Het ironische is nu juist dat het begonnen is als value stock. Heel 2020 was die deepfuckingvalue aan het verkondigen dat Gamestop ondergewaardeerd wasquote:Op donderdag 4 februari 2021 20:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ironisch genoeg was volgens mij de hele actie gestart op de hedgefunds een hak te zetten die hun geliefde winkels een hak wilden zetten, echter toen deze fans het geld zagen wat ze konden verdienen waren ze geen haar beter, geld doet gekke dingen met mensen, je kunt maar beter zo min mogelijk hebben
Dat laatste verbaast me, is vooral een mooi verkoop praatje van Microsoft waar ze zelf weinig mee opschieten lijkt me, zou er ongeveer op neer komen dat als jij bij de Mediamarkt binnenkomt en je naam opgeeft, dat de verkoper je MS voorkeuren ziet, dat is leuk maar ten eerste moet ik dan eerst opgeven wat mijn online naam is, en vervolgens moeten ze ook nog maar iets aan je verkopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:40 schreef tjoptjop het volgende:
Waarschijnlijk hierom
[..]
https://news.microsoft.co(...)ship-with-microsoft/
Is het enige wat ik vondquote:Op donderdag 4 februari 2021 22:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat laatste verbaast me, is vooral een mooi verkoop praatje van Microsoft waar ze zelf weinig mee opschieten lijkt me, zou er ongeveer op neer komen dat als jij bij de Mediamarkt binnenkomt en je naam opgeeft, dat de verkoper je MS voorkeuren ziet, dat is leuk maar ten eerste moet ik dan eerst opgeven wat mijn online naam is, en vervolgens moeten ze ook nog maar iets aan je verkopen.
Heb ik voor werk nog eens naar gekeken, als hulpmiddel. Prijs was het probleem niet eens, maar was lastig om er software voor te vinden. Multitouch was toen best nieuw (Eerste iPhone was net uit dacht ik). Nu zou het wel makkelijker zijn gezien de ios en android ontwikkelingenquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:06 schreef raptorix het volgende:
Nope, ik denk dat veel onwetende beleggers dachten: Gamestop en Microsoft gaan een online parntership aan, toen iemand in dit topic er op wees dacht ik ook dat dit het geval was, maar toen ik dit zag, dacht ik: mwoah.....
In het verleden hebben ze ook iets vergelijkbaars gedaan met de Surface tafels, weet niet of je die nog kent, maar dat was dit ding:
[ afbeelding ]
Technisch best een tof ding, was feitelijk een groot soort touch Table met integratie van RFID en Bluetooth, probleem was dat ze 15K per stuk waren en dat software ontwikkeling ervoor lastig en duur was. Heb wel een paar hele toffe demos gezien, maar qua prijs kwam het gewoon niet uit voor retailers.
Het draaide op Windows, maar de Software was Silverlight en dat was toen nog niet zo heel lang beschikbaar. Ik heb er zelf nog een beetje mee lopen spelen, wat mega irritant was dat er geen emulator voor was, dus je moest debuggen naast die tafel, en dan letterlijk er op drukken om een bepaalde actie te starten, super onhandig, net alsof je een schilderij aan het maken bent en je na elke penseelstreek 5 meter afstand moet nemen om te zien of het wel mooi uitkomt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb ik voor werk nog eens naar gekeken, als hulpmiddel. Prijs was het probleem niet eens, maar was lastig om er software voor te vinden. Multitouch was toen best nieuw (Eerste iPhone was net uit dacht ik). Nu zou het wel makkelijker zijn gezien de ios en android ontwikkelingen
SP had al kamervragen met Hoekstra hierover. Al ging het dan vooral over brokers die de handel stillegde en het fenomeen shortsellen (alsof dat nieuw isquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:30 schreef raptorix het volgende:
Het is trouwens wachten op de reactie van de Nederlandse politieke figuren, IN BEFORE: Jongeren mogen niet zomaar aandelen kopen!
Geen idee, maar we konden er iig niet mee verder. Wij zouden dan louter eindgebruiker zijn, geen software ontwikkeling in-house. Ik denk best dta het wel wat succesvoller had kunnen zijn, maar ze waren eigenlijk te vroegquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het draaide op Windows, maar de Software was Silverlight en dat was toen nog niet zo heel lang beschikbaar. Ik heb er zelf nog een beetje mee lopen spelen, wat mega irritant was dat er geen emulator voor was, dus je moest debuggen naast die tafel, en dan letterlijk er op drukken om een bepaalde actie te starten, super onhandig, net alsof je een schilderij aan het maken bent en je na elke penseelstreek 5 meter afstand moet nemen om te zien of het wel mooi uitkomt.
Met die bedrijfjes heb ik ook nog contact gehad, goede kans trouwens dat dat de zelfde lui warenquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Geen idee, maar we konden er iig niet mee verder. Wij zouden dan louter eindgebruiker zijn, geen software ontwikkeling in-house. Ik denk best dta het wel wat succesvoller had kunnen zijn, maar ze waren eigenlijk te vroeg
Multitouch stond nog teveel in de kinderschoenen imho. We hebben ook nog wat meer hobbyprojecten bekeken van beginnende bedrijfjes. Maar het was allemaal net-niet.
Dat zou heel goed kunnen. Werkte meestal met beamers en touch was met IR dacht ik. Volgens mij hadden sommigen zelfs iets met een wii gedaan maar het is alweer lang geleden dus kan eea verkeerd hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met die bedrijfjes heb ik ook nog contact gehad, goede kans trouwens dat dat de zelfde lui waren
Ze hadden een werkend model maar dan op basis van Flash en daar een eigen Multi touch layer op gemaakt.
Voordeel was dat er relatief veel in Flash beschikbaar was, grootste nadeel vond ik dat de lichtopbrengst van de apparatuur verre van ideaal was en dat de touch functie wel heel erg nauwkeurig luisterde, ik heb voor NS highspeed nog een demo gemaakt waarbij je reizen kon uitzoeken.
Ja, maar het was pseudo touch, die dingen werkte niet echt op aanraking, maar met beeldherkenning, dus dat was best foutgevoelig, in die Microsoft Surface zaten 5 high end Zeiss Cameras wat ook gelijk de prijs heel duur maakte.quote:Op donderdag 4 februari 2021 23:49 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Werkte meestal met beamers en touch was met IR dacht ik. Volgens mij hadden sommigen zelfs iets met een wii gedaan maar het is alweer lang geleden dus kan eea verkeerd hebben.
Als Apple met een 80cm iPad was gekomen hadden we er direct een berg gekocht
Het technische weet ik niet, maar het werkte verre van ideaal in elk geval. MS acht iig wel een stuk beter in staat om zoiets te makenquote:Op donderdag 4 februari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar het was pseudo touch, die dingen werkte niet echt op aanraking, maar met beeldherkenning, dus dat was best foutgevoelig, in die Microsoft Surface zaten 5 high end Zeiss Cameras wat ook gelijk de prijs heel duur maakte.
Reken er maar niet op. Als je tegen deze topkoersen nog kunt uitstappen, meteen doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Robin Hood heeft de beperkingen opgeheven, vandaag een kleine stijging
Ben al uitgestapt op $381.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Reken er maar niet op. Als je tegen deze topkoersen nog kunt uitstappen, meteen doen.
Mooi wegblijven en van de winst genieten!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ben al uitgestapt op $381.
Was ook ingestapt voor $34X
Nope, +30% ATMquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Robin Hood heeft de beperkingen opgeheven, vandaag een kleine stijging
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |