met een vlooienkam. Maar dit vindt hij niet prettig en is natuurlijk niet de kam hiervoor.
Gewoon zo’n metalen kam met twee delen al geprobeerd? Heb sinds een half jaar een half langharige erbij (geen idee wat het voor kat is) Ik kam hem meestal met de kant met de brede pinnen en de plekken waar het bij hem neigt te gaan klitten (broek en oksels) ook met de smalle pinnen. Dat gaat tot nu toe prima.
pi_201324962
Volgens de wetenschap proeven katten geen zoet. Maar…. Mijn Lilly is gek op zoet. Althans ze komt erop af als een vlieg op stroop. Ze heeft het voortdurend op de suikerpot voorzien. Als je even niet oplet dan duikt ze er in. Honing probeert ze van te eten. Ik eet van die ligakoeken… ze zou het zo uit mijn mond willen pikken. Dus…. Blijkbaar is wr wel iets in zoet eten dat ze ruikt/proeft en lekker vindt.
Herkenbaar?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_201371871
Ik kreeg een brief van de buurvrouw, haar kind is bang voor mijn hardrennende kat en of ik actie wil ondernemen :')
Wtf moet je met zoiets?
pi_201372804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:21 schreef Rupibma het volgende:
Ik kreeg een brief van de buurvrouw, haar kind is bang voor mijn hardrennende kat en of ik actie wil ondernemen :')
Wtf moet je met zoiets?
Kind kennis laten maken met kat, komen ze vanzelf over hun angst heen ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_201373664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:21 schreef Rupibma het volgende:
Wtf moet je met zoiets?
Buurvrouw vragen hoe ze dat voor zich ziet... En wat Valentijn101 zegt!
pi_201375496
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ik heb al eerder een woordenwisseling met haar gehad, maar ik ben vooral gepikeerd door haar briefje. Kom het verdorie gewoon melden op een nette manier, nu moest ik er heen en ik was pissig. Ik ken mijn kat, die valt niemand aan en is juist geen fan van mensen die dichtbij komen. Het gaat dus echt om het hard rennen wat ze af en toe doet. Maar ik heb vanmiddag ook even meegeluisterd en dat kind is aan het blèren richting mijn kant, ja dat helpt niet.

De volgende keer dat ze moppert stel ik dit idd wel voor, want het moet voor haar kind natuurlijk ook leuk blijven. Al haalde zij er bij dat alle buurtkinderen zonder vrees om aangevallen te worden moeten kunnen spelen. Girl, wtf. We hebben het over een speelse kat.
pi_201375517
Ik denk trouwens meer dat die vrouw bang is. Bang dat mijn kat aanvalt, omdat ze hard rent.
pi_201375883
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad het meest haalbare. Tenzij die kat lijkt op mijn vorige psychopathische asielkat. Dan komt dat kind nooit meer over dat trauma heen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201491143
Heeft iemand hier een kat die voor z'n schildklier thiamazol (merknaam: thiafeline) krijgt?

Mijn poes is gisteren overleden :'( en ik heb recent een nieuwe verpakking gekocht, die nu dus beter naar een andere poes kan... stuur maar een DM
pi_201493217
quote:
2s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:36 schreef pfefferkatze het volgende:
Heeft iemand hier een kat die voor z'n schildklier thiamazol (merknaam: thiafeline) krijgt?

Mijn poes is gisteren overleden :'( en ik heb recent een nieuwe verpakking gekocht, die nu dus beter naar een andere poes kan... stuur maar een DM
Ahhh, heel,veel sterkte
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_201493752
quote:
2s.gif Op donderdag 23 september 2021 22:36 schreef pfefferkatze het volgende:

Sterkte met het verlies van je kat :'(
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 15:19:45 #264
249559 crew  Lavenderr
pi_201659358
Ik weet niet of ik hier op de goede plek ben voor mijn vraag, maar doe een gok.
Mijn kat eet de laatste paar maanden heel veel. Enorm veel. Verder is hij, op wat oudekattenkwaaltjes na,gezond. Maar ik vind het echt niet normaal dat hij wel 3 en soms vier zakjes eet.
Hebben jullie advies?
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 15:20:33 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_201659369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:31 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Sterkte met het verlies van je kat :'(
Hier sluit ik me bij aan. Dat is zo erg.
pi_201659373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
Ik weet niet of ik hier op de goede plek ben voor mijn vraag, maar doe een gok.
Mijn kat eet de laatste paar maanden heel veel. Enorm veel. Verder is hij, op wat oudekattenkwaaltjes na,gezond. Maar ik vind het echt niet normaal dat hij wel 3 en soms vier zakjes eet.
Hebben jullie advies?
Naar de dierenarts ;)

Even laten nakijken, bloedonderzoek eventueel laten doen. Veranderingen in gedrag/eet/drinkpatroon is altijd iets om sterk in de smiezen te houden.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 15:30:16 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_201659480
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Naar de dierenarts ;)

Even laten nakijken, bloedonderzoek eventueel laten doen. Veranderingen in gedrag/eet/drinkpatroon is altijd iets om sterk in de smiezen te houden.
Ben vorige week ook geweest, toen had hij een gekneusde poot en daar heeft hij een injectie voor gekregen en Meloxidyl 0,5 en dat heeft goed geholpen. Nu maar weer erheen. Dank voor het advies. Ik vroeg me al af of hij misschien een lintworm had.
pi_201718033
Vandaag met mijn kat bij de dierenarts geweest. Beestje heeft nogal wat klachten die voorkomen bij oudere katten. Mag ook wel als je 18 bent. Uit bloedonderzoek komt nu direct niet heel veel bijzonders (wel wat aandachtspunten zoals schildklier en nieren), maar de kat heeft ook neurologische klachten. Voor nu pijnstillers voorgeschreven en Flexadin Advanced. Dit laatste werd aangeraden online te kopen. Ze hadden het niet en het was online goedkoper. Iemand hier ervaring mee?

Verder vind ik het dubbel. Ik wil best geld uitgeven aan de kat, maaar hij valt nu steeds om. Als dat niet veroorzaakt wordt door organen die uitvallen. Wat dan? Is dat een katwaardig bestaan? De dierenarts heeft hoop dat het met de pijnstilling beter gaat. Maar ik zag hem net alweer omgaan. Hij kijkt me dan zo zielig aan en staat vervolgens weer op.

Heel verhaal:

- iemand ervaring met dat Flexadin Advanced?
- heeft de kat nog kwaliteit van leven als die steeds omvalt? Volgens de arts komt dit wrs door artrose of heel misschien een hernia.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:58:51 #269
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201718246
Helaas, DE kwaliteit van leven vraag kun je alleen als baasje zelf beantwoorden (bij gebrek aan helder communicerende katten :P ). Je kunt kijken of het wat beter wordt met de medicijnen, want het kan natuurlijk omkeerbaar zijn. Sterkte.
pi_201718842
Na 1 injectie met pijnstilling lijkt hij iets beter te lopen en iets minder vaak in te vallen. Maar ja, het omvallen an zich vind ik al vervelend. Als het nou 1x per dag is. Maar het is wel meerdere keren per dag. Misschien wel minder vaak, maar toch.
Ik verwacht geen wonderen van medicatie en ook niet dat het 123 opgelost is. Ik ga morgen iig de pijnstillers geven en kijken wat er gebeurd.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:53:43 #271
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_201732208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ben vorige week ook geweest, toen had hij een gekneusde poot en daar heeft hij een injectie voor gekregen en Meloxidyl 0,5 en dat heeft goed geholpen. Nu maar weer erheen. Dank voor het advies. Ik vroeg me al af of hij misschien een lintworm had.
Is daar nog wat uitgekomen? Soms is dat een symptoom van bijvoorbeeld schildklier problemen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:44:38 #272
249559 crew  Lavenderr
pi_201732727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:53 schreef senesta het volgende:

[..]
Is daar nog wat uitgekomen? Soms is dat een symptoom van bijvoorbeeld schildklier problemen.
Nee, is niets meer uitgekomen, de arts zei dat katten weleens een periode hebben dat ze heel veel eten vragen, dus ja, dan geef ik het maar. Gelukkig gaat het op dit moment weer heel goed met Poezepoes en daar ben ik hartstikke blij mee. Thanks for afging, Senesta x
pi_201746214
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:37 schreef Irri-tante het volgende:
Vandaag met mijn kat bij de dierenarts geweest. Beestje heeft nogal wat klachten die voorkomen bij oudere katten. Mag ook wel als je 18 bent. Uit bloedonderzoek komt nu direct niet heel veel bijzonders (wel wat aandachtspunten zoals schildklier en nieren), maar de kat heeft ook neurologische klachten. Voor nu pijnstillers voorgeschreven en Flexadin Advanced. Dit laatste werd aangeraden online te kopen. Ze hadden het niet en het was online goedkoper. Iemand hier ervaring mee?

Verder vind ik het dubbel. Ik wil best geld uitgeven aan de kat, maaar hij valt nu steeds om. Als dat niet veroorzaakt wordt door organen die uitvallen. Wat dan? Is dat een katwaardig bestaan? De dierenarts heeft hoop dat het met de pijnstilling beter gaat. Maar ik zag hem net alweer omgaan. Hij kijkt me dan zo zielig aan en staat vervolgens weer op.

Heel verhaal:

- iemand ervaring met dat Flexadin Advanced?
- heeft de kat nog kwaliteit van leven als die steeds omvalt? Volgens de arts komt dit wrs door artrose of heel misschien een hernia.
mja.. heeft hij er last van?
alsip.. doet het pijn, vind hij het vervelend..

en tip van mijn dierenarts ooit: katten zullen nooit vanzelf toegeven dat het niet gaat.. want zo werkt een kat niet.
katten laten liefst hun zwakheden niet zien.. dat zou in de natuur namelijk een doodvonnis zijn.
pi_201748041
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
mja.. heeft hij er last van?
alsip.. doet het pijn, vind hij het vervelend..

en tip van mijn dierenarts ooit: katten zullen nooit vanzelf toegeven dat het niet gaat.. want zo werkt een kat niet.
katten laten liefst hun zwakheden niet zien.. dat zou in de natuur namelijk een doodvonnis zijn.
Inmiddels zijn we een dierenartsbezoek en paar dagen verder. Duidelijk is dat zijn bloeddruk te hoog is en hij heet een hartruis. Oorzaak omvallen is er niet gevonden buiten dat hij nauwelijks spieren in zijn achterste (meer) heeft.

Bij loopt nog steeds apart (uiteraard), maar lijkt wat minder om te vallen. Als hij valt kijkt hij in zich heen en miauwt.

Voor nu afgesproken pijnstillers en bloeddrukverlagers te geven en van de week te kijken hoe het gaat. Ik vind het allemaal maar lastig. De dierenarts zegt er is nog zoveel mogelijk en ik vraag me af of ik dat wel wil en of de kat hier gelukkig van wordt.

Als hij niet tot nauwelijks meer valt (want daar heeft hij uiterlijk gezien) de meeste last van. Dan vind ik het prima en geef ik hem graag medicatie. Anders denk ik dat het echt genoeg is. Hij is bijna 18 en heeft een mooi leven gehad.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:24:11 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201749018
Snap je keuze helemaal, zou er zelf denk ik ook zo in staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')