Het dubbele verdienen... klinkt leuk, maar dan moet je nog wel even rekening houden met dat als je niet werkt je niks verdient, je je eigen pensioen moet regelen, geen WW als je geen werk hebt, opleidingen/trainingen zelf betalen etc etcquote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:05 schreef Noisiv het volgende:
Als je erg goed bent in wat je doet ga verder als ZZP'er. Er is veel vraag naar goede software developers. Waar ik werk zitten medewerkers in vaste dienst op ongeveer hetzelfde in uitvoerende functies (max 5100 euro + 13e maand o.b.v. 36 uur). Maar als ZZP'er kan je het dubbele verdienen als ik de verhalen mag geloven. Een ander voordeel is dat je wanneer je er zin in hebt andere uitdagingen kan aannemen om weer nieuwe dingen te leren. Het nadeel is wel dat je minder zekerheid hebt en zelf op zoek moet naar nieuwe uitdagingen.
Volgens mij noemt dit een gouden kooi - vast zitten door veel geld te krijgen. Een glazen plafond is als je voor onbekende redenen niet meer kunt groeien.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:03 schreef Rene het volgende:
Welkom bij het glazen plafond zou ik zeggen.
Salaris is ruim bovengemiddeld gezien opleiding en werkervaring. TS levert waarschijnlijk goed werk, maar een nieuwe werkgever heeft daar absoluut geen zekerheid over (misschien betaalt zijn huidige werkgever gewoon te veel).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:58 schreef B300 het volgende:
Ik werk nu 4 jaar als software ontwikkelaar voor dezelfde werkgever, maar ik vind het tijd om de volgende uitdaging op te zoeken. In die 4 jaar ben ik vrij hard gegroeid, en zit nu op ongeveer 64k per jaar.
Als ik mijn salaris vergelijk met mijn universiteit-vrienden sta ik bovenaan, en ook teamgenoten met veel meer ervaring hadden pas later in hun loopbaan dit salaris.
Vergeet de bijdrage Zvw niet, premies voor allerhande verzekeringen en de benodigde commerciële kennis om jezelf te verkopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het dubbele verdienen... klinkt leuk, maar dan moet je nog wel even rekening houden met dat als je niet werkt je niks verdient, je je eigen pensioen moet regelen, geen WW als je geen werk hebt, opleidingen/trainingen zelf betalen etc etc
Het klinkt vaak leuk, maar je loopt extra risico's en kosten aan en niet iedereen is bereid die te dragen.
Glazen plafond? Gouden ketting zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:03 schreef Rene het volgende:
Welkom bij het glazen plafond zou ik zeggen. Ik herken het deels. Ik werk in een maatschappelijke branche maar dan in de gemeentetak. Oftewel, zo in de uitvoering zit ik prima. Financieel gezien zou ik niet buiten de gemeentebranche moeten gaan want maatschappelijk en ondersteunend werk verdient qua CAO niet prettig...
Misschien detachering proberen?
Na uitrekening en verzekeringen voor de risico's komt het vaak overeen of slechter uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 10:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het dubbele verdienen... klinkt leuk, maar dan moet je nog wel even rekening houden met dat als je niet werkt je niks verdient, je je eigen pensioen moet regelen, geen WW als je geen werk hebt, opleidingen/trainingen zelf betalen etc etc
Het klinkt vaak leuk, maar je loopt extra risico's en kosten aan en niet iedereen is bereid die te dragen.
Valt informatica onder techniek of niet? In de IT kon je in het begin van dit millennium anders enorm veel verdienen, lease auto erbij, etc.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:03 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet hoeveel werkervaring je in totaal hebt en wat je vooropleiding is. Ik hoorde eerst technici altijd klagen over de slechte verdienste, maar dat valt bljkbaar ook nog wel mee.
Tot op zekere hoogte waar, maar ik moet wel erg ongelukkig worden op mijn werk wil ik 8k per jaar inleveren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij mij is geluk en plezier altijd boven geld... Voor mij is het een nobrainer. Ik heb 3x vrijwillig een lager salaris geaccepteerd.
Daarnaast hoe groter het bedrijf hie meer ze betalen. Probeer het eens bij multinationals
Dat zou ik zo doen als het werk leuker is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:18 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte waar, maar ik moet wel erg ongelukkig worden op mijn werk wil ik 8k per jaar inleveren.
Hier ben ik het niet mee eens, een electricien of loodgieter verdient al gauw een heel stuk meer dan ik hoor. Laagopgeleid betekent niet per se arm.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 11:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Valt informatica onder techniek of niet? In de IT kon je in het begin van dit millennium anders enorm veel verdienen, lease auto erbij, etc.
Voor mensen die met hun handen in de techniek werken is dat anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |