abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2021 @ 06:45:18 #276
342418 VKV
Plausibel
pi_198027898
@Tink89 ik had ook enorm last van obstipatie en heb dat deze zwangerschap toch maar eens aangegeven bij de verloskundige. Ze hebben me hiervoor een soort zakjes met extra vezels voorgeschreven die ik bij de apotheek kon halen en sindsdien is naar de wc gaan geen bevalling meer! Dus grote tip ;)
pi_198028808
Succes vandaag @Maria2.0
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:08:10 #278
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198032288
Geen afwijkingen te zien! Heel blij dus! Wel is haar buik wederom gezakt. Van 58 naar 18 naar 10 naar nu 8. Dus dat blijft reden tot extra controles en vermoedelijke inleiding.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:40 #279
342418 VKV
Plausibel
pi_198032949
Fijn van de goede uitslag Maria, maar het blijft nog wel even spannend dus!
pi_198033581
Fijn dat er geen afwijkingen zijn Maria :)
pi_198033997
Goed nieuws dus Maria, fijn. :D Hoe kijk je naar een eventuele inleiding?

Thnx Viv voor de toelichting. :)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:48:12 #282
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198034564
Van mij mogen ze gister inleiden als dat okee zou zijn geweest voor baby. Ik ben er helemaal klaar mee dus laat maar komen :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:29:59 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198035489
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:08 schreef Maria2.0 het volgende:
Geen afwijkingen te zien! Heel blij dus! Wel is haar buik wederom gezakt. Van 58 naar 18 naar 10 naar nu 8. Dus dat blijft reden tot extra controles en vermoedelijke inleiding.
Wat fijn! En nu afwachten met checks en dan ingrijpen als het niet meer goed gaat? Ik snap dat het lichamelijk zwaar voor je is. Voor je dochter zou nog even binnen kunnen blijven wel beter zijn toch? Voel je haar goed eigenlijk?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:37:47 #284
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198036798
Ja zeker, ze leiden als alles zo blijft als nu ook pas in met 38 weken. Dus voor haar is het prima om nog even te blijven zitten, hoewel ze goed in elkaar zit dus ik maak me ook niet echt enorme zorgen als ze morgen zou komen. Ik voel haar heel goed, ze is heel sterk en trapte zelfs de gynaecoloog van mijn buik af met het apparaat :D
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:58:38 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198037251
Je bent nog geen 32 weken toch? Dat betekent dat je niet in alle ziekenhuizen zou kunnen bevallen omdat er een neonatale IC moet zijn voor bewaking en beademing, de longen zijn nog niet rijp, ze kunnen nog niet zelfstandig drinken, enzovoort. Te vroeg geboren baby’s zijn vaak tot hun uitgerekende datum in het ziekenhuis. Niet om je bang te maken maar krachtig trappen is niet genoeg om makkelijk geboren te kunnen worden dus ik hoop zeer dat ze nog even in je buik mag blijven!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198047703
Ohhh Framblij, gefeliciteerd! En wat een pracht baby!! Ik rammel de mijne er straks uit hoor O+

Maria, ik kan me jouw gevoel wel voorstellen hoor, maar met deze termijn is het in jouw buik nog veel fijner voor je meisje dan erbuiten. Wat Lemijn zegt; ik beviel met 36 weken van de twins en kon ze pas met twee en drie weken na de bevalling meenemen. Dat afscheid nemen elke keer als ik naar huis ging was echt een drama, dat wens ik je niet toe :*

Vandaag 30 weken! Mijn buik groeit zo hard, waar gaat dit eindigen :'). Over een kleine zes weken met verlof, ik kan niet wachten. Ondertussen thuis vast een beetje begonnen met nestelen, binnenkort maar eens neutral halen om te beginnen met baby wasjes O+ Dan kan ik even goed inventariseren wat ik heb in welke maat en wat ik nog nodig heb.
pi_198049540
Fijn van de goede uitslag Maria!

Babywasjes voor KapiteinCupcake, zo een lief gezocht altijd al die mini kleertjes aan de waslijn O+

En obstipatie is hier ook flink aanwezig, gister zelfs zo erg dat ik maar liggend op de bank verder ben gaan werken, met veel kussens in mijn rug heb ik er minder pijn van. Als dit nog lang blijft ga ik ook maar bellen voor zakjes. Ik heb pds dus bij mij wisselt obstipatie vaak snel weer met juist 10x per dag naar het toilet dus ben nooit zo een fan van zakjes, maar ik moet wel blijven functioneren natuurlijk.

3 maart staat de eerste echo gepland, nog 2 weekjes geduld!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198049850
Ugh ik voel me echt niet lekker vandaag...

Geen idee of het voorweeen zijn of harde buiken of gewoon mijn darmen. Heb bij Melba nooit herkenbaar harde buiken gehad noch voorweeen.

Mijn buik is vooral heel lokaal verkrampt, menstruatiekrampen maar dan alleen de rechterkant (buik, uitstraling naar been en rug en bil). Geen idee wat het is, t is min if meer constant, niet golvend. Placenta zit ook daar...maar ook mijn vervelende galblaas etc.

Moet zo nog nuchter prikken en vit D prikken in t zkh. Loop wel even langs bij gynaecologie want vind baby ook wel erg rustig sinds gisteren (wel al gevoeld vandaag hoor)

-O-

Durf wegens nuchter prikken geen paracetamol te nemen ook....
Kwak
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:50:02 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198050238
Oh bah Kwak! Hopelijk klaart alles vanzelf weer op straks...
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:20:23 #290
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198050579
Hmm Kwak, goed dat je het even laat checken. Hoop dat alles goed blijkt te zijn!

Ik ben ondertussen aan het aftellen hier, nog 2,5 week tot de UD. En ik moet zeggen dat ik mij stukken beter voel dan eerder in de zwangerschap. Maar denk ook dat het komt omdat ik qua tempo ben teruggeschakeld van de 5e naar de 1e versnelling. Wel een beetje saai zo zelfs :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198050626
Ik moet vaker hier klagen :')

Onderweg naar de bloedprikpoli begon baby heel hard te bewegen en leek t wel alsof dat de pijn wegmasseerde. Denk dan toch een soort harde buik of indalingsweeen :? Of hij is weer gedraaid ofzo. No clue, maar het was echt helemaal over dus niet meer doorgelopen voor controle.

Beste bloedprikster ooit trouwens, voelde naaldje er niet eens ingaan! Ze was ook helemaal blij toen ik haar een compliment gaf “oh wat lief! Ik zeg het expres niet tegen mensen maar ik kan pas drie weken prikken” :D
Kwak
pi_198050817
Wauw, kwak, een natuurtalent met de naald! :D Had jij even mazzel! Het lijkt me trouwens echt heel erg pijnlijk om harde buiken te combineren met zeurende galblaas. Gelukkig is het weer even rustig nu :*.

Maria, ik begrijp heel goed je zorgen en de wens om de baby gezond uit je buik te zien. Wel zou ik je ook nog willen meegeven dat een kindje dat onder P10 geschat wordt, vaak ook dysmatuur is. Dat wil zeggen dat ze zich nog wat 'jonger' gedragen dan andere baby's van die termijn. Mijn oudste was ook een P5 kindje en werd geboren met 38.3. Maar vanwege zijn lage geboortegewicht (2460 gram), had hij zeker nog wat premature kenmerken, zoals te weinig kracht om te drinken. Het verschil met een termijn van 32 weken zal misschien nog wel groter kunnen zijn. Kleine kinderen kunnen echt het allerbeste zo lang mogelijk afbakken bij jou in de buik! :*
Met als uitzondering als er vermoedens zijn dat het vruchtwater op is of de placenta niet meer goed werkt.. Maar ik neem aan dat daar goed naar gekeken wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:05:52 #293
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198051146
Wat fijn Kwak, dat de pijn weg is! En goede bloedprikkers zijn zeldzaam en goud waard.

Ik begrijp alle berichten hoor en ik hoop dat ook duidelijk is dat ik niet echt hoop dat ze morgen komt! Dat is veel te vroeg! Ik hoop dat ze zeker tot 36 blijft zitten en liefst langer, want dat is vooralsnog het beste voor haar. Ik wens mijn kind uiteraard geen slechte start en ik doe er alles aan om die rust te pakken en haar goed af te bakken. Ze houden me in de peiling en zodra blijkt dat ze het in de buik slechter heeft dan buiten de buik het geval gaat zijn dan is ingrijpen vroeg genoeg. Maar ik zie nog geen tekenen dat dat het geval gaat zijn of dat ze uit zichzelf vroeger gaat komen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:14:44 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198051293
Ik wou dat het al juli was. Heb zo’n zin in de baby in mijn armen. De peuter heeft er ook zin in. Toen ik gisteren zei dat de lente er langzaam aankomt begon hij helemaal te glimmen: ‘dan wordt de baby groter en groter dan is het al bijna zomer en dan wordt ie geboren he!’ Ja, maar aan je tijdsbesef moeten we nog we een beetje werken....
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:28:08 #295
342418 VKV
Plausibel
pi_198051553
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:14 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou dat het al juli was. Heb zo’n zin in de baby in mijn armen. De peuter heeft er ook zin in. Toen ik gisteren zei dat de lente er langzaam aankomt begon hij helemaal te glimmen: ‘dan wordt de baby groter en groter dan is het al bijna zomer en dan wordt ie geboren he!’ Ja, maar aan je tijdsbesef moeten we nog we een beetje werken....
Zo herkenbaar, ik zit hier echt de tijd weg te kijken! En de peuter hier net zo hard haha ben benieuwd hoe leuk ie het vindt als hij erachter komt dat baby's best veel kunnen huilen en dat de armen van mama en papa ineens veel vaker bezet zijn dan voorheen :P
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:38:39 #296
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198051744
Oh heerlijk die peuterperceptie.

Mijn broertje is gehandicapt en die kijkt ook heel erg uit naar de komst van de baby want dan wordt hij oom. Hij is er gisteren pas achter gekomen dat baby’s niet vanaf de geboorte kunnen praten, hij was zo verbaasd :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_198052109
Wat lief monsterd!

Er is wel echt iets aan t rommelen hier. Viel net (bijna) flauw tijdens het koekjesbakken (kon J nog net van zolder roepen om me naar een stoel te sleuren om overheen te hangen), en de pijn is weer terug.

Maar baby is druk dus maak me minder zorgen. T is vooral irritant. @Phaidra denk niet mn galblaas, het zit vooral onderin nu... en die uitstraling naar mn bovenbeen en rug doet me toch vermoeden dat t pittige indalingsweeen zijn. Benieuwd of hij nog in stuit ligt want dan kan hij nergens heendalen volgens mij :D

Sorry voor de egoposts. Ik herken het gewoon zó niet van vorige keer!
Kwak
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:10:24 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198052403
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:55 schreef kwakz0r het volgende:
Wat lief monsterd!

Er is wel echt iets aan t rommelen hier. Viel net (bijna) flauw tijdens het koekjesbakken (kon J nog net van zolder roepen om me naar een stoel te sleuren om overheen te hangen), en de pijn is weer terug.

Maar baby is druk dus maak me minder zorgen. T is vooral irritant. @:phaidra denk niet mn galblaas, het zit vooral onderin nu... en die uitstraling naar mn bovenbeen en rug doet me toch vermoeden dat t pittige indalingsweeen zijn. Benieuwd of hij nog in stuit ligt want dan kan hij nergens heendalen volgens mij :D

Sorry voor de egoposts. Ik herken het gewoon zó niet van vorige keer!
Indalen met de billen eerst kan ook volgens mijn gyn (ik vroeg ernaar omdat spruitje ook in stuit ligt (en voor zo ver ik kan voelen nog steeds ook). De baby ligt dan vast in het bekken met de billen en kan daardoor ook haast niet meer zelf terugdraaien naar hoofdligging. Dus sluit die indalingsweeën nog niet uit ;-) Hopelijk ga je je snel beter voelen en bij echte pijn gewoon de gyn bellen hoor, daar zijn ze voor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198052449
Heb net gebeld, de vpk laat de dokter me terugbellen. Ze denkt niet dat er acuut iets mis is, geen bloedverlies of vochtverlies, maar ter geruststelling kan ik met de arts overleggen of die een extra controle nodig vindt O+
Kwak
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:30:57 #300
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198052761
Maak je niet druk om je Posts, daar is dit topic voor. Ik ben benieuwd of het idd een pittige indeling is of dat er al meer begonnen is. Hoop op het eerste voor je!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')