abonnement Unibet Coolblue
pi_197678739
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Vakman pur sang
  donderdag 28 januari 2021 @ 06:19:54 #2
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197679700
Oh je hebt gewoon een lekkende remzuiger Pat, en piston is gewoon de engelse vertaling van zuiger.Sloop die kapotte maar uit elkaar dan kan je zien hoe 't zit.
pi_197680081
Ja, gedoe die schijven. Je mag nog blij zijn dat je Shimano hebt. SRAM gebruikt Dot olie en dat is agressief spul.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:45:16 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197681000
Voorjaar incoming?
Kijk eens buiten gek, alleen maar regen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197681287
In tijden niet zo nat en koud geweest als gister inderdaad. Brrrr.

En wat een gedoe met schijfremmen ineens. Ik dacht dat de consensus hier was dat het allemaal fantastisch is.
Aldus.
pi_197681694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:45 schreef Fretwork het volgende:
Voorjaar incoming?
Kijk eens buiten gek, alleen maar regen.
Ja niet vandaag of morgen hé, en voorjaar in NL is altijd nat. :P
Vakman pur sang
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:36:12 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197681750
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:04 schreef Z het volgende:
In tijden niet zo nat en koud geweest als gister inderdaad. Brrrr.

En wat een gedoe met schijfremmen ineens. Ik dacht dat de consensus hier was dat het allemaal fantastisch is.
Heb ik nooit beweerd. Eerder het tegenovergestelde. Het remt idd beter, maar het is zwaarder, duurder en minder praktisch wanneer je een wiel moet wisselen, en last but not least de issues met piepende of aanlopende remmen.

Nu heeft Pat een lekke remzuiger bij de remschijf, maar als dat in de remschakelgreep gebeurt, want daar zit er ook eentje, dan ben je mooi klaar. En daarom heb ik als commuter ook een roadlite met een recht stuur, en die remset (hendel leiding en calliper) kost ongeveer 25.- om te vervangen. Bij een 105 of ultegra remschakelgreep wordt dat ook veel duurder.
pi_197682190
Mijn eerste MTBs hadden wel vaak last met de oude sram remmen die waren waardeloos.
Sinds een jaar of 5 Shimano remmerij en nooit een probleem gehad. Echt never meer.
Door de grotere ruimte van Shimano tussen de blokken lopen de schijven altijd vrij.
En piepende remmen heb ik ook nooit.
Daarvoor de juiste blokjes kiezen en goed inremmen.
Maar ook belangrijk, waarmee maak je de fiets schoon, wax achtige dingen maken je schijven en blokken vettig.
Vakman pur sang
pi_197682392
Wat ik vooral vervelend vind is dat ik mezelf momenteel er niet mee kan redden. Ik doe graag alles zelf want een FM bakt er vaak ook niets van. Gisteren kreeg ik hem dus terug en bij thuiskomst zag ik dat het wiel nog steeds aanliep. Nu moet ik er vrijdag weer heen. Ik was net gewend dat ik alles zelf kan doen en nu kan ik weer mezelf een cursus geven.

Vooral op vakantie vind ik het fijn om mezelf te kunnen redden. Dit betekent dus dat ik weer extra spul mee moet nemen voor het geval er weer wat mis gaat.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_197682882
Vandaag ga ik mijn slechtweergear eens goed testen. Dit is mijn laatste werkdag op mijn afdeling en ik wil graag nog iets leuks doen als afscheid, dus heb een route gepland langs alle collega's in omgeving zoetermeer-voorschoten-den haag - voorburg - rijswijk om een kleine traktatie langs te brengen en iedereen nog eens te zien. De voorbereidingen zijn in ieder geval al leuk, de ideale route proberen te maken met de waypoints erin. En ik fiets toch, dus wel een leuke manier om iedereen nog eens te zien zo.. ik denk dat ik binnenkort ook nog wat collega's in omgeving Utrecht probeer te combineren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197683907
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag ga ik mijn slechtweergear eens goed testen. Dit is mijn laatste werkdag op mijn afdeling en ik wil graag nog iets leuks doen als afscheid, dus heb een route gepland langs alle collega's in omgeving zoetermeer-voorschoten-den haag - voorburg - rijswijk om een kleine traktatie langs te brengen en iedereen nog eens te zien. De voorbereidingen zijn in ieder geval al leuk, de ideale route proberen te maken met de waypoints erin. En ik fiets toch, dus wel een leuke manier om iedereen nog eens te zien zo.. ik denk dat ik binnenkort ook nog wat collega's in omgeving Utrecht probeer te combineren.
Leuk hoor maar wel echt bagger vandaag :P
Vakman pur sang
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:53:04 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197683929
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag ga ik mijn slechtweergear eens goed testen. Dit is mijn laatste werkdag op mijn afdeling en ik wil graag nog iets leuks doen als afscheid, dus heb een route gepland langs alle collega's in omgeving zoetermeer-voorschoten-den haag - voorburg - rijswijk om een kleine traktatie langs te brengen en iedereen nog eens te zien. De voorbereidingen zijn in ieder geval al leuk, de ideale route proberen te maken met de waypoints erin. En ik fiets toch, dus wel een leuke manier om iedereen nog eens te zien zo.. ik denk dat ik binnenkort ook nog wat collega's in omgeving Utrecht probeer te combineren.
Gaaf! Maar wat een kutdag qua weer. -O-
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:54:17 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197683962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag ga ik mijn slechtweergear eens goed testen. Dit is mijn laatste werkdag op mijn afdeling en ik wil graag nog iets leuks doen als afscheid, dus heb een route gepland langs alle collega's in omgeving zoetermeer-voorschoten-den haag - voorburg - rijswijk om een kleine traktatie langs te brengen en iedereen nog eens te zien. De voorbereidingen zijn in ieder geval al leuk, de ideale route proberen te maken met de waypoints erin. En ik fiets toch, dus wel een leuke manier om iedereen nog eens te zien zo.. ik denk dat ik binnenkort ook nog wat collega's in omgeving Utrecht probeer te combineren.
Prof voor een dag 8-)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_197684151
Ja niet de beste dag uitgekozen inderdaad.. maar als het goed is wordt het zo droger.. en ddx gaat ook elke dag denk ik steeds!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 28 januari 2021 @ 13:10:57 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197684271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja niet de beste dag uitgekozen inderdaad.. maar als het goed is wordt het zo droger.. en ddx gaat ook elke dag denk ik steeds!
Niet te lang stoppen bij de collega’s en het komt wel goed. Als je eenmaal koud bent krijg je het niet snel meer warm.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_197684430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja niet de beste dag uitgekozen inderdaad.. maar als het goed is wordt het zo droger.. en ddx gaat ook elke dag denk ik steeds!
Goede kleding en eenmaal onderweg valt het uiteindelijk wel weer mee.
Maar het is wel goed nat vandaag, gelukkig geen vrieskou erbij. (ok warm is anders)

En idd stil staan is killing met dit weer.
pi_197691662
Ik ben juist wat langer gestopt dan ik van tevoren had bedacht.. bij de een een kopje koffie.. bij de ander een wc bezoekje.. en even leuk om te zien hoe iedereen woont en thuiswerkt. Niet helemaal corona proof, maar ben op grote afstand gebleven overal ;)
Maar was echt een topdag, en ik heb het nauwelijks koud gehad. Alleen mijn voeten wat, maar ik weet al dat mijn schoenen crap zijn. Misschien moet ik maar fietskoerier worden! :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:16:04 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_197701928
Via deze weg wilde ik vragen of Evie Richards met d'r mooie benen ook op de vrijmibo komt. En natuurlijk Denise Betsema en Tara Gins?
pi_197702228
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:16 schreef kaasplankje het volgende:
Via deze weg wilde ik vragen of Evie Richards met d'r mooie benen ook op de vrijmibo komt. En natuurlijk Denise Betsema en Tara Gins?


Daar is ze al.
Vakman pur sang
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:40:27 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197702329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben juist wat langer gestopt dan ik van tevoren had bedacht.. bij de een een kopje koffie.. bij de ander een wc bezoekje.. en even leuk om te zien hoe iedereen woont en thuiswerkt. Niet helemaal corona proof, maar ben op grote afstand gebleven overal ;)
Maar was echt een topdag, en ik heb het nauwelijks koud gehad. Alleen mijn voeten wat, maar ik weet al dat mijn schoenen crap zijn. Misschien moet ik maar fietskoerier worden! :P
Er zijn nog best wat mensen volgens mij die het een dag of avond in de week doen.

Al krijg je als fietskoerier niet overal koffie denk ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:13:15 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197702745
Het is vrijdag *O*
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197702859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Al krijg je als fietskoerier niet overal koffie denk ik.
Nee dat zei mijn vriend ook al -O-
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197702934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben juist wat langer gestopt dan ik van tevoren had bedacht.. bij de een een kopje koffie.. bij de ander een wc bezoekje.. en even leuk om te zien hoe iedereen woont en thuiswerkt. Niet helemaal corona proof, maar ben op grote afstand gebleven overal ;)
Maar was echt een topdag, en ik heb het nauwelijks koud gehad. Alleen mijn voeten wat, maar ik weet al dat mijn schoenen crap zijn. Misschien moet ik maar fietskoerier worden! :P
Ik was ook bij de kutste collega lekker gaan schijten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:54:48 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197703464
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik was ook bij de kutste collega lekker gaan schijten.
Gewoon op de vloer, dat zal hem leren.

Maar wel leuk zo'n rondje, ik ga over een maand ook wisselen, maar het merendeel van mn collega's heb ik al bijna een jaar niet gezien.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_197724426
Vandaag iets bizars meegemaakt. Ik maak een duurrit op het gemak en zie verder voor mij iemand fietsen. Ik rij er vrij snel op toe, dus hij rijdt een paar kmh langzamer dan ik doe. Ik passeer en hij pikt aan. Direct vraag ik of hij mijn wiel wil verlaten ivm Corona en dat weigert hij. _O- zegt ie dat ik dan maar sneller moet rijden, terwijl ik juist een stuk sneller dan hem reed :') Ik hou in en hij blijft gewoon zitten. Sta bijna stil en hij gaat er omheen. Heb hem maar op de grote plaat gelegd en ben erlangs gepoeft. Hij zette nog aan maar geen schijn van kans. Wat een kneus. Heb hem uiteraard nog wel even uitgemaakt voor slappe *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')