Vergeet FC Volendam niet. Nog steeds heersend kampioen van de derde divisie zondag dankzij Martijn Kaarsgod.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:04 schreef Erasmus het volgende:
Tuurlijk, Martin. Als zelfs de top 2, AZ, Utrecht, Vitesse en zelfs fucking Sparta (soms vergeet je dat die ook een Jong-team hebben spelen in de Derde Divisie) heil in de voetbalpiramide zagen en bereid waren om er in te investeren met veel mindere begrotingen, dan ligt het misschien niet aan anderen maar aan jouw belabberde inschattingsvermogen.
Van Geel heeft onderdeel uitgemaakt van de periode dat we kampioen werden en daar heeft hij uiteraard aan bijgedragen, maar ik ben ontzettend blij dat hij is opgesodemieterd. Zijn aankoopbeleid was mager net als zijn verkoopbeleid waar hij vaak om geroemd werd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Je merkt wel echt dat we tot het genante aan toe positief over van Geel zijn sinds zijn vertrek.
Aan de andere kant verlost zijn nieuwe club ons wel al een tijdje van waardeloze verdedigers en babbelzieke assistenten, dat is ook wel weer wat waard
Ik meen me te herinneren dat er in de jaren na 2015/16 enkele momenten waren waar we de licentie van een andere club konden overnemen en dat dat ook oke was.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij de eerste pilot waren het alleen Ajax, PSV en Twente. Dat was in 2013 of 2014 bepaald toen we inderdaad nog geen cent te makken hadden.
Twente kreeg toen financiële problemen waardoor ze hun team moesten terugtrekken en er een plekje vrij kwam. Die zou worden ingevuld door de winnaar van een plaatsingscompetitie voor heel de piramide in 2015/16 (geld was toen geen probleem meer). Toen koos Van Geel er dus voor om daar überhaupt niet aan mee te doen
Jong Utrecht won die competitie en ging naar de KKD, Jong AZ heeft toen 1 seizoen in de 2e divisie moeten spelen en promoveerde als laatste naar de KKD.
Daarna zijn er geen momenten meer geweest, maar Van Geel heeft ook niets geprobeerd. Die wilde inderdaad al die beloften weer uit de piramide trekken.
Ik heb nog even gegoogled, dit weet ik niet uit m'n hoofd hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er in de jaren na 2015/16 enkele momenten waren waar we de licentie van een andere club konden overnemen en dat dat ook oke was.
Maar goed, jouw geheugen is duidelijk een stukje beter dan het mijne.
Martin heeft wat 'vergeet dit' verzoekjes bij Google gedaan dus. Slim.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb nog even gegoogled, dit weet ik niet uit m'n hoofd hoor
Ik dacht namelijk hetzelfde, maar daar kan ik niets meer over vinden. Alleen een hoop artikelen over de directie van Feyenoord die weer eens van gedachten was veranderd over wel of niet mee willen doen aan de voetbalpiramide toen het al te laat was.
Mjah dat kampioensjaar was ook meer geluk dan wijsheid van zijn kant hoor. Hij heeft het slim gespeeld met Berghuis en Jørgensen direct die zomer halen was een schot in de roos maar verder was het ook wel een team wat plots goed stond. Kan je ook wel bewijzen doordat op Berghuis na (en mss Karsdorp nu) geen enkele van de veel opgestelde spelers dat seizoen nog een beter of zelfs vergelijkbaar seizoen dan dat heeft gedraaid. Alle middelen die we hebben gehaald uit het kampioensjaar zijn daarna in een razend tempo verdampt met weinig sportieve of financiële restwaarde alhoewel Troost daar ook schuldig aan is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Van Geel heeft onderdeel uitgemaakt van de periode dat we kampioen werden en daar heeft hij uiteraard aan bijgedragen, maar ik ben ontzettend blij dat hij is opgesodemieterd. Zijn aankoopbeleid was mager net als zijn verkoopbeleid waar hij vaak om geroemd werd.
Dat was volgens mij echt alleen in 2013 en in 2015.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er in de jaren na 2015/16 enkele momenten waren waar we de licentie van een andere club konden overnemen en dat dat ook oke was.
Maar goed, jouw geheugen is duidelijk een stukje beter dan het mijne.
Mja, maar we waren nooit kampioen geworden als hij ons niet uit het slop had gehaald etc. Ben hem ook nog eeuwig dankbaar voor het ontslag van Mario Been. Ik denk trouwens dat het gezond is als een td niet langer dan een jaar of 8 blijft zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mjah dat kampioensjaar was ook meer geluk dan wijsheid van zijn kant hoor. Hij heeft het slim gespeeld met Berghuis en Jørgensen direct die zomer halen was een schot in de roos maar verder was het ook wel een team wat plots goed stond. Kan je ook wel bewijzen doordat op Berghuis na (en mss Karsdorp nu) geen enkele van de veel opgestelde spelers dat seizoen nog een beter of zelfs vergelijkbaar seizoen dan dat heeft gedraaid. Alle middelen die we hebben gehaald uit het kampioensjaar zijn daarna in een razend tempo verdampt met weinig sportieve of financiële restwaarde alhoewel Troost daar ook schuldig aan is.
Alleen in 11/12 en 16/17 heeft van Geel overwegend goed beleid gevoerd qua aankopen, verder kwam het ook ontzettend veel op gelukjes aan (ook 12/13 want zonder Pelle waren we dat seizoen nooit in de top 3 geëindigd).
Van Geel is een goede les dat kampioen worden leuk is, maar dat je er niets mee opschiet als je daarna niet goed doorinvesteert. Hij is blijven hangen bij het soort aankopen die ons in eerste instantie ook dat kampioenschap hebben gebracht (Toornstra, Kuyt, Botteghin, Elia) maar die nooit voor veel geld vertrokken, terwijl de clubs om ons heen vol hebben ingezet op eigen jeugd en talenten voor zoveel mogelijk geld verkopen en dat weer doorinvesteren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 18:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mjah dat kampioensjaar was ook meer geluk dan wijsheid van zijn kant hoor. Hij heeft het slim gespeeld met Berghuis en Jørgensen direct die zomer halen was een schot in de roos maar verder was het ook wel een team wat plots goed stond. Kan je ook wel bewijzen doordat op Berghuis na (en mss Karsdorp nu) geen enkele van de veel opgestelde spelers dat seizoen nog een beter of zelfs vergelijkbaar seizoen dan dat heeft gedraaid. Alle middelen die we hebben gehaald uit het kampioensjaar zijn daarna in een razend tempo verdampt met weinig sportieve of financiële restwaarde alhoewel Troost daar ook schuldig aan is.
Alleen in 11/12 en 16/17 heeft van Geel overwegend goed beleid gevoerd qua aankopen, verder kwam het ook ontzettend veel op gelukjes aan (ook 12/13 want zonder Pelle waren we dat seizoen nooit in de top 3 geëindigd).
Niet mee eens, behoorlijk opgefokt mannetje.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 16:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist wel man.
Relaxte, intelligente en welbespraakte jongen. Als je je echt een keer verveeld moet je voor de gein maar eens dat itempje kijken met Touzani of bij Andy in de auto. Hij houdt alleen gewoon totaal niet van verliezen en dat overkomt hem bij ons nog wel eens.
Al de beslissingen van Van Geel waren 'breed gedragen binnen de club' en dus ligt het nooit aan hem. Zo zal hij wel redeneren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 17:04 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen dat gedrag dat het aan alles en iedereen ligt, maar 0,0 aan de foutenmaker ligt. Beetje hetzelfde gedrag wat je in de politiek en weleens op FOK! tegenkomt. Bah.
quote:
Dick koos toch ook voor Fer in plaats van Tapia.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
net te vroeg vertrokken, de taap was een perfecte speler voor dickgod geweest denk ik
oh echt? dacht dat hij al weg was voordat hij kwamquote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dick koos toch ook voor Fer in plaats van Tapia.
die momentjes heeft Fer ook en daar zijn we blij meequote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:37 schreef Scrummie het volgende:
Mja. Ongelofelijk zonde.
Maar ik blijf het ook wel onbegrijpelijk vinden. Speelt hij daar in Spanje veel anders dan bij ons bijvoorbeeld? Qua positie? Ligt het aan het systeem, andere rol? Want ik was altijd wel een fan, maar kon me ook ongelofelijk storen aan die typische Tapia momentjes waar hij er elke wedstrijd wel wat van had.
Ik vervloek Fer eigenlijk regelmatig door die domme momenten, en zou eigenlijk liever Toornstra daar weer zien. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die momentjes heeft Fer ook en daar zijn we blij mee
feyenoord is gewoon niet zo goed in het ontwikkelen van spelers naar topniveau
Ik dacht destijds dat ie het daar beter zou doen omdat ie alleen maar stofzuiger hoeft te zijn in zo'n team en hem vervolgens inleveren bij een teamgenoot al bonus zou zijn. Geen idee of dat zo is, ik kijk nooit naar Celta. Als het daaraan ligt zou hij het bij die 3 clubs natuurlijk wel weer moeilijk krijgen. Misschien kan @El-Stinho er meer over vertellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 20:37 schreef Scrummie het volgende:
Mja. Ongelofelijk zonde.
Maar ik blijf het ook wel onbegrijpelijk vinden. Speelt hij daar in Spanje veel anders dan bij ons bijvoorbeeld? Qua positie? Ligt het aan het systeem, andere rol? Want ik was altijd wel een fan, maar kon me ook ongelofelijk storen aan die typische Tapia momentjes waar hij er elke wedstrijd wel wat van had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |