abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197845346
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je vindt dit serieus? Dat er een totaalverbod moet komen op het hebben van bezoek? Maar je vindt ook dat de scholen open moeten?

Ik vind het een bijzondere combinatie, maar goed, ieder z'n mening natuurlijk.
Op hetzelfde moment dat de scholen dichtgingen had dat moeten gebeuren. Vergeet niet dat die mensen nu als een van de eersten een vaccin krijgen en dat er dan geen enkele reden meer is om bezoek niet meer toe te staan.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 01:07:31 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197845357
Ik vind Lubach een redelijke droeftoeter, maar hier heeft hij wel een punt :)

Lubach haalt uit naar gasten Op1 voor negeren avondklok
https://www.telegraaf.nl/(...)or-negeren-avondklok
pi_197845361
Ik denk dat het trouwens een stuk fijner had geweest als de overheid gewoon nu een duidelijk plan had afgegeven, bijvoorbeeld tot 1 april helemaal dicht, 2 maanden half, zeg maar zoals het najaar, en dan openen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197845371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De vrijheid om anderen mensen te besmetten en mogelijk te doden ja.
Ontvang jij toch geen bezoek.

Nee on a serious note, het leven is niet risicoloos. Ik kan morgen ook onder een bus lopen. En voor hele delen van de samenleving geldt dat ze het risico wel willen nemen. Ik vind dat een legitieme keus.
Natuurlijk moeten we er met z’n allen voor zorgen dat de zorg niet omvalt, maar daar eindigt wat mij betreft het collectieve belang.

De rest is eigen keus en eigen verantwoordelijkheid. Je kunt ook zelf en mondkapje opzetten of niemand ontvangen. Dat is eigen keus.
zie email 27 oktober
pi_197845372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat het trouwens een stuk fijner had geweest als de overheid gewoon nu een duidelijk plan had afgegeven, bijvoorbeeld tot 1 april helemaal dicht, 2 maanden half, zeg maar zoals het najaar, en dan openen.
En dan op 1 april 'we verlengen het nog met twee maanden'. Die hebben we eerder gehoord.
pi_197845378
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:

Vooral ironisch omdat Mioch 63 is en Marina bijna 80, de mensen waarvoor we het doen......
pi_197845381
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ontvang jij toch geen bezoek.

En degene naast mij in dit fictieve verzorgingshuis wel. Die wordt besmet, wordt verspreid door de medewerkers en ik ben een week later dood.

Op die plekken wonen de mensen die het meeste gevaar lopen voor het virus.

Nogmaals, dan is het ook eigen keus voor jongeren om feestjes te organiseren. Of voor de kapper om toch maar klanten te ontvangen. Etcetera etcetera.

[ Bericht 5% gewijzigd door trein2000 op 06-02-2021 01:14:08 ]
pi_197845383
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dan op 1 april 'we verlengen het nog met twee maanden'. Die hebben we eerder gehoord.
Ik schreef 2 zinnen, welke van de 2 zinnen begreep je niet precies?
pi_197845410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk bedacht maar je weet zelf ook wel dat er geen niet letterlijke barricades bestaan. Want wil je dan doen als jongere? Ja, je zou kunnen gaan stemmen (gek idee!) maar waarop dan? De enigen die tegen de maatregelen zijn (en dat alleen als het uitkomt, ineens hoorde je Wilders niet over de avondklok) zijn PVV en FvD. Nou...leuke barricades zijn dat...
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk bedacht maar je weet zelf ook wel dat er geen niet letterlijke barricades bestaan. Want wil je dan doen als jongere? Ja, je zou kunnen gaan stemmen (gek idee!) maar waarop dan? De enigen die tegen de maatregelen zijn (en dat alleen als het uitkomt, ineens hoorde je Wilders niet over de avondklok) zijn PVV en FvD. Nou...leuke barricades zijn dat...
Dat is wel het nadeel van deze crisis dat je eigenlijk weinig kritische geluiden hoort van de oppositie behalve het moet nog strenger. PVV en FVD neem ik niet serieus omdat die eerst voor een keiharde lockdown waren en toen die was ingevoerd begonnen ze alle 2 een maand later al over we moeten weer open.
pi_197845412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En degene naast mij in dit fictieve verzorgingshuis wel. Die wordt besmet, wordt verspreid door de medewerkers en ik ben een week later dood.
Ik lees hier een pleidooi in om de medewerkers beter te beschermen. Van harte mee eens.
quote:
Op die plekken wonen de mensen die het meeste gevaar lopen voor het virus.
Oke.
quote:
Nogmaals, dan is het ook eigen keus voor jongeren om feestjes te organiseren. Of voor de kapper om toch maar klanten te ontvangen. Etcetera etcetera.
Lees je wel wat ik zeg? We hebben een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet om te laten vallen. Dit zijn maatregelen om dat te voorkomen. Wat jij voorstelt zijn maatregelen om elke dode te voorkomen. Dat is echt iets anders.
zie email 27 oktober
pi_197845425
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:

Gelijk heeft 'ie. Zelfs virologen en zorgbonzen die te pas en te onpas lopen te verkondigen dat de bevolking in hun huizen opgesloten moet worden lopen de deur plat bij talkshows om te cashen en naar Jinek's tieten te kijken ofzo.

In Duitsland interviewt men die virologen en gezondheidsbobo's ook, maar die zitten dan gewoon thuis voor de pc met een headset op.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197845426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:

Lees je wel wat ik zeg? We hebben een collectieve verantwoordelijkheid om de zorg niet om te laten vallen. Dit zijn maatregelen om dat te voorkomen. Wat jij voorstelt zijn maatregelen om elke dode te voorkomen. Dat is echt iets anders.
Het beleid is overigens nooit geweest om alle doden te voorkomen. Er word door een aantal mensen gedaan alsof dat wel het geval is maar dat is gewoon onzin. Het beleid is om de zorg bereikbaar te houden.
pi_197845433
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel het nadeel van deze crisis dat je eigenlijk weinig kritische geluiden hoort van de oppositie behalve het moet nog strenger. PVV en FVD neem ik niet serieus omdat die eerst voor een keiharde lockdown waren en toen die was ingevoerd begonnen ze alle 2 een maand later al over we moeten weer open.
De PVV is prima serieus te nemen op dit punt hoor. Hebben altijd een logisch verhaal. Zijn de enige serieuze oppositie samen met de SGP.
zie email 27 oktober
pi_197845435
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]

[..]

Ik hoor veel kritiek en ik heb de afgelopen 2 weken eens voor me zelf heel kritisch gekeken of dit terecht was, ik moet zeggen dat ik veel punten de afgelopen dagen gehoord heb van de politiek die gewoon onzin is, met name over het hele vacciniatie gebeuren, daarnaast had veel gezeik voorkomen kunnen worden door betere communicatie.
pi_197845437
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gelijk heeft 'ie. Zelfs virologen en zorgbonzen die te pas en te onpas lopen te verkondigen dat de bevolking in hun huizen opgesloten moet worden lopen de deur plat bij talkshows om te cashen en naar Jinek's tieten te kijken ofzo.

In Duitsland interviewt men die virologen en gezondheidsbobo's ook, maar die zitten dan gewoon thuis voor de pc met een headset op.
Dus het enige verschil is dat men in Duitsland de boodschap om mensen op te sluiten vanaf huis digitaal verstuurt? Niet echt een essentieel verschil, denk ik :P
pi_197845445
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gommers vangt 7500 per optreden, ironisch genoeg is de man intervenist en geen viroloog waar hij continue over bevraagt word.
pi_197845446
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:

Snap je zelf wel goed wat je zegt? Je vindt het prima om mensen ten dode op te schrijven alleen maar om andere mensen in gelegenheid te brengen bezoek te ontvangen.

Als dat je keus is prima, maar dan heb je geen enkel moreel besef.
pi_197845447
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het beleid is overigens nooit geweest om alle doden te voorkomen. Er word door een aantal mensen gedaan alsof dat wel het geval is maar dat is gewoon onzin. Het beleid is om de zorg bereikbaar te houden.
Juist. En een verpleeghuissluiting draagt daar weinig aan bij paradoxaal genoeg. Die superkwetsbaren halen het ziekenhuistoch niet, om het maar even te zeggen zoals het is.
zie email 27 oktober
pi_197845450
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom worden dan als allereerste vaccins gegeven aan 95+ers en medewerkers van verzorgingshuizen?
pi_197845458
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus het enige verschil is dat men in Duitsland de boodschap om mensen op te sluiten vanaf huis digitaal verstuurt? Niet echt een essentieel verschil, denk ik :P
Die boodschap komt wel wat beter over wanneer ze door mensen gebracht wordt die zich zelf tenminste ook aan de maatregelen houden. Anders wordt het ook zo'n "all animals are equal" verhaal.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197845461
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom worden dan als allereerste vaccins gegeven aan 95+ers en medewerkers van verzorgingshuizen?
Lang niet alle 95+ ers worden gevaccineerd, daarnaast is die groep dermate klein dat het nauwelijks invloed heeft, daarnaast wil je die groep om die reden dus weinig risico laten lopen op besmetting door personeel.
pi_197845464
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De PVV is prima serieus te nemen op dit punt hoor. Hebben altijd een logisch verhaal. Zijn de enige serieuze oppositie samen met de SGP.
SGP heb ik nooit echt gevolgd. Maar PVV waait ook met alle winden mee. Geert was ook tijdens de eerste golf die de horeca weer wou openen. Maar daarvoor wou die een lockdown zoals in China.
pi_197845467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die boodschap komt wel wat beter over wanneer ze door mensen gebracht wordt die zich zelf tenminste ook aan de maatregelen houden. Anders wordt het ook zo'n "all animals are equal" verhaal.
Men houdt zich aan de maatregelen. In Nederland mag men gewoon naar een studio toe.
pi_197845468
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Snap je zelf wel goed wat je zegt? Je vindt het prima om mensen ten dode op te schrijven alleen maar om andere mensen in gelegenheid te brengen bezoek te ontvangen.

Als dat je keus is prima, maar dan heb je geen enkel moreel besef.
Ik ben voor individuele keuzevrijheid en tegen onmenselijke behandeling ja. Ik vind het volstrekt immoreel om mensen langdurig gedwongen op te sluiten zonder contact met de buitenwereld. Nogmaals, zelfs een gevangene mag bezoek ontvangen.

Verder schrijf ik mensen helemaal niet ten dode op. Dat maak jij er van. Voorts zou het je sieren om eens wat minder op de man te spelen.
zie email 27 oktober
pi_197845473
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Men houdt zich aan de maatregelen. In Nederland mag men gewoon naar een studio toe.
Dat van die studio was volgens mij vooral met het oog op de verkiezingen, niet om Imca Marina daar te laten zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')