abonnement Unibet Coolblue
pi_197649293
Er is een Telegram-groep over demonstraties in het dorp waar ik woon. Het is al bij de politie bekend, maar die groep blijft groeien. Als die groep zo doorgroeit, zijn er straks meer relschoppers hier dan inwoners. Ik hoop maar dat het een grap is waar ik met open ogen in tuin.
pi_197649300
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gisteren is door zowel (licht) getint tuig als roomblank tuig gereld en geplunderd.

In sommige steden waren het idd voornamelijk de lichtgetinten, maar in genoeg andere steden en dorpen waren het de roomblanken.

Het is gewoon allemaal smerig tuig, ongeacht de huidskleur.
Een beetje de randjes van de maatschappij.

Maar als je dan al ziet dat politici er ook gebruik van maken om elkaar de schuld te geven dan is dit waarschijnlijk het niveau op straat en in de 2de kamer. :')
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:43 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197649303
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

At your service
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:47 #34
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197649304
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat het tegenovergestelde juist gaat gebeuren als de rellen blijven aanhouden, dat je alleen nog maar in zeer uitzonderlijke omstandighedn nog maar buiten mag komen, en dat de hond maar op een krant in de gang mag gaan poepen.
Alle politie is bezig relschoppers op te sporen, je kunt in je kleine dorpje dan best nog over straat.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:52 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197649306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Aan de ene kant goed punt en terecht, aan de andere kant heb ik studies gezien waaruit blijkt dat een avondklok een minimaal effect heeft van ongeveer 10%. Dat vind ik een erg grote inbreuk op de vrijheid voor wat het oplevert.

Scholen sluiten zat ergens rond de 40%, alleen daar waren ze dan weer terughoudend mee.
Welke vrijheid leveren we nou écht in dan?
Het advies is sowieso zo veel mogelijk thuis blijven. Dus wat moet je per sé 's nachts op straat? Als je moet werken heb je sowieso vrijstelling....

Niet dat ik blij ben met de avondklok, of de beredenering goed vind. (sowieso vind ik de overheid hard falen, op meerdere vlakken, maar dat terzijde).
Sommige mensen doen alsof de avondklok hun hele leven ineens in de war gooit.... maar dat ligt niet aan de avondklok imo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:14:17 #36
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197649330
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

At your service
Moet je toch een behoorlijke hoeveelheid kloons opzetten, anders word de halve crew ook nog gebanned.
pi_197649331
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gisteren is door zowel (licht) getint tuig als roomblank tuig gereld en geplunderd.

In sommige steden waren het idd voornamelijk de lichtgetinten, maar in genoeg andere steden en dorpen waren het de roomblanken.

Het is gewoon allemaal smerig tuig, ongeacht de huidskleur.
Eens. Beijerlandselaan en een hoop straten daarom heen, daar wonen nu eenmaal een hoop Marokkanen, Turken, Surinamers you name it. Het zou een beetje raar zijn als je bij die verrotte toestanden van gister daar alleen Kees en Anita ziet.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:15:30 #38
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197649348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Welke vrijheid leveren we nou écht in dan?
Het advies is sowieso zo veel mogelijk thuis blijven. Dus wat moet je per sé 's nachts op straat? Als je moet werken heb je sowieso vrijstelling....

Niet dat ik blij ben met de avondklok, of de beredenering goed vind. (sowieso vind ik de overheid hard falen, op meerdere vlakken, maar dat terzijde).
Sommige mensen doen alsof de avondklok hun hele leven ineens in de war gooit.... maar dat ligt niet aan de avondklok imo.
Veel van dat tuig komt al niet uit de meest stabiele gezinnen, die hangen op straat rond, ook savonds laat.
Eigenlijk ook wel triest. Ik wil het niet voor ze opnemen hoor, maar wie weet wat voor problemen er achter de voordeur spelen als ze liever op straat zijn.

Ik heb als tiener ook veel op straat rondgehangen en ook de late uurtjes, omdat het thuis niet fijn was. Ging dan wel niet slopen, maar toch...
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:16:08 #39
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_197649356
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Alle politie is bezig relschoppers op te sporen, je kunt in je kleine dorpje dan best nog over straat.
Boa's doen niet aan opsporingstaken he?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:16:16 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197649358
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat het tegenovergestelde juist gaat gebeuren als de rellen blijven aanhouden, dat je alleen nog maar in zeer uitzonderlijke omstandighedn nog maar buiten mag komen, en dat de hond maar op een krant in de gang mag gaan poepen.
Als ze de groep rellers aanzienlijk groter willen maken moeten ze dat soort dingen vooral doen ja. Verwacht dat dus echt niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197649370
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Limburg en Brabant zitten Idd vol allochtonen, net als Urk. :')
Kom op zeg, moet deze discussie nu weer.
Moet je je maar eens begeven op social media plekken waar filmpjes te zien zijn vanuit de rellende groepen. ;)
Maar blijkbaar mag je hier niets over rellende allochtonen zeggen :')
pi_197649379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik stel voor dat elk nieuwe nummer 1 in deze lijst een NWS-ban krijgt, te beginnen met huidige nummer 1.
Jaaah en een onvoorwaardelijke celstraf!
Twiddel
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:17:45 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_197649381
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_197649389
Maar zijn er al weer geruchten van rellen vanavond?
Dit kan toch niet elke avond aanhouden?
Twiddel
pi_197649396
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:16 schreef Caland het volgende:

[..]

Als ze de groep rellers aanzienlijk groter willen maken moeten ze dat soort dingen vooral doen ja. Verwacht dat dus echt niet.
Ze gaan echt (terecht) niet toegeven aan een paar van die muizen. Hoeveel waren het er nu? Groepjes van 100? max 200 man per stad?

Een steeds grotere groep keert zich juist tégen de relschoppers.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197649408
Heeft Wilders weer alleen de rellen waar het overduidelijk kleurlingen waren hard veroordeeld? (ik ben geblocked door meneer Wilders)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2021 13:19:48 ]
pi_197649409
A
quote:
Alsof petities ooit iets hebben opgeleverd. Zit nog steeds te wachten op mijn waterkanon livestream -O-
Twiddel
pi_197649412
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:57 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dus zolang corona in het land is kun je gedag zeggen tegen je vrijheden. Bedankt Rutte.
Geweldige communicatie inderdaad weer richting alle twijfelaars die moeite hebben met de avondklok, maar faliekant tegen geweld en rellen zijn. Gewoon dezelfde slogans blijven herhalen. Niks aan het handje, gewoon koers houden en wachten tot het wegebt, de schade komt later. Oftewel hetzelfde beleid als met corona.

Heeft Rutte dezelfde adviseurs als die burgemeester Jorritsma die zei geen enkele demonstratie meer toe te laten? Gelukkig goed tegengesproken door Bruls, krijgt die man ook een keer een complimentje. ;)
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:43 #49
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_197649418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Maar zijn er al weer geruchten van rellen vanavond?
Dit kan toch niet elke avond aanhouden?
Donderdag sowieso niet. Dan regent het :')
pi_197649419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Maar zijn er al weer geruchten van rellen vanavond?
Dit kan toch niet elke avond aanhouden?
Geruchten over Den Bosch.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 13:19:56 #51
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197649426
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gisteren is door zowel (licht) getint tuig als roomblank tuig gereld en geplunderd.

In sommige steden waren het idd voornamelijk de lichtgetinten, maar in genoeg andere steden en dorpen waren het de roomblanken.

Het is gewoon allemaal smerig tuig, ongeacht de huidskleur.
Dit, dat hele wijzen naar huidskleur is redelijk onzinnig. Dit zijn gewoon mensen die gaan de onderkant van de samenleving staan. Ik geloof nooit dat je met een goede baan gewoon dit soort dingen flikt. Dit is de onderkant van de samenleving, onstabiele thuissituatie, weinig kansen, zwakbegaafdheid etc. Er zal ook wel frustatie zitten over de coronamaatregelen maar dit is natuurlijk ook gewoon een kans om te rellen. Net als bijvoorbeeld voetbalwedstrijden dat normaal zijn.
pi_197649428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet dat ik blij ben met de avondklok, of de beredenering goed vind. (sowieso vind ik de overheid hard falen, op meerdere vlakken, maar dat terzijde).
Sommige mensen doen alsof de avondklok hun hele leven ineens in de war gooit.... maar dat ligt niet aan de avondklok imo.
Mijn collega zit met de handen in het haar omdat zij in de avonduren altijd wordt opgehaald of gebracht door partner of vrienden. Zij heeft uiteraard een werkgeversverklaring maar degene die haar ophaalt/ brengt heeft dat uiteraard niet. Er was ook een artikel over het feit dat zorgmedewerkers in de problemen komen met de oppas vanwege de avondklok. Goed dit zijn geen mensen die hierdoor gaan rellen maar de avondklok gooit wel degelijk levens in de war.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_197649429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:19 schreef babylon het volgende:
Heeft Wilders weer de rellen waar het overduidelijk kleurlingen hard veroordeeld? (ik ben geblocked door meneer Wilders)
Uiteraard.
Wat is een crisis als je er niet een politiek slaatje uit kan slaan.
Twiddel
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:20:00 #54
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197649430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik hoop dat het OMT daar een objectieve mening over kan geven. Die kleine oorlog zal om een andere manier bestreden moeten worden.
Nou wat het OMT vindt kan ik nu wel raden. Die willen straks gewoon een verlenging. Maar als daar tegenover staat dat steden geplunderd worden, dan zal het kabinet misschien een andere afweging maken. Dat gaan ze natuurlijk niet toegeven, maar uiteindelijk gaat dat echt wel meespelen.

quote:
18s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat het tegenovergestelde juist gaat gebeuren als de rellen blijven aanhouden, dat je alleen nog maar in zeer uitzonderlijke omstandighedn nog maar buiten mag komen, en dat de hond maar op een krant in de gang mag gaan poepen.
Dan kan je straks in ieder geval nog naar buiten 'om het ziekenhuis te beschermen'. :P
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:20:33 #55
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197649438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Maar zijn er al weer geruchten van rellen vanavond?
Dit kan toch niet elke avond aanhouden?
Kreeg Rotterdam ook weer doorgestuurd. Maar dan west/kruiskade/centrum.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:20:34 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197649439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:19 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Mijn collega zit met de handen in het haar omdat zij in de avonduren altijd wordt opgehaald of gebracht door partner of vrienden. Zij heeft uiteraard een werkgeversverklaring maar degene die haar ophaalt/ brengt heeft dat uiteraard niet. Er was ook een artikel over het feit dat zorgmedewerkers in de problemen komen met de oppas vanwege de avondklok. Goed dit zijn geen mensen die hierdoor gaan rellen maar de avondklok gooit wel degelijk levens in de war.
Het probleem is dus dat ze niet zelf voorzienend is om naar haar werk te komen?

Openbaar vervoer gaat overigens gewoon door, ook in de avondklok. Wel met aangepaste dienstregeling trouwens, maar ze rijden wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197649442
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:08 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als die rellen nou even aanhouden, dan zal de avondklok in ieder geval niet verlengd worden. Terugdraaien kun je natuurlijk niet verkopen, maar als het de komende weken elke dag een kleine oorlog wordt, dan komt er vast geen extra tijd bij.
Of wel, omdat je nu ziet dat het na 21.00 overal weer relatief snel rustig is en de rellen ophouden...Dan blijven ze hem inzetten tegen die rellen misschien.
pi_197649444
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:19 schreef babylon het volgende:
Heeft Wilders weer alleen de rellen waar het overduidelijk kleurlingen waren hard veroordeeld? (ik ben geblocked door meneer Wilders)
Hij heeft Klaver wel gevraagd zijn achterban in het gareel te houden. :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197649447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:17 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Moet je je maar eens begeven op social media plekken waar filmpjes te zien zijn vanuit de rellende groepen. ;)
Maar blijkbaar mag je hier niets over rellende allochtonen zeggen :')
Het is een non-discussie. De relschoppers bestaan over het algemeen uit de lokale jeugd uit de achterstandswijken.
pi_197649453
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:18 schreef summer2bird het volgende:
Maar zijn er al weer geruchten van rellen vanavond?
Dit kan toch niet elke avond aanhouden?
Waarom niet? Politie/ME had gister totaal geen overmacht in Rotterdam sowieso. Als dat een beetje de gang van zaken is, kan dit 'prima' elke avond herhaald worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')