Ik vind Ruby echt een hele mooie naam. Maar het doet me ook denken aan Ruby van The Kaiserchiefsquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Ruby en welke associaties roept het bij jullie op?Ik vind Ruby dus
![]()
maar mijn vriend vindt het een oude vrouwennaam
.
Ik zou mn kind dan elke keer zo roepenquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Ruby echt een hele mooie naam. Maar het doet me ook denken aan Ruby van The Kaiserchiefs
quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik zou mn kind dan elke keer zo roepen"ruby ,ruby, ruby rubyyyyyyy"
Ik vind het ook een hele toffe naam. En helemaal niet oude vrouwerig.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Ruby echt een hele mooie naam. Maar het doet me ook denken aan Ruby van The Kaiserchiefs
Precies dit. Toffe naam vind ik het.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind het ook een hele toffe naam. En helemaal niet oude vrouwerig.
En uiteraard het liedje. Maar dat was toen echt een favoriet in de kroeg, dus dat is alleen maar positief
Beter opvoeden die moederquote:Op woensdag 10 maart 2021 21:45 schreef oh-oh het volgende:
Ruby vind ik tof maar mensen als mijn moeder spreken het uit als Ruubie.
Plus, die generatie "sterft" vanzelf langzaam uit en dan zijn er alleen nog mensen die Ruby wel gewoon kunnen uitsprekenquote:
+1quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Dus 'roebie'? Want dan vind ik het juist helemaal niet meer mooi. Ruubie vind ik dan nog toffer.
Maar al met al vind ik het een beetje een oude Engelse dame naam eigenlijk
Ja, die is wel leuk... maar niet woow. Ik ben heel lastig, haha.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:20 schreef oh-oh het volgende:
Oud collega van me is vader geworden van een Imran, heel mooi vind ik die!
Snap je moeder welquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:06 schreef [url=https://forum.fok.nl
/user/profile/176471]oh-oh[/url] het volgende:
Mijn moeder noemt mijn nichtje van 16 ook nog steeds Luuna in plaats van Loena.
k zou mn kind zo sowieso al niet noemen want alle katten en honden heten zo. De kinderen van mijn zus hebben echt alledrie namen die vooral huisdieren hebben, maar ja weet zij veel, mijn zusje haat dieren. Mijn huisdieren hebben dan weer normale mensennamenquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:22 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Snap je moeder wel![]()
Ruby is voor mij ook Ruubie, niet als Roebie want dat doet me weer teveel aan Indiase/Russische muntjes denken (roepie/rupia/roebel)
Luna spreek ik ook uit als Luuna, want Loena zie ik opzichzelf als een geheel andere naam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nou ja, zeg.Ik vind het mooi hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sindsdien krijg ik het niet meer uit mijn hoofd. Hoewel ik zelf nog geen dier ben tegengekomen met die naam dus ik weet niet of het echt een doorslaggevende factor zou zijn om het niet te doen
.
Mijn vriend heeft een tijdlang hondentrainingen gegeven, ook toen ik zwanger wasquote:Op donderdag 11 maart 2021 14:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet per se een lastige naam om uit te spreken en in onze omgeving zou gelukkig ook niemand Ruuby zeggen (dat vind ik echt niet mooi haha), maargoed de naam is toch al afgeschoten door mijn vriend.
Wat dierennamen betreft: voor hem staat Ella nog steeds op 1 maar een vriend van mij vertelde dat het halve hondenpark waar hij naartoe gaat zo heet en nu krijg ik dat niet meer uit mijn hoofd.
Dat was ook toen ik stage liep bij nogal pittige pubers. Daar zijn heel wat namen gesneuveld.quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft een tijdlang hondentrainingen gegeven, ook toen ik zwanger wastoen vielen er ook heel veel namen af omdat hij een hond kende met die naam
Ben nu heel benieuwd naar de namen van de kinderen van je zusquote:Op donderdag 11 maart 2021 11:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
k zou mn kind zo sowieso al niet noemen want alle katten en honden heten zo. De kinderen van mijn zus hebben echt alledrie namen die vooral huisdieren hebben, maar ja weet zij veel, mijn zusje haat dieren. Mijn huisdieren hebben dan weer normale mensennamen.
Maar als de ouders en het kind je constant corrigeren en Loena zeggen, dan zou je je na 16 jaar best een keer kunnen aanpassen dacht ik zo. Mijn moeder is echt raar in die dingen, zij spreek als enige ook onze achternaam anders uit dan de rest van het gezin. Loe ipv Lauw. Typisch
quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft een tijdlang hondentrainingen gegeven, ook toen ik zwanger wastoen vielen er ook heel veel namen af omdat hij een hond kende met die naam
Zonde is dat dan eigenlijk he!quote:Op donderdag 11 maart 2021 22:17 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat was ook toen ik stage liep bij nogal pittige pubers. Daar zijn heel wat namen gesneuveld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |