Het dubbele verdienen... klinkt leuk, maar dan moet je nog wel even rekening houden met dat als je niet werkt je niks verdient, je je eigen pensioen moet regelen, geen WW als je geen werk hebt, opleidingen/trainingen zelf betalen etc etcquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:05 schreef Noisiv het volgende:
Als je erg goed bent in wat je doet ga verder als ZZP'er. Er is veel vraag naar goede software developers. Waar ik werk zitten medewerkers in vaste dienst op ongeveer hetzelfde in uitvoerende functies (max 5100 euro + 13e maand o.b.v. 36 uur). Maar als ZZP'er kan je het dubbele verdienen als ik de verhalen mag geloven. Een ander voordeel is dat je wanneer je er zin in hebt andere uitdagingen kan aannemen om weer nieuwe dingen te leren. Het nadeel is wel dat je minder zekerheid hebt en zelf op zoek moet naar nieuwe uitdagingen.
Volgens mij noemt dit een gouden kooi - vast zitten door veel geld te krijgen. Een glazen plafond is als je voor onbekende redenen niet meer kunt groeien.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:03 schreef Rene het volgende:
Welkom bij het glazen plafond zou ik zeggen.
Salaris is ruim bovengemiddeld gezien opleiding en werkervaring. TS levert waarschijnlijk goed werk, maar een nieuwe werkgever heeft daar absoluut geen zekerheid over (misschien betaalt zijn huidige werkgever gewoon te veel).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:58 schreef B300 het volgende:
Ik werk nu 4 jaar als software ontwikkelaar voor dezelfde werkgever, maar ik vind het tijd om de volgende uitdaging op te zoeken. In die 4 jaar ben ik vrij hard gegroeid, en zit nu op ongeveer 64k per jaar.
Als ik mijn salaris vergelijk met mijn universiteit-vrienden sta ik bovenaan, en ook teamgenoten met veel meer ervaring hadden pas later in hun loopbaan dit salaris.
Vergeet de bijdrage Zvw niet, premies voor allerhande verzekeringen en de benodigde commerciële kennis om jezelf te verkopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het dubbele verdienen... klinkt leuk, maar dan moet je nog wel even rekening houden met dat als je niet werkt je niks verdient, je je eigen pensioen moet regelen, geen WW als je geen werk hebt, opleidingen/trainingen zelf betalen etc etc
Het klinkt vaak leuk, maar je loopt extra risico's en kosten aan en niet iedereen is bereid die te dragen.
Glazen plafond? Gouden ketting zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:03 schreef Rene het volgende:
Welkom bij het glazen plafond zou ik zeggen. Ik herken het deels. Ik werk in een maatschappelijke branche maar dan in de gemeentetak. Oftewel, zo in de uitvoering zit ik prima. Financieel gezien zou ik niet buiten de gemeentebranche moeten gaan want maatschappelijk en ondersteunend werk verdient qua CAO niet prettig...
Misschien detachering proberen?
Na uitrekening en verzekeringen voor de risico's komt het vaak overeen of slechter uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het dubbele verdienen... klinkt leuk, maar dan moet je nog wel even rekening houden met dat als je niet werkt je niks verdient, je je eigen pensioen moet regelen, geen WW als je geen werk hebt, opleidingen/trainingen zelf betalen etc etc
Het klinkt vaak leuk, maar je loopt extra risico's en kosten aan en niet iedereen is bereid die te dragen.
Valt informatica onder techniek of niet? In de IT kon je in het begin van dit millennium anders enorm veel verdienen, lease auto erbij, etc.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:03 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet hoeveel werkervaring je in totaal hebt en wat je vooropleiding is. Ik hoorde eerst technici altijd klagen over de slechte verdienste, maar dat valt bljkbaar ook nog wel mee.
Tot op zekere hoogte waar, maar ik moet wel erg ongelukkig worden op mijn werk wil ik 8k per jaar inleveren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij mij is geluk en plezier altijd boven geld... Voor mij is het een nobrainer. Ik heb 3x vrijwillig een lager salaris geaccepteerd.
Daarnaast hoe groter het bedrijf hie meer ze betalen. Probeer het eens bij multinationals
Dat zou ik zo doen als het werk leuker is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:18 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte waar, maar ik moet wel erg ongelukkig worden op mijn werk wil ik 8k per jaar inleveren.
Hier ben ik het niet mee eens, een electricien of loodgieter verdient al gauw een heel stuk meer dan ik hoor. Laagopgeleid betekent niet per se arm.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt informatica onder techniek of niet? In de IT kon je in het begin van dit millennium anders enorm veel verdienen, lease auto erbij, etc.
Voor mensen die met hun handen in de techniek werken is dat anders.
In loondienst?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens, een electricien of loodgieter verdient al gauw een heel stuk meer dan ik hoor. Laagopgeleid betekent niet per se arm.
In totaal 4 jaar. Dit is mijn eerste baan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:43 schreef jealgu het volgende:
Werk je in totaal 4 jaar, of heb je nig meer ervaring bij vorulige weekgevers?
Als je 4 jaar ervaring hebt in totaal is 56000 al heel veel, laat staan je huidige salaris.
Ik denk dat je van geluk mag spreken, je kunt het beste even blijven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:19 schreef B300 het volgende:
[..]
In totaal 4 jaar. Dit is mijn eerste baan.
Amper 40k? Dat is wat aan de lage kant lijkt me.. Volgens mij werden de meeste van mijn vrienden aangenomen op ongeveer 40k. Het was geen geweldige opleiding trouwens..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:02 schreef Ronald het volgende:
Je salaris is erg hoog, ik denk dat de meeste HBO programmeurs met 4 jaar ervaring nog amper 40k verdienen, want dat is al ruim 3000 bruto en in Nederland is dat een keurig salaris.
Maar goed, misschien ben je zeer goed dan kun je natuurlijk een stuk meer verdienen.
Dan word je echt bovengemiddeld goed betaald, wees daar maar blij om. Misschien dat ze je zoveel moeten betalen omdat het een kutbaan is en iedereen anders wegloopt. Maar als je echt iets anders wilt dan zou ik je salariseisen wat naar beneden bijstellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:19 schreef B300 het volgende:
[..]
In totaal 4 jaar. Dit is mijn eerste baan.
De meeste gaan wel permanent remote werken.quote:
Banen aangeboden vanuit je opgebouwde netwerk?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:00 schreef ETA het volgende:
Ik ken het gevoel. Na 3,5 jaar werken op ongeveer modaal salaris kreeg ik een aanbod van 70k per jaar, was zo verrast door het bod, niet meer onderhandelt en bijna ter plekke getekend. Maar dan kreeg ik wel het gevoel zoals boven beschreven, een gouden ketting/kooi. Want welke gek gaat nog meer geven voor mijn werk?
Echter na verloop komen altijd nieuwe kansen. Na kleine 3 jaar bij deze werkgever, die ondertussen 5% per jaar erbij gaf, kreeg ik plots 2 mooie banen aangeboden. Met beide in gesprek gegaan en van beide een contractvoorstel gekregen. Eerste aanbieding was belachelijk hoog, maar zat je wel meteen boven in de schaal, dus groei was zo goed als onmogelijk. Tweede aanbieding was aan de lage kant, maar ik werd niet helemaal boven in een schaal gezet, dus ruimte voor groei.
Tweede aanbieding was ook veel interessanter, dus ben voor die gegaan. Inmiddels zit ik daar 3 jaar en heb het verschil met aanbod 1 overbrugt.
Dus kijk bij een aanbod ook naar de potentiele groeikansen. Als ze niet meer geld willen geven, vraag of je in een hogere schaal, maar lager op die schaal kan worden geplaatst. Dan kan je makkelijker doorgroeien.
Graagquote:
leetcode?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:52 schreef B300 het volgende:
[..]
GraagIk worstel alleen met de soort vragen die je daar in je interview krijgt (leetcode). Maar misschien wel waard om een paar maanden goed te oefenen en dan eens te proberen
3000 euro met heb je als programmeur na 1-2 jaar wel, met 4 jaar zal de gemiddelde dev ergens tussen de 3500-4500 zitten afhankelijk van de regio. De meeste van mijn collega's worden de laatste jaren zo rond de 2500-2700 aangenomen vers van school en zitten dan op een 12% curve de eerste jaren (bij goede prestaties) die dan langzaam omlaag buigt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:02 schreef Ronald het volgende:
Je salaris is erg hoog, ik denk dat de meeste HBO programmeurs met 4 jaar ervaring nog amper 40k verdienen, want dat is al ruim 3000 bruto en in Nederland is dat een keurig salaris.
Bij 1e bedrijf kende ik al wat mensen, die hadden mijn naam ook al genoemd richting de recruiter. 2e bedrijf was gewone recruiter die mijn naam had horen vallen van mensen uit de sector.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Banen aangeboden vanuit je opgebouwde netwerk?
Ah oke.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:21 schreef ETA het volgende:
[..]
Bij 1e bedrijf kende ik al wat mensen, die hadden mijn naam ook al genoemd richting de recruiter. 2e bedrijf was gewone recruiter die mijn naam had horen vallen van mensen uit de sector.
Denk dat TS daar als "ontwikkelaar" ook geen vergelijkbaar salaris zal krijgen. Wel zijn daar meer mogelijkheden voor doorgroeien.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:33 schreef Duiveltja het volgende:
Het is voor maar 4 jaar veel, niet heel extreem
Probeer het bij grote consultancy huizen. Die hebben vaak meer budget en als je wat managers/team lead/solution architect skills hebt is het prima te doen.
Ik zit in het noorden en hier mag je je 2400 al in de handen knijpen als dev met 5 jaar ervaring.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:12 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
3000 euro met heb je als programmeur na 1-2 jaar wel, met 4 jaar zal de gemiddelde dev ergens tussen de 3500-4500 zitten afhankelijk van de regio. De meeste van mijn collega's worden de laatste jaren zo rond de 2500-2700 aangenomen vers van school en zitten dan op een 12% curve de eerste jaren (bij goede prestaties) die dan langzaam omlaag buigt.
Al zit TS inderdaad wel erg hoog
Als web dev bij een klein media bedrijfje hoop ik dan. Als software engineer is dat schandalig laag.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ik zit in het noorden en hier mag je je 2400 al in de handen knijpen als dev met 5 jaar ervaring.
Bij het bedrijf waar ik werk in Groningen is dat het startsalaris en krijg je er een auto bij.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:28 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Ik zit in het noorden en hier mag je je 2400 al in de handen knijpen als dev met 5 jaar ervaring.
"engineer" valt veel te vaak, ook reguliere codekloppers roepen dit al. Maarja, als je hbo webdevelopment hebt gedaan ben je ook al ing :-Pquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als web dev bij een klein media bedrijfje hoop ik dan. Als software engineer is dat schandalig laag.
Ik zit zelf in Twente, dus het is niet bepaald silicon valley hier, maar met een aanbod van 2400 lacht zelfs een starter je hier uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop