abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:46:43 #76
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197809190
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:58 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet zozeer een feit dat iemand met het downsyndroom per definitie een laag IQ heeft? Dit kan volgens mij ook rond het gemiddelde zitten?
Neem aan dat het niet standaard is voor mensen met Down. Dit zal wel een unicum zijn. Knap blijft het zeker.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:27 schreef Magica het volgende:

[..]

Sommigen hebben een hoger IQ ;)
En ligt ook nogal aan de opleiding denk
Moet wel aan de opleiding liggen. :P
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:58:23 #77
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197809337
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

dat is wel heel cynisch,maar ik denk dat er ook wel een kern van waarheid in zit. Of in ieder geval dat alles 'objectief onderbouwd' is, zodat ze vandaar uit een gegrond advies kunnen geven (en dat is dan vaak: doorstromen, want hier kunnen we je niet goed behandelen).

In plaats van dat ze nou naar de persoon kijken... Op het oog inschatten hoe hoog een IQ is en daarop aansluiten. Waar ben je anders professional voor? :?
Een proffesionel is geen helderziende, kom op zeg.
Meten is weten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197809421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee hoor er zijn lang niet altijd uitzonderingen.
Zelfs ongelukken die normaal gesproken de dood veroorzaken kennen uitzonderingen, iemand die het - al is het ternauwernood - overleefd. Er is niets wat jij kunt noemen wat per definitie voor iedereen geldt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_197809465
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:04 schreef Aiciu het volgende:
Ze zijn makkelijk te beïnvloeden.
Ze maken ondoordachte beslissingen.
Ze hebben moeite met leren.
3 dingen die niet voor mij gelden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
pi_197809769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:47 schreef Aiciu het volgende:
Wat heeft iedereen hoge iq's. Ik heb 85 :P
Komt omdat ik 1 onderdeel geen klote van snap met dat verbanden leggen, rot op met die kut figuurtjes en stipjes :')
Met dat onderdeel had ik inderdaad ook moeite. De eerste paar ging nog wel, maar de laatste heb ik afgebroken. Ik wist ze gewoon niet in de vorm van het plaatje te leggen.
[/quote]
  Official ESF Kreviewer donderdag 4 februari 2021 @ 10:31:58 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197809867
Volg Tong80 een tijdje en je weet het.
pi_197809914
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als professional doe je dan dus een test, in plaats van een beetje inschatten op het oog.
Maar als er dan dus bijvoorbeeld mijn IQ uitkomt, gaan ze er vanuit dat ik bepaalde dingen niet (zal) begrijp(en). Terwijl ik, ondanks m'n lage IQ, veel dingen dus wél begrijp. Ook de moeilijkere woorden. Ik zou prima een behandeling kunnen aangaan die (eigenlijk) geschikt is voor mensen met een normaal IQ.

Dus een IQ-test zegt in feite niet alles. Iemand met een laag IQ is niet per definitie dom/te dom om bepaalde dingen te begrijpen.

Gezien mijn IQ zou men - bij de GGZ - me als zwakbegaafd zien, maar ik vind mezelf niet zwakbegaafd. Mensen die ik IRL ken zien mij niet als de voorbeelden die hier genoemd worden hoe men iemand met een dergelijk laag IQ ziet.
[/quote]
  Official ESF Kreviewer donderdag 4 februari 2021 @ 10:38:51 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197809969
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:35 schreef -Ferb- het volgende:
maar ik vind mezelf niet zwakbegaafd.
Dat zeggen alle zwakbegaafden.

En nee, een iq nummer zegt zeker niet alles. Je kunt best goed scoren op bepaalde vlakken en toch een laag iq hebben. De vraag is waarom je je er druk over maakt. Je kunt het toch niet veranderen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:46:55 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197810092
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:35 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Maar als er dan dus bijvoorbeeld mijn IQ uitkomt, gaan ze er vanuit dat ik bepaalde dingen niet (zal) begrijp(en). Terwijl ik, ondanks m'n lage IQ, veel dingen dus wél begrijp. Ook de moeilijkere woorden. Ik zou prima een behandeling kunnen aangaan die (eigenlijk) geschikt is voor mensen met een normaal IQ.

Dus een IQ-test zegt in feite niet alles. Iemand met een laag IQ is niet per definitie dom/te dom om bepaalde dingen te begrijpen.

Gezien mijn IQ zou men - bij de GGZ - me als zwakbegaafd zien, maar ik vind mezelf niet zwakbegaafd. Mensen die ik IRL ken zien mij niet als de voorbeelden die hier genoemd worden hoe men iemand met een dergelijk laag IQ ziet.
Is dat het probleem: dat je een bepaalde behandeling wilt waarvan ze zeggen: ‘u komt niet in aanmerking omdat uw IQ te laag is’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197810133
Gaat dit weer richting insuline-verhaal toe?

Als je minder scoort op bepaalde gebieden kan ik me voorstellen dat de hulpverleners minder geneigd zijn om jou op een bepaald traject te gaan zetten.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:06:12 #86
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197810458
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat het probleem: dat je een bepaalde behandeling wilt waarvan ze zeggen: ‘u komt niet in aanmerking omdat uw IQ te laag is’?
Kan dat?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:07:54 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197810499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Kan dat?
Het kan vast wel.
pi_197810509
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:04 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Zelfs ongelukken die normaal gesproken de dood veroorzaken kennen uitzonderingen, iemand die het - al is het ternauwernood - overleefd. Er is niets wat jij kunt noemen wat per definitie voor iedereen geldt.
Als iemand zijn hoofd volledig van zijn romp gescheiden is, is iemand dood.

Ik zou trouwens niet twijfelen aan de uitslag als ik jou was, ik kan me heel goed voorstellen dat jij een IQ van 80 hebt.

-voor verdere TR's te vermijden, na overleg met TS laat ik deze staan, het is een opmerking en TS gaat er sportief mee om-

[ Bericht 7% gewijzigd door Lenny77 op 04-02-2021 11:33:53 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:10:55 #89
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197810552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zou trouwens niet twijfelen aan de uitslag als ik jou was, ik kan me heel goed voorstellen dat jij een IQ van 80 hebt.
Ouch! :X
pi_197810646
quote:
81s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeggen alle zwakbegaafden.

En nee, een iq nummer zegt zeker niet alles. Je kunt best goed scoren op bepaalde vlakken en toch een laag iq hebben. De vraag is waarom je je er druk over maakt. Je kunt het toch niet veranderen.
Volgens mij geldt het ook andersom: dat je slecht scoort bij een IQ-test, maar je toch intelligent bent of overkomt op anderen.

Je kan wel zeggen: "Dat zeggen alle zwakbegaafden.", maar ik ben serieus en ik kan een aantal dingen opnoemen waaruit blijkt dat ik niet zwakbegaafd ben. Daarom is dat lage IQ een raadsel voor mij.
Waarom denk jij dat ik me er (zo) druk om maak? Vanwege dit topic? Ik vroeg me alleen af hoe mensen zo'n persoon zien. Op zich vind ik het prima dat ik een laag IQ heb. (Of laat ik het zo zeggen: dat dat de uitkomst was van de IQ-test.)
[/quote]
pi_197810666
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is (nog?) niet aan de orde bij mij.
[/quote]
pi_197810679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat dit weer richting insuline-verhaal toe?

Als je minder scoort op bepaalde gebieden kan ik me voorstellen dat de hulpverleners minder geneigd zijn om jou op een bepaald traject te gaan zetten.
Dat is niet aan de orde.
[/quote]
pi_197810700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Kan dat?
Lees de link van Geeninspiratie1234.
[/quote]
pi_197810731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die laatste opmerking vind ik niet kunnen. Ik vind dat je die terug moet nemen. Slaat echt volkomen nergens op (aangezien je ts niet kent) en is pestersgedrag. Schaam je.
Somebody that I used to know
pi_197810744
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:15 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Volgens mij geldt het ook andersom: dat je slecht scoort bij een IQ-test, maar je toch intelligent bent of overkomt op anderen.

Je kan wel zeggen: "Dat zeggen alle zwakbegaafden.", maar ik ben serieus en ik kan een aantal dingen opnoemen waaruit blijkt dat ik niet zwakbegaafd ben. Daarom is dat lage IQ een raadsel voor mij.
Waarom denk jij dat ik me er (zo) druk om maak? Vanwege dit topic? Ik vroeg me alleen af hoe mensen zo'n persoon zien. Op zich vind ik het prima dat ik een laag IQ heb. (Of laat ik het zo zeggen: dat dat de uitkomst was van de IQ-test.)
Dan test je toch gewoon opnieuw? En vraag je de gegevens op van alle deel-cijfers. Ze testen namelijk op 5 vlakken (hier in B toch). Kan goed zijn dat je op 3 delen goed scoort maar de andere 2 slechter: ja dan gaat je cijfer omlaag.
Ik ken een jongen die 140 en 136 scoort op 2 vlakken maar de andere 3 zit ie maar op 80-85. Daar komt dus nooit een hoogbegaafd cijfer uit terwijl ie vreselijk goed is in meerdere zaken. Dit zijn dan de dysharmonieuze types (zie je vaker bij autisme bv). De 'Idiots Savants' zijn dan weer extreem begaafd in één gebied maar sukkelen zelfs al met hun broek toedoen bij wijze van spreken.
Wat maakt dat cijfer uit? Je bent wie je bent, geloof gewoon in jezelf.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197810748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:10 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ouch! :X
Nee hoor. Ik heb voorbeelden waaruit blijkt dat ik intelligenter ben/overkom dan wat mijn IQ zegt.

Madam-april wil me gewoon proberen te raken met zo'n uitspraak, maar dat lukt niet. Ik weet beter. :)
[/quote]
pi_197810752
Aan zo’n test moet je niet teveel waarde hechten. Het is een momentopname en door oefenen op bijvoorbeeld hoofdrekenen, getallenreeksen enzo kun je makkelijk hoger scoren. Heb je je dag toevallig niet dan scoor je lager.

Voor toelating voor een opleiding ben ik ook ooit eens getest, daaruit kwam dat ik een IQ had van 141 😂 Dat geloof ik echt niet. Bovendien was ik wel blijven zitten op de middelbare, dus toen twijfelden ze aan mijn motivatie (wat overigens wel terecht was).
pi_197810880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dan test je toch gewoon opnieuw? En vraag je de gegevens op van alle deel-cijfers. Ze testen namelijk op 5 vlakken (hier in B toch). Kan goed zijn dat je op 3 delen goed scoort maar de andere 2 slechter: ja dan gaat je cijfer omlaag.
Ik ken een jongen die 140 en 136 scoort op 2 vlakken maar de andere 3 zit ie maar op 80-85. Daar komt dus nooit een hoogbegaafd cijfer uit terwijl ie vreselijk goed is in meerdere zaken. Dit zijn dan de dysharmonieuze types (zie je vaker bij autisme bv). De 'Idiots Savants' zijn dan weer extreem begaafd in één gebied maar sukkelen zelfs al met hun broek toedoen bij wijze van spreken.
Wat maakt dat cijfer uit? Je bent wie je bent, geloof gewoon in jezelf.
Ik heb geen vlak waar ik veel hoger op scoor. Het varieert tussen de 80 en 92. Ik heb 4 vlakken waarop getest is. Verbaal begrip, perceptueel redeneren, werkgeheugen en verwerkingssnelheid.
[/quote]
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:31:51 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197810921
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:16 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dat is (nog?) niet aan de orde bij mij.
Het zou een duidelijke reden zijn voor dit topic.

Zoals gezegd merk je een IQ van 80 vaak niet in de gewone omgang met iemand. In de praktijk betekent het vaak dat deze mensen worden ‘overvraagd’ omdat men aanneemt dat ze bepaalde dingen wel direct snappen, terwijl ze daar eigenlijk meer tijd voor nodig hebben dan anderen. Mensen met een lager IQ lopen daardoor vast in bijv. werk. Schuldenproblematiek is ook iets wat vaker voorkomt in deze groep, mede door het minder goed kunnen overzien van consequenties op langere termijn.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 11:35:17 #100
441859 crew  Lenny77
pi_197810984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:29 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik heb geen vlak waar ik veel hoger op scoor. Het varieert tussen de 80 en 92. Ik heb 4 vlakken waarop getest is. Verbaal begrip, perceptueel redeneren, werkgeheugen en verwerkingssnelheid.
Als je weet dat 100 het gemiddelde is, dan sta je er niet ver vanaf. Er zijn trouwens meerdere talenten waardoor iemand toch gewoon goed mee aan kan. Je kan een hoog EQ hebben, meerdere interesses waar je in uitblinkt enz...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')