abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 17:17:14 #76
269689 crew  Viv
pi_197855169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 16:34 schreef Elleska het volgende:
Andere vader misschien?
Of vernoemd naar de tandarts? :D

Edit: Oh, nee dus
quote:
Leunend tegen de stoel bevalt ze van haar zoon, die Herman gaat heten, net als haar partner en de vader van haar partner.
pi_197859790
Ze kunnen dan de roepnaam nog altijd Herman Junior dus HJ maken. In een beetje plat dialect wordt dat hachee en zo hebben ze toch weer iets bijzonders
  zondag 7 februari 2021 @ 10:19:56 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197868546
Zou ie dan ook wel de vader van die andere 2 zijn?
Best wel geniaal dit. En bizar ook, omdat Herman degene is met de gekke naam in dit verhaal :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 7 februari 2021 @ 10:29:15 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197868705
Best kans dat ze met die "unieke" namen meer tijd nodig had om te beslissen, en over Herman niet na hoefde te denken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 februari 2021 @ 12:30:56 #80
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197887264
Ik zag net voorbij komen ‘ rocket star presley cigar ‘ doe éven normaal 8)7
pi_197887416
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:30 schreef Sway- het volgende:
Bij een Nederlandse baby?
pi_197888163
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:30 schreef Sway- het volgende:
:'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197888227
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij een Nederlandse baby?
Ja ;( ik zag hem ook voorbij komen.
pi_197888478
Nouja, het rijmt wel mooi :+
pi_197888686
Oh zij is een van die Reinders vrouwen. Het verbaast mij dan helemaal niets. Ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n kleren verkoopt, je ineens wel smaak zou hebben bij het verzinnen van een naam.
pi_198236072
Wanneer vinden jullie namen bij elkaar passen? Voor broertjes en zusjes bedoel ik dan.
Evenveel letters, evenveel lettergrepen, eindigend op dezelfde letter? Of bv uit eenzelfde land/taal? Of is het meer een gevoel? Mijn vriend en ik vinden totaal andere namen leuk en de namen die ik bijvoorbeeld bij een naam vind passen vindt hij er dan weer niet bij passen en andersom :D.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:02:59 #87
176471 oh-oh
pi_198236258
Meer de stijl denk ik? Niet floris met als zusje Destiny bv.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198236413
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:51 schreef Smart_ass het volgende:
Wanneer vinden jullie namen bij elkaar passen? Voor broertjes en zusjes bedoel ik dan.
Evenveel letters, evenveel lettergrepen, eindigend op dezelfde letter? Of bv uit eenzelfde land/taal? Of is het meer een gevoel? Mijn vriend en ik vinden totaal andere namen leuk en de namen die ik bijvoorbeeld bij een naam vind passen vindt hij er dan weer niet bij passen en andersom :D.
Gevoel, maar ook het aantal letters. Vind ik. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_198236505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:02 schreef oh-oh het volgende:
Meer de stijl denk ik? Niet floris met als zusje Destiny bv.
Ik sluit me hierbij aan. Of een buitenlandse naam samen met een oer-Hollandse naam.
pi_198236737
Ja allebei mee eens. Zoals Herman icm Djayvano mijns inziens ook niet echt mooi staat :P. Aantal letters ook wel inderdaad, een 3-letterige naam vind ik meestal ook niet zo mooi combineren met een 9-letterige naam, maar dat is dan ook vaak direct een andere stijl ja.
pi_198237143
Vind de lengte ook wel belangrijk.. als de eerste een lange naam heeft zoals bijv jonathan, vind ik dat je de tweede dan geen Bob moet noemen _O- klinkt een beetje afgeraffeld ofzo :D alsof je voor de tweede minder moeite hebt gedaan om iets leuks in te verzinnen.

Ik ben me er overigens van bewust dat het nergens op slaat hoor :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 19:16:35 #92
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198237481
grappig ik vind dat dan weer heftig overdreven
Na de basisschool versplinteren je kinderen sowieso vaak over andere scholen.
Wat maakt het dan uit of de namen echt bij elkaar passen.

En dan zijn er ook nog eens mensen die sommige namen wel vinden passen samen en andere diezelfde namen niet. Ik zou me daar totaal niet druk om maken.
pi_198238207
Na de basisschool doe je toch ook nog genoeg met je broers/zussen? Na de basisschool ben ik altijd het zusje van gebleven, zowel op school als bij 2 verenigingen en mijn bijbaan . Namen hoeven niet perse te matchen, maar het is wel heel simpel gesteld dat kinderen na de basisschool nooit meer samen genoemd worden. Plus dat het vooral voor familie van belang is, en die blijven ze ook vaak samen noemen.

Welke namen matchen is heel persoonlijk, ik vind het zelf belangrijker dat namen niet mismatchen en dat het gevoel erbij hetzelfde is. Ik wilde mijn dochter graag Zelda noemen, maar als deel van een tweeling was daar geen mooi passende naam bij te vinden met hetzelfde gevoel/sfeer, dus heeft ze een andere naam gekregen.

Dezelfde klank in een naam vind ik overigens ook een mismatch. Djemino en Djevano bijvoorbeeld, of Isabelle en Annabelle. Maar dat soort namen zijn bij tweelingen wel populair, dus dat is heel persoonlijk.

Onze kinderen hebben allemaal 4 letters en 2 lettergrepen, maar dat is niet bewust, had zomaar anders kunnen zijn.
pi_198238281
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Budabuddumbam het volgende:

En dan zijn er ook nog eens mensen die sommige namen wel vinden passen samen en andere diezelfde namen niet. Ik zou me daar totaal niet druk om maken.
Maar het blijven toch wel allemaal jouw kinderen, ongeacht naar welke scholen ze gaan? :P Of ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:01:39 #95
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198238423
ja natuurlijk maar veel mensen leren als ze ouder zijn veel minder de broertjes en zusjes kennen.
een kind is veel meer zijn unieke kind en imho minder broertje zusje van.

iig op de basisschool kon iedereen de namen van mijn oudste haar broertjes noemen dat is nu veel minder.
ze is nu kind1 en minder kind1 zusje van kind2 voor anderen.
pi_198238427
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Budabuddumbam het volgende:

Zoals hierboven al is benoemd stopt je leven niet opeens na de basisschool. Je blijft broer en/of zus en blijft ook altijd samen genoemd worden. Rare redenatie dus, imo.

U. heeft twee namen: vier letters en drie letters. Ik/we hebben Z. dus ook bewust twee namen gegeven: vier letters en drie letters.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:07:59 #97
176471 oh-oh
pi_198238589
Ik vind het raar om te denken dat je kinderen alleen op school in een adem genoemd worden. Daar had ik nou juist niet eens over nagedacht.
( Groucho Marx )
pi_198238627
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja natuurlijk maar veel mensen leren als ze ouder zijn veel minder de broertjes en zusjes kennen.
een kind is veel meer zijn unieke kind en imho minder broertje zusje van.

iig op de basisschool kon iedereen de namen van mijn oudste haar broertjes noemen dat is nu veel minder.
ze is nu kind1 en minder kind1 zusje van kind2 voor anderen.
Maar dat komt ook doordat ze kind 1 is. Kind 4 zal later echt wel bekend staan als broertje van 'kind 1, 2 of 3'. Ik was kind 5, pas op de universiteit was ik voor het eerst geen zusje van X. En ik scheel 5+ jaar met de rest.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:10:48 #99
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198238637
ja dankjewel duman voor het nogmaals erop wijzen dat ik een andere mening heb dan anderen, was mij absoluut nog niet helder, mijn dank is groot.

ik denk niet dat je kinderen alleen op school in 1 adem genoemd gaan worden ik denk echter dat des te groter ze zijn ze meer 1 persoon zijn en je dus veel minder alle kinderen in 1 adem noemt.

ik weet echt van veel mensen niet hoe hun broertjes en zusjes heten.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:23:00 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198238881
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:33 schreef Smart_ass het volgende:
Ja allebei mee eens. Zoals Herman icm Djayvano mijns inziens ook niet echt mooi staat :P. Aantal letters ook wel inderdaad, een 3-letterige naam vind ik meestal ook niet zo mooi combineren met een 9-letterige naam, maar dat is dan ook vaak direct een andere stijl ja.
Mwah, ik vind Bas, Bob, Luc, Max of Seb prima passen bij Charlotte, zelfde stijl ook lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')