Ahhquote:Op zaterdag 6 maart 2021 12:17 schreef Rebubbled het volgende:
Jaa! Dat denk ik ook. Ze wijst nu telkens naar mijn buik en haar eigen buik en dan zegt ze 'Baby!'. Laatst gaf ze ook kusjes voor de baby op mijn buik. Veeg me op.
Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!quote:Op zaterdag 6 maart 2021 09:53 schreef Rebubbled het volgende:
Awwhh, ik lig nog op bed, want zwanger, moe, instagram enzo. Hoor ik Lily ineens vanaf beneden 'Mammie mammie koffie koffie mammie pappie heeft koffie!' Komen ze samen de trap op terwijl Lily nog steeds schreeuwt dat papa koffie heeft voor me en toen ze de kamer in kwamen, liep ze met haar handjes omhoog wijzend naar de koffie 'mammie koffie voor jou!'. Zo freaking cute!
Ik vind het zo knap dat ze zulke verbanden begrijpt en dat dan ook meteen wil delen met me.
Hi vanuit het peutertopicquote:Op dinsdag 9 maart 2021 10:42 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Inmiddels toch wat gelezen, mijn jongens , praten nog helemaal niet, ze weten wel wat alles is, als ik vraag , waar zit je neus of waar is de bank etc, dan weten ze het allemaal wel en als ik vraag of ze willen zingen, is het dadadada.. Maar echt een woordje komt er nog niet uit, tenminste niet bewust, zoals mama kunnen ze wel zeggen maar niet bewust.
Maar ze weten wel ja en nee , als ik vraag heb je een vieze luier, als het ja is, knikken ze flink, maar met nee ook. En meestal klopt het ook wel.
[..]
Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!![]()
![]()
Ik kan niet wachten tot mijn zoontjes ook dingen kunnen zeggen, dus meer dan dadada en hihihi hahaha ( van het liedje ik zag twee beren)
Wij reden naar Winterberg (Duitsland) toen Mayra 4 maanden was. Dat was een rit van 4 uur. We namen 2 pauzes en was goed te doen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:50 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje over autovakanties met dreumesen. Hoe ver is realistisch om te rijden en hoe vaak moet je pauze nemen? Ervaringen?
Dan is het misschien wel handig om te rijden tijdens het moment van zijn slaapjes. Werkt hier altijd goed. Autostoel in de slaapstand, dekentje over hem heen. Speen aan speenkoord geven en rijden maar. Vaak genoeg gehad dat hij in slaap viel bij het opstartgeluid van de auto.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:10 schreef B.ertha het volgende:
We denken aan noord of midden Frankrijk, dus zo'n 5-6 uur zonder stop. Goed om te lezen dat het bij jullie prima gaat, ik was er wat huiverig voor.
Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:28 schreef Keroppi het volgende:
Vanwege een verhuizing moeten we nu op zoek naar nieuwe kinderopvang. Maar alles lijkt nu via online rondleidingen te gaan, wat ik begrijp, maar niet leuk vind...
Je wilt toch gewoon zelf rondkijken en niet afhankelijk zijn van wat iemand anders in beeld brengt, want juist sommige kleine details kunnen denk ik heel bepalend zijn voor je gevoel bij een locatie.
(Zo waren we in de zoektocht naar de huidige opvang bij een KDV en daar zat een kluitje stagiares heel verveeld in een hoekje te hangen. Maakte bij mij toch niet zo’n geweldige indruk. Of dat ergens in een hoekje een kleine baby moederziel alleen in een wipstoeltje lag.)
Eentje hebben we er helaas op tarief al af moeten laten vallen. Bloedmooie locatie en zag er mega fancy uit, maar 1,50 euro boven het max tarief van de KOT vond ik toch wel erg gortig...
Hahahaquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef B.ertha het volgende:
Kennen jullie die grap van die kinderfysiotherapeut die kwam kijken omdat de dreumes niet wil gaan staan?
Die fysio was nog geen twee minuten binnen of de dreumes gaat staan![]()
[..]
Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?
Uiteindelijk hebben we twee fysieke rondleidingen gehad (waar we niet op de groepen mochten komen, wel op de gang). Een keer een online rondleiding via Teams en 1x een filmpje dat we opgestuurd kregen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef B.ertha het volgende:
Dat lijkt me heel lastig inderdaad.. Zijn jullie er al uit?
15 maandenquote:
Fijn. Heb je nog wachtlijsten?quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:40 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben we twee fysieke rondleidingen gehad (waar we niet op de groepen mochten komen, wel op de gang). Een keer een online rondleiding via Teams en 1x een filmpje dat we opgestuurd kregen.
Ik heb wel een 1e en een tweede keus maar in principe zou ik haar overal met een gerust hart achterlaten. Het scheelt natuurlijk ook dat ze dan bijna 2 is.
Maar op 1 na allemaal vertikale groepen. En ik vind het zulke grote groepen. Ze zit nu op 0-2 groep waar ze met max zo'n 6-8 kindjes zijn. En dit zijn vaak toch groepen met max 16.
En waar de huidige leidster vrij jong en cultureel divers zijn, zagen we hier ook wel veel type 'Gerda'
Daar wordt altijd vrij vaag over gedaan en naar het plannings en plaatsingsbureau verwezen. Dus ja, dat blijft nog de vraag.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:45 schreef B.ertha het volgende:
1
[..]
15 maanden
[..]
Fijn. Heb je nog wachtlijsten?
Hier ook natte luiers, maar vorige week was hij verkouden en had hij weinig eetlust, en sindsdien zijn we gestopt met de nachtfles en ook wat minder in de avondfles, ook geen natte ochtenden meer gehad. Ook eerst andere rompers en grotere luiers geprobeerd maar dat was hier niet het probleem.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Oh das wel lekker zo veel 1 op 1 aandacht voor Bas op de opvang!
Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt.![]()
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.
Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Ik zou er een “shell” van mn katoenen luiers overheen doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Hier gaat het 's nachts redelijk zolang we hem maar ff wakker maken als wij naar bed gaan. Oh het gaat ook mis 's nachts als hij na het avondeten geen yoghurt krijgt.![]()
We hebben er wel een ander 'probleem' bij. Hij lekt 5 nachten per week door en heeft hij 's morgens een natte romper. We hebben al een grotere maat luier en luierbroekjes geprobeerd, het maakt niets uit.
Hoe lang slapen jullie dreumesen 's middags? Meneer slaapt de laatste week max. 1,5 uur. Ik weet niet hoe oud ik was toen ik geen middagslaapje meer deed, maar er is mij wel altijd verteld dat mijn zus (1,5 jaar ouder) toen nog wel 's middags sliep.
Grotere maat rompers!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef taxibabe het volgende:
Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moequote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!
Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje meequote:Op vrijdag 19 maart 2021 17:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja wel fijn hoor nu. Ik ben zooooo moedat ik het middagdutje meepak op m'n vrije dagen.
Ik was vooral even vergeten hoe kak het 1e trimester was. Met een actieve dreumes erbij is het nog intensieverquote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, alles wat je mee kan pakken scheelt enorm! Ik begon ook al vroeg met middagdutjes en ook na de geboorte van Thomas pak ik regelmatig het middagdutje mee, ik moet toch volledig thuiswerken van mijn werk. Ik merk het vooral als ik weer tegen mijn B-12 prik aan zit dat ik het nodig heb.
Die van mij dragen die stretch rompers van de hema maat 98/104.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:58 schreef taxibabe het volgende:
Rompers zijn volgens mij niet te strak, met een schone luier hang de romper los. Maar ik moet toch ooit grotere rompers halen dus het is te proberen waard! En die achterste voren luier ga ik ook proberen!
Jeetje wat een slaapkop die Bas. 's Nachts slaapt Thomas ongeveer van 19.30 tot 06.30 en vandaag dus van 12.30 tot 14.00 (eigenlijk iets korter want hij heeft eerst nog liggen babbelen).
Zoontje van een vriendin van mij kon eerst wel lopen, maar niet zelstandig tot staan komen. Hij kroop dus ergens heen waar hij zich op kon trekken om vervolgens rond te wandelen.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:08 schreef automatic_ het volgende:
Zijn er hier meer kindjes die eerst gaan lopen (handje of los) voordat ze uit zichzelf gaan staan...?
Meneer (bijna 17mnd) trekt zichzelf alleen op en dan wandelt hij (als hij zij heeft) rond. Hij is veeeel sneller op z'n knieën, dus dat doet hij nog het meest. Dan 'loopt' hij dus op z'n knieën.
Ik heb tot nu toe de beste ervaring met de Safety 1st flexibele kastdeurklem. Maar die kan je niet overal voor gebruiken. Voor lades heb ik nog niets gevonden, mijn zoon trekt het alsnog open of hij trekt de klemmen gewoon kapot.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Wat zijn jullie tips voor beveiliging van de keukendeurtjes? Fijne soorten of merken?
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:54 schreef Keroppi het volgende:
Een avond zijn we heel streng geweest qua corrigeren hierin. Leek supergoed te werken. Wij onszelf op de borst kloppen want dat opvoeden, dat was een makkie. Gewoon consequent zijn. Whahahahaha, de naïviteit
Sneu zeg! Gelukkig viel het meequote:Op woensdag 24 maart 2021 14:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Leuk al die ondernemende dreumesen![]()
Hier zijn de keukenkastjes nog redelijk veilig. Hij trekt alleen snijplankjes van een kastje af om af te likken. Voordeel van een kleintje is dat er al snel veel te hoog is
Prot gaat niet zo heel hard (kan nog altijd niet los lopen of veel woorden zeggen) maar hij heeft toch een kleine update gehad: hij snapt nu ineens helemaal hoe zijn spelletje op de tablet werkt (fruit ninja maar dan voor baby's). Eerst was het gericht meppen maar nu gewoon met 1 vingertje heel beheerst. Het verbaasde mij dat het ineens zo goed ging want hij mag 1-2 keer per week een paar minuten spelen.
De vorige 2 nachten was het telkens om 4 uur speeltijd. Om dan om 6u in te slaap te vallen maar niet wakker te krijgen om 7. Het is een fase zeker?![]()
Hij was maandag getest op corona en het was alleen even huilen bij de neustest. Bij het wegrijden was hij alweer vrolijk. Gelukkig was de test negatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |