Ben benieuwdquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er staan reeds drie berichten van op de frontpage. En er is al een topic op het forum over geschreven. Maar vanavond komt er speciaal voor oa jou nog een nieuw topic bij. Heb geduld.
Ik heb geen onthullingen. Dat heb ik al vaker medegedeeld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Tot nu toe is dit immers nog niemand gelukt. Want als mevrouw een conservatieve moslimbroeder was zou ze immers terecht van de lijst zijn geschopt.
Je onthullingen zullen morgen het nieuws beheersen!
Zou nu wel een teleurstelling zijn als je de al vaak herhaalde lauwe prak weer probeert op te warmen...
Dus je hebt alleen behoefte om valse beschuldigingen te herhalen? Dan heb je wel een hele lage moraal. Ik stel voor dat de mods vast vooraf een slotje op je topic zetten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb geen onthullingen. Dat heb ik al vaker medegedeeld.
Ik zet gewoon de reeds bekende informatie op een rijtje.
Leuk dat je het item zo in de picture houdt. Ikzelf had enkel een zijdelingse opmerking gemaakt maar dankzij jullie zal straks weer een deel van de users (weer) op de hoogte zijn.
Het zijn geen valse beschuldigingen. Het zijn feiten. En ja, feiten worden herhaald als mensen het ontkennen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus je hebt alleen behoefte om valse beschuldigingen te herhalen? Dan heb je wel een hele lage moraal. Ik stel voor dat de mods vast vooraf een slotje op je topic zetten.
Het zijn een aantal feiten. Ze is lid geweest van een vereniging en deze vereniging wordt gelinked aan een andere club waar het Moslimbroederschap een gelieerd zou worden. Maar kenmerkend voor complotdenken is dat op enig moment de feiten worden verdraaid en geëxtrapoleerd en dat de 'believers' het onderscheid niet meer zien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zijn geen valse beschuldigingen. Het zijn feiten. En ja, feiten worden herhaald als mensen het ontkennen.
Ok, je gaat je verzonnen statement dus ook vanavond niet onderbouwen. Helderquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik heb geen onthullingen. Dat heb ik al vaker medegedeeld.
Ik zet gewoon de reeds bekende informatie op een rijtje.
Leuk dat je het item zo in de picture houdt. Ikzelf had enkel een zijdelingse opmerking gemaakt maar dankzij jullie zal straks weer een deel van de users (weer) op de hoogte zijn.
Waarvoor?quote:Op donderdag 4 februari 2021 14:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Dank je voor de extra motivatie.
Het herhalen van mislukte pogingen en leugens om die kandidate tot conservatieve moslimbroeder te bombarderen.quote:
Waarop dan? En nee, ik heb niet liever dat ze opnieuw gaan bezuinigen tijdens een crisis. Want die reactie heeft in Nederland de kredietcrisis immers onnodig verlengd en verdiept.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het komende kabinet op bepaalde plekken gaan bezuinigen als de economische crisis voorbij is. Of heb je liever dat ze gaan bezuinigen tijdens de volgende crisis? Bezuinigen moet juist in tijden van voorspoed en verwacht wordt dat dat vrij snel na corona weer kan komen.
Maar bezuinigingen leiden er niet altijd toe dat de staatschuld lager wordt en investeren betekent niet altijd dat de staatschuld oploopt. Wanneer je dat gelooft sta je er te rigide in. Neem bijvoorbeeld Portugal dat net als Griekenland een streng bezuinigingsbeleid kreeg opgelegd maar de staatsschuld werd pas minder nadat de Portugezen dat loslieten en kozen voor investeren. Dat deed namelijk de economie weer draaien waardoor er geld binnen kwam. Daarnaast is een wat hoge staatschuld zo'n groot probleem niet.quote:Dan moeten ze dus doorpakken en de staatsschuld weer op zo'n laag niveau brengen dat ze een volgende crisis niet hoeven te bezuinigen, maar misschien zelfs extra kunnen investeren.
quote:
Het is een heel liberaal standpunt eigenlijk. Een vorm van belastingverlaging voor iedereen en mensen mogen zelf bepalen hoe ze het besteden en welke bedrijven er dan van profiteren is afhankelijk van de markt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:45 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Net als het klimaat krijgt GroenLinks hier ooit wel eens het gelijk mee.
Dat geld vloeit grotendeels terug de economie in richting de bedrijven waar mensen werken. Bovendien hebben veel mensen geen baan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:11 schreef Hanca het volgende:
Mensen hebben denk ik liever gewoon hun baan dan 10.000 euro. De meeste mensen zijn met vele malen meer dat bedrag gesteund. En dan vooral ook op plekken waar geen grootverdieners werken. Denk je dat de medewerkers van Hema, Wibra, Blokker of de horeca liever hebben dat hun (vaste) contract door loopt of dat ze nu 10.000 euro krijgen?
Ik vind het weer een zeer kortzichtige gedachte. Het klinkt leuk, maar je vergroot de armoede enorm.
Nee, het vloeit terug in keukenbedrijven en bouwbedrijven, niet naar de bedrijven die nu stil staan. Men koopt van dat geld een dakkapel, nieuwe kozijnen of een keuken. Maar we zitten daarna wel met iets van 30% werkloosheid, oid.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat geld vloeit grotendeels terug de economie in richting de bedrijven waar mensen werken. Bovendien hebben veel mensen geen baan.
We hebben 17,5 miljoen mensen waarvan er 8,9 miljoen werken. Iets meer dan de helft dus maar.
Het zou wel eens kunnen zijn dat juist jouw idee de armoede vergroot, of in elk geval de al bestaande tweedeling versterkt.
Maar het hoeft geen of, of te zijn. Een deel van de ondersteuning aan het bedrijfsleven is helemaal niet te herleiden naar banen.
Het is een wat simpel kort door de bocht idee, maar ik zie wel ergens een waarheid in het midden.
Ow wacht even, we praten langs elkaar heen denk ik. Ik bedoel niet dat we dit nu in deze situatie moeten doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het vloeit terug in keukenbedrijven en bouwbedrijven, niet naar de bedrijven die nu stil staan. Men koopt van dat geld een dakkapel, nieuwe kozijnen of een keuken. Maar we zitten daarna wel met iets van 30% werkloosheid, oid.
Engelen gaat het wel om het nu te doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow wacht even, we praten langs elkaar heen denk ik. Ik bedoel niet dat we dit nu in deze situatie moeten doen.
Nu moet er vooral geld naar mkb en zzp'ers die door corona in de shit zitten. Kleine kappers, lokale winkels.
Ik had het meer over de miljoenensteun aan de KLM's van deze wereld of de voordeeltjes voor multinationals.
Ik zat mobiel en kon niet om de paywall heen. Nu even echt gelezen en er zitten wel wat dingen in zijn verhaal, maar het is wat te simplistisch. Waar hij absoluut een punt heeft is dat de coronasteun van de overheid lang niet in alle gevallen op de juiste plek komt. Te veel verhalen van kleine ondernemers die net voor de corona gestart zijn en de tent moeten sluiten en nergens ondersteuning krijgen. Teveel verhalen van mensen met flexcontracten die dikke pech hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Engelen gaat het wel om het nu te doen.
Klopt, de sfeer in debatten is eigenlijk altijd goed. En dan zeker als het niet de lijsttrekkers zijn, commissiedebatten vind ik eigenlijk veel interessanter en er wordt ook meer echte politiek bedreven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 19:29 schreef Raw85 het volgende:
Ik zit nu ik thuis werk regelmatig te werken met de live debatten erbij aan op de achtergrond, daar had ik normaal gesproken de tijd niet echt voor (genomen).
Voor de meesten van jullie politieke fanatiekelingen waarschijnlijk niets nieuws maar vind het prettig om te zien dat de meesten toch best redelijk zijn tov elkaar, uitzonderingen daargelaten. De stukjes die politici zelf op Twitter delen en die het journaal halen weerspiegelen de sfeer tijdens een gemiddeld debat eigenlijk helemaal niet. Vond Geert Wilders eigenlijk ook positief opvallen de laatste debatten, best redelijke (maar scherpe) betogen.
Ik vind het super schattig dat een partij met de potentie van zes zetels in de Nederlandse politiek haast wil maken met de tikkende tijdbom waar we op zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 06:07 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De PvdD staat open voor regeringsdeelname zegt Esther Ouwehand in dit interview. Maar daarvoor is nodig dat de klimaatontwrichting en het biodiversiteitsherstel kordaat worden aangepakt. Dat betekent dat het nieuwe kabinet afstand neemt van het gerommel in de marge beleid van Rutte 3. Nederland loopt immers ver achter in Europa op het gebied van klimaatbeleid en het stikstofrapport van Remkes werd door het groenste kabinet ooit ook niet serieus genomen. Niet verwonderlijk helaas. Het CDA en de CU willen de boeren niet voor het hoofd stoten en D66/VVD zijn te innig met het grootbedrijf. Regeren met dergelijke politieke partijen zal voor de PvdD dan ook onmogelijk zijn want ze handelen gewoon te traag. De PvdD wil aanpakken want voelt terecht de urgentie wel.
[ twitter ]
Sneu dat je ondanks je grote woorden totaal geen onderbouwing hebt kunnen leveren. Gewoon weer een copy-paste van vage insinuaties en verzonnen verbanden. Na zoveel bombarie had ik wel meer verwacht, maar helaas, het was ons niet gegund. Ga je het nu editten, of hou je vol dat een blog dat begint met:quote:Op woensdag 3 februari 2021 18:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
Dat is echt zo'n wereldvreemde partij, zeggen dat je opkomt voor homorechten en progressief bent en vervolgens gewoon een moslimbroeder op een verkiesbare plaats zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |