Zojuist gekeken, het aantal staat nu op 571quote:Op donderdag 4 februari 2021 18:55 schreef deedeetee het volgende:
NICE heeft er nu 597 op de ic liggen, ben zeer benieuwd hoe dit de komende dagen verder gaat. Zo te zien nogal wat mensen ontslagen en niet veel nieuwe opnames.
Nee, dat doen ze niet. Dit is een gevaarlijke opvatting die wat mij betreft al helemaal niet in het positiviteitstopic thuis hoort. Dit is zoals dat artikel op GS gewoon aangeeft geen manipulatie, maar gewoon domweg verkeerd interpreteren van cijfers.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iets wat we hier al sinds het begin van het-jaar-wat-niet-genoemd-mag-worden, ze manipuleren bewust de berichtgeving zodat alles enger wordt.
De afgelopen +/- 12 maanden hebben geregeld gezien dat de media bewust de meest negatieve cijfers opzoekt. Helaas. Ze manipuleren de cijfers niet, ze manipuleren de berichtgeving zodanig dat altijd het negatieve (angst zaaiende) in de krant komt. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen bijvoorbeeld om het getal te noemen met het getal van de week ervoor. Ze kiezen bewust voor deze berichtgeving. Journalisten en kranten zijn niet dom, die interpreteren cijfers echt niet verkeerd.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet. Dit is een gevaarlijke opvatting die wat mij betreft al helemaal niet in het positiviteitstopic thuis hoort. Dit is zoals dat artikel op GS gewoon aangeeft geen manipulatie, maar gewoon domweg verkeerd interpreteren van cijfers.
Straks zitten onze verpleegkundigen zonder patiėntenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:38 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zojuist gekeken, het aantal staat nu op 571
Ehm nee, want op de dagen met lagere aantallen zijn ze juist weer onterecht positief over dat het die dag onder het weekgemiddelde zit (voor sommige dagen vrijwel elke week dus).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Iets wat we hier al sinds het begin van het-jaar-wat-niet-genoemd-mag-worden, ze manipuleren bewust de berichtgeving zodat alles enger wordt.
Pertinente onzin. En ook met een negatieve blik gekeken. Dus niet voor hier geschikt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De afgelopen +/- 12 maanden hebben geregeld gezien dat de media bewust de meest negatieve cijfers opzoekt. Helaas.
Wat jij schrijft ook niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pertinente onzin. En ook met een negatieve blik gekeken. Dus niet voor hier geschikt.
Oorzaak gevolg.quote:
Moet je maar eens gaan opletten de komende periode. Als zo meteen de besmettingscijfers positiever zijn, zoals vorig jaar na de eerste golf, dan schakelen ze door op berichtgeving over overledenen of verpleegkundigen die oververmoeid zijn. Het is allemaal waar hoor, geen woord aan gelogen. Maar het komt pas prominent op de voorpagina als ander nieuws te positief wordt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ehm nee, want op de dagen met lagere aantallen zijn ze juist weer onterecht positief over dat het die dag onder het weekgemiddelde zit (voor sommige dagen vrijwel elke week dus).
Berichten welke dag van de week het is heeft niks te maken met de situatie bewust enger weergeven hoorquote:Media die berichten over 'meer of minder dan gemiddeld', berichten dus in feite nog steeds vooral over welke dag van de week het is in plaats van over de ontwikkeling van de pandemie.
Dan zou ik maar eens snel gaan teruglezen in dit topic. We hebben zelfs sinds kort een journalist van het AD hier mee posten die ervoor heeft moeten vechten om iets positiefs in de krant te krijgen. En zelfs toen dat lukte werd dat artikel zo ver mogelijk weggemoffeld door de redactie in plaats van het met chocoladeletters op de voorpagina te zetten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pertinente onzin. En ook met een negatieve blik gekeken. Dus niet voor hier geschikt.
Wat had je dan gewild, dagelijks grote koppen met 'Vandaag maar tien besmettingen'?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Moet je maar eens gaan opletten de komende periode. Als zo meteen de besmettingscijfers positiever zijn, zoals vorig jaar na de eerste golf, dan schakelen ze door op berichtgeving over overledenen of verpleegkundigen die oververmoeid zijn. Het is allemaal waar hoor, geen woord aan gelogen. Maar het komt pas prominent op de voorpagina als ander nieuws te positief wordt.
Logisch ook, angst verkoopt. Never waste a good crisis.
De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik wil dat wel jaquote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat had je dan gewild, dagelijks grote koppen met 'Vandaag maar tien besmettingen'?
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan zou ik maar eens snel gaan teruglezen in dit topic. We hebben zelfs sinds kort een journalist van het AD hier mee posten die ervoor heeft moeten vechten om iets positiefs in de krant te krijgen. En zelfs toen dat lukte werd dat artikel zo ver mogelijk weggemoffeld door de redactie in plaats van het met chocoladeletters op de voorpagina te zetten.
Maar ik begrijp niet zo goed wat je negativiteit hier komt doen?
"Voor moeten vechten"quote:Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen!
Als je hiermee niet op het bericht van GeenStijl doelde had je Olivier niet moeten quoten maat of expliciet moeten benoemen dat dit stukje niks met dat berichtte maken heeft.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:14 schreef GereDathan het volgende:
Nee dat lijkt je nu leuk omdat we dan in betere tijden zitten maar jij wil echt niet dagelijks die kop in de krant hoor. Dan is het wel tijd voor wat anders. En ja, dat is dan de aftermath met mensen die bijvoorbeeld nog steeds klachten hebben.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 08:58 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik wil dat wel ja
Hou opquote:
Ah nee okee. Dan wil ik dat nietquote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee dat lijkt je nu leuk omdat we dan in betere tijden zitten maar jij wil echt niet dagelijks die kop in de krant hoor.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:02 schreef Sangha het volgende:
[..]
Hou op, je komt hier (haast) nooit, komt ineens binnenvallen en gaat bepalen wat hier wel en niet gepost moet worden.
Maar ik laat me niet meetrekken door je negativiteit.
![]()
On topic weer; Ik hoop dat we vandaag weer mooie cijfers hebben.
Kijk, positief.quote:
Ja prima dat je hier komt discussiėren gap. Maar laat mij wel ff voor mezelf bepalen wat ik wel of niet wil, okee?quote:
Ah, je dacht dat ik afgaf op Geenstijl? Sorry als dat onduidelijk was, ik heb het over de media zoals AD en Telegraaf die bewust bangmakende koppen en teksten plaatsen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Als je hiermee niet op het bericht van GeenStijl doelde had je Olivier niet moeten quoten maat of expliciet moeten benoemen dat dit stukje niks met dat berichtte maken heeft.
Het stukje van GeenStijl gaat dus puur over de onnozele berichtgeving per dag die eigenlijk alleen aangeeft welke dag van de week het is. Niks enger of negatiever.
Ik kom niet discussiėren, ik kijk wel uit. Ik kwam even wat positief nieuws lezen en zag een hoop onterechte negativiteit richting de media. Dat hoort hier niet want positief topic.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:04 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ja prima dat je hier komt discussiėren gap. Maar laat mij wel ff voor mezelf bepalen wat ik wel of niet wil, okee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |