Voetbaltrainers zeggen ook wel eens over een speler: 'hij heeft hard gewerkt voor de ploeg'quote:Op maandag 1 februari 2021 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh man, dat soort gelul"Hij doet zo z'n best". Het gaat hier om een minister he, niet een kleuter die zichzelf aankleedt.
Lijkt me overigens heel redelijk. Dit is niet hetzelfde als ME'ers die om een vaccin gaan janken.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Is er een groep die we nog niet hebben gehad om voorrang te krijgen?
quote:Keer op keer nodig je mensen uit om van angst naar vertrouwen te gaan.
Ja. Het is heel belangrijk dat mensen zich blijven realiseren dat angst en paniek niet nodig zijn. Meer dan 99 procent van de mensen die de griep krijgt, overleeft het. En dat is vrijwel hetzelfde bij COVID-19 – áls je al ziek wordt. Elk jaar worden er mensen in Nederland geboren én sterven er mensen. Dat is de natuur. Het aantal sterfgevallen per jaar is in Nederland pakweg 150.000. Dat is zo’n 12.500 per maand. Oftewel 400 per dag. In de winter ligt het aantal sterfgevallen altijd hoger dan in de zomer. Dat alles moet je in verhouding zien met het aantal mensen dat bij de eerste coronagolf stierf: minder dan 10.000. Dat is vergelijkbaar met het aantal griepdoden in 2018: dat waren er pakweg 9.000, zoals ik zonet al zei. Nogmaals: coronapaniek is niet nodig – zolang er voldoende ziekenhuisbedden zijn.
Je hoort de laatste maanden regelmatig stemmen over een zogenaamd ‘complot’ dat hier achter zou zitten. Hoe kijk jij daar tegenaan?
Ik heb niets met ‘complotdenken’. De meeste mensen deugen, zoals ook de meeste virussen deugen. Wel is het denk ik verstandig om als maatschappij in ons achterhoofd te houden dat er onvoorstelbaar veel geld verdiend kan worden met wereldwijd vaccineren. Een vaccin kan vele malen meer geld opleveren dan een medicijn. Want een medicijn geef je alleen aan mensen die ziek zijn. Dat is bij corona pakweg één op de honderd mensen. Maar een vaccin: dat kan je aan iedereen geven. De hele wereldbevolking oftewel zeven miljard mensen vaccineren: dat kost al gauw vele miljarden euro’s. Als je dit elk jaar gaat herhalen omdat het virus muteert, dan wordt het bedrag astronomisch. En we weten allemaal: als ergens grote financiële belangen spelen, dan moet je niet uitsluiten dat er aan de top gelobbyd wordt.
Ik zit een reden te bedenken waarom ik voorrang zou krijgen.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies. Plus dat hij er zelf voor gekozen heeft.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh man, dat soort gelul"Hij doet zo z'n best". Het gaat hier om een minister he, niet een kleuter die zichzelf aankleedt.
Bij mij was het moment dat Hugo de Jonge doodleuk vertelde dat niet de start maar de einddatum van de vaccinaties leidend was, en dat het vooral te doen was om groepsimmuniteit.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft liep Hugo's houdbaarheidsdatum in december al af, toen bleek dat er niks was voorbereid om te gaan vaccineren en er halsoverkop locaties moesten worden ingericht, terwijl hij in de Tweede Kamer vertelde dat we net zo goed waren voorbereid als andere landen en dat het allemaal spierballentaal en symboliek was in het buitenland.
Politiek gezien is hij wel eindverantwoordelijk voor de puinhoop die ontstaan is natuurlijk.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wat kan hem precies aangerekend worden dan? Moet Rutte zich er meer mee gaan bemoeien?
Wat mij betreft stelt hij een extra minister in, als dat kan.
Maar dit klopt echt niet hoor. Niemand gaat failliet en iedereen kan straks gewoon weer door. Niks aan de hand, echt niks..quote:
Nee, maar dat is vaak ingegeven door de groep die voorrang wil. Hier komt het van een arts en ik denk met goede argumenten. Als je hele focus ligt op de druk in de gezondheidszorg, dan moet je maatregelen nemen die daar invloed op hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies dit. Iedereen snapt dat er in processen als dit fouten gemaakt worden. Daar eerlijk over zijn zorgt voor begrip. Dan kan je er ook van leren en wordt het beter.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Plus dat hij er zelf voor gekozen heeft.
En ik geloof best dat zijn taken slopend zijn. En hij is mens, dus fouten maken is logisch. Maar geef het toe, maak de fouten niet keer op keer opnieuw. Ga niet staan liegen. Ken je eigen grenzen; hij weet vast wel dat hij afhankelijk is van instanties en andere betrokkenen. Niet voortijdig dingen beloven/roepen dus.
Deze beste man brengt het dan weer heel anders dan bijv een Kuipers. Hij zegt van ALS we de druk op de IC omlaag willen, DAN is het verstandig om zus en zo te doen. Precies hoe een expert zich hoort uit te laten.quote:
Eens, maar dat staat natuurlijk ook heel erg slecht. Kan hij De Jonge zomaar wegsturen?quote:Op maandag 1 februari 2021 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Politiek gezien is hij wel eindverantwoordelijk voor de puinhoop die ontstaan is natuurlijk.
Hij had ook in een eerder stadium al zijn vertrouwen in Hugo kunnen opzeggen, want dat gedoe met die vaccins is niet het eerste incident.
Precies.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Deze beste man brengt het dan weer heel anders dan bijv een Kuipers. Hij zegt van ALS we de druk op de IC omlaag willen, DAN is het verstandig om zus en zo te doen. Precies hoe een expert zich hoort uit te laten.
Daar kan je toch geen fatsoenlijk les mee geven. Krijg je een onverstaanbaar gebrabbel in plaats van een volwaardige les.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:28 schreef Lokasenna het volgende:
Laat anders de docenten lesgeven met FFP2 maskers, blijkbaar hebben we die toch genoeg? Dan hebben ze toch wat meer bescherming tot de vaccinatie.
Fijn dat dit benoemd wordt, hopelijk wordt dit nu ook besproken in de tweede kamer. Mensen zijn ontzettend bang.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:29 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik snap het allemaal niet meer zo hoor, al die maatregelen van De Jonge en consorten en wat er nou werkt en wat niet. Als je emeritus hoogleraar Menno Jan Bouma mag geloven lijken corona en griep heel veel op elkaar wat betreft overdracht, risicogroepen en mortaliteit. Hij meent dat je het Coronavirus, een 'vliegend virus' al een heel eind kan elimineren door goed te ventileren en je afweersysteem te boosten door gezond te eten, beweging en voldoende slaap. En zo veel mogelijk leuke dingen blijven doen en zo min mogelijk stress.
Ik ben benieuwd wat fokkers hier vinden van deze, al zeg ik zelf, zeer verhelderende interviews met deze man:
Over soorten virussen en hoe deze virussen werken:
https://oost-online.nl/vi(...)den-bij-de-voordeur/
Over je eigen afweersysteem:
https://oost-online.nl/ons-afweersysteem-in-tijden-van-corona/
Wat bij mij blijft hangen is vooral
[..]
Nee. In Duitsland kan de kanselier dat wel overigens.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eens, maar dat staat natuurlijk ook heel erg slecht. Kan hij De Jonge zomaar wegsturen?
Formeel is onze Minister-President niet meer dan voorzitter van de Ministerraad, zo begreep ik ook.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:32 schreef trein2000 het volgende:
Nee. In Duitsland kan de kanselier dat wel overigens.
London, drie weken geleden nog de hel op aarde ook meer dan gehalveerd (na drie weken lockdown) en ze praten nu alweer over hun exit strategie.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK meldt nog maar 18K besmettingen vandaag.
Die zaten wat - eind december oid - nog bijna op 70K. Kennelijk is de boel daar intussen ook aardig op de rit gekomen.
We gaan het zien... Over twee jaar denk ik. Nu zit iedereen nog in z'n eigen bubbeltje. Straks komt de waarheid wel boven water drijven, zullen we meer inzichten krijgen over de verspreiding en wat we fout gedaan hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:29 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik snap het allemaal niet meer zo hoor, al die maatregelen van De Jonge en consorten en wat er nou werkt en wat niet. Als je emeritus hoogleraar Menno Jan Bouma mag geloven lijken corona en griep heel veel op elkaar wat betreft overdracht, risicogroepen en mortaliteit. Hij meent dat je het Coronavirus, een 'vliegend virus' al een heel eind kan elimineren door goed te ventileren en je afweersysteem te boosten door gezond te eten, beweging en voldoende slaap. En zo veel mogelijk leuke dingen blijven doen en zo min mogelijk stress.
Ik ben benieuwd wat fokkers hier vinden van deze, al zeg ik zelf, zeer verhelderende interviews met deze man:
Over soorten virussen en hoe deze virussen werken:
https://oost-online.nl/vi(...)den-bij-de-voordeur/
Over je eigen afweersysteem:
https://oost-online.nl/ons-afweersysteem-in-tijden-van-corona/
Wat bij mij blijft hangen is vooral
[..]
Ah oké, maar die maatregelen komen er toch gewoon? Wat is dan het probleem?quote:Op maandag 1 februari 2021 17:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er was vandaag een artikel die het had over aanvullende maatregelen op scholen bij de bovenbouw. Dat lijkt me geen slecht idee om je personeel ervan te overtuigen dat ze beschermd zijn.
Nu zijn er talloze onderzoeken uit het buitenland (en zelfs het OMT en Hugo houden rekening met nieuwe stijgingen vanwege de heropening) die claimen dat die mutatie een groter effect op kinderen heeft dan de oude vertrouwde variant. Laat dat nou net de mutatie zijn die terrein aan het winnen is.
Niet gek dat ze zich niet veilig voelen zonder verdere maatregelen dus.
Informeel heeft hij heel veel achterkamer gesprekkenquote:Op maandag 1 februari 2021 17:33 schreef skrn het volgende:
[..]
Formeel is onze Minister-President niet meer dan voorzitter van de Ministerraad, zo begreep ik ook.
Maar ja, durft maar eens tegen Mark Rutte te zijn.![]()
Ja. Een deel althans.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of dat ze zelf ook 4/5 maanden tot eind december voor de klas hebben gestaan. Hadden ze toen dezelfde angst?
Ik vind het niet doorslaan. Ze houden rekening met meerdere scenario's. Beter dan je hoofd in het zand te steken en achteraf verrast te zijn dat het zo hard gaat. Dat er weer te laat word ingegrepen. Die kritiek hebben ze al vaak gehad, dus ik snap dat ze er nu wat meer op letten.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, dit is doorslaan. Wat veel meer schade toebrengt. Het is bovendien ook een hellend vlak voor nog meer beperkingen en eerder op de rem trappen wanneer het weer gaat tegenvallen.
Wel als er genoeg aanleiding is om te geloven dat we op moeten passen voor die nieuwe mutatie.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een lockdown verlengen is niet voorzichtig.
Nu krijg je waarschijnlijk dan weer lui die roepen dat het niet streng genoeg is.quote:Op maandag 1 februari 2021 17:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch eigenlijk wel teleurstellend dat we na 2 maanden in volle lockdown er minstens nog een maand tegenaan gooien.
En dan hebben we het geen eens over zaken die al sinds september/oktober vorig jaar dicht zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |