abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197843089

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197843092
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zullen wel vervroegen als de zomertijd ingaat :')
Dat klopt aangezien de klok een uur vooruit gaat :P
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:17:36 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197843157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:53 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nee, een paar users van FOK! zullen het vast beter weten dan experts in België
We begrijpen niet waar die 16% vandaan komt, dat zou ik niet meteen karakteriseren als "het beter weten".
are we infinite or am I alone
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:18:33 #4
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197843178
Met dat schaatsen... het lijkt wel of plezier verboden is in deze tijd!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197843179
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

We begrijpen niet waar die 16% vandaan komt, dat zou ik niet meteen karakteriseren als "het beter weten".
* Tijger_m weerstaat de verleiding een slechte belgenmop te maken over experts. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 22:18:56 ]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:19:39 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197843200
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

@:Momo heeft meermaals een tabel hier gepost waarin de effectiviteit van maatregelen op basis van wetenschappelijk onderzoek gegeven wordt.
Uit verschillende peer-reviewede onderzoeken:

g
pi_197843513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:18 schreef popje het volgende:
Met dat schaatsen... het lijkt wel of plezier verboden is in deze tijd!
Inderdaad, meteen weer die panische reacties. Overigens zijn de onoverdekte ijsbanen in Nederland al de hele tijd open.
Alpha kenny one
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 februari 2021 @ 22:38:42 #8
408813 crew  trein2000
pi_197843530
https://www.telegraaf.nl/(...)-perspectief-geboden

Uit-stekend stuk in de T, strekking: solidariteit kent een grens en die grens is bereikt.
zie email 27 oktober
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:43:49 #9
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197843611
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-perspectief-geboden

Uit-stekend stuk in de T, strekking: solidariteit kent een grens en die grens is bereikt.
Staat er ook een strekking van een oplossing in?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 februari 2021 @ 22:44:11 #10
408813 crew  trein2000
pi_197843619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Staat er ook een strekking van een oplossing in?
Ja.
zie email 27 oktober
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:44:34 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197843627
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja.
Nice. Welke?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 februari 2021 @ 22:45:06 #12
408813 crew  trein2000
pi_197843639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Nice. Welke?
Even lezen zou ik zeggen.
zie email 27 oktober
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:45:33 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197843647
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Even lezen zou ik zeggen.
Paywall
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:56:05 #14
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197843833
Het lijkt me ook best lastig om op een veilige manier een wat positievere draai aan het geheel te geven. Het enige wat ik nu kan bedenken zijn kleine kruimels. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de cijfers er meer op wijzen dat die variant zwaar overschat is. En dat er dus wel weer wat meer kan, en dan ook per direct en geen seconde later die avondklok eraf gooien.

Maar als er volgende week geen dagcijfers boven de 5k komen moet je toch echt met een heel goed verhaal gaan komen waarom de killer golf des doods nog even wat tijd nodig blijkt te hebben. Je kunt niet blijven wachten op een storm die nooit lijkt te komen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 5 februari 2021 @ 22:59:33 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197843888
Onze Arie pleit ervoor om de ongelijkheid tussen leerlingen nog maar wat verder te vergroten, aangezien ouders die de mogelijkheden hebben natuurlijk echt wel gaan zorgen dat hun eigen kroost niet blijft zitten:

quote:
Leerlingen moeten er rekening mee houden dat ze door de coronacrisis dit schooljaar blijven zitten. In het NOS Radio 1 Journaal zei onderwijsminister Slob dat er op alle niveaus vertraging is in de studievoortgang.

"We hebben een tijdlang het idee gehad dat we de achterstand in dit cursusjaar zouden oplossen. Maar ik denk dat dat niet meer reëel is." Daarom moet er volgens de minister gekeken worden hoe die achterstanden weggewerkt kunnen worden. Desnoods over meerdere jaren.

Slob zei dat kinderen niet de dupe mogen worden van de crisis. "Want er is heel veel stress bij kinderen op dit moment. Als je het idee hebt dat alles nog voor de zomer af moet, dan is dat in sommige situaties niet reëel. Dat is een druk die je niet bij kinderen moet leggen", zei Slob.
Kinderen mogen niet de dupe worden van de crisis. Dus laten we ze gewoon een schooljaar opnieuw doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197843969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Onze Arie pleit ervoor om de ongelijkheid tussen leerlingen nog maar wat verder te vergroten, aangezien ouders die de mogelijkheden hebben natuurlijk echt wel gaan zorgen dat hun eigen kroost niet blijft zitten:
[..]

Kinderen mogen niet de dupe worden van de crisis. Dus laten we ze gewoon een schooljaar opnieuw doen.
Ik had dit ook gelezen maar blijkbaar niet zo zorgvuldig... wat een walgelijk idee zeg. :{
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:06:49 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197844013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik had dit ook gelezen maar blijkbaar niet zo zorgvuldig... wat een walgelijk idee zeg. :{
Het haalt mooi de verantwoordelijkheid bij zijn eigen ministerie weg om mogelijkheden te scheppen om de leerlingen de komende jaar weer naar het juiste niveau te trekken. Op deze manier flikkert hij het over de schutting van de scholen, de kinderen en de ouders heen. En doet hij private bijlesaanbieders een groot plezier.

En is het een absurd demotiverende uitspraak voor leerlingen die zich achter hun laptop zitten te verbijten en heel hard hun best doen - maar het niet redden. Ja hoi, we gaan je straffen voor iets waar je niks aan kan doen. Succes volgend schooljaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:08:22 #18
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844038
quote:
[..]

Wel makkelijk, hoef je ook niks te bedenken, of geld uit te trekken om de achterstand te compenseren de komende jaren. Is hij alvast met pensioen aan het gaan of zo?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197844039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het haalt mooi de verantwoordelijkheid bij zijn eigen ministerie weg om mogelijkheden te scheppen om de leerlingen de komende jaar weer naar het juiste niveau te trekken. Op deze manier flikkert hij het over de schutting van de scholen, de kinderen en de ouders heen. En doet hij private bijlesaanbieders een groot plezier.

En is het een absurd demotiverende uitspraak voor leerlingen die zich achter hun laptop zitten te verbijten en heel hard hun best doen - maar het niet redden. Ja hoi, we gaan je straffen voor iets waar je niks aan kan doen. Succes volgend schooljaar.
En al helemaal het middelbaar onderwijs dat voor de zomer niet meer open gaat op deze manier.

"De kinderen mogen niet de dupe worden maar we gaan niets doen om ze te helpen dus worden ze de dupe".
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:10:01 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En al helemaal het middelbaar onderwijs dat voor de zomer niet meer open gaat op deze manier.

"De kinderen mogen niet de dupe worden maar we gaan niets doen om ze te helpen dus worden ze de dupe".
Maakt ook niet meer uit om die open te doen als je al besloten hebt dat iedereen wel kan blijven zitten. Klapjosti
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:11:22 #21
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197844089
Ik hoop op nog strengere maatregelen. Gaat weer de foute kant op.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:12:09 #22
3778 popje
pi_197844106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:11 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoop op nog strengere maatregelen. Gaat weer de foute kant op.
Ja joh een dagklok en voor eeuwig opsluiting! Dan gaat er niemand meer dood aan Corona!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:16:41 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:12 schreef popje het volgende:

[..]

Ja joh een dagklok en voor eeuwig opsluiting! Dan gaat er niemand meer dood aan Corona!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:17:32 #24
3778 popje
pi_197844185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
8)7
pi_197844213
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:12 schreef popje het volgende:

[..]

Ondanks dat je op een vermoedelijke troll reageert: naast een fabeltjesfuik lijkt er imo ook sprake van een maatregeltjesfuik, waarbij het nooit voldoende is om "ja, we zijn nu wel streng genoeg" te zeggen en waardoor er bij elke stijging, angst voor stijging, of niet voldoende daling, druk is om er toch weer een schepje bovenop te doen. Geldt niet alleen voor de coronasituatie trouwens.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:23:42 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ondanks dat je op een vermoedelijke troll reageert: naast een fabeltjesfuik lijkt er imo ook sprake van een maatregeltjesfuik, waarbij het nooit voldoende is om "ja, we zijn nu wel streng genoeg" te zeggen en waardoor er bij elke stijging, angst voor stijging, of niet voldoende daling, druk is om er toch weer een schepje bovenop te doen. Geldt niet alleen voor de coronasituatie trouwens.
Ik geloof dat we met de avondklok het kantelpunt hebben bereikt waarbij maatregelen contra-productief gaan worden. Wat er nu nog bij komt zou eerder leiden tot slechtere opvolging. Misschien nog een kleine uitzondering op een quarantaineplicht bij een positieve test.
pi_197844347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is jammer genoeg beetje de tendens aan het worden.
We zijn van intelligente lockdown via een iets verlichte zomer, mondkapjes, lockdown light, lockdown light + 2 weken verzwaring, naar lockdown 3, naar lockdown 3 + avondklok + bezoekbeperking gegaan, en daar komt nu een lockdown verlenging + zeer waarschijnlijk avondklok verlenging bovenop

Waarvan ik nog steeds mijn twijfels heb over het effect van de avondklok.
Maar die doorrekening gaan wij nooit natuurlijk nauwkeurig zien, want de maatregel wordt nu als wisselgeld gebruikt voor oa schoolopening en britse variant.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197844359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik geloof dat we met de avondklok het kantelpunt hebben bereikt waarbij maatregelen contra-productief gaan worden. Wat er nu nog bij komt zou eerder leiden tot slechtere opvolging. Misschien nog een kleine uitzondering op een quarantaineplicht bij een positieve test.
Ik vond de mondkapjes al wat contra-productief, de afstandregel was zinvoller en sinds het invoeren van de mondkapjesplicht is het mijn indruk dat die (in ieder geval in winkels) deels in de verdrukking is geraakt.
pi_197844391
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik vond de mondkapjes al wat contra-productief, de afstandregel was zinvoller en sinds het invoeren van de mondkapjesplicht is het mijn indruk dat die (in ieder geval in winkels) deels in de verdrukking is geraakt.
Oh dat zeker, het gebeurt regelmatig, vooral in de supermarkt, dat men totaal geen afstand houdt door de mondkapjes. Waar voor de maatregel iedereen zich keurig gedroeg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:31:07 #30
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

het enige voordeel wat het had was dat er eindelijk niet 24/7 over werd doorgezeurd.
pi_197844457
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

het enige voordeel wat het had was dat er eindelijk niet 24/7 over werd doorgezeurd.
Dat is een voordeel ja.

Verbaasde mij wel dat er makkelijker over de avondklok besloten werd dan de mondkapjes. Dat was bijna een debat van een dag.
pi_197844475
quote:
[..]

Het aardige aan politicus zijn is dat je dingen voor je uit kunt schuiven, waardoor je er zelf hopelijk nooit verantwoording voor hoeft af te leggen. Een jaar overdoen klinkt an sich als niet echt erg (en in een normale situatie, waarbij het vanwege het kind is en niet de wereld om hem heen, ben ik er ook niet perse op tegen) maar in dit geval gaat het dus om kinderen die buiten hun "schuld" een jaar overdoen, een jaar later naar de middelbare school gaan, een jaar later aan hun studie kunnen beginnen, een jaar later de arbeidsmarkt betreden, etc. Dat zijn allemaal vrij serieuze gevolgen, nog los van hoe onrechtvaardig het voor het kind kan voelen. Maar ja, wie het land dan bestuurt wie dan zorgt.
pi_197844543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is een voordeel ja.

Verbaasde mij wel dat er makkelijker over de avondklok besloten werd dan de mondkapjes. Dat was bijna een debat van een dag.
Er is dan ook op handige wijze druk uitgeoefend op de oppositie door al een week van tevoren te doen alsof hij er zeker zou komen en specifiek te vragen hem niet af te schieten, hem dan toch wegstemmen en mogelijk medeverantwoordelijk gehouden worden in het geval slechte besmettingscijfers durven niet veel partijen aan. Bij de mondkapjes en de oorspronkelijke scholensluiting kwam de druk vooral van buitenaf (de media) en wilde het kabinet er naar mijn indruk van oorsprong niet echt aan. De avondklok leek meer uit eigen initiatief en overtuiging ontsproten.
pi_197844575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is dan ook op handige wijze druk uitgeoefend op de oppositie door al een week van tevoren te doen alsof hij er zeker zou komen en specifiek te vragen hem niet af te schieten, hem dan toch wegstemmen en mogelijk medeverantwoordelijk gehouden worden in het geval slechte besmettingscijfers durven niet veel partijen aan. Bij de mondkapjes en de oorspronkelijke scholensluiting kwam de druk vooral van buitenaf (de media) en wilde het kabinet er naar mijn indruk van oorsprong niet echt aan. De avondklok leek meer uit eigen initiatief en overtuiging ontsproten.
Nu spelen de verkiezingen ook enorm mee natuurlijk. Dat merk je aan alles.
pi_197844579
https://thepointsguy.com/(...)6HxTDXnKW_RZfwlf1KRE

Tijd voor nl overheid om maar aan vaccinatiebewijzen te gaan werken want zal binnenkort wel overal nodig zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197844613
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:42 schreef RipCity het volgende:
https://thepointsguy.com/(...)6HxTDXnKW_RZfwlf1KRE

Tijd voor nl overheid om maar aan vaccinatiebewijzen te gaan werken want zal binnenkort wel overal nodig zijn.
Maar wat mij betreft zijn speciale privileges niet bespreekbaar tot iedereen tenminste 1 kans tot vaccinatie heeft gehad. Solidariteit werkt wat mij betreft 2 kanten op.
pi_197844629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar wat mij betreft zijn speciale privileges niet bespreekbaar tot iedereen tenminste 1 kans tot vaccinatie heeft gehad. Solidariteit werkt wat mij betreft 2 kanten op.
Maar wat te doen voor mensen die vanwege gezondheidsreden geen vaccinatie kunnen hebben? Die staan de rest van hun leven buitenspel?
pi_197844656
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:46 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar wat te doen voor mensen die vanwege gezondheidsreden geen vaccinatie kunnen hebben? Die staan de rest van hun leven buitenspel?
Dat hoor je mij niet zeggen. Daar moet ook wat voor geregeld worden.
pi_197844675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het aardige aan politicus zijn is dat je dingen voor je uit kunt schuiven, waardoor je er zelf hopelijk nooit verantwoording voor hoeft af te leggen. Een jaar overdoen klinkt an sich als niet echt erg (en in een normale situatie, waarbij het vanwege het kind is en niet de wereld om hem heen, ben ik er ook niet perse op tegen) maar in dit geval gaat het dus om kinderen die buiten hun "schuld" een jaar overdoen, een jaar later naar de middelbare school gaan, een jaar later aan hun studie kunnen beginnen, een jaar later de arbeidsmarkt betreden, etc. Dat zijn allemaal vrij serieuze gevolgen, nog los van hoe onrechtvaardig het voor het kind kan voelen. Maar ja, wie het land dan bestuurt wie dan zorgt.
Zou je eens uit kunnen leggen wat de gevolgen zijn van een jaar overdoen? In een normale situatie kan ik me die gevolgen nog voorstellen maar er groeit jubelen generatie op waar meerdere kinderen per klas een achterstand op lopen.
pi_197844685
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen. Daar moet ook wat voor geregeld worden.

Gewoon niet beginnen aan de vaccinatie bewijzen. Mensen die voor zijn zullen ze gewoon nemen, mensen die tegen zijn zullen ze vooral niet nemen. Mensen die twijfelen moet je gewoon goed voorlichten dwang of lichte dwang werkt meestal gewoon averechts.
pi_197844702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is hier ook al vaker gezegd maar wie gevaccineerd is, is nog niet per definitie niet besmettelijk. Daarom lijkt het me ook verstandig als het kabinet hier een stokje voor weet te steken.
pi_197844704
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gewoon niet beginnen aan de vaccinatie bewijzen. Mensen die voor zijn zullen ze gewoon nemen, mensen die tegen zijn zullen ze vooral niet nemen. Mensen die twijfelen moet je gewoon goed voorlichten dwang of lichte dwang werkt meestal gewoon averechts.
Eens maar het gaat er toch komen. Er is al een vaccinatiepaspoort (en daar is an sich niets mis mee) dus de sprong maken om daar rechten op te baseren is heel klein.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:57:57 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197844752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Eens maar het gaat er toch komen. Er is al een vaccinatiepaspoort (en daar is an sich niets mis mee) dus de sprong maken om daar rechten op te baseren is heel klein.
Een vaccinatiepaspoort dat ik als volwassene nog nooit nodig heb gehad. Sterker nog, ik heb dat boekje niet eens (meer).

Met wat mazzel is corona straks na de massale vaccinaties totaal niet relevant meer, geen enkele reden om een hele samenleving op te hangen aan een virusje dat voor de meeste mensen sowieso geen enkel probleem is.
pi_197844757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat gaat mij gewoon een stap te ver. Ik ben pro vaccinatie maar het blijft een medische ingreep en daar zijn gelukkig ook rechten aan verbonden. Daarom vind ik dat je gewoon goed moet voorlichten als je dat niet bereikt door voorlichting dan moet je de fout toch echt bij je zelf zoeken en niet bij anderen. De groep die anti vaccinatie is zal je er toch nooit mee bereiken. Wat je ook doet die zijn te ver heen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 23:58:47 #45
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844767
Ik zie eerder dat ze gaan vragen om een recente negatieve test of een vaccinatiepaspoort.

Ik ben een zeer groot voorstander van vaccineren, ook al voor corona was ik daar druk mee. Komt ook een beetje doordat ik geen fan ben van de orthodoxe trend hier in de gemeente om kinderen vanuit geloof niet te vaccineren.

Maar je mag nooit een tweedeling in de samenleving gaan creëren, er moet altijd een gelijkwaardig alternatief zijn.
pi_197844782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een vaccinatiepaspoort dat ik als volwassene nog nooit nodig heb gehad. Sterker nog, ik heb dat boekje niet eens (meer).

Met wat mazzel is corona straks na de massale vaccinaties totaal niet relevant meer, geen enkele reden om een hele samenleving op te hangen aan een virusje dat voor de meeste mensen sowieso geen enkel probleem is.
Ik help het je hopen aangezien de ZeroCovid groep steeds meer voet aan de grond krijgt, en hun totaal nog niet snappen wat endemisch is zal het nog wel is een lange weg kunnen zijn.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:01:35 #47
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197844797
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik help het je hopen aangezien de ZeroCovid groep steeds meer voet aan de grond krijgt, en hun totaal nog niet snappen wat endemisch is zal het nog wel is een lange weg kunnen zijn.
Domheid is, helaas, niet te genezen ;)
pi_197844799
Ik hoop gewoon dat de druk flink opgevoerd wordt het vaccineren enorm te versnellen.
Want met 200K per week gaan we de oorlog zeker niet winnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 februari 2021 @ 00:04:09 #49
408813 crew  trein2000
pi_197844824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:56 schreef zalkc het volgende:
Het lijkt me ook best lastig om op een veilige manier een wat positievere draai aan het geheel te geven. Het enige wat ik nu kan bedenken zijn kleine kruimels. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de cijfers er meer op wijzen dat die variant zwaar overschat is. En dat er dus wel weer wat meer kan, en dan ook per direct en geen seconde later die avondklok eraf gooien.

Maar als er volgende week geen dagcijfers boven de 5k komen moet je toch echt met een heel goed verhaal gaan komen waarom de killer golf des doods nog even wat tijd nodig blijkt te hebben. Je kunt niet blijven wachten op een storm die nooit lijkt te komen.
Lijkt mij helemaal niet lastig. Gebruik sneltesten, gebruik onderzoek. Je weet dat het risico zit in groepen mensen binnen. Maar het vereist wel enig lef.

Je gaat mij niet vertellen dat het toestaan van bijvoorbeeld sporten in groepjes van pak hem beet 10-15 man op afstand buiten een enorm risico is.

Ga experimenteren met sneltesten, ook al werkt dat niet perfect. Als het de besmettingen enorm drukt moet je toch een balans gaan zoeken. Bijvoorbeeld sportscholen, sneltestje op de parkeerplaats en afstand houden. Lijkt mij wel te verantwoorden.
zie email 27 oktober
pi_197844827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoop gewoon dat de druk flink opgevoerd wordt het vaccineren enorm te versnellen.
Want met 200K per week gaan we de oorlog zeker niet winnen.
Als er genoeg vaccins zijn dan is dat inderdaad waar je volledig op moet richten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')