abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:19:03 #251
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199124454
Ik las van de week een Cjay, ik vermoed dat het uitgesproken wordt als Siedjee, ik vind het een aparte keuze qua spelling.
pi_199124532
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:19 schreef Ceviche het volgende:
Ik las van de week een Cjay, ik vermoed dat het uitgesproken wordt als Siedjee, ik vind het een aparte keuze qua spelling.
Tja, zou niet mijn keus zijn.
pi_199124549
Weet je wat het met namen van tegenwoordig is, het hoeft niet meer persee een naam te zijn. Pak een voorwerp, natuurverschijnsel, een rivier etc. en er zit vast wel een 'naam' tussen.
pi_199124618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet je wat het met namen van tegenwoordig is, het hoeft niet meer persee een naam te zijn. Pak een voorwerp, natuurverschijnsel, een rivier etc. en er zit vast wel een 'naam' tussen.
Hahahaha, helaas zo waar!
pi_199124625
Ik ben verliefd op de naam Layal. Je spreekt het in het Arabisch uit als Le-yel ( lastig om dit zo fonetisch te tikken).
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:06:45 #256
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199124932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:17 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Ilona een Twentse naam was?
Ilooooooooonaaaaaaaaaaaaa

:P
pi_199133485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:17 schreef Mahra het volgende:

[..]

Oosters als in Aziatisch?
Eerder arabisch
pi_199133728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:09 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Eerder arabisch
Oh wat leuk! Waarom? Gewoon omdat je het leuk vindt?
pi_199133856
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:28 schreef Mahra het volgende:

[..]

Oh wat leuk! Waarom? Gewoon omdat je het leuk vindt?
We vinden het mooi inderdaad! We zijn niet afkomstig uit die hoek maar vriend houdt heel erg van die cultuur
En zelf sta ik er ook open voor. Vriend is van Nederlandse afkomst en ik niet (ik ben echt een mix van alles), dus kind wordt sowieso een mengelmoes van afkomst en culturen. We weten niet eens wat voor kleur ons kind gaat zijn, of in ieder geval hoe licht/donker hij gaat uitpakken :’)
(Eerste kind in onze familie met 1 blanke ouder dus nog geen vergelijkingsmateriaal)
Ik ben best donker van mezelf.

Anyway, het wordt sowieso een getint kind met roots van over de hele wereld en dus vind ik het prachtig als hij/zij een naam krijgt waar je dat ook een beetje vanaf leest. Overigens geen gekkigheid, niet een naam van een seizoen ofzo

En daarnaast waait er in ons huis een “multi-culti wind” door dit alles. We zijn niet religieus maar zowel vriend als ik hebben zowel de bijbel als de Koran gelezen, voor de brede interesse zo gezegd

Heb je tips/inspiratie voor een mooie meisjesnaam? ;-)

[ Bericht 5% gewijzigd door _Lily_ op 24-04-2021 08:54:30 ]
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:04:31 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199134008
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

We vinden het mooi inderdaad! We zijn niet afkomstig uit die hoek maar vriend houdt heel erg van die cultuur
En zelf sta ik er ook open voor. Vriend is van Nederlandse afkomst en ik niet (ik ben echt een mix van alles), dus kind wordt sowieso een mengelmoes van afkomst en culturen. We weten niet eens wat voor kleur ons kind gaat zijn, of in ieder geval hoe licht/donker hij gaat uitpakken :’)
(Eerste kind in onze familie met 1 blanke ouder dus nog geen vergelijkingsmateriaal)

Anyway, het wordt sowieso een getint kind met roots van over de hele wereld en dus vind ik het prachtig als hij/zij een naam krijgt waar je dat ook een beetje vanaf leest. Overigens geen gekkigheid, niet een naam van een seizoen ofzo

En daarnaast waait er in ons huis een “multi-culti wind” door dit alles. We zijn niet religieus maar zowel vriend als ik hebben zowel de bijbel als de Koran gelezen, voor de brede interesse zo gezegd

Dat geeft wel opties om voor mooie exotische namen te gaan!

Op mijn lijstje had ik deze afgeschreven want te exotisch voor een kaaskopje:

Eyen (beetje in de Fayenne-sfeer)
Amaya (Spaans)
Anissa (Arabisch)
Aylin (volgens mij Turks?)
Daya
Freya
Imani
Nour

Eigenlijk het meeste met aya erin ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Seven. op 24-04-2021 09:18:43 ]
Resistance is futile.
pi_199134025
Namen die oa in mijn hoofd zijn gepasseerd zijn:
- Amira
- Nisa
- Layla
- Yasmine

Vind ik allemaal prachtig maar was niet meteen echt “geraakt” zoals ik dat bij onze jongensnaam wel was
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:19:41 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199134125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
- Amira
- Nisa
- Layla
- Yasmine

Vind ik allemaal prachtig maar was niet meteen echt “geraakt” zoals ik dat bij onze jongensnaam wel was
Ik vind Yessin zo mooi voor een jongen! O+
Resistance is futile.
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:21:31 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199134149
Ik zou dan eerder voor een naam gaan die in bijna alle culturen voorkomt, zoals Sofia.

En ja, ik kan me voorstellen dat je op basis van heel veel factoren een Arabische naam mooi vindt, maar in de huidige tijdsgeest en het gehaat overal zou ik mijn niet-Arabische kind niet snel een specifiek Arabische naam geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199134256
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Leuk om te horen!

Sofia, Nora, Noor, Lena, Safa, Safa, Ayla, Niya, Aida, Liya. Zoiets?
pi_199134267
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:21 schreef Leandra het volgende:
Ik zou dan eerder voor een naam gaan die in bijna alle culturen voorkomt, zoals Sofia.

En ja, ik kan me voorstellen dat je op basis van heel veel factoren een Arabische naam mooi vindt, maar in de huidige tijdsgeest en het gehaat overal zou ik mijn niet-Arabische kind niet snel een specifiek Arabische naam geven.
Valt erg mee, vooral bij dames! Ik heb een hele Arabische naam en momenteel werkzoekende (wegens verhuizing) en word overal uitgenodigd waar ik solliciteer. Ik denk dat het meevalt in praktijk.
pi_199134427
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:05 schreef _Lily_ het volgende:
- Amira
- Nisa
- Layla
- Yasmine

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199134518
Oooh jullie geven echt goede tips

Sofia en maryam vind ik echt leuk (maryam ook qua spelling)

Ayla vind ik echt prachtig, die ga ik aan vriend voorleggen. Kind krijgt 2 namen dus ik moet er 2 kiezen hihi
pi_199134549
Wij zijn beide best wel blank maar ik heb ook nog nagedacht over Sophia bij mijn dochter niet voor gekozen vanwege dan teveel a's op het einde in de namen hier.
pi_199134571
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:21 schreef Leandra het volgende:

Dat begrijp ik, ook vaak over nagedacht. Maar ik ben het in deze eens met Mahra. Het zal wel loslopen. Kind heeft een Nederlandse achternaam (van papa ;-)) en daarnaast weet ik ook hoe het is om als gekleurde vrouw te werken in mijn toch redelijk blanke (hoogopgeleide) omgeving. Op mijn vorige werkplek was ik >5 jaar de enige gekleurde vrouw tussen tientallen en daar kreeg ik ook weleens opmerkingen over (die overigens niet per definitie negatief waren)

Mijn eigen ervaring met sollicitatiegesprekken is: ik krijg altijd veel vragen over mijn afkomst (nieuwsgierigheid van degene die het gesprek doet) maar er zijn eigenlijk nooit problemen omdat mijn cv in orde is, ik goed Nederlands spreek en het Nederlandse reilen en zeilen heel goed ken door al eeuwen hier te wonen
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:32:48 #270
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199134779
Mijn naam staat er tussen, R.aya. Aanrader, al zeg ik het zelf.
Ik vind Ayaan mooi, en Meryam, Hadassa, Berber, Ava, Geamila, Noor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199136158
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind Yessin zo mooi voor een jongen! O+
Ik ken een Yessin en dat is me een rotjong zeg. Hele dag met ziektes schelden, op een leenscooter tegen geparkeerde auto's aanknallen en er dan snel vandoor gaan, de avondklok schenden om met zijn maatjes in de speeltuin met een taser te spelen.

Dus vind het een vreselijke naam, maar het ligt nogal aan de associatie die je erbij hebt ;)
pi_199141113
Ik heb een Turkse voor- en achternaam, inmiddels een Spaanse achternaam via mijn man, maar heb ook nooit problemen gehad met solliciteren/ uitgenodigd worden.

Een lijstje van de meisjesnamen die ik mooi vind:
Mira
Amira
Aylin
Ayla
Elif
Masal
Mina
  zaterdag 24 april 2021 @ 21:10:41 #273
403520 Sway-
La vie est belle
pi_199142165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:04 schreef _Lily_ het volgende:
Oooh jullie geven echt goede tips

Sofia en maryam vind ik echt leuk (maryam ook qua spelling)

Ayla vind ik echt prachtig, die ga ik aan vriend voorleggen. Kind krijgt 2 namen dus ik moet er 2 kiezen hihi
Ik vind Nuria zo mooi O+
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 april 2021 @ 21:29:51 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199142570
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 21:10 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ik vind Nuria zo mooi O+
Of Noura O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199143778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:14 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb een Turkse voor- en achternaam, inmiddels een Spaanse achternaam via mijn man, maar heb ook nooit problemen gehad met solliciteren/ uitgenodigd worden.

Een lijstje van de meisjesnamen die ik mooi vind:
Mira
Amira
Aylin
Ayla
Elif
Masal
Mina
Ik vind die ook allemaal erg mooi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: