abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:53:15 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198357044
Ahh rebubbled O+ zo lief! Wordt inderdaad een toffe zus zo te lezen :D

Welkom zo-is-dat!

Koert krijgt duidelijk een kies, dikke bobbel in z'n tandvlees. Maar het officiële advies is nu dat we met z'n allen in quarantaine moeten want hij heeft net aan koorts (38,0) en verkoudheidsklachten :X
pi_198357312
Nog gefeliciteerd!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 19:18:26 #203
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198360482
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Rebubbled het volgende:
Jaa! Dat denk ik ook. Ze wijst nu telkens naar mijn buik en haar eigen buik en dan zegt ze 'Baby!'. Laatst gaf ze ook kusjes voor de baby op mijn buik. Veeg me op.
Ahh O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198406964
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb 2 dreumesen van bijna 2 jaar( volgende maand )... en als ze boos zijn of een driftbui hebben, of als ze hun zin niet krijgen, gaan ze steeds met hun hoofd tegen de box rand aan of als ze buiten de box rond hobbelen tegen de tafelpoot of waar dan ook en dat is best heftig om te zien! Hebben jullie ervaring met dit? Uiteraard probeer ik ze dan af te leiden met iets, maar dat werkt lang niet altijd. En dan heb ik al snel 2 huilende, nee krijsende dreumesen ..En niks werkt dan.. ;(

En nog een vraag, want de jongens , de dreumesen doen ook steeds hun broek naar beneden. Dus ik denk dan oh ze hebben een vieze luier, maar dat is lang niet altijd zo, maar mijn vraag is eigenlijk hoe introduceer ik de po?
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
India, ga er na toe!
pi_198407121
Inmiddels toch wat gelezen, mijn jongens , praten nog helemaal niet, ze weten wel wat alles is, als ik vraag , waar zit je neus of waar is de bank etc, dan weten ze het allemaal wel en als ik vraag of ze willen zingen, is het dadadada.. Maar echt een woordje komt er nog niet uit, tenminste niet bewust, zoals mama kunnen ze wel zeggen maar niet bewust.
Maar ze weten wel ja en nee , als ik vraag heb je een vieze luier, als het ja is, knikken ze flink, maar met nee ook. En meestal klopt het ook wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 09:53 schreef Rebubbled het volgende:
Awwhh, ik lig nog op bed, want zwanger, moe, instagram enzo. Hoor ik Lily ineens vanaf beneden 'Mammie mammie koffie koffie mammie pappie heeft koffie!' Komen ze samen de trap op terwijl Lily nog steeds schreeuwt dat papa koffie heeft voor me en toen ze de kamer in kwamen, liep ze met haar handjes omhoog wijzend naar de koffie 'mammie koffie voor jou!'. Zo freaking cute!

Ik vind het zo knap dat ze zulke verbanden begrijpt en dat dan ook meteen wil delen met me. O+
Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!! :) *O*

Ik kan niet wachten tot mijn zoontjes ook dingen kunnen zeggen, dus meer dan dadada en hihihi hahaha ( van het liedje ik zag twee beren)
India, ga er na toe!
pi_198413050
Oh die van ons schelen niet veel dan! Lily is van 29 april. De tweeting van aapieannie hier heeft ook heel lang in hun eigen taaltje gepraat tegen elkaar als ik het me goed herinner en dat is nu ook helemaal bijgetrokken.

Qua bonken, lily heeft dat 2 dagen gedaan en besloot toen dat dat toch niet zo'n goed idee was. Dus enerzijds zou ik zeggen, laat ze gaan, ze leren het vanzelf. Anderzijds kun je proberen om ze te beschermen en uit te leggen dat je ze niet met hun hoofd laat bonken en andere technieken aan leren om met die emoties om te gaan. Kleuren, springen, diep adem halen.
pi_198416376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:42 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Inmiddels toch wat gelezen, mijn jongens , praten nog helemaal niet, ze weten wel wat alles is, als ik vraag , waar zit je neus of waar is de bank etc, dan weten ze het allemaal wel en als ik vraag of ze willen zingen, is het dadadada.. Maar echt een woordje komt er nog niet uit, tenminste niet bewust, zoals mama kunnen ze wel zeggen maar niet bewust.
Maar ze weten wel ja en nee , als ik vraag heb je een vieze luier, als het ja is, knikken ze flink, maar met nee ook. En meestal klopt het ook wel.
[..]

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!! :) *O*

Ik kan niet wachten tot mijn zoontjes ook dingen kunnen zeggen, dus meer dan dadada en hihihi hahaha ( van het liedje ik zag twee beren)
Hi vanuit het peutertopic ;)

Mijn jongens hebben inderdaad een hele poos hun eigen brabbeltaal gehad. Ze konden wel papa, mama ja en nee maar dat was het ook.
Nu met 2 jaar en bijna 4 maanden beginnen het langzaam zinnen te worden die wij ook verstaan.
Gister hoorde ik ineens jaaa mama schoenen aaan buite peleee.
Het consultatieburea vond het twee maanden terug niet vreemd. Zolang ze wel begrijpen wat je zegt.
pi_198431853
Vraagje over autovakanties met dreumesen. Hoe ver is realistisch om te rijden en hoe vaak moet je pauze nemen? Ervaringen?
pi_198433720
Dat hangt denk ik heel erg van je dreumes af?

Wij zijn in oktober, toen het jonkje 16 maanden was, naar Zuid-Duitsland gereden in een oude camper die niet veel harder dan 80 km per uur ging. Hij heeft toen best lang achter elkaar in zijn autostoeltje gezeten, maar vond dat heerlijk - geen enkel probleem. Ik zou het daarom wel aandurven om half europa door te reizen ware het niet dat ik dit jaar niet van zulke plannen heb vanwege de corona-restricties.

Waar wil je heen, Bertha?
pi_198434399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:50 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje over autovakanties met dreumesen. Hoe ver is realistisch om te rijden en hoe vaak moet je pauze nemen? Ervaringen?
Wij reden naar Winterberg (Duitsland) toen Mayra 4 maanden was. Dat was een rit van 4 uur. We namen 2 pauzes en was goed te doen.

Deze zomer gaan we naar Spanje rijden, een rit van 17 uur in totaal. Dat gaan we doen met een overnachting in België en in Frankrijk en elke 2 uur een pauze. Ze is dan 2 jaar en 4 maanden. Ik denk dat het met pauzes goed te doen is.
pi_198444525
Wat Bobby zegt, hangt van je dreumes af. Mijne vind autorijden echt helemaal geweldig, kan ook prima slapen in de auto en vermaakt zich uren met naar buiten kijken naar alle andere auto's onderweg. Zit gezellig te kletsen, trekt gekke bekken in de spiegel en speelt wat met zn giraf.
Voor langere ritten stoppen we na 2 uur. Tijdens een stop altijd een luier-verschoning, even de benen strekken&spelen. Genoeg eten mee voor onderweg. Netflix heeft de mogelijkheid tot scherm vergrendelen en series downloaden, was ook wel handig toen we even het laatste kwartiertje de vouwwagen samen in moesten pakken voor vertrek.
Dit jaar blijven we nog in Nederland. Volgend jaar gaan we sowieso naar Frankrijk, schoonzus en zwager gaan trouwen. Ben benieuwd hoe het dan gaat :s)
pi_198444943
We denken aan noord of midden Frankrijk, dus zo'n 5-6 uur zonder stop. Goed om te lezen dat het bij jullie prima gaat, ik was er wat huiverig voor.
pi_198445006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 14:10 schreef B.ertha het volgende:
We denken aan noord of midden Frankrijk, dus zo'n 5-6 uur zonder stop. Goed om te lezen dat het bij jullie prima gaat, ik was er wat huiverig voor.
Dan is het misschien wel handig om te rijden tijdens het moment van zijn slaapjes. Werkt hier altijd goed. Autostoel in de slaapstand, dekentje over hem heen. Speen aan speenkoord geven en rijden maar. Vaak genoeg gehad dat hij in slaap viel bij het opstartgeluid van de auto.
pi_198447272
Mijnesen haten de auto. Daarom gokken we het niet. Overigens hebben we altijd flinke afstanden gereden met de anderen dat ging altijd prima.

We gaan wel vliegen weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198450952
Oh wat jammer Ticootje! :N

Hier gezegend met twee slaap kindjes in de auto, alhoewel de jongste als ze uitgeslapen is wel moeilijk tevreden te houden is. Gelukkig lukt t meestal wel lange afstanden (familie op afstand) zo te timen dat het dut tijd is. Oudste van 3,5 valt ook nog geregeld in slaap in de auto O+ Zo van het weekend nog anderhalf uur in totale rust gereden _O_
  FOK!fossiel zaterdag 13 maart 2021 @ 21:28:30 #216
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198484810
Vanwege een verhuizing moeten we nu op zoek naar nieuwe kinderopvang. Maar alles lijkt nu via online rondleidingen te gaan, wat ik begrijp, maar niet leuk vind...

Je wilt toch gewoon zelf rondkijken en niet afhankelijk zijn van wat iemand anders in beeld brengt, want juist sommige kleine details kunnen denk ik heel bepalend zijn voor je gevoel bij een locatie.

(Zo waren we in de zoektocht naar de huidige opvang bij een KDV en daar zat een kluitje stagiares heel verveeld in een hoekje te hangen. Maakte bij mij toch niet zo’n geweldige indruk. Of dat ergens in een hoekje een kleine baby moederziel alleen in een wipstoeltje lag.)

Eentje hebben we er helaas op tarief al af moeten laten vallen. Bloedmooie locatie en zag er mega fancy uit, maar 1,50 euro boven het max tarief van de KOT vond ik toch wel erg gortig...
Chick on a mission
pi_198566694
Kennen jullie die grap van die kinderfysiotherapeut die kwam kijken omdat de dreumes niet wil gaan staan?
Die fysio was nog geen twee minuten binnen of de dreumes gaat staan :') :%

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:28 schreef Keroppi het volgende:
Vanwege een verhuizing moeten we nu op zoek naar nieuwe kinderopvang. Maar alles lijkt nu via online rondleidingen te gaan, wat ik begrijp, maar niet leuk vind...

Je wilt toch gewoon zelf rondkijken en niet afhankelijk zijn van wat iemand anders in beeld brengt, want juist sommige kleine details kunnen denk ik heel bepalend zijn voor je gevoel bij een locatie.

(Zo waren we in de zoektocht naar de huidige opvang bij een KDV en daar zat een kluitje stagiares heel verveeld in een hoekje te hangen. Maakte bij mij toch niet zo’n geweldige indruk. Of dat ergens in een hoekje een kleine baby moederziel alleen in een wipstoeltje lag.)

Eentje hebben we er helaas op tarief al af moeten laten vallen. Bloedmooie locatie en zag er mega fancy uit, maar 1,50 euro boven het max tarief van de KOT vond ik toch wel erg gortig...
Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?
  donderdag 18 maart 2021 @ 12:22:08 #218
346653 Ceviche
pi_198568743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef B.ertha het volgende:
Kennen jullie die grap van die kinderfysiotherapeut die kwam kijken omdat de dreumes niet wil gaan staan?
Die fysio was nog geen twee minuten binnen of de dreumes gaat staan :') :%
[..]

Hahaha :D
Hoe oud is hij ook alweer?
  FOK!fossiel donderdag 18 maart 2021 @ 12:40:26 #219
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198569098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef B.ertha het volgende:

Uiteindelijk hebben we twee fysieke rondleidingen gehad (waar we niet op de groepen mochten komen, wel op de gang). Een keer een online rondleiding via Teams en 1x een filmpje dat we opgestuurd kregen.

Ik heb wel een 1e en een tweede keus maar in principe zou ik haar overal met een gerust hart achterlaten. Het scheelt natuurlijk ook dat ze dan bijna 2 is.

Maar op 1 na allemaal vertikale groepen. En ik vind het zulke grote groepen. Ze zit nu op 0-2 groep waar ze met max zo'n 6-8 kindjes zijn. En dit zijn vaak toch groepen met max 16.

En waar de huidige leidster vrij jong en cultureel divers zijn, zagen we hier ook wel veel type 'Gerda' :D
Chick on a mission
pi_198569173
1
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:22 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hahaha :D
Hoe oud is hij ook alweer?
15 maanden
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben we twee fysieke rondleidingen gehad (waar we niet op de groepen mochten komen, wel op de gang). Een keer een online rondleiding via Teams en 1x een filmpje dat we opgestuurd kregen.

Ik heb wel een 1e en een tweede keus maar in principe zou ik haar overal met een gerust hart achterlaten. Het scheelt natuurlijk ook dat ze dan bijna 2 is.

Maar op 1 na allemaal vertikale groepen. En ik vind het zulke grote groepen. Ze zit nu op 0-2 groep waar ze met max zo'n 6-8 kindjes zijn. En dit zijn vaak toch groepen met max 16.

En waar de huidige leidster vrij jong en cultureel divers zijn, zagen we hier ook wel veel type 'Gerda' :D
Fijn. Heb je nog wachtlijsten?
Wij hebben hier een Gonnie en ik snap precies wat je bedoelt :D
  FOK!fossiel donderdag 18 maart 2021 @ 12:51:48 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198569266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:45 schreef B.ertha het volgende:
1
[..]

15 maanden
[..]

Fijn. Heb je nog wachtlijsten?

Daar wordt altijd vrij vaag over gedaan en naar het plannings en plaatsingsbureau verwezen. Dus ja, dat blijft nog de vraag.
Chick on a mission
  vrijdag 19 maart 2021 @ 08:22:00 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198582652
Hahahaha Bertha, zul je altijd zien met de dreumessen hè :D

Bas was dinsdagochtend alleen en dinsdagmiddag samen met een ander meisje op het kdv. De groep moest in quarantaine vanwege er positief getestte leidster, maar Bas was vorige week ziek geweest dus hadden we hem thuis gehouden. Zijn andere leidster zag nu een hele andere Bas dan normaal. Kletsen, lekker spelen, ondeugende dingen doen, willen helpen O+ . Het gaat inmiddels wel al wat beter weer op het kdv, dus wellicht dat dit ook meewerkt.
pi_198583692
Wat fijn voor Bas O+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 10:19:41 #224
148247 taxibabe
pi_198583957
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!

Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt. :?
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.

Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:26:06 #225
327807 Mariposas
יה&#14
pi_198584031
@taxibabe twee luiers over elkaar doen. :)

De dreumes slaapt hier 2 a 2,5 uur in de middag. Mijn oudste stopte met slapen overdag toen hij 2 jaar en 4 a 5 maanden was. Maar er zijn ook kinderen die met bijna 4 jaar nog slapen dus het verschilt heel erg.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 19 maart 2021 @ 12:04:17 #226
346653 Ceviche
pi_198585576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:

Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt. :?
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.

Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Hier ook natte luiers, maar vorige week was hij verkouden en had hij weinig eetlust, en sindsdien zijn we gestopt met de nachtfles en ook wat minder in de avondfles, ook geen natte ochtenden meer gehad. Ook eerst andere rompers en grotere luiers geprobeerd maar dat was hier niet het probleem.

En Koert slaapt elke dag ongeveer van 20:30 tot 08:30 en tussen de middag standaard 1,5 uur. Echt precies. Heel af en toe een uitschieter of niet willen slapen. Gisteren heb ik hem na 2 uur wakker gemaakt en toen was hij een partij chagrijnig :')
  vrijdag 19 maart 2021 @ 12:12:53 #227
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198585674
quote:

Ik zou er een “shell” van mn katoenen luiers overheen doen.
Welke luiers gebruik je? Ik merk dat pampers premium of natural eerder lekken dan bv baby dry, maar de jongens hebben nogal een gevoelige huid, dus ik switch dan toch niet graag naar een luier die langer droog blijft.

De jongens slapen in de middag 45 minuten tot 3 uur. Geen peil op te trekken dus.
  FOK!fossiel vrijdag 19 maart 2021 @ 13:20:10 #228
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198586619
Het nieuwe autostoeltje is een succes. Naar buiten kunnen kijken scheelt een hoop gebler :)

Ook wel grappig als je door het drukke stadscentrum probeert te navigeren en je wordt vanaf de achterbank aangemoedigd met "Jaaa" "Sooo" "Toettoet"

Alleen heeft ze op de terugweg 10 minuten gedut, en nu ligt ze al zeker 3 kwartier in haar bed te keten. Ga slapen }:|
Chick on a mission
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 13:54:13 #229
148247 taxibabe
pi_198587141
@Mariposas, dat is wel een idee!
@Ceviche, nachtfles krijgt hij allang niet meer, alleen voor het slapen nog een fles.
@Ticootje, we hebben pampers baby dry, maat 6. We hebben al allerlei merken geprobeerd, maar ik vind vooral de goedkopere merken behoorlijk stinken als ze vol zijn.

Het slapen is zo te lezen echt verschillend per kind! Ik dacht dat dreumesen toch zeker 2 uur overdag nog moeten slapen, maar Thomas vindt van niet. Op dit moment slaapt hij nog en tikt hij bijna de 1,5 uur aan, dus wie weet slaapt hij vandaag langer. Edit 14.04: Hij is wakker :')

@Keroppi, fijn! Welke heb je nu? Thomas vindt autorijden ook heerlijk! Lekker naar buiten kijken en brabbelen of lekker dutten.

[ Bericht 1% gewijzigd door taxibabe op 19-03-2021 14:04:53 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 19 maart 2021 @ 16:31:32 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198589476
quote:

Grotere maat rompers!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:45:04 #231
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198589663
Taxi, soms schijnt de luier achterstevoren aandoen ook nog wel eens. En zoals ynske zegt, grotere rompers ivm druklekkage. Voor het slapen op het potje zetten helpt bij ons ook heel goed.

Bas slaapt van 19:30 tot 07:00 en doet een middagdutje van 12:30-15:30 ongeveer :+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 16:58:30 #232
148247 taxibabe
pi_198589851
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!

Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
  vrijdag 19 maart 2021 @ 17:18:03 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198590051
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!

Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moe :@ dat ik het middagdutje meepak op m'n vrije dagen.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 maart 2021 @ 18:28:32 #234
148247 taxibabe
pi_198590852
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moe :@ dat ik het middagdutje meepak op m'n vrije dagen.
Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje mee :@ , ik moet toch volledig thuiswerken van mijn werk. Ik merk het vooral als ik weer tegen mijn B-12 prik aan zit dat ik het nodig heb.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:47:42 #235
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198591192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:28 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje mee :@ , ik moet toch volledig thuiswerken van mijn werk. Ik merk het vooral als ik weer tegen mijn B-12 prik aan zit dat ik het nodig heb.
Ik was vooral even vergeten hoe kak het 1e trimester was. Met een actieve dreumes erbij is het nog intensiever :P
pi_198591462
Grotere maat luiers was hier inderdaad altijd de oplossing om natte rompers te voorkomen. Ik ben fan van kruidvat luiers, Mayra draagt nu maat 5. Bij de opvang gebruiken ze 4+, maar als ik haar met die laat slapen, haalt ze het niet om tot in de ochtend droog te blijven.

Middagdutje? Dat is toch voor baby's?, aldus Mayra :')
Zij doet al sinds ze 18 maanden is vrijwel geen dutjes meer. Heel zelden slaapt ze rond 14 uur en als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel 2 uur lang.
Maar vaak dus niet en dan valt ze in de avond rond 19 uur in slaap en wordt 's ochtends rond 7 uur wakker. Uiteraard met (drink)onderbrekingen in de nacht. Slapen is niet onze sterkste kant helaas :')
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:27:23 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198591865
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:

Die van mij dragen die stretch rompers van de hema maat 98/104.

Luiers normaal maat 5, maar we hebben nu broekjes, die moeten een maatje kleiner.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 22:08:54 #238
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198610622
Zijn er hier meer kindjes die eerst gaan lopen (handje of los) voordat ze uit zichzelf gaan staan...?
Meneer (bijna 17mnd) trekt zichzelf alleen op en dan wandelt hij (als hij zij heeft) rond. Hij is veeeel sneller op z'n knieën, dus dat doet hij nog het meest. Dan 'loopt' hij dus op z'n knieën.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel zondag 21 maart 2021 @ 00:04:34 #239
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198612511
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier meer kindjes die eerst gaan lopen (handje of los) voordat ze uit zichzelf gaan staan...?
Meneer (bijna 17mnd) trekt zichzelf alleen op en dan wandelt hij (als hij zij heeft) rond. Hij is veeeel sneller op z'n knieën, dus dat doet hij nog het meest. Dan 'loopt' hij dus op z'n knieën.
Zoontje van een vriendin van mij kon eerst wel lopen, maar niet zelstandig tot staan komen. Hij kroop dus ergens heen waar hij zich op kon trekken om vervolgens rond te wandelen.
Chick on a mission
pi_198650761
Wat zijn jullie tips voor beveiliging van de keukendeurtjes? Fijne soorten of merken?
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:02:40 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_198650932
Wij hebben gewoon een groot hek zodat ze niet in de keuken kunnen. Als ik er wel bij ben trekken ze wel de kastjes open, maar dat mag van mij.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 17:03:53 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198651782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Wat zijn jullie tips voor beveiliging van de keukendeurtjes? Fijne soorten of merken?
Ik heb tot nu toe de beste ervaring met de Safety 1st flexibele kastdeurklem. Maar die kan je niet overal voor gebruiken. Voor lades heb ik nog niets gevonden, mijn zoon trekt het alsnog open of hij trekt de klemmen gewoon kapot.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 23 maart 2021 @ 17:39:10 #243
346653 Ceviche
pi_198652270
Beveiliging voor dreumesen :')
Mijne krijgt nu alles open, ook de deurklink (staat al omhoog).
Die loopt gewoon een rondje door de keuken als hij de kans krijgt, waterkoker aan, wasmachine aan (ook een programma), achterdeur open, alle kastjes en laatjes open, wc deur open, gangkast open, pff.
Alles wat dicht is moet open en alles wat open is moet dicht, is het aan dan moet het uit, is het uit dan moet het aan.

Hij helpt nu ook met het uitscheppen van de kattenbak, dat vind ik dan zelf heel grappig. En hij is nu ook echt vrienden met de kat (en de kat met hem).
  FOK!fossiel dinsdag 23 maart 2021 @ 20:54:43 #244
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198656845
Wauw, dat is wel next level @cerviche

Hier valt het gelukkig nog wel mee. Voornamelijk het zelf op- en af haar Tripp trapp klimmen. We hebben de babyset er maar afgehaald, want die lokte juist meer halsbrekende toeren uit.

Een avond zijn we heel streng geweest qua corrigeren hierin. Leek supergoed te werken. Wij onszelf op de borst kloppen want dat opvoeden, dat was een makkie. Gewoon consequent zijn. Whahahahaha, de naïviteit :D

Boekjes lezen bijft hier favoriet. Soms komt ze echt letterlijk op me zitten en duwt dan zolang het boekje in mijn handen tot ze voorgelezen wordt. En omdat ik het ook leuk vind en het stiekem heel knus is, geef ik meestal wel toe :)
Chick on a mission
pi_198658230
De waterkoker aan? Hoe lang is jouw dreumes Ceviche? Die van mijnkomt net bij het aanrecht en de waterkoker staat tegen de muur geschoven. Daar komt ze niet bij tot ze 8 is.

Wij hebben een inbouwkast met slot, daar staan alle chemicaliën, frituur, olie azijn etc. De keukenkastjes waar ze bij kan staan uien, aardappels, potjes kruiden en pannen. Daar mag ze mee doen wat ze wil. Verder hebben we een leertoren waar ze op kan staan en dan kan ze me helpen met roeren, mengen, gesneden groente in een bakje doen, dingen proeven enzo. En ze speelt graag met de magneten op de koelkast.

Wel zie ik aankomen dat ze een dezer dagen zelf ijsjes uit de vriezer gaat halen. :')
  dinsdag 23 maart 2021 @ 23:50:27 #246
346653 Ceviche
pi_198659939
We hebben niet zoveel ruimte in de keuken, dus als we de waterkoker niet gebruiken dan kan hij erbij.
Als hij aanstaat uiteraard niet.
Binnenkort krijgen we een nieuwe keuken en dan kan alles gelijk goed opgeborgen worden.

Voorlezen is hier nu ook sinds vorige week *O*
pi_198662124
Mijn kind snapt niet hoe hij de greeploze keukenkasten open krijgt *O*
De laden krijgt hij wel open, daar zitten alleen pannen en servies in. Mijn ervaring is dat het eventjes interessant is en dan zijn interesse weer afneemt.

Agressieve schoonmaakmiddelen hebben we wel wat hoger weggezet in de trapkast.

Voorlezen doen we al heel lang. Hij is er dol op :) en wij vinden het ook leuk.

Qua middagdutjes: thuis slaapt hij vaak langer dan twee uur, maar bij de opvang komt het vaak voor dat hij een uur in bed zit te keten en ze hem er dan maar weer uithalen :D
  FOK!fotograaf woensdag 24 maart 2021 @ 12:54:41 #248
148247 taxibabe
pi_198664402
Wij hebben alleen haken op de onderste 3 keukenkastjes (waarvan 1 al kapot :') , maar daar staat niets bijzonders in). De schoonmaakspullen etc staan in 1 van de hoge kasten. In de kamer hebben we een buffetkast met lades en schuifdeuren. Ook hier moet alles wat open staat dicht en andersom. Vooral de vaatwasser dichtdrukken is een hit.
Verder staat er niet veel in de kastjes waar hij niet aan mag komen, dus laat ik hem meestal wel rommelen.

Oh de luier achterstevoren werkt overigens als een tierelier! Geen natte rompers meer gehad. Het slapen gaat goed zolang we hem maar ff 'wakker' maken als wij naar bed gaan. Het middagslaapje is nog steeds ruk. Vanmorgen is hij in de auto in slaap gevallen en heeft hij zo'n 10 minuten geslapen, as we speak ligt hij nu al bijna een half uur te babbelen in bed en heeft nog geen oog dicht gehad. :N

Maandag zijn we met hem naar de kapper geweest, zijn corona-kapsel werd nu wel iets te erg. Hij was zo leuk en rustig bij de kapper, hij vond alles prima! De kapster was helemaal onder de indruk, ze wil elke dag wel kindjes zoals Thomas in de stoel! O+ Maar nu zijn haar weer in model is hebben we geen dreumes meer, hij begint echt een peuter te worden. :X

Daarna nog ff snel naar de drogist, mijn man bleef met Thomas buiten. Staat hij naar iedereen te zwaaien die langsloopt/fietst. _O-
pi_198665301
Leuk al die ondernemende dreumesen O+

Hier zijn de keukenkastjes nog redelijk veilig. Hij trekt alleen snijplankjes van een kastje af om af te likken. Voordeel van een kleintje is dat er al snel veel te hoog is :)

Prot gaat niet zo heel hard (kan nog altijd niet los lopen of veel woorden zeggen) maar hij heeft toch een kleine update gehad: hij snapt nu ineens helemaal hoe zijn spelletje op de tablet werkt (fruit ninja maar dan voor baby's). Eerst was het gericht meppen maar nu gewoon met 1 vingertje heel beheerst. Het verbaasde mij dat het ineens zo goed ging want hij mag 1-2 keer per week een paar minuten spelen.

De vorige 2 nachten was het telkens om 4 uur speeltijd. Om dan om 6u in te slaap te vallen maar niet wakker te krijgen om 7. Het is een fase zeker? :O

Hij was maandag getest op corona en het was alleen even huilen bij de neustest. Bij het wegrijden was hij alweer vrolijk. Gelukkig was de test negatief.
pi_198672231
Al met al lijkt het afsluiten van keukenkastjes dus niet zo nuttig... Nog even over nadenken want hij trekt echt alles eruit :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:54 schreef Keroppi het volgende:
Een avond zijn we heel streng geweest qua corrigeren hierin. Leek supergoed te werken. Wij onszelf op de borst kloppen want dat opvoeden, dat was een makkie. Gewoon consequent zijn. Whahahahaha, de naïviteit :D

_O-

Voorlezen wil hier nog niet zo maar zelf boekjes 'lezen' doet hij heel graag. Zo lief O+

@taxibabe fijn dat het slapen weer goed gaat en zonder natte rompers ook!
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Leuk al die ondernemende dreumesen O+

Hier zijn de keukenkastjes nog redelijk veilig. Hij trekt alleen snijplankjes van een kastje af om af te likken. Voordeel van een kleintje is dat er al snel veel te hoog is :)

Prot gaat niet zo heel hard (kan nog altijd niet los lopen of veel woorden zeggen) maar hij heeft toch een kleine update gehad: hij snapt nu ineens helemaal hoe zijn spelletje op de tablet werkt (fruit ninja maar dan voor baby's). Eerst was het gericht meppen maar nu gewoon met 1 vingertje heel beheerst. Het verbaasde mij dat het ineens zo goed ging want hij mag 1-2 keer per week een paar minuten spelen.

De vorige 2 nachten was het telkens om 4 uur speeltijd. Om dan om 6u in te slaap te vallen maar niet wakker te krijgen om 7. Het is een fase zeker? :O

Hij was maandag getest op corona en het was alleen even huilen bij de neustest. Bij het wegrijden was hij alweer vrolijk. Gelukkig was de test negatief.
Sneu zeg! Gelukkig viel het mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')