abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197816876
Wat begon als een zijdelingse opmerking in het topic Nederlandse politiek: richting de verkiezingen #6 groeide al snel uit tot een bijzonder gesprek met oa @Hanca, @BehoorlijkKritisch, @Klopkoek en @KareldeStoute

POL / Nederlandse politiek: richting de verkiezingen #6

Kortom, tijd om eens zaken op een rijtje te zetten in een apart topic.
Het is namelijk belangrijk dat men straks weet wat er te stemmen is.

Voor de duidelijkheid; Ik heb geen enkel bezwaar tegen vrouwen in de politiek (met of zonder hoofddoek) de islam in het algemeen, en islamitische volksvertegenwoordigers in de Nederlandse politiek. Ik heb ook niets tegen de persoon Kauthar Bouchallikht. Ze heeft veel bestuurservaring en is communicatief vaardig. Bovendien, en daarvoor is ze ook op de kieslijst gekomen van GroenLinks is ze zeer progressief als het gaat om de energietransitie.

Wat ik wel vreemd vind is dat een zichzelf progressief noemende partij een kandidaat op een verkiesbare plek heeft die aantoonbaar banden heeft met het moslimbroederschap. Ik had dat eerder verwacht bij DENK of NIDA. Met beide partijen heb ik ook geen probleem. Dat is eigenlijk mijn enige punt van dit hele verhaal. Maar men sleept er blijkbaar nogal wat dingen bij en stopt er nogal wat emotie in.

Het geheel openbaarde zich met onderstaand artikel waardoor Carel Brendel plots verguist en gelasterd werd in sommige kringen.

http://www.carelbrendel.n(...)e-plaats-groenlinks/

Met als vervolgartikelen:
http://www.carelbrendel.n(...)naar-moslimbroeders/
http://www.carelbrendel.n(...)-en-ex-femyso-leden/
http://www.carelbrendel.n(...)derdeel-van-patroon/
http://www.carelbrendel.n(...)n-document-uit-2020/

1) Wat we weten is dat Kauthar Bouchallikht tot voor kort vicevoorzitter is geweest voor Forum of European Muslim Youth and Students Organisations aldus haar eigen website.
https://kauthar.info/ Een feitje wat GroenLinks in haar presentatie van de kandidaten wellicht per ongeluk vergeten is over te nemen.

Forum of European Muslim Youth and Students Organisations is afgekort FEMYSO.

2) FEMYSO is een jongerenafdeling van het Moslimbroederschap. Dat vinden we in dit document van het Moslimbroederschap: https://upload.gscdn.nl/u(...)lEuropeanMuslims.pdf
Carel Brendel heeft daarover wat meer te vertellen in bovenstaande artikelen.

3) "De Moslimbroederschap streeft ernaar om een in haar ogen rechtvaardig islamitisch rijk en soennitisch kalifaat te stichten met de sharia dat de hele islamitische wereld omspant, met het plan om stapsgewijs de islamisering van in meerderheid islamitische naties na te streven met alle wettelijke middelen die daartoe ter beschikking staan." https://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap

De vraag is dan, en die moet een ieder maar voor zichzelf antwoorden, of zo'n persoon op de lijst moet staan van een progressieve partij. Schiet de progressieve partij die bijvoorbeeld ook de LGBTQ+ gemeenschap wil vertegenwoordigen zichzelf dan niet een beetje in de voet?

Voormalig GroenLinks kamerlid Zihni Özdil vind van wel.
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 16:59:38 ]
pi_197817564
Goeie topic! Nou maar hopen dat je hier wel wat medestanders vindt.

Ik zie dat je in elk geval al stevig aan het nuanceren bent geslagen. De dame in kwestie wordt al niet meer weggezet als extremistische Moslimbroeder, maar je benoemt nu slechts het feit dat zij betrokken was bij een vereniging die banden zou hebben met de Moslimbroeders. Dat is al een begin, want je eerdere stelling dat deze vrouw en extremistische Moslimbroeder is, is geen bewezen feit. Dat blijkt nergens uit, namelijk. Niet uit haar uitspraken, niet uit haar handelen, niet uit foto's of video's waar zij de Jihad predikt. Sterker nog, uit alles wat zij toont in gedrag en handelen, spreekt het tegendeel van wat jij beweert.

Zou ze dat wel zijn, dan is de keuze voor GroenLinks wel heel wonderlijk.

Overigens:
quote:
2) FEMYSO is een jongerenafdeling van het Moslimbroederschap. Dat vinden we in dit document van het Moslimbroederschap: https://upload.gscdn.nl/u(...)lEuropeanMuslims.pdf
Carel Brendel heeft daarover wat meer te vertellen in bovenstaande artikelen.
Ik zie het niet staan.

Je moet nog even haar vader erbij slepen, dat ben je vergeten.
pi_197817744
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Goeie topic! Nou maar hopen dat je hier wel wat medestanders vindt.
Ik ben niet op zoek naar medestanders.
Ze is een moslimbroeder en het moslimbroederschap is ultra conservatief. Dat jij de illusie of hoop hebt dat mevrouw vrijzinnig is, is jouw probleem.

Haar vader, die een belangrijke functie heeft binnen het moslimbroederschap, hoef ik er niet bij te slepen. Evenals haar anti GroenLinks likes op NIDA social media berichten of haar aanwezigheid bij een antisemitische demonstratie. Dat doet nu namelijk allemaal niet ter zake.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 17:53:29 ]
pi_197817751
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 17:53:14 ]
pi_197817756
Prima, duidelijk stuk DarkwingDuck.
Ook hier geen enkele moeite met partijen als DENK en NIDA, wel vreemd dat iemand die een recent verleden heeft bij een streng Islamitisch partij zo hoog op de lijst staat bij een zich progressief noemende partij als GL.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_197817758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik ben niet op zoek naar medestanders.
Ze is een moslimbroeder en het moslimbroederschap is ultra conservatief. Dat jij de illusie of hoop hebt dat mevrouw vrijzinnig is zegt is jouw probleem.

Haar vader, die een belangrijke functie heeft binnen het moslimbroederschap, hoef ik er niet bij te slepen. Evenals haar anti GroenLinks likes op NIDA social media berichten of haar aanwezigheid bij een antisemitische demonstratie. Dat doet nu namelijk allemaal niet ter zake.
Waar blijkt uit dat ze Moslimbroeder is?
pi_197817796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Vicevoorzitterschap van FEMYSO, een jongerentak van het Moslimbroederschap. Maar dat is je reeds meerdere malen verteld. Ik ga hier niet steeds dezelfde infantiele cirkeltjes blijven draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 17:57:37 ]
pi_197817806
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:53 schreef Pedroso het volgende:
Prima, duidelijk stuk DarkwingDuck.
Ook hier geen enkele moeite met partijen als DENK en NIDA, wel vreemd dat iemand die een recent verleden heeft bij een streng Islamitisch partij zo hoog op de lijst staat bij een zich progressief noemende partij als GL.
Dat dus. Niet meer, niet minder.
Maar schijnbaar kan je dat niet uitspreken zonder van alles naar je hoofd te krijgen. Vandaar dit topic.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 17:57:17 ]
pi_197817889
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Vicevoorzitterschap van FEMYSO, een jongerentak van het Moslimbroederschap. Maar dat is je reeds meerdere malen verteld. Ik ga hier niet steeds dezelfde infantiele cirkeltjes blijven draaien.
Waar staat dat Femyso de jongerenorganisatie van de Moslimbroederschap is?

Maar belangrijker, waar staat dat zij het gedachtegoed ondersteunt?
pi_197817935
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat dus. Niet meer, niet minder.
Maar schijnbaar kan je dat niet uitspreken zonder van alles naar je hoofd te krijgen. Vandaar dit topic.
Yep, prima dat er discussies ontstaan en je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn maar met oogkleppen discussiëren heeft op een gegeven moment weinig zin meer.
pi_197818146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:06 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Yep, prima dat er discussies ontstaan en je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn maar met oogkleppen discussiëren heeft op een gegeven moment weinig zin meer.
Punt in de discussie is dat de feiten deels kloppen, maar ergens gaat de brij van deze journalist over naar conclusies die niet gerechtvaardigd zijn op basis van de feiten. Waar dat precies is, is mij niet helemaal duidelijk, maar de stap van 'deze mevrouw was voorzitter van een clubje dat via via banden heeft met de Moslimbroeder' naar 'deze vrouw is een radicale Islamist' vind ik wat groot zonder gedegen onderbouwing.

Dat is een lastige kluwe om te ontwarren en daarom blijf ik vragen stellen. Vragen waar geen antwoord op komt.

Nergens, letterlijk nergens, blijkt ergens dat deze dame radicaal gedachtegoed predikt of heeft. Sterker nog, uit alles blijkt dat we hier te maken hebben met een links progressieve vrouw. Net als dat uit de bronnen helemaal nergens blijkt dat de organisatie die deze dame voorzat dergelijk gedachtegoed uitte.

Zolang dat niet aangetoond wordt, is deze dame gewoon een passende kiesgerechtigde van een politieke partij waar ik niet op ga stemmen, zoals zo velen.
pi_197818294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Waar staat dat Femyso de jongerenorganisatie van de Moslimbroederschap is?

Maar belangrijker, waar staat dat zij het gedachtegoed ondersteunt?
http://www.carelbrendel.n(...)n-document-uit-2020/ en dan vanaf het stukje waar het AIVD onderzoek wordt genoemd en gelinkt. Maar dat is je ook al meerdere malen verteld.

Je wordt geen vicevoorzitter van een clubje als je het gedachtengoed niet ondersteund van dat clubje. Een clubje is geen jeugdafdeling van een club als ze niet in grote mate hetzelfde gedachtengoed onderschrijven. Maar dat kan iedereen zelf ook wel bedenken.

Als je nog oprechte vragen hebt die niet iedereen met een beetje logisch nadenken kan beantwoorden en waar je niet reeds al antwoord op kan vinden in de linkjes dan hoor ik het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 18:30:44 ]
pi_197818349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Punt in de discussie is dat de feiten deels kloppen, maar ergens gaat de brij van deze journalist over naar conclusies die niet gerechtvaardigd zijn op basis van de feiten. Waar dat precies is, is mij niet helemaal duidelijk, maar de stap van 'deze mevrouw was voorzitter van een clubje dat via via banden heeft met de Moslimbroeder' naar 'deze vrouw is een radicale Islamist' vind ik wat groot zonder gedegen onderbouwing.

Dat is een lastige kluwe om te ontwarren en daarom blijf ik vragen stellen. Vragen waar geen antwoord op komt.

Nergens, letterlijk nergens, blijkt ergens dat deze dame radicaal gedachtegoed predikt of heeft. Sterker nog, uit alles blijkt dat we hier te maken hebben met een links progressieve vrouw. Net als dat uit de bronnen helemaal nergens blijkt dat de organisatie die deze dame voorzat dergelijk gedachtegoed uitte.

Zolang dat niet aangetoond wordt, is deze dame gewoon een passende kiesgerechtigde van een politieke partij waar ik niet op ga stemmen, zoals zo velen.
Het is en was toch wel duidelijk dat het 'clubje' van haar gelieerd is aan het Moslimbroederschap ?
Als hier zelfs nog discussie over ontstaat dan houdt het wel op.
Ze zal ongetwijfeld het zelf niet één op één eens zijn met het gedachtegoed van Moslimbroederschap maar het blijft vreemd dat ze met die achtergrond bij GL terecht komt.
Ik heb daar een PvdA / Kuzu gevoel bij, kunstmatig iemand op een verkiesbare plek zetten om een nieuwe kiezersgroep aan te boren maar uiteindelijk blijkt de persoon totaal niet te passen bij het de partij.
pi_197818390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Of conservatief?

Benieuwd of hij dit keer zijn claim wel gaat proberen te onderbouwen.
pi_197818414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:35 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het is en was toch wel duidelijk dat het 'clubje' van haar gelieerd is aan het Moslimbroederschap ?
Ze zal ongetwijfeld het zelf niet één op één eens zijn met het gedachtegoed van Moslimbroederschap maar het blijft vreemd dat ze met die achtergrond bij GL terecht komt.
Ik heb daar een PvdA / Kuzu gevoel bij, kunstmatig iemand op een verkiesbare plek zetten om een nieuwe kiezersgroep aan te boren maar uiteindelijk blijkt de persoon totaal niet te passen bij het de partij.
De claim waar hij mee kwam is dat zij een conservatieve moslimbroeder zou zijn.
Is die claim wat jou betreft bewezen? En waar zou dat dan concreet uit blijken?
pi_197818449
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

http://www.carelbrendel.n(...)n-document-uit-2020/ en dan vanaf het stukje waar het AIVD onderzoek wordt genoemd en gelinkt. Maar dat is je ook al meerdere malen verteld.

Je wordt geen vicevoorzitter van een clubje als je het gedachtengoed niet ondersteund van dat clubje. Een clubje is geen jeugdafdeling van een club als ze niet in grote mate hetzelfde gedachtengoed onderschrijven. Maar dat kan iedereen zelf ook wel bedenken.

Als je nog oprechte vragen hebt die niet iedereen met een beetje logisch nadenken kan beantwoorden en waar je niet reeds al antwoord op kan vinden in de linkjes dan hoor ik het wel.
Als je het stuk leest waar Brendel naar verwijst, dan vind je daar ook terug dat het allemaal heel wat minder onomstotelijk en duidelijk is dan jij (of Brendel) beweert.

Onder andere dat lidmaatschap van de Broederschap door het diffuus aan verschillende organisaties helemaal niet duidelijk vast te stellen is. Daarnaast is het stuk wat Brendel linkt ook heel duidelijk over wat de koers van de Broederschap in Europa lijkt te zijn en waar ze zich mee bezighouden. Dat is allemaal veel minder extreem en het is ook al lang bekend dat er binnen de Europese broederschap verschillende stromingen zijn. Van clubs die de Sharia in willen voeren tot clubs die vooral strijden voor gelijkheid en emancipatie van Moslims (iets waar Femyso nadrukkelijk haar activiteiten op richt). De Broederschap is verdeeld, in Europa nog meer dan in het Midden Oosten.

En dit is wat ik bedoel. Clubje A wordt genoemd en wordt gezien als overkoepelend orgaan van de Moslimbroederschap in Europa. Clubje B heeft daar een link mee en dus is iedereen die er in de buurt komt is in staat om zich op te blazen in een bus.

Ik beoordeel zowel Femyso als deze dame op hun daden. Femyso ontkent ook alle banden met de broederschap trouwens, dus waar komt dan vandaan dat zij 'de jongerenorganisatie' zijn? Omdat de Broederschap dat roept zodat ze wat relevanter lijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 04-02-2021 18:51:13 ]
pi_197818493
quote:

[..]

Hoe is dat duidelijk? Omdat de Broederschap het beweert? Femyso zelf ontkent. Waarom alleen die in geloven die jouw beeld ondersteunt?

En verder boeit dat stuk me ook weinig. Het gaat me om haar gedachtegoed en volgens mij is dat vooralsnog in lijn met de partij waar ze zit.
pi_197818634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als je het stuk leest waar Brendel naar verwijst, dan vind je daar ook terug dat het allemaal heel wat minder onomstotelijk en duidelijk is dan jij (of Brendel) beweert.

Onder andere dat lidmaatschap van de Broederschap door het diffuus aan verschillende organisaties helemaal niet duidelijk vast te stellen is. Daarnaast is het stuk wat Brendel linkt ook heel duidelijk over wat de koers van de Broederschap in Europa lijkt te zijn en waar ze zich mee bezighouden. Dat is allemaal veel minder extreem en het is ook al lang bekend dat er binnen de Europese broederschap verschillende stromingen zijn. Van clubs die de Sharia in willen voeren tot clubs die vooral strijden voor gelijkheid en emancipatie van Moslims (iets waar Femyso nadrukkelijk haar activiteiten op richt). De Broederschap is verdeeld, in Europa nog meer dan in het Midden Oosten.
Dat de Moslimbroederschap er veel aan doet om verbanden troebel te laten zijn is bekend bij de onderzoeksinstituten die het hebben onderzocht. Dat FEMYSO een van vele jongerentakken is van het Moslimbroederschap is echter wel duidelijk. Dat ontkennen of daar rookgordijnen over opgooien heeft geen zin.
quote:
En dit is wat ik bedoel. Clubje A wordt genoemd en wordt gezien als overkoepelend orgaan van de Moslimbroederschap in Europa. Clubje B heeft daar een link mee en dus is iedereen die er in de buurt komt in staat om zich op te blazen in een bus.
Bij mijn weten blazen moslimbroeders zichzelf niet op maar proberen ze hun doelen via politieke wegen te bereiken.
quote:
Ik beoordeel zowel Femyso als deze dame op hun daden. Femyso ontkent ook alle banden met de broederschap trouwens, dus waar komt dan vandaan dat zij 'de jongerenorganisatie' zijn? Omdat de Broederschap dat roept zodat ze wat relevanter lijken?
Omdat die link er is. Of jij dat nou prettig vindt of niet. Council of European Muslims (koepelorganisatie van het moslimbroederschap) geeft recent nog zelf aan dat FEMYSO een eigen instituut is. Kauthar Bouchallikht ontkend het ook niet meer en heeft daarmee haar eerdere verklaring waarin ze het wel ontkende behoorlijk afgezwakt. Ze geeft nu enkel nog aan dat ze er niets van gemerkt heeft.
pi_197818660
quote:

[..]

Dat is heel duidelijk. Maar schijnbaar moet voor sommige mensen iets in bloed geschreven staan alvorens ze het geloven. Selectief dan want andere zaken zullen ze voor zoete koek slikken en zonder enig kritiek aannemen.
pi_197818739
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat de Moslimbroederschap er veel aan doet om verbanden troebel te laten zijn is bekend bij de onderzoeksinstituten die het hebben onderzocht. Dat FEMYSO een van vele jongerentakken is van het Moslimbroederschap is echter wel duidelijk. Dat ontkennen of daar rookgordijnen over opgooien heeft geen zin.
[..]

Bij mijn weten blazen moslimbroeders zichzelf niet op maar proberen ze hun doelen via politieke wegen te bereiken.
[..]

Omdat die link er is. Of jij dat nou prettig vindt of niet. Council of European Muslims (koepelorganisatie van het moslimbroederschap) geeft recent nog zelf aan dat FEMYSO een eigen instituut is. Kauthar Bouchallikht ontkend het ook niet meer en heeft daarmee haar eerdere verklaring waarin ze het wel ontkende behoorlijk afgezwakt. Ze geeft nu enkel nog aan dat ze er niets van gemerkt heeft.
Zelfs als dat allemaal zo zou zijn (ik ben wel klaar met dat deel van de discussie), hoe maakt dat haar dan een conservatieve Moslimbroeder?
pi_197818783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Zelfs als dat allemaal zo zou zijn (ik ben wel klaar met dat deel van de discussie), hoe maakt dat haar dan een conservatieve Moslimbroeder?
Wat maakt een lid van de FSSPX een conservatief katholiek?
Ik ben wel klaar met dit soort onnozele vragen.
pi_197818797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat maakt een lid van de FSSPX een conservatief katholiek?
Ik ben wel klaar met dit soort onnozele vragen.
Omdat je geen antwoord hebt.
pi_197818858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Omdat je geen antwoord hebt.
Juist ja. Duik nog iets harder.
Maar speciaal voor jou nog 1 keer; Ze is een Moslimbroeder omdat ze Vicevoorzitter was van de jeugdtak. Het Moslimbroederschap is een erg conservatieve club. Leden zullen dus ook conservatief zijn, anders ga je niet bij de club.

Dat je op religieus vlak conservatief bent wil overigens niet zeggen dat je op het gebied van energietransitie niet progressief kan zijn. Maar ook dat kan een ieder wel zelf bedenken.
pi_197819034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Juist ja. Duik nog iets harder.
Maar speciaal voor jou nog 1 keer; Ze is een Moslimbroeder omdat ze Vicevoorzitter was van de jeugdtak. Het Moslimbroederschap is een erg conservatieve club. Leden zullen dus ook conservatief zijn, anders ga je niet bij de club.

Dat je op religieus vlak conservatief bent wil overigens niet zeggen dat je op het gebied van energietransitie niet progressief kan zijn. Maar ook dat kan een ieder wel zelf bedenken.
Ze geeft zelf aan voor het homohuwelijk te zijn en voor abortus. Ze geeft aan voor gelijkheid te strijden, ongeacht kleur, afkomst of geaardheid.

Komt allemaal super religieus conservatief over, inderdaad.

https://www.parool.nl/ned(...)ieve-islam~b4278d1f/

quote:
Volgens deskundigen is Femyso namelijk een verlengstuk van de omstreden, conservatieve Moslimbroederschap. Deze link is eerder al gelegd door een terreurdeskundige tijdens een hoorzitting in de Kamer. Ook Duitse inlichtingendiensten leggen het verband, vanwege de conservatieve Duitse jongerentak Milli Görüs.

Bouchallikht zegt tegen Trouw deze geluiden niet te herkennen. “Ik heb zelf ook nooit iets gemerkt van enige verbondenheid met de Moslimbroederschap. Ik wil ook niets te maken hebben met dat ­gedachtengoed.”

Bovendien is het volgens haar niet zo dat Femyso het gedachtegoed onderkent van alle verbonden organisaties. “Het is andersom. Zij moeten onderschrijven waar Femyso voor staat. Wat ons bindt, is dat we moslims zijn en mee willen doen in het democratische proces.”

Ze benadrukt dat ze bij GroenLinks hoort, en dat dát haar gedachtegoed representeert. Van het homohuwelijk tot het recht op abortus.
Enge vrouw, brrrr.

Overigens, je hebt het steeds over Femyso als 'de jongerentak' van de broederschap, maar dat zie ik echt nergens terug hoor. Het is een jongerenorganisatie met banden met de broederschap, prima, maar dat is wel wat anders.
pi_197819089
Jij ziet het niet of wil het niet zien, dikke prima. Het is er wel degelijk. Inlichtingendiensten zien het ook aldus je eigen geciteerde artikel.
pi_197819129
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Jij ziet het niet of wil het niet zien, dikke prima. Het is er wel degelijk. Inlichtingendiensten zien het ook aldus je eigen geciteerde artikel.
Jij kunt gewoon niet lezen. Het staat er niet, jij ziet wat je wilt zien.
pi_197819624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jij kunt gewoon niet lezen. Het staat er niet, jij ziet wat je wilt zien.
"Volgens deskundigen is Femyso namelijk een verlengstuk van de omstreden, conservatieve Moslimbroederschap. Deze link is eerder al gelegd door een terreurdeskundige tijdens een hoorzitting in de Kamer. Ook Duitse inlichtingendiensten leggen het verband, vanwege de conservatieve Duitse jongerentak Milli Görüs."

Dat is wat in jouw geciteerde artikel staat. Maar ik zou niet goed kunnen lezen. Koekoek. Hou jezelf voor het lapje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 19:41:15 ]
pi_197820848
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

"Volgens deskundigen is Femyso namelijk een verlengstuk van de omstreden, conservatieve Moslimbroederschap. Deze link is eerder al gelegd door een terreurdeskundige tijdens een hoorzitting in de Kamer. Ook Duitse inlichtingendiensten leggen het verband, vanwege de conservatieve Duitse jongerentak Milli Görüs."

Dat is wat in jouw geciteerde artikel staat. Maar ik zou niet goed kunnen lezen. Koekoek. Hou jezelf voor het lapje.
En staat daar dat Femyso de Jeugdorganisatie van de Moslimbroederschap is?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 01:56:05 #29
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197826271
Heksenjacht omdat ze een hoofddoek draagt. Georienteerd vanuit media als GeenStijl, TPO en De Telegraaf. Het valt nog mee dat ze geen terrorist is genoemd maar misschien is dat omdat ze schattig kijkt. Al zou het bij sommige wel aanslaan.

Beetje de Ilhan Omar van Nederland. Het is te hopen dat ze goed beveiligd wordt als ze kamerlid wordt. Verder een storm in een glas water. De meeste critici zullen toch nooit op GL stemmen.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197826816
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 01:56 schreef Wicky030 het volgende:
Heksenjacht omdat ze een hoofddoek draagt. Georienteerd vanuit media als GeenStijl, TPO en De Telegraaf. Het valt nog mee dat ze geen terrorist is genoemd maar misschien is dat omdat ze schattig kijkt. Al zou het bij sommige wel aanslaan.

Beetje de Ilhan Omar van Nederland. Het is te hopen dat ze goed beveiligd wordt als ze kamerlid wordt. Verder een storm in een glas water. De meeste critici zullen toch nooit op GL stemmen.
Er worden zeker veel te makkelijk conclusies getrokken, maar ik begrijp de verontwaardiging prima. Er zitten wat feiten in het verhaal waardoor verder onderzoek gerechtvaardigd was.

Maar als dan vervolgens blijkt dat deze dame op geen enkele discutabele uitspraak of gedraging te betrappen is, dan moet je gewoon afgaan op wat ze gaat brengen in de kamer. En hoort ze het voordeel van de twijfel te krijgen.
pi_197827355
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 01:56 schreef Wicky030 het volgende:

Ilhan Omar is zeer radicaal, maar radicalisme is natuurlijk minder een issue als iemand links is. Bij Bouchallikht zie ik het probleem verder niet eigenlijk, ik geloof niet direct in al die beschuldiging van banden met extremistische bewegingen zoals dat Moslimbroederschap. Ik zou het ook vreemd vinden dat ze dan juist voor het progressieve GL op de lijst staat. Maar om dit nu aan te duiden als een heksenjacht simpelweg omdat ze een hoofddoek draagt is belachelijk. Ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:12:04 #32
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197832288
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ilhan Omar is zeer radicaal, maar radicalisme is natuurlijk minder een issue als iemand links is. Bij Bouchallikht zie ik het probleem verder niet eigenlijk, ik geloof niet direct in al die beschuldiging van banden met extremistische bewegingen zoals dat Moslimbroederschap. Ik zou het ook vreemd vinden dat ze dan juist voor het progressieve GL op de lijst staat. Maar om dit nu aan te duiden als een heksenjacht simpelweg omdat ze een hoofddoek draagt is belachelijk. Ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.
Ik denk dat de enige reden waarom je Ilhan koppelt aan radicaal is omdat ze een hoofddoek draagt. Het zijn nou eenmaal tijden waarin Islamofobie een grote rol speelt in de Westerse wereld.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met radicalisme is minder erg als iemand links is? Ik vind termen als links en recht überhaupt subjectieve en abstracte termen dus kan er ook niks mee. Wel zijn etnonationalistische groeperingen volgens de AIVD en FBI de grootste dreiging op het moment.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:16:01 #33
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197832362
Kan weg
pi_197832612
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:12 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige reden waarom je Ilhan koppelt aan radicaal is omdat ze een hoofddoek draagt. Het zijn nou eenmaal tijden waarin Islamofobie een grote rol speelt in de Westerse wereld.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met radicalisme is minder erg als iemand links is? Ik vind termen als links en recht überhaupt subjectieve en abstracte termen dus kan er ook niks mee. Wel zijn etnonationalistische groeperingen volgens de AIVD en FBI de grootste dreiging op het moment.
Nee, niet bepaald. Een kledingstuk maakt iemand niet radicaal, bepaalde denkbeelden wel.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:09:18 #35
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197833401
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:27 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald. Een kledingstuk maakt iemand niet radicaal, bepaalde denkbeelden wel.
En wat zijn die denkbeelden?
pi_197834276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:09 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

En wat zijn die denkbeelden?
Flirten met een antisemitische groepering, anti-kapitalistische uitspraken doen en flirten met socialisme, stellen dat het Amerikaanse systeem van vermeende onderdrukking "ontmantelt" moeten worden, 9/11 bagataliseren. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Maar als linkse politici dergelijke uitspraken doen, klimmen direct allerlei media outlets in de pen om alles te bagataliseren. Heerlijk zo'n apparatus natuurlijk, je kunt alles zeggen met min of meer geen aansprakelijkheid, want de media lullen zaken recht voor je die krom zijn.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:46:08 #37
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197836216
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:52 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Flirten met een antisemitische groepering, anti-kapitalistische uitspraken doen en flirten met socialisme, stellen dat het Amerikaanse systeem van vermeende onderdrukking "ontmantelt" moeten worden, 9/11 bagataliseren. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Maar als linkse politici dergelijke uitspraken doen, klimmen direct allerlei media outlets in de pen om alles te bagataliseren. Heerlijk zo'n apparatus natuurlijk, je kunt alles zeggen met min of meer geen aansprakelijkheid, want de media lullen zaken recht voor je die krom zijn.
Tegen kapitalisme zijn en een socialer systeem voorstaan is radicaal. Ooookay.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:50:21 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197836274
quote:

[..]

Flirten met een antisemitische groepering,
FvD?
quote:
anti-kapitalistische uitspraken doen en flirten met socialisme
Je bent in het verkeerde land geboren, dit is niet de VS waar dat soort schrikbeelden succesvol gebruikt kunnen worden om het land naar de tering te helpen. Dat ze flirt met socialisme is geen argument, het toont vooral aan dat je wat zinnetjes van het internet kopieert.
quote:
,
stellen dat het Amerikaanse systeem van vermeende onderdrukking "ontmantelt" moeten worden,

Och nee, iets willen doen aan racisme, dat kan natuurlijk niet :')
quote:
9/11 bagataliseren.
Dat zou ook eens tijd worden. Overschatte gebeurtenis op zichzelf, alleen de nasleep is nog echt politiek relevant. Maar waarschijnlijk is de bagatellisering ook niets eens een echte bagatellisering, maargewoon een zinnetje die racisten van over de hele wereld aangrijpen om bewust verkeerd te interpreteren zodat ze weer lekker boos kunnen worden op een vrouw met een huidskleur die ze niet bevalt.
quote:
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Je hebt nog geen voorbeeld genoemd. Begin eens met een voorbeeld dan, voordat je het afsluit met een suggestieve opsomming.
quote:
Gerapporteerd :') Probeer eens iets met inhoud.
pi_197836429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tegen kapitalisme zijn en een socialer systeem voorstaan is radicaal. Ooookay.
9/11 bagatelliseren is ook niet zo'n ding vind ik, als je ziet hoe ze daar in de VS nog steeds traumatisch over doen. Dat mag best wel eens een beetje in de context van de rest van de wereld worden geplaatst. Je merkt aan zo'n dingen dat het land eigenlijk nauwelijks geschiedenis heeft opgebouwd sinds de kolonisatie.
pi_197836565
quote:

[..]

Ja. Bijzonder altijd hoezeer ter linker zijde de blijk op extreem rechts gericht is maar men blind is voor het eigen extremisme. Terwijl dat ter rechter zijde veel minder is. Die verafschuwen over het algemeen alle vormen van extremisme zowel links als rechts.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:51:38 #41
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197837427
quote:

[..]

Kritiek op Israel, het kapitalisme en pro socialisme zijn is radicaal en antisemitisme _O-
pi_197837489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:51 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Kritiek op Israel, het kapitalisme en pro socialisme zijn is radicaal en antisemitisme _O-
Het systeem omver willen werpen is radicaal. Kritiek op Israël is niet per definitie antisemitisme.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 17:58:36 #43
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197837536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

9/11 bagatelliseren is ook niet zo'n ding vind ik, als je ziet hoe ze daar in de VS nog steeds traumatisch over doen. Dat mag best wel eens een beetje in de context van de rest van de wereld worden geplaatst. Je merkt aan zo'n dingen dat het land eigenlijk nauwelijks geschiedenis heeft opgebouwd sinds de kolonisatie.
En ze kennen daar nog steeds vrij weinig progressie. Nepotisme en bigorty daarintegen is alleen maar gegroeid en het land staat op de afgrond van een burgeroorlog

Daarnaast is het land talloze landen binnengevallen sinds de Tweede Wereldoorlog. Amerikanen zelf ontkennen nog steeds dat het land een imperialistisch land is maar onderkennen wel dat het een bananenrepubliek is waar de kloof tussen arm en rijk (zeker sinds corona) abnormaal groot is. En de wetten er alleen voor de armen gelden.

De twee rijkste mannen daar Bezos en Musk zijn rijk geworden op miljarden aan subsidies, voordelige wetten (zoals geen belasting) en een Amerikaanse markt dat een en al hyperinflatie kent en waar de dollars geprint worden alsof het niks is. Dat allemaal omdat Capitol Hill een grote lobbysector is waar de ene na de andere politicus rijk wordt. Ik denk dat Amerika dan ook de kant op gaat van Griekenland want met hun huidige economie is het onmogelijk dat ze 30 triljoen (en counting) gaan terugbetalen.
pi_197837541
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ja. Bijzonder altijd hoezeer ter linker zijde de blijk op extreem rechts gericht is maar men blind is voor het eigen extremisme. Terwijl dat ter rechter zijde veel minder is. Die verafschuwen over het algemeen alle vormen van extremisme zowel links als rechts.
Waarom kiezen partijen als CDA en VVD dan steeds met veel plezier voor samenwerking met extreemrechtse of radicaalrechtse partijen als PVV of FvD? Of is coalities vormen jouw definitie van verafschuwen?
  vrijdag 5 februari 2021 @ 18:02:09 #45
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197837589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het systeem omver willen werpen is radicaal. Kritiek op Israël is niet per definitie antisemitisme.
Kan je een quote van haar plaatsen waarin ze zegt dat het systeem omver moet worden geworpen?

Niet dat ik het niet ermee eens ben. Het huidige systeem werkt alleen voor de 1%. De kloof tussen arm en rijk wordt alleen maar groter en er is geen land dat een uitzondering kent in de Westerse wereld.

Dat populisme zo snel groeit en nobody's als Baudet binnen twee jaar de op een na grootste partij in de peilingen kunnen worden is dan ook niet raar. Hitler werd ook groot omdat Duitsland failliet was.
pi_197837608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:02 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Kan je een quote van haar plaatsen waarin ze zegt dat het systeem omver moet worden geworpen?
Nee, sorry. De uitspraken zijn niet van mij. Ik ken de hele mevrouw niet en heb ook niet zoveel interesse in Amerikaanse politiek.
pi_197837650
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Waarom kiezen partijen als CDA en VVD dan steeds met veel plezier voor samenwerking met extreemrechtse of radicaalrechtse partijen als PVV of FvD? Of is coalities vormen jouw definitie van verafschuwen?
Met veel plezier? Geen enkele coalitie wordt met veel plezier gesmeed aangezien er altijd compromissen zijn.
CDA en VVD werken veel liever samen met partijen als PvdA en D66. Maar dan moet de uitslag daar wel naar zijn, en moeten er wel compromissen gemaakt kunnen worden.
Overigens werken alle partijen wel eens samen in de Tweede Kamer voor bepaalde gelegenheden. Maar allemaal off topic. Dit is een topic speciaal voor de #9 van GroenLinks.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 18:07:18 ]
pi_197837912
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Met veel plezier :'(
Met Wilders regeren was eenmalig en nooit meer, zeker het CDA heeft daar achteraf spijt van gehad.
Aan de andere kan is het wel zo dat een partij als PVV zo wel ontmaskerd wordt. niet voor niets zijn ze daarna gekelderd qua zetels en in de peilingen. Helaas is dat inmiddels weer omhoog aan het gaan.
Maar landelijk gaat zeker het CDA nooit (meer) met Wilders of Baudet regeren.
In Brabant was het uiteindelijk de enige mogelijkheid om een coalitie te smeden met het FvD, wel met als voorwaarde dat een Baudet er zich verre van moest houden. Uiteindelijk heb je ook te maken met het respecteren van een verkiezingsuitslag. En het laten klappen kan altijd nog als de FvD zich niet houd aan de gemaakte afspraken.
pi_197837986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Met veel plezier? Geen enkele coalitie wordt met veel plezier gesmeed aangezien er altijd compromissen zijn.
CDA en VVD werken veel liever samen met partijen als PvdA en D66. Maar dan moet de uitslag daar wel naar zijn, en moeten er wel compromissen gemaakt kunnen worden.
Overigens werken alle partijen wel eens samen in de Tweede Kamer voor bepaalde gelegenheden. Maar allemaal off topic. Dit is een topic speciaal voor de #9 van GroenLinks.
Beschaafde partijen gaan vormen geen coalities met zeer radicale partijen als FvD of PVV. Een PvdA, D66, CU of GL zal over het algemeen ook meer moeite hebben om in een coalitie met de SP (laat staan nog extremer want in het spectrum zijn dat vergeleken met PVV of FvD watjes) te vormen dan VVD of CDA met een willekeurige rechts-radicale club.

Maar meer om topic, wanneer ga je eindelijk eens aantonen dat deze dame een conservatieve moslimbroeder is?
pi_197838102
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:26 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Met veel plezier :'(
Met Wilders regeren was eenmalig en nooit meer, zeker het CDA heeft daar achteraf spijt van gehad.
Aan de andere kan is het wel zo dat een partij als PVV zo wel ontmaskerd wordt. niet voor niets zijn ze daarna gekelderd qua zetels en in de peilingen. Helaas is dat inmiddels weer omhoog aan het gaan.
Maar landelijk gaat zeker het CDA nooit (meer) met Wilders of Baudet regeren.

Bijzonder dappere stelling! Je vertrouwt het CDA aanmerkelijk meer ruggengraat toe dan ik kan doen.

quote:
In Brabant was het uiteindelijk de enige mogelijkheid om een coalitie te smeden met het FvD, wel met als voorwaarde dat een Baudet er zich verre van moest houden. Uiteindelijk heb je ook te maken met het respecteren van een verkiezingsuitslag. En het laten klappen kan altijd nog als de FvD zich niet houd aan de gemaakte afspraken.
In Brabant waren er natuurlijk prima alternatieven. Maar ook nadat FvD zich nog openlijker als een antisemitische club presenteerde en een flink deel van FvD Brabant de grote leider (en dus de extreemrechtse koers gewoon trouw bleef was er blijkbaar geen enkel probleem. Ook de Limburgse coalitie steunt overigens gewoon op deze idiote club.

Maar goed, ik snap ook wel dat de CDA-aanhang een hekel heeft aan principes. Die zijn alleen maar lastig als je boos wil doen tegen buitenlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')