abonnement Unibet Coolblue
pi_197656045
quote:
NH Nieuws wil niet langer live verslag doen van de ongeregeldheden die sinds de invoering van de avondklok plaatsvinden. Dat vertelt hoofdredacteur Ib Haarsma dinsdag in gesprek met BNR.

Haarsma vraagt zich af in hoeverre de pers geen katalysator van de avondklokrellen is. Hij vertelt dat NH Nieuws ook terughoudend is met verslaggeving bij gezinsmoorden en zelfmoorden, gebeurtenissen die een aanzuigende werking of copycateffect kunnen hebben. "Dus waarom niet bij dit thema?"

"Ik vind dat wij de focus hebben op mensen die vreedzaam demonstreren tegen maatregelen van de overheid. Daar moeten we aandacht voor hebben, dat is onze taak. Maar is het onze taak om gastjes die willen knokken een podium te geven? Of om een winkelier live te laten zien hoe zijn winkel in vlammen opgaat? Als we ons serieus willen nemen als zender, dan moeten we daar zorgvuldig in zijn", aldus Haarsma. "Ik wil nooit en te nimmer onderdeel zijn van een geweldsspiraal."

De hoofdredacteur zegt dat hij hier contact over heeft gehad met Frank Paauw, korpschef van de politie Amsterdam, en dat die liet weten dat live uitzenden een aantrekkende werking heeft.

"Je geeft aandacht aan iets dat helemaal niet moet groeien", aldus Haarsma, die vindt dat meer moet worden gekeken naar wat het effect van livebeelden kan zijn. "Je moet een filter inbouwen, bijvoorbeeld met een liveblog werken en meer beschrijven. Meer nadenken over wat je in beeld brengt. Erover berichten is iets anders dan laten zien hoe het gaat."
https://www.nu.nl/media/6(...)ongeregeldheden.html

Zwak hoor
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:26:43 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197656155
Stukken betere insteek dan dat imbeciele slachtoffergedrag dat ze al 2 dagen uitzenden via "M" op NPO1. Daar zit die trut al 2 dagen te janken dat "de media" zo zielig is en hun werk niet meer kan doen :') .

Deze kerel ziet tenminste waar het probleem van de journalistiek zit tegenwoordig.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:28:14 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_197656185
Terecht inderdaad, dit zijn verveelde jongens die willen rellen en op tv willen komen. Geen aandacht geven werkt beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197656263
Ik vind het een goed initiatief. Hij zegt ook dat ze wel verslag willen doen, maar niet met live beelden. Ik ben voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197656293
Het lijkt mij dat de media verslag moeten doen van zaken die van belang zijn, het idee dat ze het publiek informatie moeten onthouden in het belang van de overheid lijkt mij aan de gevaarlijke kant.

Maar zo kennen we ze natuurlijk al enkele jaren. Informatievoorziening voor een ander doel dan mensen informeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197656423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij dat de media verslag moeten doen van zaken die van belang zijn, het idee dat ze het publiek informatie moeten onthouden in het belang van de overheid lijkt mij aan de gevaarlijke kant.

Maar zo kennen we ze natuurlijk al enkele jaren. Informatievoorziening voor een ander doel dan mensen informeren.
Deze man zegt dus duidelijk dat ze geen informatie willen onthouden (en al helemaal niet in het belang van de overheid) maar dat ze geen livebeelden van rellen willen uitzenden. Wel willen ze verslag doen, live verslag, met woorden en eventueel stilstaand beeld, foto's dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 januari 2021 @ 19:36:36 #7
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_197656436
Uitstekende beslissing!
pi_197657092
Dit dacht ik ook van die katalysator. Hoe mooi is het als jouw particuliere inspanningen qua relletjes live gestreamd worden op alle media? Prachtig toch? En een zeer goed argument om erbij te zijn. Er is ook een Russische entiteit die camerateams op pad stuurt in NL om de bezigheden live te streamen via YT. Al met al best dubieus en zeer zeker werkend als een katalysator om de gewenste reactie tot stand te brengen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_197657130
Mooi. Hopelijk volgen er meer
pi_197657151
Goedzo. Zo weinig mogelijk podium geven die mongooltjes.
U MAD?
pi_197658419
struisvogeljournalistiek
de waarheid is gewoon dat ze aangevallen worden door de 'demonstranten'
nee, dit is niet van gisteren, zoek maar op wat de reden is dat NOS hun busjes niet meer van logo's voorziet
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197658504
Verdoezelen omdat het niet in het straatje past.

pi_197658520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze man zegt dus duidelijk dat ze geen informatie willen onthouden (en al helemaal niet in het belang van de overheid) maar dat ze geen livebeelden van rellen willen uitzenden. Wel willen ze verslag doen, live verslag, met woorden en eventueel stilstaand beeld, foto's dus.
Het publiek informatie onthouden dus om een ander doel na te streven dan het informeren van het publiek. Je moet als journalist heel goed in de gaten houden wat je taak is en vooral wat je taak niet is.

Het is niet je taak om een hele kleine kans dat je de gebeurtenissen een heel klein beetje beinvloed te vermijden. De media zijn altijd van invloed, en doorgaans veel meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197658535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het een goed initiatief. Hij zegt ook dat ze wel verslag willen doen, maar niet met live beelden. Ik ben voor.
Daar hebben we nu live streamers voor.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_197658611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het publiek informatie onthouden dus om een ander doel na te streven dan het informeren van het publiek. Je moet als journalist heel goed in de gaten houden wat je taak is en vooral wat je taak niet is.

Het is niet je taak om een hele kleine kans dat je de gebeurtenissen een heel klein beetje beinvloed te vermijden. De media zijn altijd van invloed, en doorgaans veel meer.
Maar zijn al die beelden van de rellen informatief?
Met een kort bericht dat er rellen waren en dat de ME ze uiteindelijk de stad uit heeft gedreven weet je toch ook wat er gebeurde?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:06:38 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197658624
Wat een onzin. Censuur dus wederom. Laat gewoon zien wat er speelt in het land, het is verdomme geen Noord-Korea hier.
pi_197658753
Nou, vooruit dan: Extra journaal om 21:15 en 22:20 :')
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197658966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:06 schreef leolinedance het volgende:
Wat een onzin. Censuur dus wederom. Laat gewoon zien wat er speelt in het land, het is verdomme geen Noord-Korea hier.
Dit censuur noemen :')
pi_197659102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:28 schreef speknek het volgende:
Terecht inderdaad, dit zijn verveelde jongens die willen rellen en op tv willen komen. Geen aandacht geven werkt beter.
Mja ik denk alleen dat het zinloos is aangezien iedereen en z'n moeder nu een livestream op internet kan gooien.
pi_197660834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar zijn al die beelden van de rellen informatief?
Met een kort bericht dat er rellen waren en dat de ME ze uiteindelijk de stad uit heeft gedreven weet je toch ook wat er gebeurde?
Je kunt bijvoorbeeld zelf zien wat er gebeurt en hoef je niet te vertrouwen op de interpretatie van de verslaggever in kwestie. Zo vind ik het bijvoorbeeld heel relevant om te zien of en hoe er geplunderd wordt of niet. Dat vertelt mij wat over wat er aan de hand is. Mensen die ineens overmand worden door hebzucht hebben blijkbaar niet genoeg om zo boos over te zijn om de straat op te gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197661113
Lijkt mij prima, mits ze ook stoppen met de paniekzaaierij over Corona.
pi_197661495
quote:
Net als jouw OP btw... :')

Misschien fijn als je de volgende keer er ook n onderbouwing bij doet.
pi_197661508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij dat de media verslag moeten doen van zaken die van belang zijn, het idee dat ze het publiek informatie moeten onthouden in het belang van de overheid lijkt mij aan de gevaarlijke kant.

Maar zo kennen we ze natuurlijk al enkele jaren. Informatievoorziening voor een ander doel dan mensen informeren.
In principe heb je met 1 of enkele verslagleggingen er wel een beeld van denk ik. Als er dan een medium bijzit dat dit als tegengeluid gebruikt is dat geen drama.
pi_197661818
Geen goed plan. Het probleem zit 'm in de verslaggeving zelf. Stop je je item vol met beeld en geluid, al dan niet live. dan heeft dat idd een aanzuigende werking. Hou je het bij droge verslaggeving, dan weet het kijk- en luistervolk ook wat er gebeurt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_197661883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:26 schreef bleiblei het volgende:
Stukken betere insteek dan dat imbeciele slachtoffergedrag dat ze al 2 dagen uitzenden via "M" op NPO1. Daar zit die trut al 2 dagen te janken dat "de media" zo zielig is en hun werk niet meer kan doen :') .

Deze kerel ziet tenminste waar het probleem van de journalistiek zit tegenwoordig.
M is sowieso een zuur kut programma
pi_197664266
Wie leest eigenlijk dingen van hun? Ik had nog nooit van ze gehoord
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:44:13 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197665402
De meeste omroepen proberen een doorsnee van de samenleving op tv te tonen. Ik denk dat met de 'jongeren'-rellen het marokanen quotum voor dit jaar is overschreden.
Tot nooit .......
  woensdag 27 januari 2021 @ 10:48:02 #28
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_197665475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt bijvoorbeeld zelf zien wat er gebeurt en hoef je niet te vertrouwen op de interpretatie van de verslaggever in kwestie. Zo vind ik het bijvoorbeeld heel relevant om te zien of en hoe er geplunderd wordt of niet. Dat vertelt mij wat over wat er aan de hand is. Mensen die ineens overmand worden door hebzucht hebben blijkbaar niet genoeg om zo boos over te zijn om de straat op te gaan.
En vooral wat voor soort 'sociale standing' de deelnemers aan de rellen hebben. Is namelijk voor veel media blijkbaar ook zeer moeilijk om te vermelden of te benoemen (net zoals de politie er in haar berichten vaak de grootste moeite mee heeft om een signalement te geven van een dader). Dan geven beelden natuurlijk direct een duidelijk beeld.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_197666104
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In principe heb je met 1 of enkele verslagleggingen er wel een beeld van denk ik. Als er dan een medium bijzit dat dit als tegengeluid gebruikt is dat geen drama.
Ze hebben allemaal dezelfde eigenaren met dezelfde agenda's dus dat biedt niet veel garantie. Als je dan bijvoorbeeld SDM als aandeelhouder of sponsor hebt dan wordt het wel erg verleidelijk om niet te vertellen wat er te zien zou zijn geweest wat betreft de groepssamenstelling van de plunderaars.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we nou niet doen alsof we de media kunnen vetrouwen voor het neerzetten van een eerlijk beeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197666142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij dat de media verslag moeten doen van zaken die van belang zijn, het idee dat ze het publiek informatie moeten onthouden in het belang van de overheid lijkt mij aan de gevaarlijke kant.

Maar zo kennen we ze natuurlijk al enkele jaren. Informatievoorziening voor een ander doel dan mensen informeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:17:59 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197666888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:39 schreef 111210 het volgende:

[..]

M is sowieso een zuur kut programma
Check. Als je dan ook nog gaat letten op de manier hoe dat mens vragen stelt en gasten halverwege hun antwoord af kapt dan krijg je helemaal de neiging om je telefoon door je tv te smijten.
pi_197670654
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Check. Als je dan ook nog gaat letten op de manier hoe dat mens vragen stelt en gasten halverwege hun antwoord af kapt dan krijg je helemaal de neiging om je telefoon door je tv te smijten.
Idd tenenkrommend slecht. Maar daarom kijk ik het ook nooit gelukkig.
pi_197689932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hebben allemaal dezelfde eigenaren met dezelfde agenda's dus dat biedt niet veel garantie. Als je dan bijvoorbeeld SDM als aandeelhouder of sponsor hebt dan wordt het wel erg verleidelijk om niet te vertellen wat er te zien zou zijn geweest wat betreft de groepssamenstelling van de plunderaars.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we nou niet doen alsof we de media kunnen vetrouwen voor het neerzetten van een eerlijk beeld.
Iedere zelfstandige redactie mag z'n kleur bepalen. De aandeelhouder doet daar niet zoveel mee.

Ik snap overigens ook de motivatie. De actievoerders zien het "openen" van een winkel en het plunderen ervan als een trofee en dan wil je ze geen showtje geven en meewerken aan het plan dit aan heel NL te laten zien. 1x prima, maar herhaaldelijk niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 28-01-2021 19:19:20 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 20:26:01 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197691714
Als dit inderdaad een aanzuigende kracht heeft voor mensen, dan lijkt het mij geen verkeerd idee. Ik vind het jammer, de live uitzendingen van ze waren erg goed.
Wat mij betreft gaat dit verder onderzocht worden. Als livestreams echt veel invloed hebben, dan lijkt het mij niet verkeerd om telefoonsignalen af te knijpen zodat relvloggers niet meer live kunnen en de boel ophitsen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:27:35 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197691747
Ik denk dat de gemiddelde relschopper die snachts winkels plundert/sloopt het zich geen reet interesseert wat er op de "oude media" besproken wordt. Die willen vooral spannende snapchats en weet ik wat allemaal nog meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')