als percentage van het totaal aantal besmettingen, dat steeds verder afneemt. Ik denk nog steeds dat ze die variant echt dik overschatten en dat het met deze kleine versoepelingen niet uit de klauwen looptquote:Op maandag 1 februari 2021 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is niet voor niets terrein aan het winnen in NL.
Tja, maar niet iedereen kijkt naar die briefings hè?quote:Op maandag 1 februari 2021 19:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die grafieken heeft van Dissel laten zien, net als Kuipers. Hoe de ziekenhuisopnames zich kunnen ontwikkelen. Hoe de besmettingen zich ontwikkelen is niet heel erg relevant an-sich, het gaan tenslotte om ziekenhuisopnames.
Ik hoop met je meequote:Op maandag 1 februari 2021 19:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
als percentage van het totaal aantal besmettingen, dat steeds verder afneemt. Ik denk nog steeds dat ze die variant echt dik overschatten en dat het met deze kleine versoepelingen niet uit de klauwen loopt
Jij mist de college's van Jaap?quote:Op maandag 1 februari 2021 19:45 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Tja, maar niet iedereen kijkt naar die briefings hè?
Het is wel raar. Qua dagcijfers is er een vrij fikse daling gaande, terwijl als de R van de B117 variant echt zo ver boven de 1 ligt je niet ineens alleen maar een stijging verwacht, maar dat de daling eerst gaat vertragen.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is niet voor niets terrein aan het winnen in NL.
Er is een new kid in town!quote:Op maandag 1 februari 2021 19:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij mist de college's van Jaap?
Tsssssssssss man die man is puur genot, vooral als hij weer een kamerlid op zijn plek zet: "Nu vraagt u me ......., terwijl ik net al laat zien dat............"
Maar goed ook. Die persco's wil je naar mijn idee helemaal niet 'vervuilen' met dat soort dingen. Als je die grafieken gaat tonen met wat zou kunnen gebeuren terwijl je het puur baseert op een mogelijk scenario zou ik dat wel scharen onder paniekzaaien.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:45 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Tja, maar niet iedereen kijkt naar die briefings hè?
Hoop dat het veel gekkies en oudjes bang maakt! Meer voor ons!quote:Op maandag 1 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Ook de paniek dat er iemand van 90 is overleden na vaccinatie, terwijl deze persoon al hartfalen had... alles is ook meteen nieuws
Uiteindelijk heb ik de ballen verstand van hoe dat zou werken, dus ik ga uit van wat er gecommuniceerd word. In het verleden meermaals gedacht dat het wel mee zou vallen qua groep en elke keer werd ik toch wel weer teleurgesteld. Dus ik sta er nu wat pessimistischer in. Er zijn users die meer met cijfers bezig zijn hier (waaronder jij zelf), dus ik hoop oprecht dat je gelijk hebt en dat het mee gaat vallenquote:Op maandag 1 februari 2021 19:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wel raar. Qua dagcijfers is er een vrij fikse daling gaande, terwijl als de R van de B117 variant echt zo ver boven de 1 ligt je niet ineens alleen maar een stijging verwacht, maar dat de daling eerst gaat vertragen.
Afgelopen week zijn we 7000? cases omlaag gegaan ten opzichte van de week ervoor. Dat is even voor 't gemak zo'n 17% ofzo. Als de B117 variant zo hard groeit, zou ik niet verwachten dat de daling sneller gaat, maar dat de daling gaat vertragen, waarna het gaat stijgen.
Het zou heel raar zijn als deze week ineens de cijfers als een malle gaan stijgen, terwijl daar geen enkele aanleiding in de eerdere cijfers voor is geweest.
Omdat volgens mij de Britse variant nu nog een kleine rol speelt, als dat straks een groter deel van de Covid besmettingen gaat worden, dan zal de R waarde waarschijnlijk ook gaan stijgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wel raar. Qua dagcijfers is er een vrij fikse daling gaande, terwijl als de R van de B117 variant echt zo ver boven de 1 ligt je niet ineens alleen maar een stijging verwacht, maar dat de daling eerst gaat vertragen.
Afgelopen week zijn we 7000? cases omlaag gegaan ten opzichte van de week ervoor. Dat is even voor 't gemak zo'n 17% ofzo. Als de B117 variant zo hard groeit, zou ik niet verwachten dat de daling sneller gaat, maar dat de daling gaat vertragen, waarna het gaat stijgen.
Het zou heel raar zijn als deze week ineens de cijfers als een malle gaan stijgen, terwijl daar geen enkele aanleiding in de eerdere cijfers voor is geweest.
Wat is sowiese de lol om dat soort domme meuk te kijken? Jinek, M, Humberto, allemaal van die nietszeggende programma's met zero informatie, er zijn zoveel betere informatiebronnen.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:53 schreef TheVulture het volgende:
Vanavond zit Gommers weer bij Jinek, dan weet ik dat ik niet ga kijken... die zal ongetwijfeld weer een bommetje droppen.. Nu Kuipers nog bij Op1 en dan is de cirkel rond
Ik kijk Jinek meestal puur voor het vermaak... maar daar is sinds corona maar weinig ruimte meer voorquote:Op maandag 1 februari 2021 19:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is sowiese de lol om dat soort domme meuk te kijken? Jinek, M, Humberto, allemaal van die nietszeggende programma's met zero informatie, er zijn zoveel betere informatiebronnen.
Op basis van dit artikel zeggen ze dat ~1,5% de B117 variant was op 16 januari, en dat die per week verdubbelde.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat volgens mij de Britse variant nu nog een kleine rol speelt, als dat straks een groter deel van de Covid besmettingen gaat worden, dan zal de R waarde waarschijnlijk ook gaan stijgen.
Zoals ik in het vorige topic heb voorgerekend zou het aantal besmettingen weer moeten gaan stijgen vanaf het moment dat de Britse variant 34% van het totaal vormt, op basis van de door het RIVM geschatte R0's. Dus ergens iets klopt er niet.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar voor de Britse variant 34% van het totaal vormt zou je eerst een stagnatie moeten zien toch? De daling moet eerst afnemen lijkt mij.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals ik in het vorige topic heb voorgerekend zou het aantal besmettingen weer moeten gaan stijgen vanaf het moment dat de Britse variant 34% van het totaal vormt, op basis van de door het RIVM geschatte R0's. Dus ergens iets klopt er niet.
Volslagen onverwacht ook, je gaat 90 plussers vaccineren, ook al had je ze een glaasje water gegeven, er zouden een aantal binnen een week overlijden. Ze zijn boven de 90 doodgaan is zo'n beetje het enige wat je nog verwachtquote:Op maandag 1 februari 2021 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Ook de paniek dat er iemand van 90 is overleden na vaccinatie, terwijl deze persoon al hartfalen had... alles is ook meteen nieuws
Dit dusquote:Op maandag 1 februari 2021 20:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volslagen onverwacht ook, je gaat 90 plussers vaccineren, ook al had je ze een glaasje water gegeven, er zouden een aantal binnen een week overlijden. Ze zijn boven de 90 doodgaan is zo'n beetje het enige wat je nog verwacht
Stijgt de britse variant ook absoluut of alleen procentueel?quote:Op maandag 1 februari 2021 20:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar voor de Britse variant 34% van het totaal vormt zou je eerst een stagnatie moeten zien toch? De daling moet eerst afnemen lijkt mij.
Je mag percentages niet bij elkaar optellen, en dan weer delen hequote:Op maandag 1 februari 2021 20:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op basis van dit artikel zeggen ze dat ~1,5% de B117 variant was op 16 januari, en dat die per week verdubbelde.
De B117 variant was tussen de 1,5% en 5%, dus laten we even 'veilig' uitgaan van zo'n 3%. Dat waren er in de week van 16 januari zo'n 150 per dag. Als deze variant per week verdubbeld zoals een paar keer de angst voor werd uitgesproken kwam je op 23 januari op zo'n 300 per dag en op 30 januari op zo'n 600 per dag.
Het zou kunnen dat de B117 variant op dit moment zo'n 600 per dag is, maar dan zou je verwachten dat de R van de 'oude' variant veel lager is dan de 0,85 oid die geschat wordt, want die neemt dan niet met ~600/700 per dag week over week af, maar met 1200/1300 per dag.
Op dit moment rijmen de cijfers in mn hoofd nog niet met elkaar. Maargoed, ik heb hier ook niet op gestudeerd, dus dat kan 't ook zijn
Ja, die 34% vormt het kantelpunt en dus min of meer een stabilisatie. Vanaf dat punt komen er meer Britse bij met een R0 van 1,27 dan er gewone afgaan met een R0 van 0,85, maar rondom dat punt is het verschil vrij klein - en dus ziet het er in totaal uit als stabiel. Ik heb niet het idee dat we op dat punt zitten.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar voor de Britse variant 34% van het totaal vormt zou je eerst een stagnatie moeten zien toch? De daling moet eerst afnemen lijkt mij.
"Hij overleed niet aan de vaccinatie, maar mét de vaccinatie", zeggen we dan.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volslagen onverwacht ook, je gaat 90 plussers vaccineren, ook al had je ze een glaasje water gegeven, er zouden een aantal binnen een week overlijden. Ze zijn boven de 90 doodgaan is zo'n beetje het enige wat je nog verwacht
Is ook een mooi neveneffect van een lockdown en avondklok: Nederland zit meer voor de buis gekluisterd dan ooit. In tegenstelling tot alle voorspellingen over het uitsterven van traditionele media, zit iedereen weer met natte haartjes voor de tv om De Waarheid tot zich te nemen. Sluit jij ze op, dan hou ik ze dom...quote:Op maandag 1 februari 2021 19:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is sowiese de lol om dat soort domme meuk te kijken? Jinek, M, Humberto, allemaal van die nietszeggende programma's met zero informatie, er zijn zoveel betere informatiebronnen.
Ik probeerde het even snel uit mijn hoofd op te schrijven, maar je hebt gelijkquote:Op maandag 1 februari 2021 20:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag percentages niet bij elkaar optellen, en dan weer delen he
Als je 90 van A hebt, en 10 van B, dan is de verhouding 90 om 10 procent
Als je week 2 150 van A hebt, en 20 van B, dan is B dus 8.5 procent geworden ondanks dat het aantal verdubbeld is
Hebben we dan straks 4 pandemieën tegelijkertijd? Krijg je dan variant-bingo oid?quote:Op maandag 1 februari 2021 20:06 schreef TheVulture het volgende:
Hadden we deze al?
https://www.ed.nl/dossier(...)an-gedacht~a90320ad/
Nou ja, volgens mij is het simpelst om uit te leggen dat op korte termijn N niet zo interessant is, maar dat het dus vooral om de R waarde gaat, aangezien N rap oploopt bij een hoger R getal is het een kwestie van tijd dat dat de overhand gaat nemenquote:Op maandag 1 februari 2021 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeerde het even snel uit mijn hoofd op te schrijven, maar je hebt gelijk
Op dit moment kan ik het niet rijmen als de Britse variant op 50% van het totaal zit (dat is wat nu gezegd wordt als schatting, en waar vanuit gegaan wordt), want dat zou inhouden dat zo'n 1500 besmettingen per dag die variant zijn. Met een R van 1,27 zou die keihard omhoog moeten schieten, veel harder dan die andere 1500 met 0,85 kunnen dalen.
Nee wel bijzonder dat iemand zich op zijn eigen LinkedIn als Top-Expert aanduid, enige beschijdenheid is deze mevrouw niet vreemd in ieder geval.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:06 schreef TheVulture het volgende:
Hadden we deze al?
Klinkt als een rare vertaling:quote:Op maandag 1 februari 2021 20:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee wel bijzonder dat iemand zich op zijn eigen LinkedIn als Top-Expert aanduid, enige beschijdenheid is deze mevrouw niet vreemd in ieder geval.
https://www.wur.nl/en/testimonial/Chantal-Reusken-1.htmquote:Dr. Chantal Reusken currently works as senior scientist the Viroscience department of Erasmus MC. She worked for 9 years at the Centre for Infectious Disease Control of the RIVM, the last three years as head of the unit for rare and emerging viral diseases and laboratory response.
Hadden we toch de smeergeldstrategie van Thierry moeten hanterenquote:Op maandag 1 februari 2021 18:56 schreef rutger05 het volgende:
[..]
We wonen in een ontwikkelend en ontzettend rijk land. Ik had echt veel meer vooruitzien, voortvarendheid en inzet verwacht qua het bemachtigen van vaccins, zowel van onze eigen overheid als van de EU.
Dit wisten we in november al. Als je in december een lockdown in gaat dan kom je er de rest van de winter gewoon niet meer uit.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:07 schreef JosMert het volgende:
Alle andere beperkingen lockdown tot en met 2 maart meld NOS.
En als de besmettingen 2K aantikken dan? Kom op zeg. Winkels open!
Nee. De avondklok is er gekomen onder meer om de basisscholen te kunnen heropenen. Een stijging werd en wordt verwacht.quote:Op maandag 1 februari 2021 19:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de cijfers nu weer flink omhoog gaan in feb/maart dan is dat hele zooitje daar in den haag echt compleet ongeschikt.
Nou ze noemt zich zelf ook zo LinkedIn :0quote:Op maandag 1 februari 2021 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klinkt als een rare vertaling:
[..]
https://www.wur.nl/en/testimonial/Chantal-Reusken-1.htm
Sowieso lijkt iedereen bij het RIVM wel 'Director' 'Unit Manager' of iets dergelijks te zijn
Tja zie hier waarom we hier nooit uitkomen. Experts zullen ons continue blijven gijzelen, ook na vaccinatie vanwege al die mutaties die overal en nergens gaan opduiken wat je geheid gaat krijgen. De hele wereld gaat niet gevaccineerd worden binnen een afzienbare periode, dus ga je een boel varianten zien die weer opduiken in gebieden waar men nog niet is gevaccineerd, en dan gaan alle alarmbellen weer af en de rem er weer op.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:06 schreef TheVulture het volgende:
Hadden we deze al?
Met andere woorden, ik zit zo binnen zodat die ouders straks hun monsters weer naar het kinderasiel kunnen brengen, WOEST.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee. De avondklok is er gekomen onder meer om de basisscholen te kunnen heropenen. Een stijging werd en wordt verwacht.
Bij mij in de kroeg hangt een bordje: "Morgen gratis bier", al jaren vraag ik hierom, en vertellen me dat ik toch echt de volgende dag moet terugkomen.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:20 schreef Gunner het volgende:
Als we iets van horeca kunnen bezoeken zou ik dat oprecht verrassend vinden.
Maar in de praktijk zal het wel veel later worden.
Bekend bordjequote:Op maandag 1 februari 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij mij in de kroeg hangt een bordje: "Morgen gratis bier", al jaren vraag ik hierom, en vertellen me dat ik toch echt de volgende dag moet terugkomen.
Hangt naast: Vanwege de vele aanmerkingen op de service, word deze niet meer verleentquote:
Het gaat weer oplopen maar de basisscholen kunnen open.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:20 schreef Gunner het volgende:
Als we iets van horeca kunnen bezoeken begin maart zou ik dat oprecht verrassend vinden.
Heel veel meer qua maatregelen is ook niet echt mogelijk. Ja, sommige dingen aanpassen van sterk advies naar een verplichting, maar dat zie ik ze niet doen.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:28 schreef Noppie2000 het volgende:
Wat ik me afvraag he, het RIVM, De jonge etc. lijken er vrij zeker van dat er een derde golf komt. De R van die Britse variant was de vorige keer berekend op 1.27 ofzo.
Als het dan allemaal zo zeker is, waarom doen we dan niet meer om die R lager te krijgen? Ja, een avondklok, maar daarvan was de waarde geschat op -0.1 op de R ofzo. Zouden we dan niet veel meer moeten doen om die R eronder te krijgen, juist voor die derde golf er daadwerkelijk is?
Waarom wordt daar niet voor gekozen?
Dat zou zeker verrassend zijn, aangezien ze nu juist verwachten dat het weer gaat oplopen en dan we in maart weer met een nieuwe ziekenhuispiek zitten.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:20 schreef Gunner het volgende:
Als we iets van horeca kunnen bezoeken begin maart zou ik dat oprecht verrassend vinden.
Het lijkt wel alsof die mensen een gave hebben. Dit zo tot op de dag kunnen voorspellen, ik sta paf.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou zeker verrassend zijn, aangezien ze nu juist verwachten dat het weer gaat oplopen en dan we in maart weer met een nieuwe ziekenhuispiek zitten.
Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij mij in de kroeg hangt een bordje: "Morgen gratis bier", al jaren vraag ik hierom, en vertellen me dat ik toch echt de volgende dag moet terugkomen.
Ik hoop echt dat er rond eind maart of april weer wat mogelijk is qua restaurants, ik mis dat echt. Maar dan moet die daling wel doorzetten.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou zeker verrassend zijn, aangezien ze nu juist verwachten dat het weer gaat oplopen en dan we in maart weer met een nieuwe ziekenhuispiek zitten.
Een lage R is niet het hoogste levensdoel. Er hangt nogal een stevig prijskaartje aan.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:28 schreef Noppie2000 het volgende:
Wat ik me afvraag he, het RIVM, De jonge etc. lijken er vrij zeker van dat er een derde golf komt. De R van die Britse variant was de vorige keer berekend op 1.27 ofzo.
Als het dan allemaal zo zeker is, waarom doen we dan niet meer om die R lager te krijgen? Ja, een avondklok, maar daarvan was de waarde geschat op -0.1 op de R ofzo. Zouden we dan niet veel meer moeten doen om die R eronder te krijgen, juist voor die derde golf er daadwerkelijk is?
Waarom wordt daar niet voor gekozen?
Nee natuurlijk ga je dan niet in een restaurant zitten. Daar zorgen ze wel voor. De Britse variant is dan niet weg, en er zijn meerdere kandidaten in aantocht.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er rond eind maart of april weer wat mogelijk is qua restaurants, ik mis dat echt. Maar dan moet die daling wel doorzetten.
Die Brazeliaanse lijkt me stuk toffer als die Britse.quote:Op maandag 1 februari 2021 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee natuurlijk ga je dan niet in een restaurant zitten. Daar zorgen ze wel voor. De Britse variant is dan niet weg, en er zijn meerdere kandidaten in aantocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |