abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197820675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:32 schreef tpopml het volgende:
Zondag 5 maanden en vandaag bij het consultatiebureau schoon aan de haak 9,4 kg gewogen :D

Ging er wel met een vervelend gevoel weg: Mickey komt nog steeds 's nachts en de arts vond dat hij nu toch wel kon gaan doorslapen. Ook waarschuwde ze me voor het aan de borst in slaap vallen (wat hij geregeld doet, en hoe ik hem 's avonds in slaap krijg om vervolgens weg te leggen) in de trant van: hij associeert je dan met een soort van speen. Ze zei dat het zwaar voor me zou moeten zijn etc...

Ik vind het zelf wel meevallen, want ik slaap redelijk snel weer in en heb niet het gevoel als zombie rond te lopen. Hem zelf wegleggen om te gaan slapen lukt gewoon echt nog niet. Ik leg hem weg als hij in zijn oogjes wrijft etc, maar in slaap vallen - ho maar. Hij houdt zichzelf gerust een uur wakker. We proberen: weglopen, even (5 minuutjes) laten jengelen (maar niet echt huilen), geruststellen maar niet oppakken, etc etc. Heeft iemand misschien nog tips?

Ik bedenk dat mijn bv vraag allicht ook wel in het bv topic thuis hoort...
Wat heerlijk zo’n brok gezondheid! O+

Wat bedoelen ze met doorslapen, echt van 19:00 - 7:00 ofzo? Wij hebben een nanit camera boven Y’s bed hangen die soms tips en tricks geeft in zo’n app en die kwam er toevallig ook mee om te beginnen haar van de nachtvoeding af te krijgen, maar ik lees op het forum juist verhalen van baby’s die nog een stuk ouder zijn en alsnog niet doorslapen ‘s nachts dus zo’n punt is het toch niet? Als jij het zelf ook niet echt een probleem vindt er ‘s nachts uit te moeten om te voeden zou ik het lekker zo laten en vanzelf wel zien wanneer hij de nachtvoeding niet meer nodig heeft. Wat betreft in slaap vallen aan de borst heb ik helaas geen tips..
pi_197820771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:02 schreef Hilmo het volgende:
Tpopml ook overdag of alleen savonds? Niet echt tips, dat even aankijken qua inslaapval huiltje deden we hier ook. En snachts valt hij wel aan borst weer in slaap maar ja vind ik snachts ook niet gek.

Oh ja ei en pindakaas, vergeet het steeds. Morgenochtend eten we weer gekookt eitje dacht ik, kan F ook meteen stukje krijgen. Eventueel op een lepeltje. Pindakaas wou ik ook maar op een lepeltje beetje doen tussendoor. Man vergeet de hapjes steeds. Op dagen dat ik werk krijgt hij niks. Andere dagen ben ik zo enthousiast dat ik elke keer weer moet denken van wat gaan we vandaag proberen. Peer ook in huis maar die wil ik eerst zacht hebben. Oh ja s ik met brood oefen, kan ik er ook w eens wat pindakaas op doen. Korstjes mogen geloof ik ook al wel eens met 6 maand toch? Heb nu stukken zonder korst.

En het rollen vanochtend, op speelkleed piepte hij ineens; lag hij op de buik. Ik draai hem om en hup daar ging hij weer. En zo x20 haha. En maar spugen op het kleed, want net gedronken :+ dat kleed kan na dit kind zo in de kliko. :P het omrollen geniet ik zo van hé. Wel alleen over linkerschouder. Even in de gaten houden!
Haha ik zie het helemaal voor me ja met die hapjes. Zo leuk, en dan telkens weer nieuwe dingen bedenken die je kunt geven :D. En dat rollen, wat leuk! Y komt nog niet verder dan op haar zij. Moest hier gisteren ook 5x nieuwe kleertjes aan, achter elkaar. Ze had vrij veel gedronken maar zit ook constant op haar handjes te sabbelen en ze steekt ze er best ver in dus dat helpt ook niet mee :') .
pi_197820951
Dat spastische gedoe altijd bij het CB :{w Het is gewoon naar omdat ze ouders laten denken dat ze het niet goed doen terwijl ze het wel gewoon goed doen. Bij A. heb ik tot nu toe alleen maar fijne gehad, maar bij Noor had ik er ook een paar bij zitten... Baby's horen als ze dat willen lekker bij papa en mama , de rest is voor later :)
pi_197821795
Sta je eindelijk in de speeltuin met peuter en baby, wordt ze wakker. Baby uit mijn draagjas gepeuterd, geprobeerd aan de borst te leggen, weigert ze en blijft huilen. :{w
Gelukkig kon mijn man een kwartiertje in de speeltuin want peuter wou natuurlijk ook niet naar huis. :{w

Haar dagslaapjes gingen sowieso niet helemaal naar wens. Om 17:30 maakte mijn man dus eten, had ik haar in de draagzak en terwijl ik met de oudste de minidisco danste viel zij in slaap. Gelukkig maar dat ze een stevig meisje is. :D

Een half uurtje, maar toch fijn anders huilt ze bij het avondeten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:54:08 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197822565
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:18 schreef Smart_ass het volgende:
Bijna 8 kilo @:Seven. ?! Doe je goed!

Fijn om te horen dat alles goed gaat LTC!
Ik zal wel op m'n donder krijgen bij het consultatiebureau binnenkort :P .
Resistance is futile.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:01:50 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197822689
quote:
Zondag 5 maanden en vandaag bij het consultatiebureau schoon aan de haak 9,4 kg gewogen :D

Ging er wel met een vervelend gevoel weg: Mickey komt nog steeds 's nachts en de arts vond dat hij nu toch wel kon gaan doorslapen. Ook waarschuwde ze me voor het aan de borst in slaap vallen (wat hij geregeld doet, en hoe ik hem 's avonds in slaap krijg om vervolgens weg te leggen) in de trant van: hij associeert je dan met een soort van speen. Ze zei dat het zwaar voor me zou moeten zijn etc...

Ik vind het zelf wel meevallen, want ik slaap redelijk snel weer in en heb niet het gevoel als zombie rond te lopen. Hem zelf wegleggen om te gaan slapen lukt gewoon echt nog niet. Ik leg hem weg als hij in zijn oogjes wrijft etc, maar in slaap vallen - ho maar. Hij houdt zichzelf gerust een uur wakker. We proberen: weglopen, even (5 minuutjes) laten jengelen (maar niet echt huilen), geruststellen maar niet oppakken, etc etc. Heeft iemand misschien nog tips?

Zolang jij het goed vol kunt houden, gewoon lekker je eigen plan volgen joh.

Baby's hebben volgens mij wel slaap associaties. Kan zijn dat hij dat nu heeft met aan de borst in slaap vallen, maar Mickey kan natuurlijk ook andere slaap associaties aanleren.
Resistance is futile.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:08:32 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197822811
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:26 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Haha ik zie het helemaal voor me ja met die hapjes. Zo leuk, en dan telkens weer nieuwe dingen bedenken die je kunt geven :D. En dat rollen, wat leuk! Y komt nog niet verder dan op haar zij. Moest hier gisteren ook 5x nieuwe kleertjes aan, achter elkaar. Ze had vrij veel gedronken maar zit ook constant op haar handjes te sabbelen en ze steekt ze er best ver in dus dat helpt ook niet mee :') .
Dat flikt Colin ook steeds :+
Resistance is futile.
  Moderator / Colorchick donderdag 4 februari 2021 @ 22:09:21 #133
382129 crew  Donna
pi_197822822
quote:

Ik heb bij het CB altijd gezegd wat ze wilden horen. Misschien onverantwoord, maar de eerste kennismaking met het CB was zo stom (G had 8 dagen in het ziekenhuis gelegen na de geboorte en was 2-3 weken oud toen die vrouw kwam, G lag lekker bij mij te slapen en toen begon ze al te zeuren dat ze in haar bedje ???? moest of in de box en niet altijd bij mij en blabla) en toen was ik er al klaar mee. Mijn vriendin beviel 3 maanden eerder en het CB heeft haar zo onzeker gemaakt. Ik heb haar toen geadviseerd om 'niks' meer te zeggen en ze leefde helemaal op.

Nouja anyway wat ik wil zeggen, als het voor jou goed voelt en je leeft niet als een zombie, dan is het goed. Mijn oudste en nu A-tje ook vallen ook niet goed zelf in slaap. We moesten G. altijd lichtjes schudden, wiegen of met de fles in bed stoppen. A lijkt nu ook die kant op te gaan. Jammer dan, sta liever 5 minuten te wiegen dat dat ik uren bezig ben met een huilende oververmoeide baby omdat zelf slapen nog niet lukt.
pi_197822837
@tpopml ervaar jij het zelf als probleem? Zo nee, dan is het geen probleem O+

Het advies is goed bedoeld maar niet goed gevallen. Dat komt vaker voor bij het CB. Ik heb gelukkig die ervaring niet maar het CB verplicht je tot niks en geeft enkel adviezen, die kan je opvolgen of naast je neer leggen. Ik persoonlijk zou met dit advies t laatste doen. Als ons meisje s nachts wakker word dan vis ik d’r naast me uit d’r bedje, leg d’r aan, ze drinkt, valt in slaap en afhankelijk van welk moment in de nacht leg ik haar terug of slapen we samen verder O+ Qua bovengemiddelde groei vast niet nodig, qua voor ons het fijnst zeker wel *O*
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:12:17 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197822867
quote:
3s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:13 schreef PKM het volgende:
Sta je eindelijk in de speeltuin met peuter en baby, wordt ze wakker. Baby uit mijn draagjas gepeuterd, geprobeerd aan de borst te leggen, weigert ze en blijft huilen. :{w
Gelukkig kon mijn man een kwartiertje in de speeltuin want peuter wou natuurlijk ook niet naar huis. :{w

Haar dagslaapjes gingen sowieso niet helemaal naar wens. Om 17:30 maakte mijn man dus eten, had ik haar in de draagzak en terwijl ik met de oudste de minidisco danste viel zij in slaap. Gelukkig maar dat ze een stevig meisje is. :D

Een half uurtje, maar toch fijn anders huilt ze bij het avondeten.
Ik zie het helemaal voor me in de speeltuin!

Slaapt ze normaal wel goed overdag?
Resistance is futile.
pi_197837016
Even iets heel anders:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197837080
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:28 schreef Smart_ass het volgende:
Even iets heel anders:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_197839130
SPOILER
Vandaag pindakaas op wat brood en korstjes brood ging er ook in als koek.

Nog meer baby's die alleen maar over 1 kant rollen? F rolt alleen over linkerschouder. Osteopaat zei kom langs als hij maar over 1 kant rolt en dat is dus het geval. Nooit over rechts. Als ik hem over rechts rol, bungelt zijn arm en niet krachtig en kost veel kracht. Gek toch? Overpakken van brood doet hij wel actief, dus beide handen/armen gebruikt hij wel.
pi_197839342
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:33 schreef Hilmo het volgende:
SPOILER
Vandaag pindakaas op wat brood en korstjes brood ging er ook in als koek.

Nog meer baby's die alleen maar over 1 kant rollen? F rolt alleen over linkerschouder. Osteopaat zei kom langs als hij maar over 1 kant rolt en dat is dus het geval. Nooit over rechts. Als ik hem over rechts rol, bungelt zijn arm en niet krachtig en kost veel kracht. Gek toch? Overpakken van brood doet hij wel actief, dus beide handen/armen gebruikt hij wel.
Heeft mijn baby ook Hilmo. Hij rolt heel makkelijk naar links, naar rechts rollen kost hem zichtbaar meer moeite. Het lukt hem ook nog niet.

Voor anticonceptie hebben we condooms. Niet ideaal, maar voor nu ok.
pi_197840917
SPOILER
pi_197841499
SPOILER
Hilmo wat betreft het rollen: Bubbles kan nog niet helemaal van rug naar buik rollen, alleen van rug naar zij (zoals een banaan dus haha), en ik zie dat ook alleen maar aan 1 kant gebeuren. Hier draait ze naar rechts.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 04:25:53 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197846030
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:28 schreef Smart_ass het volgende:
Even iets heel anders:

SPOILER
Hier ook nog geen actie ;) .

SPOILER
Resistance is futile.
pi_197846125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:51 schreef QuattroF het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_197848325
SPOILER
pi_197851194
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 05:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_197851401
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:05 schreef QuattroF het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 14:41:28 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197851961
Ik heb tot nu toe nog geen vervelende ervaringen met het CB. Ik herken ook wel een beetje wat Donna zegt, gewoon ja knikken als je het er niet mee eens bent :') Zo willen wij tot 6 maanden wachten met bijvoeding ivm darmrijping dus het hele verhaal over bijvoeden met 4 maanden heb ik gewoon knikkend langs me heen laten gaan :P

SPOILER
Aapie is de laatste dagen een beetje vermoeiend :@ Hij is of grote blij of grote boos en eerst was die verhouding 90/10 en nu gaat het richting 50/50. Hij is soms echt niet te genieten en het is dan niet echt gezellig in huis. Zowel man als aapie hebben een kort lontje en ik probeer dan een beetje de stemming erin te houden, heel vermoeiend. Ik weet ook niet goed wat er aan de hand is. Hij lijkt te denken dat slapen voor kleine baby's is :') Tot in de middag doet hij wel een paar tukkies maar vanaf een uur of 4 's middags wil hij niet meer. Hij is dan supermoe maar weigert te slapen en door de vermoeidheid kan hij alleen maar krijsen. Zeer vermoeiend ook voor ons. Gisteren is hij tot half 12 op geweest, steeds in slaap vallend op ons maar zodra je hem weglegt is het gillen. Ook de nachten zijn onrustiger, hij wordt weer een paar keer wakker. Met een speentje valt hij wel weer in slaap maar ik slaap er zelf heel onrustig door en ben daardoor weer ontzettend moe. Ik hoop dat deze fase niet al te lang duurt :@ :Z

Als hij blij is dan is hij wel echt BLIJ. Hij lacht veel, begint nu ook met z'n stem daar geluid bij te maken, is druk bezig met dingen ontdekken. Van buik naar rug rollen lukt NET niet, maar hij is er bijna. Ik verwacht dat het dit weekend wel gaat lukken.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 14:45:28 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197852070
Plaatjes bij het praatje:

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_197855022
@MaJo na 16:00 is bij ons ook altijd gedoe. Vandaag heeft ze ook weer lopen rommelen met haar slaapjes want vijf keer poep.

Nou slaapt ze in de draagzak en met minimale weerstand maar ik verwacht niet dat het meer dan 30 minuten wordt.

Als zij (of ik) dit laatste dutje niet doen is het 's avonds ook gedoe.
Slaapt Aapie 's avonds wel weer makkelijk?
pi_197856377
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:41 schreef MaJo het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen vervelende ervaringen met het CB. Ik herken ook wel een beetje wat Donna zegt, gewoon ja knikken als je het er niet mee eens bent :') Zo willen wij tot 6 maanden wachten met bijvoeding ivm darmrijping dus het hele verhaal over bijvoeden met 4 maanden heb ik gewoon knikkend langs me heen laten gaan :P

SPOILER
Aapie is de laatste dagen een beetje vermoeiend :@ Hij is of grote blij of grote boos en eerst was die verhouding 90/10 en nu gaat het richting 50/50. Hij is soms echt niet te genieten en het is dan niet echt gezellig in huis. Zowel man als aapie hebben een kort lontje en ik probeer dan een beetje de stemming erin te houden, heel vermoeiend. Ik weet ook niet goed wat er aan de hand is. Hij lijkt te denken dat slapen voor kleine baby's is :') Tot in de middag doet hij wel een paar tukkies maar vanaf een uur of 4 's middags wil hij niet meer. Hij is dan supermoe maar weigert te slapen en door de vermoeidheid kan hij alleen maar krijsen. Zeer vermoeiend ook voor ons. Gisteren is hij tot half 12 op geweest, steeds in slaap vallend op ons maar zodra je hem weglegt is het gillen. Ook de nachten zijn onrustiger, hij wordt weer een paar keer wakker. Met een speentje valt hij wel weer in slaap maar ik slaap er zelf heel onrustig door en ben daardoor weer ontzettend moe. Ik hoop dat deze fase niet al te lang duurt :@ :Z

Als hij blij is dan is hij wel echt BLIJ. Hij lacht veel, begint nu ook met z'n stem daar geluid bij te maken, is druk bezig met dingen ontdekken. Van buik naar rug rollen lukt NET niet, maar hij is er bijna. Ik verwacht dat het dit weekend wel gaat lukken.
Ik ga denk ik ook wachten tot 6 maanden met bijvoeding, totdat ze goed rechtop kan zitten in een kinderstoeltje ook. De tijd vliegt sowieso voorbij, voor je het weet is ze alweer 6 maanden.

Wat vervelend met Aapie! Wel apart dat ie zo moody is ineens! Zou hij ergens last van hebben? Hij is binnenkort ook 4 maanden toch, misschien die 4 maanden slaapregressie ook? Ik heb gehoord dat die uurtjes later in de middag die grenzen aan bedtijd wel vaker lastig zijn. Hoewel.. als ie pas om 23:30u gaat slapen is dat natuurlijk niet dicht bij bedtijd.. hmm, hopelijk is het inderdaad een fase die snel voorbij gaat! Gelukkig is ie wel echt blij als ie blij is! Trouwens, heeft jouw man rood haar ook, of blond? Aapie is echt mooi licht! Je ziet bijna zijn wenkbrauwen ook niet, wat me aan mezelf moet denken want mijn wenkbrauwen zijn echt lichtgevend blond bijna :') :D. En wat een lieve Giraffe O+.

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')