abonnement Unibet Coolblue
pi_197810428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Misschien moet je in een land gaan wonen waar het beter is? Waar geen regering is die je vrijheden inperkt? Sudan, Liberia of Somalië schijnen niet echt een regering te hebben.

Wel een enkeltje kopen, want je komt toch niet terug. Zonde van het geld anders.
Zweden is ver genoeg hoor

Sommigen zullen denken dat ik tegen een overheid en politie ben
Dat is niet zo
Maar de overheid moet er VOOR de burger zijn, en niet tegen de burger zoals nu het geval is
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:59 schreef El_Thijs het volgende:
Als iemand die al mensen heeft zien lijden en overlijden als gevolg van dit virus, is dit de meest domme opmerking die ik tot nu toe gezien heb.
Doodgaan hoort bij het leven, wen er maar aan
Onzinnig dat we nog maandenlang een harde lockdown ingaan voor een virus

Komende maanden zullen er nog veel meer demonstraties en rellen zijn
En dan zijn jullie allemaal verontwaardigd, geschokt en roepen jullie om strenge straffen
Maar de geest is uit de fles, en die krijg je er niet zomaar meer in...
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:03 schreef daNpy het volgende:
Waarom pak je je biezen niet en ga je naar een ander land waar het allemaal véél beter is, als het je hier niet bevalt?

Probeer Irak, Syrië, Rusland of China eens zou ik zeggen. Daar ga jij het écht naar je zin hebben.
Jullie die om harde straffen schreeuwen zijn toch voor repressie en onderdrukking ?

Dan zullen jullie je vast thuis voelen in Irak, Syrië, Rusland of China
pi_197810465
Onbegrijpelijk, hoe sommigen tot van die bizarre waanbeelden komen.
De gevolgen van die jarenlange bezuinigingen op de GGZ beginnen pijnlijk duidelijk te worden...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197810503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zweden is ver genoeg hoor

Sommigen zullen denken dat ik tegen een overheid en politie ben
Dat is niet zo
Maar de overheid moet er VOOR de burger zijn, en niet tegen de burger zoals nu het geval is
[..]

Doodgaan hoort bij het leven, wen er maar aan
Onzinnig dat we nog maandenlang een harde lockdown ingaan voor een virus


Komende maanden zullen er nog veel meer demonstraties en rellen zijn
En dan zijn jullie allemaal verontwaardigd, geschokt en roepen jullie om strenge straffen
Maar de geest is uit de fles, en die krijg je er niet zomaar meer in...
[..]

Jullie die om harde straffen schreeuwen zijn toch voor repressie en onderdrukking ?

Dan zullen jullie je vast thuis voelen in Irak, Syrië, Rusland of China
Denk je ook zo als een van je naasten dit virus krijgt en aan de gevolgen ervan overlijdt, ongeacht leeftijd? Wen er maar aan he, want sterven hoort er toch bij?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197810513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:03 schreef Questular het volgende:

[..]

Dus als iemand b.v. een oproep doet om je huis in de fik te steken dan vind jij dat deze persoon er met een boete vanaf moet komen? Het is immers maar wat dom geschreew.
Zolang het bij dom geschreeuw blijft wel.
pi_197810523
Ik vind het altijd grappig dat je mensen met dit soort meningen altijd online vindt.
Nergens hoor ik mensen zo praten, maar hier op FOK! is het schering en inslag.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:10:02 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197810540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zweden is ver genoeg hoor

Sommigen zullen denken dat ik tegen een overheid en politie ben
Dat is niet zo
Maar de overheid moet er VOOR de burger zijn, en niet tegen de burger zoals nu het geval is
[..]

Doodgaan hoort bij het leven, wen er maar aan
Onzinnig dat we nog maandenlang een harde lockdown ingaan voor een virus

Komende maanden zullen er nog veel meer demonstraties en rellen zijn
En dan zijn jullie allemaal verontwaardigd, geschokt en roepen jullie om strenge straffen
Maar de geest is uit de fles, en die krijg je er niet zomaar meer in...
[..]

Jullie die om harde straffen schreeuwen zijn toch voor repressie en onderdrukking ?

Dan zullen jullie je vast thuis voelen in Irak, Syrië, Rusland of China
Ze zijn niet tegen de burgers. Wel tegen de kleine groep burgers die zich niet weet te gedragen.

En terecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197810573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zweden is ver genoeg hoor

Zweden het beloofde land. Ben jij het nog extreem linksere zusje van Klopkoek?

En dan ook nog permanent levend in een psychose. Ik snap wel dat je het zwaar hebt.
pi_197810580
De overheid is er ook voor de burger. In Maart zijn er verkiezingen en dan stem jij als enige op Bij1. Prima.

De overheid is echter de beleidsbepaler voor de zorg. Daar ziet men alles met lede ogen aan. Zelf ken ik dan iemand met een ernstige ziekte en telkens is haar behandeling uitgesteld zonder opgave van een reden.

Het is frustrerend dat ze moet wachten terwijl anderen moord en brand schreeuwen omdat ze niet naar de Action kunnen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197810600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:08 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Zolang het bij dom geschreeuw blijft wel.
Lijkt me enorm sterk of jij bent de uitzondering op de regel als het gaat om zeiken op de politie als jij aangifte doet en zij besluiten het af te doen met een boete.
pi_197810615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
De overheid is er ook voor de burger.
Denk je? Het lijkt er eerder op dat het andersom is. Eenrichtingsverkeer is het eerder. Nemen nemen nemen en nooit teruggeven plus een enorme onbetrouwbaarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:19:56 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197810724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk je? Het lijkt er eerder op dat het andersom is. Eenrichtingsverkeer is het eerder. Nemen nemen nemen en nooit teruggeven plus een enorme onbetrouwbaarheid.
Beeld je je het land eens in zonder overheid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197810754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:01 schreef Drekkoning het volgende:
Ah, je bent er zo eentje.
BNW is ergens anders
Hoezo BNW ?
Het gebeurt in de openheid
Kamerbrieven, debatten het is allemaal openbaar hoor
In de talkshows praten ze over een dictatoriale maatregel als een avondklok alsof het de normaalste zaak van de wereld is
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
De overheid is er ook voor de burger. In Maart zijn er verkiezingen en dan stem jij als enige op Bij1. Prima.
Wat moet ik met die racisten van Bij1 ?
quote:
De overheid is echter de beleidsbepaler voor de zorg. Daar ziet men alles met lede ogen aan. Zelf ken ik dan iemand met een ernstige ziekte en telkens is haar behandeling uitgesteld zonder opgave van een reden.
Maar er is geen bal gedaan om de zorg op te schalen, ook aan haar hebben ze schijt hoor
quote:
Het is frustrerend dat ze moet wachten terwijl anderen moord en brand schreeuwen omdat ze niet naar de Action kunnen
Jahoor, weer iemand die het versimpeld met "niet meer naar de Action kunnen"

Ik heb het over fundamentele zaken, rechten en vrijheden die met een pennestreek ingeperkt worden
Tienduizenden bedrijven die al maanden dicht moeten en daar niet of amper voor gecompenseerd worden.

Gezien de onterechte paniek over die Britse mutatie zitten we tot na April nog in harde lockdown
En dan gaan jullie allemaal weer geschokt zijn bij nieuwe rellen en demonstraties :')
pi_197810758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Beeld je je het land eens in zonder overheid.
Tuurlijk. Maar een overheid moet wel werken drek. Het moet er niet alleen voor zichzelf zitten. De balans was al zoek voor covid met 'politici' ipv volksvertegenwoordigers en het lijkt er op dat het alleen maar erger is geworden.

Het volk heeft maar te luisteren, wij bepalen en nemen, de urgentie moet vooral zitten in de hoofden, iedereen moet in de crisisstand schieten, maar wij? Wij verzetten alleen de doelpalen en reageren alleen op gezeur. Een duidelijk plan ontbreekt en geven ho maar. Eigen hagje redden, zo min mogelijk verantwoordelijk zijn en vooral verdraaien en verzwijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197810759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
De overheid is er ook voor de burger. In Maart zijn er verkiezingen en dan stem jij als enige op Bij1. Prima.

De overheid is echter de beleidsbepaler voor de zorg. Daar ziet men alles met lede ogen aan. Zelf ken ik dan iemand met een ernstige ziekte en telkens is haar behandeling uitgesteld zonder opgave van een reden.

Het is frustrerend dat ze moet wachten terwijl anderen moord en brand schreeuwen omdat ze niet naar de Action kunnen.
Jij weet dondersgoed dat het niet om de Action gaat, dit is weer zo'n goedkope poging de daadwerkelijke problemen te bagatelliseren.
Het gaat om vrijwel het hele sociale leven wat nu afgenomen is voor zo'n luchtweg infectie virusje, je wordt met de nek aangekeken als je gewoon mens wilt zijn. En die smoesjes van... het is maar voor even gaat na inmiddels een jaar ook niet meer op. Die Action is nog wel het minst belangrijke.
pi_197810779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Denk je ook zo als een van je naasten dit virus krijgt en aan de gevolgen ervan overlijdt, ongeacht leeftijd? Wen er maar aan he, want sterven hoort er toch bij?
Ja, mijn oom is eraan overleden. Hoort bij het leven...
Mensen gaan dood.

Natuurlijk is het triest en zo, maar het lijkt tegenwoordig wel of 100 worden het allerbelangrijkste is.
pi_197810793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:22 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Jij weet dondersgoed dat het niet om de Action gaat, dit is weer zo'n goedkope poging de daadwerkelijke problemen te bagatelliseren.
Het gaat om vrijwel het hele sociale leven wat nu afgenomen is voor zo'n luchtweg infectie virusje, je wordt met de nek aangekeken als je gewoon mens wilt zijn. En die smoesjes van... het is maar voor even gaat na inmiddels een jaar ook niet meer op. Die Action is nog wel het minst belangrijke.
Wat houdt volgens jou 'gewoon mens zijn' dan in en hoezo kun je dat niet binnen de regels?
pi_197810811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:22 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Jij weet dondersgoed dat het niet om de Action gaat, dit is weer zo'n goedkope poging de daadwerkelijke problemen te bagatelliseren.
Het gaat om vrijwel het hele sociale leven wat nu afgenomen is voor zo'n luchtweg infectie virusje, je wordt met de nek aangekeken als je gewoon mens wilt zijn. En die smoesjes van... het is maar voor even gaat na inmiddels een jaar ook niet meer op. Die Action is nog wel het minst belangrijke.
Dit ja.
quote:
Het is maar...

Het is maar 1,5 meter.
Het is maar twee weken.
Het is maar voor niet essentiele bedrijven.
Het is maar voor niet essentiel personeel.
Het is maar twee weken extra.
Het is maar de onderwijsinstellingen.
Het is maar de restaurants.
Het is maar om de IC te ontzien.
Het is maar juichen bij een wedstrijd.
Het is maar een app,
Het is maar voor contacttracering.
Het is maar een paar maandjes extra.
Het is maar alleen tijdens verjaardagen.
Het is maar een anale swab.
Het is maar voor je eigen bestwil.
Het is maar tussen 9 en 6.
Het is maar een vaccinatiepaspoort.
Het is maar medische informatie.
Het is maar tijdelijke opsluiting.
Het is maar zodat je boodschappen mag doen.
Het is maar Pasen en Kerstmis die verboden zijn.
Het is maar zodat je mag stemmen.
Het is maar om je apart te houden van andere mensen.
Het is maar voor een paar jaar extra.
Het is maar de wet nu.
Het is maar beter dat we het gewoon zo houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:26:05 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197810817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar een overheid moet wel werken drek. Het moet er niet alleen voor zichzelf zitten. De balans was al zoek voor covid met 'politici' ipv volksvertegenwoordigers en het lijkt er op dat het alleen maar erger is geworden.
De verkiezingstijd doet besluitvorming geen goed.

Maar we zijn nog steeds een welvarend land die veel zaken als infrastructuur en sociale vangnetten goed op orde heeft.

Denk dat de overheid juist heel veel goeds doet voor de burger.

Maar we focussen ons vaak op wat fout gaat, en de grote meerderheid die goed gaat nemen we voor lief.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197810818
In het Verenigd Koninkrijk zijn afgelopen maand in 30 dagen tijd bijna 100.000 mensen overleden door covid-19.
Begin januari was 1 op de 30 mensen in Londen besmet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197810824
Je merkt wel dat sommige mensen niet echt goed tegen de druk van een semi-lockdown kunnen. Hoe langer de lockdown hoe extremer deze groep wordt.
pi_197810833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat houdt volgens jou 'gewoon mens zijn' dan in en hoezo kun je dat niet binnen de regels?
Dit soort vragen ook joh. Bizar.
Wat ik me afvraag met dit soort vragen is: Snap je het dan echt niet? Ben je dan ooit wel eens van je zolderkamer af geweest pre 2020?

Dat je werkelijk dit soort vragen alleen al kan stellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197810834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoezo BNW ?
Het gebeurt in de openheid
Kamerbrieven, debatten het is allemaal openbaar hoor
In de talkshows praten ze over een dictatoriale maatregel als een avondklok alsof het de normaalste zaak van de wereld is
[..]

Wat moet ik met die racisten van Bij1 ?
[..]

Maar er is geen bal gedaan om de zorg op te schalen, ook aan haar hebben ze schijt hoor
[..]

Jahoor, weer iemand die het versimpeld met "niet meer naar de Action kunnen"

Ik heb het over fundamentele zaken, rechten en vrijheden die met een pennestreek ingeperkt worden
Tienduizenden bedrijven die al maanden dicht moeten en daar niet of amper voor gecompenseerd worden.

Gezien de onterechte paniek over die Britse mutatie zitten we tot na April nog in harde lockdown
En dan gaan jullie allemaal weer geschokt zijn bij nieuwe rellen en demonstraties :')
Ik ben het volkomen met je eens, wat is er überhaupt de laatste maanden gedaan om de zorg op te schalen? Niets.

En zolang Gommers vier/vijf keer per week gezellig bij Jinek/ andere programma’s aanschuift, zal het wel meevallen met de drukte. Je verwacht immers toch dat ze zich kapot werken op de IC...
pi_197810856
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef Drekkoning het volgende:
Maar we focussen ons vaak op wat fout gaat, en de grote meerderheid die goed gaat nemen we voor lief.
Dat klopt. Maar we mogen ook verwachten in een welvarend land dat de overheid zijn zaakjes op orde heeft.
Het is verre van op het moment met alle fouten in het covid dossier en het toeslagen schandaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197810888
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:08 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Zolang het bij dom geschreeuw blijft wel.
Jij vindt opruiing tot geweldpleging oprecht geen enkel probleem?
"Pools are perfect for holding water"
pi_197810903
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zweden is ver genoeg hoor

Sommigen zullen denken dat ik tegen een overheid en politie ben
Dat is niet zo
Maar de overheid moet er VOOR de burger zijn, en niet tegen de burger zoals nu het geval is
[..]

Doodgaan hoort bij het leven, wen er maar aan
Onzinnig dat we nog maandenlang een harde lockdown ingaan voor een virus

Komende maanden zullen er nog veel meer demonstraties en rellen zijn
En dan zijn jullie allemaal verontwaardigd, geschokt en roepen jullie om strenge straffen
Maar de geest is uit de fles, en die krijg je er niet zomaar meer in...
[..]

Jullie die om harde straffen schreeuwen zijn toch voor repressie en onderdrukking ?

Dan zullen jullie je vast thuis voelen in Irak, Syrië, Rusland of China
8)7

Er valt, en terecht, een hoop aan te merken op Nederland en het beleid.
En de afgelopen maanden is pijnlijk duidelijk geworden dat er op een hoop vlakken een boel mis is.

Maar Nederland vergelijken met landen als Syrië en Irak?
Dan ben je echt héél erg (van het padje) af...

Ga eens met een Syriër of Irakees praten, idioot.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:31:11 #126
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197810904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk zijn afgelopen maand in 30 dagen tijd bijna 100.000 mensen overleden door covid-19.

:?
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:31:30 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197810910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar we mogen ook verwachten in een welvarend land dat de overheid zijn zaakjes op orde heeft.
Het is verre van op het moment met alle fouten in het covid dossier en het toeslagen schandaal.
Daar verschillen we wat van mening. Focus ligt op wat fout gaat. Logisch maar betekent niet dat de overheid er niet is voor de burger imo.

Op zoveel vlakken wordt er zoveel goeds gedaan voor de burgers dat dat echt een gechargeerde uitspraak is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197810928
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

8)7

Er valt, en terecht, een hoop aan te merken op Nederland en het beleid.
En de afgelopen maanden is pijnlijk duidelijk geworden dat er op een hoop vlakken een boel mis is.

Maar Nederland vergelijken met landen als Syrië en Irak?
Dan ben je echt héél erg (van het padje) af...

Ga eens met een Syriër of Irakees praten, idioot.
De vergelijking met Malta was ook al treffend.
En die kwam nog van een parlementariër ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197810932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat houdt volgens jou 'gewoon mens zijn' dan in en hoezo kun je dat niet binnen de regels?
Om te beginnen naar buiten gaan wanneer ik dat wil zoals ik dat mijn hele leven al doe. ipv van opgehokt te moeten zitten cq verplicht te moeten overnachten als ik ergens op bezoek ga.
Die avondklok is om te beginnen al de grootste schending, dat gedrocht had er nieteens moeten zijn.

Mijn vrienden knuffelen, met meer dan 1 op bezoek gaan. Gewoon op een normale manier buiten kunnen lopen/zitten zonder idiote restricties. En dan heb ik het nog niet eens over wat er door die lockdown allemaal niet meer kan. Het duurt gewoon veel te lang nu (in december eigenlijk al).
Het middel is inmiddels vele malen erger dan de kwaal en ik ben nog niet eens een jongere wiens jeugd deels afgenomen wordt, of een ondernemer die zijn levenswerk naar de klote ziet gaan.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 4 februari 2021 @ 11:33:05 #130
319979 Fok-it
All is well
pi_197810938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit soort vragen ook joh. Bizar.
Wat ik me afvraag met dit soort vragen is: Snap je het dan echt niet? Ben je dan ooit wel eens van je zolderkamer af geweest pre 2020?

Dat je werkelijk dit soort vragen alleen al kan stellen.
Ik vind het een heel redelijke vraag eigenlijk. Het is vooral het zo voor lief nemen van westerlijke materiële vrijheden en vernuften dat het zo moeilijk is voor velen om zich aan te passen als ze dit missen. Maar dat betekent niet dat iedereen dat ook maar dusdanig hard nodig heeft om 'gewoon mens te zijn' en is het antwoord daarop dus niet universeel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197810960
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit soort vragen ook joh. Bizar.
Wat ik me afvraag met dit soort vragen is: Snap je het dan echt niet? Ben je dan ooit wel eens van je zolderkamer af geweest pre 2020?

Dat je werkelijk dit soort vragen alleen al kan stellen.
Ik vind het een normale vraag. Los van dat het in huis wat drukker is, en dat ik niet uit eten kan vind ik het allemaal wel meevallen hoor. Hooguit de combinatie werken en les geven aan de kinderen die wat zwaar valt. Maar ook dat is een kwestie van creativiteit.

Ja, die paar concerten per jaar en een bezoek aan de Efteling komen er nu niet van. Maar er zijn meer dan genoeg manieren om je te vermaken. Binnen en buiten het huis. Ook.met andere mensen.

Ik vind het een beetje sneu als je je menszijn laat bepalen door een jaartje andere keuzes maken. Volgens mij zijn mensen hele creatieve, vindingrijke wezens. Dat is onze kracht nu juist.

Vandaar mijn vraag. Wat is volgens de betreffende persoon 'mens zijn'?
pi_197810969
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:31 schreef StateOfMind het volgende:
Maar Nederland vergelijken met landen als Syrië en Irak?
Dan ben je echt héél erg (van het padje) af...

Ga eens met een Syriër of Irakees praten, idioot.
Dat was een reactie op iemand die vond dat IK in Syrie of Irak moest gaan wonen... :{w
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk zijn afgelopen maand in 30 dagen tijd bijna 100.000 mensen overleden door covid-19.
??
Waar haal jij je cijfers weg ?
https://coronavirus.data.gov.uk/details/deaths
Volgens deze Britse overheidssite zijn er 112.000 mensen overleden aan Covid in totaal
En velen daarvan zijn eigenlijk overleden "met" in plaats van aan Corona
Van de week was die 100 jarige oorlogsveteraan Tom Moore overleden, aan corona volgens de kranten
Dat hij 100 was had er verder niets mee te maken zeker.... :')
quote:
Begin januari was 1 op de 30 mensen in Londen besmet.
Ja, en daarna daalden de cijfers als een baksteen....
pi_197810986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij vindt opruiing tot geweldpleging oprecht geen enkel probleem?
Jawel, daarom mag het ook fors beboet worden zoals ik al aangaf, maar een celstraf gaat veel te ver.
pi_197811002
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:32 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Om te beginnen naar buiten gaan wanneer ik dat wil zoals ik dat mijn hele leven al doe. ipv van opgehokt te moeten zitten cq verplicht te moeten overnachten als ik ergens op bezoek ga.
Die avondklok is om te beginnen al de grootste schending, dat gedrocht had er nieteens moeten zijn.

Mijn vrienden knuffelen, met meer dan 1 op bezoek gaan. Gewoon op een normale manier buiten kunnen lopen/zitten zonder idiote restricties. En dan heb ik het nog niet eens over wat er door die lockdown allemaal niet meer kan. Het duurt gewoon veel te lang nu (in december eigenlijk al).
Het middel is inmiddels vele malen erger dan de kwaal en ik ben nog niet eens een jongere wiens jeugd deels afgenomen wordt, of een ondernemer die zijn levenswerk naar de klote ziet gaan.
Wat denk dat er zal gebeuren als al die maatregelen nu weggegooid zullen worden.
Zou het dan beter worden, of veel erger?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_197811005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar verschillen we wat van mening. Focus ligt op wat fout gaat. Logisch maar betekent niet dat de overheid er niet is voor de burger imo.

Op zoveel vlakken wordt er zoveel goeds gedaan voor de burgers dat dat echt een gechargeerde uitspraak is.
Zoveel goeds? Kijk eens naar die trage mallemolen, alleen al in de gemeente Rotterdam 11000 medewerkers.
Waarvan de helft zich bemoeid met zaken waar ze zich niet mee moeten bemoeien.

Efficiënt werken staat bij overheden niet hoog in het vaandel.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:37:50 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197811023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoveel goeds? Kijk eens naar die trage mallemolen, alleen al in de gemeente Rotterdam 11000 medewerkers.
Waarvan de helft zich bemoeid met zaken waar ze zich niet mee moeten bemoeien.

Efficiënt werken staat bij overheden niet hoog in het vaandel.
Ja, heel veel goeds zelfs. Alleen dat nemen de meesten voor lief of ze realiseren zich het niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197811027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:32 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Om te beginnen naar buiten gaan wanneer ik dat wil zoals ik dat mijn hele leven al doe. ipv van opgehokt te moeten zitten cq verplicht te moeten overnachten als ik ergens op bezoek ga.
Die avondklok is om te beginnen al de grootste schending, dat gedrocht had er nieteens moeten zijn.

Mijn vrienden knuffelen, met meer dan 1 op bezoek gaan. Gewoon op een normale manier buiten kunnen lopen/zitten zonder idiote restricties. En dan heb ik het nog niet eens over wat er door die lockdown allemaal niet meer kan. Het duurt gewoon veel te lang nu (in december eigenlijk al).
Het middel is inmiddels vele malen erger dan de kwaal en ik ben nog niet eens een jongere wiens jeugd deels afgenomen wordt, of een ondernemer die zijn levenswerk naar de klote ziet gaan.
Het is wat meid. Wie houdt jou tegen als je een vriend een knuffel wil geven in je huis? Wie houdt je tegen als je met een vriendin bij een andere vriendin op bezoek gaat?

En tja, je mag savonds niet naar buiten. Dat is even vervelend, maar ook dat biedt genoeg mogelijkheden.

Je stelt je gewoon vreselijk aan.
pi_197811028
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:36 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Wat denk dat er zal gebeuren als al die maatregelen nu weggegooid zullen worden.
Zou het dan beter worden, of veel erger?
Is er ook een optie anders?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 4 februari 2021 @ 11:38:24 #139
319979 Fok-it
All is well
pi_197811031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:32 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Om te beginnen naar buiten gaan wanneer ik dat wil zoals ik dat mijn hele leven al doe. ipv van opgehokt te moeten zitten cq verplicht te moeten overnachten als ik ergens op bezoek ga.
Die avondklok is om te beginnen al de grootste schending, dat gedrocht had er nieteens moeten zijn.

Mijn vrienden knuffelen, met meer dan 1 op bezoek gaan. Gewoon op een normale manier buiten kunnen lopen/zitten zonder idiote restricties. En dan heb ik het nog niet eens over wat er door die lockdown allemaal niet meer kan. Het duurt gewoon veel te lang nu (in december eigenlijk al).
Het middel is inmiddels vele malen erger dan de kwaal en ik ben nog niet eens een jongere wiens jeugd deels afgenomen wordt, of een ondernemer die zijn levenswerk naar de klote ziet gaan.
Vrienden worden alsnog gewoon geknuffeld hoor, er wordt nog steeds met meer dan 1 afgesproken en het overgrote deel van de dag ben je nog gewoon vrij om te gaan en staan waar je wilt. Mensen zoals jij vertikken het gewoon om zich aan te passen omdat ze menen dat het hun recht is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197811037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, heel veel goeds zelfs. Alleen dat nemen de meesten voor lief of ze realiseren zich het niet.
Dan verschillen we van mening.
pi_197811043
helaas in de familie ook wat van deze simpele mensen.
die vinden dat hun kind oma maar gewoon een knuffel moet geven en dat alle maatregelen toch nergens op slaan dus doen ze er maar niets mee.
dat werkt dan in het onderwijs. toppie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197811049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is er ook een optie anders?
Die optie mag erbij. Is van mij een oprechte vraag.
Hoe denk je dat het gaat worden wanneer er geen maatregelen meer zullen zijn
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_197811051
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar verschillen we wat van mening. Focus ligt op wat fout gaat. Logisch maar betekent niet dat de overheid er niet is voor de burger imo.

Op zoveel vlakken wordt er zoveel goeds gedaan voor de burgers dat dat echt een gechargeerde uitspraak is.
Dat kan.
Ik vind dat er vooral gefaald wordt op het moment op vlakken als de effecten van de covid crisis zo minimaal mogelijk houden en op de uitvloeisels van de toeslagenaffaire.

In beide aspecten komt een gigantische onbetrouwbaarheid en brevet van onvermogen naar voren en bij 1 zelfs een cultuur van verzwijgen en bagatelliseren.

Als dat op 2 hele belangrijke dossiers al is, hoe zit dat dan bij de rest. Over het milieudossier is ook veel twijfel en daar is ook veel op aan te merken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197811074
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat kan.
Ik vind dat er vooral gefaald wordt op het moment op vlakken als de effecten van de covid crisis zo minimaal mogelijk houden en op de uitvloeisels van de toeslagenaffaire.

In beide aspecten komt een gigantische onbetrouwbaarheid en brevet van onvermogen naar voren en bij 1 zelfs een cultuur van verzwijgen en bagatelliseren.

Als dat op 2 hele belangrijke dossiers al is, hoe zit dat dan bij de rest. Over het milieudossier is ook veel twijfel en daar is ook veel op aan te merken.
Je hebt natuurlijk actief kiesrecht. Kwestie van er voor gaan.
pi_197811081
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:36 schreef kaatje50 het volgende:
Wat denk dat er zal gebeuren als al die maatregelen nu weggegooid zullen worden.
Zou het dan beter worden, of veel erger?
Ten vindt ik niet dat je alle coronamaatregelen moet afschaffen
Maar houdt het bij adviezen, niet dat dwingende, niet dat fanatieke handhaven van agenten en BOA`s die gretig boetes uitschrijven voor zaken waar nog niemand door is besmet.
Gewoon wat basishygiene regels zoals handenwassen, geen handenschudden en afstand houden binnen.

En ja dan zal alles beter worden, dan kan de samenleving en economie weer beter functioneren.

Oh wacht, jij bedoelt met "veel erger worden", dat het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen flink zal stijgen ?
En wat zou dat ?, waarom moet dat de graadmeter zijn waar alles om draait ?
pi_197811086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik vind het een heel redelijke vraag eigenlijk. Het is vooral het zo voor lief nemen van westerlijke materiële vrijheden en vernuften dat het zo moeilijk is voor velen om zich aan te passen als ze dit missen. Maar dat betekent niet dat iedereen dat ook maar dusdanig hard nodig heeft om 'gewoon mens te zijn' en is het antwoord daarop dus niet universeel
Wat denk je gewoon van het sociale vlak? Gewoon weer je oma kunnen knuffelen of je vrienden. Dat.
Een concert of een voetbalwedstrijd in het stadion is nog wel het minste waar ik me zorgen over maak. Maar gewoon weer onbevangen met mensen kunnen omgaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197811123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik vind het een normale vraag. Los van dat het in huis wat drukker is, en dat ik niet uit eten kan vind ik het allemaal wel meevallen hoor. Hooguit de combinatie werken en les geven aan de kinderen die wat zwaar valt. Maar ook dat is een kwestie van creativiteit.

Ja, die paar concerten per jaar en een bezoek aan de Efteling komen er nu niet van. Maar er zijn meer dan genoeg manieren om je te vermaken. Binnen en buiten het huis. Ook.met andere mensen.

Ik vind het een beetje sneu als je je menszijn laat bepalen door een jaartje andere keuzes maken. Volgens mij zijn mensen hele creatieve, vindingrijke wezens. Dat is onze kracht nu juist.

Vandaar mijn vraag. Wat is volgens de betreffende persoon 'mens zijn'?
Zie ook die post op fok-it. En een jaartje andere keuzes maken? Ik denk dat we met de instellingen van de overheden en het vooral op de angst inspelen, maatregelen blijven houden en vooral alles maar onzeker blijven houden, het zelfs volgend jaar niet beter wordt. De dystopie komt steeds dichterbij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197811127
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat denk je gewoon van het sociale vlak? Gewoon weer je oma kunnen knuffelen of je vrienden. Dat.
Een concert of een voetbalwedstrijd in het stadion is nog wel het minste waar ik me zorgen over maak. Maar gewoon weer onbevangen met mensen kunnen omgaan.
Maar dat jij je oma of vrienden niet kunt knuffelen ligt niet aan de regering. Kun je gewoon doen hoor, als die ander dat ook wil.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 4 februari 2021 @ 11:44:23 #149
319979 Fok-it
All is well
pi_197811134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat denk je gewoon van het sociale vlak? Gewoon weer je oma kunnen knuffelen of je vrienden. Dat.
Een concert of een voetbalwedstrijd in het stadion is nog wel het minste waar ik me zorgen over maak. Maar gewoon weer onbevangen met mensen kunnen omgaan.
In intieme kringen wordt dit toch gewoon nog steeds gedaan?

En dan nog, dat doemdenken dat dingen nooit meer over gaan is zo verbitterd en negatief. Er komt een einde aan. En hoe langer mensen blijven rellen en zeiken ipv gewoon accepteren hoe de situatie is hoe verder ze er zelf van verwijderd zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 februari 2021 @ 11:44:23 #150
426493 crew  PippenScottie
pi_197811135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef bluemoon23 het volgende:

Oh wacht, jij bedoelt met "veel erger worden", dat het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen flink zal stijgen ?
En wat zou dat ?
Omdat normale mensen over empathie bezitten, familie en vrienden hebben waar ze van houden en wél waarde hechten aan een mensenleven??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')