abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197704161
pi_197704202
Van mij hoeft het allemaal ook niet supergroot, maar een beetje ruimte in de kamers vind ik wel fijn.

Ik heb een vriendin en die is weer naar huizen aan het kijken. Ze woont nu in 110, dus ze zoekt naar minstens 130, want ja, ze wil er wel op vooruit natuurlijk. Niet dat die ruimte nodig is, maarja, groter klinkt wel toffer ofzo. :') Ik begrijp die liefde voor extra kamers die je opvult om vervolgens nooit te gebruiken niet.
pi_197704214
Qua volume (maar niet qua plek, huuuuuu) zoeken we zoiets:
https://www.funda.nl/koop/sneek/huis-41266661-kleine-vos-2/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197704265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:54 schreef Myraela het volgende:
Van mij hoeft het allemaal ook niet supergroot, maar een beetje ruimte in de kamers vind ik wel fijn.

Ik heb een vriendin en die is weer naar huizen aan het kijken. Ze woont nu in 110, dus ze zoekt naar minstens 130, want ja, ze wil er wel op vooruit natuurlijk. Niet dat die ruimte nodig is, maarja, groter klinkt wel toffer ofzo. :') Ik begrijp die liefde voor extra kamers die je opvult om vervolgens nooit te gebruiken niet.
Nouja dat vooral. Het klinkt altijd zo mooi, een groot huis..maar het is ook allemaal extra onderhoud, extra schoonmaak en bij mijn ouders zie ik nu dat sinds mijn zus en ik uit huis zijn, de vrijgekomen kamers vooral héél erg vol staan met spullen.

Ik zou wel wat meer ruimte willen dan nu. Want ik mis een extra kamer. Ik mis fatsoenlijk plek voor de was. Ik kan m'n kont niet keren in de badkamer (2x1m) en de keuken zou ook iets ruimer mogen. En berging hebben we nauwelijks, wat op zich verhindert dat we nog meer meuk opslaan, maar wat er ook voor zorgt dat je alles eerst moet uitgraven. :')

Hoe linksdraaiend ik ook ben, ik ben dus ook niet gemaakt voor een tiny house :P
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:00:08 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_197704273
Wij wonen op 140 m2

Maar ik zou geloof ik toch een extra kamer willen :@ dat K en ik allebei een eigen kantoor/hobby kamer hebben.. en die behoefte is nu wel extra ontstaan door het thuis werken hoor ..

Wij hebben dan tzt wel genoeg grote meubelen in NL en hier om een groter huis in te richten :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_197704299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:00 schreef Barreltje het volgende:
Wij wonen op 140 m2

Maar ik zou geloof ik toch een extra kamer willen :@ dat K en ik allebei een eigen kantoor/hobby kamer hebben.. en die behoefte is nu wel extra ontstaan door het thuis werken hoor ..

Wij hebben dan tzt wel genoeg grote meubelen in NL en hier om een groter huis in te richten :+
Maar heeft dat dan niet meer te maken met de indeling? Op 140m2 zou je toch best wat aparte kamers moeten kunnen realiseren?

Dat zie ik hier trouwens ook al hoor; we hebben een slaapkamer van ongeveer 16m2. Op een flatje van nog geen 60m2 is dat gewoon zonde van de ruimte, had anders gekund.
pi_197704324
Wij hebben 240 m2, en ik geniet me suf van alle ruimte.

Toen de duutser en ik eerst gingen samnewonen woonden we op 40m2. Was prima, toen. Daarna op 60m2, met kind. Was ook prima. Daarna op 140m2, was eigenlijk ook prima. Maar dit is wel goddelijk..Allemaal een fatsoenlijke slaapkamer met ruimte, een gastenkamer/werkkamer/opslagkamer...En ruimte, had ik dat al gezegd?

Het is ook in 1x veel netter in huis, omdat er gewoon plek is om de spullen fatsoenlijk op te bergen...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 januari 2021 @ 15:06:39 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_197704366
Heb 64m2 voor mezelf. Prima. Woonkamer, Slaapkamer en studeerkamer aka rommelhok. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:07:07 #9
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197704377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben 240 m2, en ik geniet me suf van alle ruimte.

Toen de duutser en ik eerst gingen samnewonen woonden we op 40m2. Was prima, toen. Daarna op 60m2, met kind. Was ook prima. Daarna op 140m2, was eigenlijk ook prima. Maar dit is wel goddelijk..Allemaal een fatsoenlijke slaapkamer met ruimte, een gastenkamer/werkkamer/opslagkamer...En ruimte, had ik dat al gezegd?

Het is ook in 1x veel netter in huis, omdat er gewoon plek is om de spullen fatsoenlijk op te bergen...
Wij zitten op 190m2. Maar herkenbaar. Ik wil echt niet meer terug 8-).
pi_197704394
Mijn huisdromen focussen zich meer op de locatie. Het vrije wonen. En dan echt vrij, niet zo'n 'vrijstaande woning' met aan elke kant een meter vrij en alsnog in een houten blokkendoos als tuin zitten.

Maarja, nadeel is dus dat die huizen vaak wel groot zijn. :') Iets groter dan waar ik nu woon, zou ik niet erg vinden, maar van teveel loze ruimte knap ik wel af.

Ik heb met mijn moeder in een groot huis gewoond. Sloeg nergens op. Alle kamers zaten op de begane vloer. Ik had gewoon een eettafel met 6 stoelen in mijn slaapkamer als 'bureau'. :') En dan was er nog een hele bovenverdieping die net zo groot was, maar waar we gewoon nooit iets mee gedaan hebben anders dan opslag, want compleet overbodig.
pi_197704423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:08 schreef Myraela het volgende:
Mijn huisdromen focussen zich meer op de locatie. Het vrije wonen. En dan echt vrij, niet zo'n 'vrijstaande woning' met aan elke kant een meter vrij en alsnog in een houten blokkendoos als tuin zitten.

Maarja, nadeel is dus dat die huizen vaak wel groot zijn. :') Iets groter dan waar ik nu woon, zou ik niet erg vinden, maar van teveel loze ruimte knap ik wel af.

Ik heb met mijn moeder in een groot huis gewoond. Sloeg nergens op. Alle kamers zaten op de begane vloer. Ik had gewoon een eettafel met 6 stoelen in mijn slaapkamer als 'bureau'. :') En dan was er nog een hele bovenverdieping die net zo groot was, maar waar we gewoon nooit iets mee gedaan hebben anders dan opslag, want compleet overbodig.
Misschien moeten wij samen een huis zoeken O+
pi_197704474
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:00 schreef Barreltje het volgende:
Wij wonen op 140 m2

Jup.. wij kijken ook naar huizen met minimaal 1 grote kamer of 2 kleintjes meer dan nodig om in te kunnen slapen.
Als het thuiswerken.. blijft. Kun je eigenlijk niet zonder.
En daar hopen we stilletjes wel op. Althans.. voor 2-3 dagen per week in ieder geval.
pi_197704533
Dat huis wat ik zo groot vond, was overigens maar de kleine buurman. De mensen die in de schuur woonde, die woonde pas echt groot.

Dan krijg je dus zulke dingen als woonkamer. :')

En ze hadden ook een gigantische keuken, en dan een kamer daarnaast nog een keuken. Maar dat was dan de 'buitenkeuken', want daar kon de hele zijkant die uitkeek op het zwembad open. Echt compleet doorgeslagen. :D
pi_197704579
Wij hebben maar 100m.
Groter hoeft voor mij niet, echt vrijstaand zou wel gaaf zijn maar ook onbetaalbaar :D dus we doen het hier maar mee.

Het liefst zou ik in het huis van Sigme wonen O+
pi_197704638
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:18 schreef Myraela het volgende:
Dat huis wat ik zo groot vond, was overigens maar de kleine buurman. De mensen die in de schuur woonde, die woonde pas echt groot.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En ze hadden ook een gigantische keuken, en dan een kamer daarnaast nog een keuken. Maar dat was dan de 'buitenkeuken', want daar kon de hele zijkant die uitkeek op het zwembad open. Echt compleet doorgeslagen. :D
Doet me denken aan the Sims... dat je dan zeg maar 6 badkamers, 4 gigaaaaaaantische keukens, 3 bibliotheken, een buiten -en een binnenzwembad, een café met biljart, een labo, een kattenkamer, een hondenkamer, een babykamer, een peuterkamer, een kleuterkamer, een puberkamer, eeeeeeeeeeeeeeeetcetera ging maken. Gewoon omdat al snel veel te veel ruimte :')
pi_197704775
Wij wonen nu op 89m2. Dat vind ik best klein vooral omdat er nooit ruimte is om speelgoed te laten liggen zonder je nek te breken, er alleen een kleine bank in de woonkamer past en alle gangen en trappen nauw zijn. Straks gaan we naar 154 m2, met een aparte speelkamer, grotere woonkamer en alles een stuk breder en ruimer. Oh, en een garage. Alleen de keuken is me nog te klein naar mijn zin, maar misschien gaan we over een tijdje verbouwen. Als er geld is :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197704811
Wij hebben 120m2. Dat is ruim voldoende. Het probleem is alleen dat we drie grote ruimten hebben (slaapkamer, woonkamer en keuken). Geen extra kamer, geen inbouwkast. Sowieso geen kasten behalve twee dressoirs. Daar is nog wel winst te behalen.
Spoilers!
pi_197704863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben 120m2. Dat is ruim voldoende. Het probleem is alleen dat we drie grote ruimten hebben (slaapkamer, woonkamer en keuken). Geen extra kamer, geen inbouwkast. Sowieso geen kasten behalve twee dressoirs. Daar is nog wel winst te behalen.
Ik denk dat indeling misschien wel bepalender is dan het aantal vierkante m's, tot op zekere hoogte dan natuurlijk :Y

Zo, inbox eens (deels) opgeruimd. *geeft zichzelf een schouderklopje*
pi_197704920
Ik woon hier helemaal prima in mijn uppie. Woonkamer van ruim 30m2, grote keuken (11m2), zeker voor een appartement met daar aan nog een flinke "pantry". Badkamer is ook vrij ruim, 6.6 m2 en een slaapkamer van 13m2 (iets minder badkamer en dan iets meer slaapkamer was me liever geweest) en een kamer van ruim 8m2.
Balkon had van mij iets groter gemogen, niet langer, maar dieper. Fijn is wel dat ik aan de keuke nog een klein balkon heb. Daar kan nu niet veel mee, want de airco staat erop. Maar de deur kan open, er hangen bakjes met kruiden en eten kan er afkoelen.
De kleine kamer had van mij ook wel iets groter gemogen of nog een kamer. Maar in een appartement is dan natuurlijk erg lastig.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:43:53 #20
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197704948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:08 schreef Myraela het volgende:

Precies dit.
Ik zoek nu af en toe, of nee kijk nu af en toe op funda. Maar alles wat dan leuk ligt is veel te groot.
Ik wil geen groot huis, wel een grote tuin en geen buren.
Wij wonen nu op nog geen 60m2 volgens mij.
pi_197705066
88 hier, geloof ik. Maar boven overal schuine kanten dus al die ruimtes zijn kut. :')

Wat betreft tuin hebben we vandaag 1500 kilo grond weggebracht en 800 kilo compost mee terug gebracht.
Ik ben wel wat moe. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:57:57 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_197705137
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat indeling misschien wel bepalender is dan het aantal vierkante m's, tot op zekere hoogte dan natuurlijk :Y

Zo, inbox eens (deels) opgeruimd. *geeft zichzelf een schouderklopje*
Ja dit, ons huis is kleiner dan een anderen hoop hier maar we hebben geen kinderen dus de 3 kamers boven zijn zat. 1 medium kamer als slaapkamer en verder een inloopkast en een werkkamer.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:02:54 #23
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_197705221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja dit, ons huis is kleiner dan een anderen hoop hier maar we hebben geen kinderen dus de 3 kamers boven zijn zat. 1 medium kamer als slaapkamer en verder een inloopkast en een werkkamer.
Marijn heeft 1 kamer, 1 kamer wordt gebruikt als logeerkamer, 1 als werkkamer. En 1 grote slaapkamer, met een inloopkast. En een badkamer. Dat is de bovenste verdieping. Ik kan van de zolder (over het hele huis) nog een kamer maken, alles is daar al voor aangelegd. Alleen de afwerking nog.
pi_197705234
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wij hebben ook geen kinderen dus daarom is een groter huis ook niet nodig.
Na een werkkamer, kleedkamer, sportkamer heb ik niet echt nog een kamer nodig.
Heel misschien een kamer waar de katten niet mogen komen en ik een puzzel kan laten liggen :D maar dat zou in de kleed of sportkamer kunnen.
pi_197705341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:18 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bij mijn eerste vriendje hadden ze een woonkamer met zes ruime, volledige zithoeken...ook een verbouwde boerderij. Mooie grote bibliotheek ook O+

En de keuken, daar kon je je kont niet keren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')