abonnement Unibet Coolblue
pi_197665783
Beste Forumgebruikers,

Graag jullie advies.

De situatie:

Vorig jaar maart 2020 begonnen bij een intergemeentelijke sociale dienst (werkt dus in opdracht van gemeenten). De functie is gewaardeerd in schaal 11. Nu ben ik gestart in aanloopschaal 10. Nu verassende dit mij enigszins omdat een aanloopschaal niet werd aangekondigd in de vacatureomschrijving. Maar ik heb begrepen dat bedrijven dit wel mogen doen. Ik ben akkoord gegaan omdat ik niet bij trede 1 begon in schaal 10 maar ergens halverwege. Ik zou na een jaar naar schaal 11 gaan.

In de vacature stond ook het volgende:
- Functie is gewaardeerd in schaal 11 (wordt geen aanloopschaal vermeld)
- Een aanstelling in algemene dienst voor 1 jaar. Bij goed functioneren en voldoende formatieruimte bestaat een mogelijkheid voor een vaste aanstelling.

Nu heb ik vorige week een beoordelingsgesprek gehad. Nu ging ik er vanuit dat ik wel mocht blijven en een vast contract zou krijgen, gezien het feit dat ik nooit gehoord heb dat ik niet goed bezig ben.
Kleine side note: mijn directeur/baas doet niet aan functioneringsgesprekken of bila's. Dat vindt hij allemaal niet nodig. Ik heb wel een keer een mailtje gehad dat ik goed bezig ben (had toen een aantal notities gestuurd), maar voor de rest niks over het functioneren zelf.

Nu komt de joke: Hij vertelde tijdens het beoordelingsgesprek dat hij mij niet goed kon beoordelen. Door corona zijn we natuurlijk zoveel mogelijk allemaal thuis aan het werk en hij zei dat hij mij daardoor niet goed kon beoordelen. Nu heeft die het volgende afgesproken: mijn contract is met een jaar verlengd en na een half jaar (ergens augustus) wilt hij opnieuw kijken en als ik gewoon goed bezig ben een vast contract aanbieden.

Mijn vraag is kan dat zo maar? Heeft de baas hierin geen verantwoordelijkheid om af en toe een functioneringsgesprek te houden? Hij had ook na een half jaar kunnen aangeven dat hij mij niet goed kon beoordelen. Dan had ik wel bila's ingepland. Maar dat heb ik nu niet gedaan omdat hij daar op tegen is.

Daarnaast vroeg ik of ik dan wel een periodiek omhoog ga en dat gebeurd ook niet. Ik heb nu een gesprek aan gevraagd met de P&O adviseur en wil ik wel weten of dit allemaal wettelijk kan.

Ik lees op internet dat je bij een voldoende beoordeling standaard een periodiek omhoog gaat. Nu blijf ik dus in schaal 10 nog een half jaar mimimaal terwijl de functie schaal 11 is.

Daarnaast ben ik het niet helemaal met hem eens dat hij mij niet kan beoordelen. Ik ben begonnen en iemand die daar al 5 jaar werkt zou mij inwerken. Ik ben trouwens begonnen in de eerste week van maart, dus na 2 weken zat ik thuis in lockdown. Die collega liet nooit wat van zich horen want die had een kind waar ze op moest passen (kinderdagverblijven waren dicht) en na een aantal weken zei ze doodleuk dat ze een andere baan had gevonden. Ik heb mij zelf dus moeten inwerken. Vervolgens heb ik de nieuwe collega ingewerkt. De werkzaamheden heb ik vervolgens 2 maanden alleen moeten doen voordat de nieuwe collega begon.

Nog een ander ding: die nieuwe collega, die jonger is en minder werkervaring en mindere hoge opleiding zit 2 periodieken hoger. Ik dacht ik begin hier wel over als ik vast contract krijg dat ik gelijk met haar minimaal wil komen. Nu moet dat dus ook een half jaar op zich wachten. Kan ik hier over beginnen dat zij meer verdiend? Zij heeft haar oude salaris meegenomen en wilde dus het zelfde. Ik deed hiervoor een traineeship dus ik verdiende minder en was al blij met hoger salaris.

Zo mijn verhaal is eruit. Ik hoor heel graag van jullie wat je er van vindt en terecht is dat ik hier niet helemaal mee eens ben. Ik hoor graag ook of iemand tips heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken? Het liefst zou ik een vast contract krijgen, maar goed ik denk dat er niet in zit. Het enige wat nu nog goed zou voelen is ieder geval naar schaal 11 of een periodiek hoger.

[ Bericht 44% gewijzigd door Peejtur op 28-01-2021 11:37:39 ]
pi_197665929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:07 schreef madeliefbloem het volgende:
Ik ben akkoord gegaan omdat ik niet bij trede 1 begon in schaal 10 maar ergens halverwege. Ik zou na een jaar naar schaal 11 gaan.
Je bent zelf akkoord gegaan. Heb je over die stap naar 11 iets op papier staan?
quote:
Mijn vraag is kan dat zo maar? Heeft de baas hierin geen verantwoordelijkheid om af en toe een functioneringsgesprek te houden? Hij had ook na een half jaar kunnen aangeven dat hij mij niet goed kon beoordelen. Dan had ik wel bila's ingepland. Maar dat heb ik nu niet gedaan omdat hij daar op tegen is.
Kijk in je personeelshandboek. Daar staat vast iets in over beoordelingscyclus etc. Maar achteraf doe je daar niks aan. Had je eerder op moeten hameren.
quote:
Nog een ander ding: die nieuwe collega, die jonger is en minder werkervaring en mindere hoge opleiding zit 2 periodieken hoger. Ik dacht ik begin hier wel over als ik vast contract krijg dat ik gelijk met haar minimaal wil komen.
Die collega heeft gewoon beter onderhandeld dan jij :D Dus slecht idee om het zo aan te pakken. Misschien presteert zij ook wel beter dan jij. Aan jou om te bewijzen dat je meer verdient dan je nu krijgt.
quote:
Zo mijn verhaal is eruit. Ik hoor heel graag van jullie wat je er van vindt en terecht is dat ik hier niet helemaal mee eens ben.
Ik lees vooral een afwachtende houding bij jou. En dan achteraf teleurgesteld zijn dat je niet krijgt wat je wil. Je zal daar zelf om moeten vragen, je leidinggevende gaat het niet in je schoot werpen.
Plan bila's in, maak een ambitieplan, toets de voortgang regelmatig bij je leidinggevende etc. Dan kun je na een half jaar / jaar zeggen: ik heb al mijn doelen ruim gehaald, kom op met die schaal / tredes.
Maar nogmaals: je zal zelf initiatief moeten nemen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:17:34 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197665945
Wat staat er in de CAO over een jaarlijkse verhoging van je trede? Bij de meeste (semi)overheden krijg je er automatisch eentje bij.

Over die schalen zou ik me niet al te druk maken, zolang je niet in de hoogste treden zit maakt het qua salaris vaak niks uit.

Waarom heb je zelf niet het initiatief genomen om overleggen met je leidinggevende in te plannen?
Blijkbaar heeft hij wél behoefte om door jou op de hoogte te worden gehouden en laat hij het initiatief bij jou.
So we just called him Fred
pi_197666013
Je moet een meer actievere houding hebben en proactief handelen.
Ik zou nooit accepteren dat mijn manager geen bilals if functioneringsgesprekjen wil.

Je kan ook het nieuwe contract weigeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197666034
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:17 schreef Fred het volgende:
Wat staat er in de CAO over een jaarlijkse verhoging van je trede? Bij de meeste (semi)overheden krijg je er automatisch eentje bij.

Over die schalen zou ik me niet al te druk maken, zolang je niet in de hoogste treden zit maakt het qua salaris vaak niks uit.

Daar maak ik mij zeker niet druk om. Maar na zo'n coronajaar had ik op zijn minst een trede hoger verwacht.

Waarom heb je zelf niet het initiatief genomen om overleggen met je leidinggevende in te plannen?
Blijkbaar heeft hij wél behoefte om door jou op de hoogte te worden gehouden en laat hij het initiatief bij jou.
Omdat hij mij niet het idee geeft dat dit nodig was. Ik doe gewoon prima mijn werk en krijg gewoon goede feedback op de stukken die ik inlever. Ik ging ook tussendoor gewoon nog naar kantoor, alleen sinds de laatste lockdown niet meer. Omdat mijn werkgever in begin nog riep dat hij niks van corona aantrok. Maar goed we zijn een overheidsinstelling dus hij zag op gegeven moment ook wel in dat thuiswerken toch echt moest.

Als iemand al vanaf het moment dat je solliciteert roept dat hij niet van overleggen houdt en niet doet aan beoordelingsgesprekken en bila's, moet ik dan als nieuwtje kunnen inschatten dat hij dat wel wil...
pi_197666053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je moet een meer actievere houding hebben en proactief handelen.
Ik zou nooit accepteren dat mijn manager geen bilals if functioneringsgesprekjen wil.

Je kan ook het nieuwe contract weigeren.
Ja ik heb nu ook om de twee weken een gesprek ingepland voor rest van het jaar.
pi_197666096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:17 schreef Fred het volgende:
Wat staat er in de CAO over een jaarlijkse verhoging van je trede? Bij de meeste (semi)overheden krijg je er automatisch eentje bij.

Over die schalen zou ik me niet al te druk maken, zolang je niet in de hoogste treden zit maakt het qua salaris vaak niks uit.

Waarom heb je zelf niet het initiatief genomen om overleggen met je leidinggevende in te plannen?
Blijkbaar heeft hij wél behoefte om door jou op de hoogte te worden gehouden en laat hij het initiatief bij jou.
Jaarlijks wordt het salaris van de werknemer verhoogd naar de volgende periodiek van de functieschaal als de werknemer:


• voldoende functioneert, en

• het maximum van de functieschaal nog niet heeft bereikt, en

• minimaal 12 maanden geleden in dienst is gekomen, de laatste periodieke salarisverhoging kreeg of promotie kreeg.

De werkgever kan voor een werknemer of een groep werknemers een vaste periodiekdatum vaststellen. De eerste periodiek kan dan in de eerste 12 maanden van het dienstverband plaatsvinden.

De werkgever kan aan het geven van een salarisverhoging aanvullende voorwaarden verbinden.

De werkgever kan een extra periodieke salarisverhoging geven.
pi_197666209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:24 schreef madeliefbloem het volgende:

[..]

Ja ik heb nu ook om de twee weken een gesprek ingepland voor rest van het jaar.
Om de twee weken? Over overkill gesproken haha
pi_197666226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:26 schreef madeliefbloem het volgende:

[..]

Jaarlijks wordt het salaris van de werknemer verhoogd naar de volgende periodiek van de functieschaal als de werknemer:


• voldoende functioneert, en

• het maximum van de functieschaal nog niet heeft bereikt, en

• minimaal 12 maanden geleden in dienst is gekomen, de laatste periodieke salarisverhoging kreeg of promotie kreeg.

De werkgever kan voor een werknemer of een groep werknemers een vaste periodiekdatum vaststellen. De eerste periodiek kan dan in de eerste 12 maanden van het dienstverband plaatsvinden.

De werkgever kan aan het geven van een salarisverhoging aanvullende voorwaarden verbinden.

De werkgever kan een extra periodieke salarisverhoging geven.
Kijk even naar de vermelde trede op je loonstrook (een jaar na je eerste dus). Die is ongetwijfeld omhoog gegaan, het is de overheid. Hij moet moeite doen om dat tegen te gaan.
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:34:02 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197666227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:22 schreef madeliefbloem het volgende:
Omdat hij mij niet het idee geeft dat dit nodig was. Ik doe gewoon prima mijn werk en krijg gewoon goede feedback op de stukken die ik inlever. Ik ging ook tussendoor gewoon nog naar kantoor, alleen sinds de laatste lockdown niet meer. Omdat mijn werkgever in begin nog riep dat hij niks van corona aantrok. Maar goed we zijn een overheidsinstelling dus hij zag op gegeven moment ook wel in dat thuiswerken toch echt moest.
En wat vond je zelf van die situatie? Heb je je leidinggevende laten weten dat je liever niet kwam vanwege Corona? Of ben je maar braaf komen opdraven?

quote:
Als iemand al vanaf het moment dat je solliciteert roept dat hij niet van overleggen houdt en niet doet aan beoordelingsgesprekken en bila's, moet ik dan als nieuwtje kunnen inschatten dat hij dat wel wil...
Ja, mijn ervaring is dat dát wel gevraagd wordt voor een schaal 11: zelf op onderzoek uit, zelf achterhalen hoe je iemand goed geïnformeerd houdt.

Ik kan me best voorstellen dat je je teleurgesteld voelt, maar nu is je kans om door te pakken: stop met de excuses van een verliezer en maak een plan om hier als winnaar uit te komen.

Je doel is schaal 11, wat je ga je laten zien de komende maanden om aan te tonen dat je het waard bent?
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 11:41:01 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197666332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:34 schreef Fred het volgende:

[..]

En wat vond je zelf van die situatie? Heb je je leidinggevende laten weten dat je liever niet kwam vanwege Corona? Of ben je maar braaf komen opdraven?
[..]

Ja, mijn ervaring is dat dát wel gevraagd wordt voor een schaal 11: zelf op onderzoek uit, zelf achterhalen hoe je iemand goed geïnformeerd houdt.

Ik kan me best voorstellen dat je je teleurgesteld voelt, maar nu is je kans om door te pakken: stop met de excuses van een verliezer en maak een plan om hier als winnaar uit te komen.

Je doel is schaal 11, wat je ga je laten zien de komende maanden om aan te tonen dat je het waard bent?
Dit inderdaad.

Ik lees veel excuses en vingerwijzen en 'ja maar hij'. Nee, JIJ wil iets, JIJ zult het dan waar moeten maken. Wat? Daar moet je achter komen door die informatie actief uit te vragen.

Overigens, de vergelijking maken met een collega en dan meer willen 'omdat die collega minder ervaring/korter in dienst/whatever' is een heel erg slecht idee.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:00:13 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197666635
Eens met de reacties dat jij iets wil en dat jij dan iets moet doen. Maar ook de leidinggevende heeft niet correct gehandeld. Voor hem/haar geldt hetzelfde, als jij iemand niet voldoende kan beoordelen dan moet jij ook zelf actie ondernemen om die persoon gedurende het jaar wel te kunnen beoordelen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197666990
De reacties gelezen maar ik kijk er blijkbaar iets anders naar. Als je leidinggevende het flauwekul vindt en niet aan bila's wil doen etc. dan kan het wat moeilijk zijn om als werknemer te zeggen dat hij dat wel gewoon moet doen lijkt mij. Zij wil ook niet bij die persoon in een kwaad daglicht komen te staan als die persoon een hekel heeft aan dat soort gesprekken.

Dat gezegd hebbende: je laatste stuk over het salaris van de ander etc.. daar kan ik mij helemaal niet in vinden. Ik lees dat jij een traineeship hebt gedaan en blij was met je huidige salaris. Iemand anders verdiende meer dan jij deed, heeft dat meegenomen.. je praat over minder werkervaring en opleiding maar die persoon is blijkbaar gewiekst genoeg om wel gewoon meer te verdienen. Bij zoiets denk ik altijd van 'hmm'.

Wat betreft schaal 10/11, geen idee. Vind het maar een wat raar verhaal wat dat betreft. Als dat mij zou overkomen zou ik denken dat ze mij zo goedkoop mogelijk willen aanhouden met wat mazen in de wet ofzo. Maar goed, zoals gezegd, geen idee, de kant van je leidinggevende zal vast ook wel wat extra zicht geven.
  woensdag 27 januari 2021 @ 16:08:54 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197670343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:24 schreef phoenyx het volgende:
De reacties gelezen maar ik kijk er blijkbaar iets anders naar. Als je leidinggevende het flauwekul vindt en niet aan bila's wil doen etc. dan kan het wat moeilijk zijn om als werknemer te zeggen dat hij dat wel gewoon moet doen lijkt mij. Zij wil ook niet bij die persoon in een kwaad daglicht komen te staan als die persoon een hekel heeft aan dat soort gesprekken.

Dat gezegd hebbende: je laatste stuk over het salaris van de ander etc.. daar kan ik mij helemaal niet in vinden. Ik lees dat jij een traineeship hebt gedaan en blij was met je huidige salaris. Iemand anders verdiende meer dan jij deed, heeft dat meegenomen.. je praat over minder werkervaring en opleiding maar die persoon is blijkbaar gewiekst genoeg om wel gewoon meer te verdienen. Bij zoiets denk ik altijd van 'hmm'.

Wat betreft schaal 10/11, geen idee. Vind het maar een wat raar verhaal wat dat betreft. Als dat mij zou overkomen zou ik denken dat ze mij zo goedkoop mogelijk willen aanhouden met wat mazen in de wet ofzo. Maar goed, zoals gezegd, geen idee, de kant van je leidinggevende zal vast ook wel wat extra zicht geven.
Die leidinggevende heeft ook niet zoveel te willen. Die heeft zich ook te houden aan de afspraken die gelden. Nu weet ik dat dit in de praktijk niet zo makkelijk gaat maar zo is het wel.

Als jij als medewerker jouw leidinggevende er een paar keer op wijst dat er geen gesprekken zijn dan kan je dat gewoon inbrengen wanneer hij zegt dat hij je niet goed genoeg kan beoordelen. Personeelszaken hoort hier ook op te zien dat een leidinggevende de juiste gesprekken op het juiste moment houdt. Dan kan je er voor zorgen dat je leidinggevende niet mag uitstellen of te horen krijgt dat hij het anders moet doen.

Ieder personeelslid kan aangesproken worden op gedrag, de vraag is of de cultuur in het bedrijf dit toelaat.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197670498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:07 schreef madeliefbloem het volgende:
Ik lees op internet dat je bij een voldoende beoordeling standaard een periodiek omhoog gaat. Nu blijf ik dus in schaal 10 nog een half jaar mimimaal terwijl de functie schaal 11 is.
En wat was jouw beoordeling?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:07 schreef madeliefbloem het volgende:
Kan ik hier over beginnen dat zij meer verdiend?
Nee. Irrelevant. Beter onderhandeld. En doorgestoomd vanuit een baan, niet vanuit een traineeship.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Om de twee weken? Over overkill gesproken haha
Niet zo gek toch? Die frequentie heb ik ook bij 2 werkgevers meegemaakt. Het is makkelijker om er last minute eentje te cancelen, door 1 van beide partijen, als er niets te bespreken is, dan om last minute een overlappend beschikbaar moment te vinden.

[ Bericht 27% gewijzigd door baskick op 27-01-2021 16:25:22 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197676601
Helaas weinig aan te doen, zelfs als dit niet zou mogen kun je de arbeidsrelatie verstoren als je dingen gaat proberen te forceren. Dan is de vraag zoals bij ieder conflict al snel wat is belangrijker? De inhoud of de relatie?

Voor de toekomst kun je eventueel hardere afspraken maken bijv als dit en dit geregeld is krijg je een vast contract. SMART dus. Maar mijn ervaring is wel dat managers daar vaak niet aan willen omdat je dan een stok achter de deur hebt en ze in de knoop kunnen komen met beloftes die ze eventueel aan andere medewerkers hebben gedaan.
pi_197677144
Tja, je was op 1 januari geen 12 maanden in dienst, dus volgens de cao hoeven ze niet te verhogen.

Wat is het gevolg als jij een verlenging niet accepteert? Hebben ze dan acuut een probleem?
Hoe snel heb jij iets anders? Als je salaris zo belangrijk is, is overstappen naar een andere organisatie dan niet beter om te groeien in salaris?

Is het een optie om voor je verlenging te onderhandelen en te zeggen dat je in schaal 11 wil?
En maakt dat dan ook echt iets uit? Vaak overlappen schalen wel, schaal 10 trede 8 kan hoger zijn dan schaal 11 trede 1.. hoe zit dat bij jou?
dag
pi_197677635
Gewoon lekker afwachten, heb je het afgelopen jaar ook gedaan.
pi_197678471
Kan je makkelijk iets anders vinden? Of ben je bereid weg te gaan?

Ga dan gewoon in onderhandeling. Geef aan dat je wel die verhoging wil/ingeschaald wil worden in de juiste schaal. En geef daarbij aan waarom jij vindt dat je goed werk doet (wat je in OP ongeveer zegt).
Je kan daar rustig in beginnen. Als niet lukt en je bent bereid wat risico te nemen kan je nog zeggen dat je alleen de contractverlenging neemt indien je hoger loon ontvangt.

Maar als je niets vraagt/'eist' zal je vaak ook niet veel krijgen.
Eerst denken, dan typen
pi_197678702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:19 schreef baskick het volgende:

[..]

En wat was jouw beoordeling?
[..]

Nee. Irrelevant. Beter onderhandeld. En doorgestoomd vanuit een baan, niet vanuit een traineeship.
[..]

Niet zo gek toch? Die frequentie heb ik ook bij 2 werkgevers meegemaakt. Het is makkelijker om er last minute eentje te cancelen, door 1 van beide partijen, als er niets te bespreken is, dan om last minute een overlappend beschikbaar moment te vinden.
Eens in de vier weken is al vaak. Laat staan elke twee weken. Brr, blijf je cancellen
pi_197681254
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:27 schreef Peter het volgende:
Tja, je was op 1 januari geen 12 maanden in dienst, dus volgens de cao hoeven ze niet te verhogen.

Als dit waar is, dan is dit wel tamelijk relevante informatie die TS niet heeft gegeven/wist :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197682655
Op weer terug.
pi_197683752
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Als dit waar is, dan is dit wel tamelijk relevante informatie die TS niet heeft gegeven/wist :+
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:07 schreef madeliefbloem het volgende:
Vorig jaar maart 2020 begonnen
Bij deze ;)
pi_197684279
quote:
12s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:43 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Bij deze ;)
Ja, dat stond er. Maar hoe blijkt daaruit dat je een jaar in dienst moet zijn voor je recht hebt op een periodiek (al dan niet afhankelijk van je beoordeling)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197684468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat stond er. Maar hoe blijkt daaruit dat je een jaar in dienst moet zijn voor je recht hebt op een periodiek (al dan niet afhankelijk van je beoordeling)?
Oh, helemaal verkeerd gelezen _O- Ik dacht dat je de info over indiensttredingsdatum miste omdat de OP weg was :P
pi_197684695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat stond er. Maar hoe blijkt daaruit dat je een jaar in dienst moet zijn voor je recht hebt op een periodiek (al dan niet afhankelijk van je beoordeling)?
Dat zegt TS zelf hier:
WGR / Terecht geen vast contract of niet?
dag
pi_197685051
Ik zou inderdaad even checken bij P&O of dat allemaal weg mag. Als dat zo is, zorgen dat je goede afspraken maakt:

- welke verbeterpunten zijn er - en op welk niveau zou je moeten zitten om wel in aanmerking te komen voor een vast contract/salarisverhoging
- zorg dat zwart op wit staat (bv per mail) wanneer dat gesprek "na een half jaar" plaats gaat vinden en welke zaken dan op tafel liggen

En kijk niet naar anderen in je team. Ga uit van wat je zelf waard bent, en wat jij toevoegt aan het team of in de organisatie. Al is dat af en toe lastig als je niet in een commerciële organisatie werkt waar dit direct in geld uit te drukken is. Wat anderen verdienen kan een goede indicatie zijn - maar dit soort dingen zijn nou eenmaal afhankelijk van heel veel variabelen, maar ook onderhandelen als je in dienst komt. Overigens zou ik behalve als je starter bent eigenlijk nooit akkoord gaan met een aanloopschaal. Ze zeggen vaak dat je niet kunt onderhandelen bij (semi) overheid maar mijn ervaring in de praktijk is eigenlijk dat dat wel kan. Als je jezelf maar niet voor lul zet met te hoge eisen.
pi_197686479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat zegt TS zelf hier:
WGR / Terecht geen vast contract of niet?
Ah, ja! Of TS het nou leuk vindt of niet, het is conform de regels. Wat is dan het doel van een gesprek aangaan inzake een niet-toegekende periodiek? Er is geen relatie tussen het gebrek aan bila's en het niet-toekennen van de periodiek, right?

quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:07 schreef madeliefbloem het volgende:
Daarnaast vroeg ik of ik dan wel een periodiek omhoog ga en dat gebeurd ook niet. Ik heb nu een gesprek aan gevraagd met de P&O adviseur en wil ik wel weten of dit allemaal wettelijk kan.
Conform cao. Dat had TS dus al voor het openen van het topic horen te weten kunnen weten.

quote:
Ik lees op internet dat je bij een voldoende beoordeling standaard een periodiek omhoog gaat. Nu blijf ik dus in schaal 10 nog een half jaar mimimaal terwijl de functie schaal 11 is.
Ja, mits je beoordeeld wordt over dat jaar, dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')