Aan de andere kant, een getergde spelersgroep die vandaag met Dickie in gesprek gaat , PSV dat toch wel een flink aantal blessures heeft. Met een volle Kuip had ik weer blind 3 jaarsalarissen op Feyenoord gezet zondag hoor.quote:Op donderdag 28 januari 2021 11:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Kuip is dit seizoen alles behalve een vesting. Zo'n reeks zegt niets
Maar als je Feyenoord in de Kuip een keer wil pakken is het dit jaar wel. Ik bedoel, ben ervan overtuigd dat Feyenoord beter kan dat dit hoor (hebben we vorig jaar gezien), maar ik zie niet zo waarom we zondag ineens een goede pot spelen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 11:45 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Nou, ik zie dat echt niet gebeuren eigenlijk. Feyenoord 3x op rij verloren, vrijdag elkaar de waarheid vertellen en dan is het wel zo'n wedstrijd voor de ommekeer. Bovendien mist PSV in de voorhoede ook gewoon te veel spelers. Thomas en Mauro staan waarschijnlijk basis..
Klopt. Blijft vreemd, want vorig jaar met nagenoeg dezelfde selectie ging het zoveel beter. Weet nog dat we in Eindhoven echt een stuk beter waren dan PSV toen. Een wonder dat dat gelijk werd.quote:Op donderdag 28 januari 2021 11:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit Feyenoord is wel wat minder me dunkt. Ze weten het niet meer. Berghuis speelt als een natte krant. Achterin maak je ze kapot met snelheid tegenover Senesi/Spajic/Botteghin. Op het middenveld kan Feyenoord geen bal naar juiste kleur passen.
Als je een keer wil winnen van Feyenoord dan is het dit keer.
Toen zat het hele team in een flow. Nu alles behalve.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Klopt. Blijft vreemd, want vorig jaar met nagenoeg dezelfde selectie ging het zoveel beter. Weet nog dat we in Eindhoven echt een stuk beter waren dan PSV toen. Een wonder dat dat gelijk werd.
Eens, maar dat betekent wel dat het gewoon beter moet kunnen. Ondanks dat er echt wel wat kwaliteit mist, maar we moeten niet doorslaan.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen zat het hele team in een flow. Nu alles behalve.
De komende 2, 3 jaar? Als er niet geïnvesteerd kan worden krijgt ook Slot dit echt niet op de rit.quote:Op donderdag 28 januari 2021 11:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Feyenoord moet bouwen, geld verdienen en gaat de komende 2/3 jaar denk ik niet meedoen. Worden 3e/4e. Ajax & PSV zullen het uit gaan maken. Wellicht AZ, maar ik denk dat dat ook wel voorbij is na dit seizoen.
1 naam: Sinisterra, nu komt het allemaal op Berghuis neer, toen niet.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Klopt. Blijft vreemd, want vorig jaar met nagenoeg dezelfde selectie ging het zoveel beter. Weet nog dat we in Eindhoven echt een stuk beter waren dan PSV toen. Een wonder dat dat gelijk werd.
Het moet al jaren van Berghuis afkomen man. Als Berghuis dan een keer een echte dip heeft zoals nu hou je dit over.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
1 naam: Sinisterra, nu komt het allemaal op Berghuis neer, toen niet.
Eens. Maar zo opportunistisch is de voetbalwereld wel.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Eens, maar dat betekent wel dat het gewoon beter moet kunnen. Ondanks dat er echt wel wat kwaliteit mist, maar we moeten niet doorslaan.
Ligt aan het verwachtingspatroon. Zelfs met wanbeleid halen we structureel Europees voetbal, dan is de stap naar de top relatief klein.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
De komende 2, 3 jaar? Als er niet geïnvesteerd kan worden krijgt ook Slot dit echt niet op de rit.
Die stap naar de top wordt steeds moeilijker, ik wil het uiteraard niet maar voor het NL voetbal zou het beter zijn als Ajax geen kampioen wordt.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ligt aan het verwachtingspatroon. Zelfs met wanbeleid halen we structureel Europees voetbal, dan is de stap naar de top relatief klein.
AZ kwam toch aardig dichtbij vorig seizoen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die stap naar de top wordt steeds moeilijker, ik wil het uiteraard niet maar voor het NL voetbal zou het beter zijn als Ajax geen kampioen wordt.
Als het hun gelukt was hadden die ook echt een stap kunnen zetten maar die zijn ook weer terug geworpen nu, al hebben ze nog wel een spelerswaarde die nog redelijk hoog is.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:53 schreef hhh38 het volgende:
AZ kwam toch aardig dichtbij vorig seizoen.
AZ had kampioen geworden zonder de corona stop.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
AZ kwam toch aardig dichtbij vorig seizoen.
Het gat met Ajax groeit inderdaad, maar als je een duidelijke top 1 hebt dan gaat het om het winnen van de strijd daarachter. Dat levert ook gewoon voorronde Champions League op met een haalbare route naar het hoofdtoernooi.
Ook wat te makkelijk, dat soort clubjes verspelen het toch altijd wel weer.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:15 schreef avotar het volgende:
[..]
AZ had kampioen geworden zonder de corona stop.
Ajax was er aan voor de moeite. Die hadden echt nog wel wat punten gaan verliezen.
natuurlijk johquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:15 schreef avotar het volgende:
[..]
AZ had kampioen geworden zonder de corona stop.
Ajax was er aan voor de moeite. Die hadden echt nog wel wat punten gaan verliezen.
Ik vind het sowieso al raar dat ze niet vandaag al gingen vergaderen ipv pas morgen. Ookal zijn sommige spelers vrij.quote:Op donderdag 28 januari 2021 12:55 schreef Elan het volgende:
Feyenoord en winterstops blijft een drama.
In het AD een opruiend verhaaltje dat de spelers het niet meer zouden zien zitten onder Dick, al geloof ik daar niet zo heel erg in.
Aan de andere kant kan een extra nachtje erover slapen ook goed zijnquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:31 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al raar dat ze niet vandaag al gingen vergaderen ipv pas morgen. Ookal zijn sommige spelers vrij.
Je geeft niet alleen ruimte weg voor opruiende berichten in de media, maar dit lijkt mij toch een moment van crisis. Dan kan je beter z.s.m. vergaderen, zeker met het oog op zondag.
Mwa, crisis is wel zwaar aangezet. Gisteren was absoluut een wanprestatie maar tegen AZ en zeker Ajax toch niet onverdienstelijk gespeeld. Daarbij is Dickie natuurlijk een crisismanager pur sang maar heb ook niet het idee dat er veel speelt.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:31 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al raar dat ze niet vandaag al gingen vergaderen ipv pas morgen. Ookal zijn sommige spelers vrij.
Je geeft niet alleen ruimte weg voor opruiende berichten in de media, maar dit lijkt mij toch een moment van crisis. Dan kan je beter z.s.m. vergaderen, zeker met het oog op zondag.
Hij heeft pas 4 goals gemaakt die geen pingel zijn. De tactiek van Feyenoord van 'alle ballen op Berghuis' is denk ik wat te voorspelbaar. Als de beste man dan ook nog eens speelt als een dweil dan is het lastig om wedstrijdjes te winnen. Al met al is een vertrek van Berghuis niet zo slecht, nieuwe uitdaging is misschien wel beter voor hem.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is meer dat zo'n Berghuis het weer even niet heeft uiteindelijk, die is solo zo'n beetje het fundament van het elftal.
Tot afgelopen zondag had je gelijk. Maar nu valt ook de verdedigende organisatie uit elkaar, dat was toch de kracht van het elftal. Inmiddels is het niet meer dan los zand.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa, crisis is wel zwaar aangezet. Gisteren was absoluut een wanprestatie maar tegen AZ en zeker Ajax toch niet onverdienstelijk gespeeld. Daarbij is Dickie natuurlijk een crisismanager pur sang maar heb ook niet het idee dat er veel speelt.
Het is meer dat zo'n Berghuis het weer even niet heeft uiteindelijk, die is solo zo'n beetje het fundament van het elftal.
Ben benieuwd of Ajax/PSV hem zouden willen hebben, even los gezien van of hij dat zelf wil. Ook als je de uitdaging bij een club mist moet je jezelf blijven bewijzen wil er een grotere club echt iets in je zien.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij heeft pas 4 goals gemaakt die geen pingel zijn. De tactiek van Feyenoord van 'alle ballen op Berghuis' is denk ik wat te voorspelbaar. Als de beste man dan ook nog eens speelt als een dweil dan is het lastig om wedstrijdjes te winnen. Al met al is een vertrek van Berghuis niet zo slecht, nieuwe uitdaging is misschien wel beter voor hem.
Geen idee. Voor de prijs kunnen ze de gok wel wagen. Dat Berghuis niet allang weer in het buitenland speelt is in ieder geval wel voor iedereen verklaarbaar. Hij kan goed voetballen maar je kan er niet op bouwen, hij 'levert' vaak niet.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:01 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Ajax/PSV hem zouden willen hebben, even los gezien van of hij dat zelf wil. Ook als je de uitdaging bij een club mist moet je jezelf blijven bewijzen wil er een grotere club echt iets in je zien.
Dat is wel voorbarig, gisteren was een complete offday in elk opzicht maar dat overkomt op zich Ajax of PSV die veel beter materiaal hebben ook wel een keer elk seizoen. Grootste probleem blijft toch wel dat het zo bizar veel moeite kost om een keer een doelpunt te maken.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tot afgelopen zondag had je gelijk. Maar nu valt ook de verdedigende organisatie uit elkaar, dat was toch de kracht van het elftal. Inmiddels is het niet meer dan los zand.
Wat je er voor krijgt zal beperkt zijn en in goede doen, wellicht met komende zomer een kwaliteitsimpuls en wat meer andere spelers om hem heen en een basisplaats voor Sini kan hij nog wel van grote waarde zijn. Die Diemers en Jorgensen moeten gewoon eindelijk een keer oprotten uit de basis. Triest dat je zo weinig alternatieven hebt maar daar voor hoeft Berghuis het veld niet te ruimen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij heeft pas 4 goals gemaakt die geen pingel zijn. De tactiek van Feyenoord van 'alle ballen op Berghuis' is denk ik wat te voorspelbaar. Als de beste man dan ook nog eens speelt als een dweil dan is het lastig om wedstrijdjes te winnen. Al met al is een vertrek van Berghuis niet zo slecht, nieuwe uitdaging is misschien wel beter voor hem.
Dat is ook pas na 1 wedstrijd waarin de tegenstander iets deed waar ze niet mee om konden gaan he.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tot afgelopen zondag had je gelijk. Maar nu valt ook de verdedigende organisatie uit elkaar, dat was toch de kracht van het elftal. Inmiddels is het niet meer dan los zand.
quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is ook pas na 1 wedstrijd waarin de tegenstander iets deed waar ze niet mee om konden gaan he.
Zijn jullie die 2e helft tegen AZ alweer vergeten?quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel voorbarig, gisteren was een complete offday in elk opzicht maar dat overkomt op zich Ajax of PSV die veel beter materiaal hebben ook wel een keer elk seizoen. Grootste probleem blijft toch wel dat het zo bizar veel moeite kost om een keer een doelpunt te maken.
En toch is het ook gisteren ook weer één van de weinige spelers die de aanvallen opzet, combinaties zoekt en dreiging heeft. Niet dat het iets heeft opgeleverd, maar het laat ook zien dat de rest echt niks levert.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen idee. Voor de prijs kunnen ze de gok wel wagen. Dat Berghuis niet allang weer in het buitenland speelt is in ieder geval wel voor iedereen verklaarbaar. Hij kan goed voetballen maar je kan er niet op bouwen, hij 'levert' vaak niet.
Het viel mij vooral op dat we het tegen AZ en gisteren gewoon niet konden belopen, met name op het middenveld. Die jongens zijn gewoon op.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[..]
Zijn jullie die 2e helft tegen AZ alweer vergeten?
Als je een off-day hebt zijn er geen duidelijke oorzaken, terwijl hier haarfijn aan te wijzen was waar het aan lag. Het stond verkeerd en dat werd niet opgelost. Ik denk dat het heel goed is om een keer een goed gesprek daarover te hebben want er gaat tactisch duidelijk iets fout tussen Advocaat en de groep. Ik heb zelf het idee dat Advocaat niet meer zo scherp is en alle kritiek probeert weg te wuiven. Maar als de spelers zelf iets gaan bedenken werkt dat natuurlijk ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |