Of vernoemd naar de tandarts?quote:
quote:Leunend tegen de stoel bevalt ze van haar zoon, die Herman gaat heten, net als haar partner en de vader van haar partner.
Bij een Nederlandse baby?quote:Op maandag 8 februari 2021 12:30 schreef Sway- het volgende:
Ik zag net voorbij komen ‘ rocket star presley cigar ‘ doe éven normaal
quote:Op maandag 8 februari 2021 12:30 schreef Sway- het volgende:
Ik zag net voorbij komen ‘ rocket star presley cigar ‘ doe éven normaal
Gevoel, maar ook het aantal letters. Vind ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 17:51 schreef Smart_ass het volgende:
Wanneer vinden jullie namen bij elkaar passen? Voor broertjes en zusjes bedoel ik dan.
Evenveel letters, evenveel lettergrepen, eindigend op dezelfde letter? Of bv uit eenzelfde land/taal? Of is het meer een gevoel? Mijn vriend en ik vinden totaal andere namen leuk en de namen die ik bijvoorbeeld bij een naam vind passen vindt hij er dan weer niet bij passen en andersom.
Ik sluit me hierbij aan. Of een buitenlandse naam samen met een oer-Hollandse naam.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:02 schreef oh-oh het volgende:
Meer de stijl denk ik? Niet floris met als zusje Destiny bv.
Maar het blijven toch wel allemaal jouw kinderen, ongeacht naar welke scholen ze gaan?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
grappig ik vind dat dan weer heftig overdreven
Na de basisschool versplinteren je kinderen sowieso vaak over andere scholen.
Wat maakt het dan uit of de namen echt bij elkaar passen.
En dan zijn er ook nog eens mensen die sommige namen wel vinden passen samen en andere diezelfde namen niet. Ik zou me daar totaal niet druk om maken.
Zoals hierboven al is benoemd stopt je leven niet opeens na de basisschool. Je blijft broer en/of zus en blijft ook altijd samen genoemd worden. Rare redenatie dus, imo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
grappig ik vind dat dan weer heftig overdreven
Na de basisschool versplinteren je kinderen sowieso vaak over andere scholen.
Wat maakt het dan uit of de namen echt bij elkaar passen.
En dan zijn er ook nog eens mensen die sommige namen wel vinden passen samen en andere diezelfde namen niet. Ik zou me daar totaal niet druk om maken.
Maar dat komt ook doordat ze kind 1 is. Kind 4 zal later echt wel bekend staan als broertje van 'kind 1, 2 of 3'. Ik was kind 5, pas op de universiteit was ik voor het eerst geen zusje van X. En ik scheel 5+ jaar met de rest.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
ja natuurlijk maar veel mensen leren als ze ouder zijn veel minder de broertjes en zusjes kennen.
een kind is veel meer zijn unieke kind en imho minder broertje zusje van.
iig op de basisschool kon iedereen de namen van mijn oudste haar broertjes noemen dat is nu veel minder.
ze is nu kind1 en minder kind1 zusje van kind2 voor anderen.
Mwah, ik vind Bas, Bob, Luc, Max of Seb prima passen bij Charlotte, zelfde stijl ook lijkt me.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:33 schreef Smart_ass het volgende:
Ja allebei mee eens. Zoals Herman icm Djayvano mijns inziens ook niet echt mooi staat. Aantal letters ook wel inderdaad, een 3-letterige naam vind ik meestal ook niet zo mooi combineren met een 9-letterige naam, maar dat is dan ook vaak direct een andere stijl ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |