Ik zit daar een beetje op te zoeken maar kom dan wat claims van Rusland zelf tegen en wat tegenstrijdige berichten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:16 schreef Confetti het volgende:
Hongarije gaat met het Russische vaccin prikken overigens.
Weinig verbazing eigenlijk. Zover ik een paar Fransen ken, misschien niet helemaal representatief maar dan nog, valt me altijd op dat ze een enorm wantrouwen hebben jegens instituties. Alleen met Quatorze Juillet zijn ze dan vaak weer trots maar het is vooral al veel schelden op onder andere vooral die verderfelijke overheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:23 schreef JosMert het volgende:
45% van de Fransen wil zich niet laten vaccineren.
Zozo
https://www.volkskrant.nl(...)elegenheid~b2579265/
Ik hoop dat ze een lockdown en avondklok gezellig vinden want daar zullen ze dan nog wel een tijdje mee te maken gaan krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:23 schreef JosMert het volgende:
Zozo
waarom had NL daar tegenin moeten gaan? Zoveel waren we er niet mee opgeschoten.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Heil EU-kliek in Duitsland wil per se dat alles via de EU gaat want solidariteit. Nederland gaat daar niet tegenin.
Hongarije gaat met het Russische vaccin prikken overigens.
Afsteken, mis je verder niets aan, ben je meteen ook van Air France af.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:23 schreef JosMert het volgende:
Zozo
Jeugd <18 is al eigenlijk niet noodzakelijk, dat is 3.4 miljoen minder, nagenoeg 20%quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ikzelf moet vooral af en toe bedenken dat niet iedereen gevaccineerd hoeft te worden.
Natuurlijk uiteindelijk wil je dat wel, maar dat is niet nodig voor afschaling van de regelingen
De volgende keer (God verhoede dat we die ooit meemaken) doen we het gewoon lekker zelf neem ik aan. Prutsers in Brussel.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is inderdaad goedgekeurd. Hongarije is absoluut geen voorbeeld inderdaad maar het kan dus wel. Maargoed, wat maakt het ook uit. Al is de goedkeuring er eerder door De Jonge, dan nog zijn er geen vaccins. We hebben afgelopen zomer onze goede positie doorgeschoven naar de EU omdat Merkel zat te gillen dat de Commissie dit moest doen.
Misschien handig om bij een volgende persco door Rutte ook even te benoemen. Hoe meer mensen gevaccineerd, hoe sneller er versoepelingen komen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:28 schreef _serial_ het volgende:
Even zonder gekheid, als puntje bij paaltje komt stijgt de vaccinatiebereidheid meestal weer, zeker als dit gekoppeld is aan versoepelingen.
Ik heb niet het idee dat het probleem bij Brussel ligt en de Hongaarse weg sla ik liever ook niet in, laat Rusland het Sputnik vaccin eerst maar eens aan het EMA ter goedkeuring aanbieden.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De volgende keer (God verhoede dat we die ooit meemaken) doen we het gewoon lekker zelf neem ik aan. Prutsers in Brussel.
Ja, maar de vraag die daarop volgt is, "Waar kan ik me melden? En waarom kan ik het niet vanavond al krijgen?"quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Misschien handig om bij een volgende persco door Rutte ook even te benoemen. Hoe meer mensen gevaccineerd, hoe sneller er versoepelingen komen.
Om die bereidheid misschien wat te verhogen
Ja, er zullen altijd mensen zijn die... Dus ook op dit puntquote:Of gaan mensen dit dan zien als chantage en geen zelfbeschikking enzo.
komt nog eens bij dat de fransen er eigenhandig voor hebben gezorgd dat we minder pfizer vaccins hebben ingekocht dan er mogelijk was....quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Afsteken, mis je verder niets aan, ben je meteen ook van Air France af.
Even zonder gekheid, als puntje bij paaltje komt stijgt de vaccinatiebereidheid meestal weer, zeker als dit gekoppeld is aan versoepelingen.
Als je levering met 60% wordt verlaagd en de rest van de wereld niet heb je wat uit te leggen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het probleem bij Brussel ligt en de Hongaarse weg sla ik liever ook niet in, laat Rusland het Sputnik vaccin eerst maar eens aan het EMA ter goedkeuring aanbieden.
volgens mij hebben ze wat uit te leggenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je levering met 60% wordt verlaagd en de rest van de wereld niet heb je wat uit te leggen.
Als je levering met 60% wordt verlaagd en je staat machteloos heb je wat uit te leggen.
Als je levering met 60% wordt verlaagd en je bent totaal verrast heb je wat uit te leggen.
Volgens mij heeft de EU onmiddelijk hierop gereageerd. En AZ gedreigd met een compleet export verbod.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je levering met 60% wordt verlaagd en de rest van de wereld niet heb je wat uit te leggen.
Als je levering met 60% wordt verlaagd en je staat machteloos heb je wat uit te leggen.
Als je levering met 60% wordt verlaagd en je bent totaal verrast heb je wat uit te leggen.
hechtte je nog waarde aan al die routekaarten van de overheid dan? en waarom ben je daarom dan verbaasd?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:32 schreef Predator40 het volgende:
ze zijn vandaag gestart met het vaccineren van de mobiele 90 plussers, maar dat was nog helemaal niet de bedoeling volgens het vaccinatie schema of is dat inmiddels alweer gewijzigd ?
Net als dat vreselijke spotje op tv waarbij het neerkomt op je vrijheid verdienen door je te laten vaccineren. De paljassen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:28 schreef _serial_ het volgende:
het zal wel weer ergens handjeklap worden deze week wat betreft de leveringen van vaccins.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de EU onmiddelijk hierop gereageerd. En AZ gedreigd met een compleet export verbod.
Het gaat natuurlijk om de levering van de wel al goedgekeurde vaccins. Die lijken massaal te zijn geëxporteerd terwijl de EU lag te slapen. Een rijk land als Nederland stond in de zomer vooraan de rij. Nu zitten we in hetzelfde schuitje als een pak em beet Bulgarije of Roemenie, want we moeten uit dezelfde pot delen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het probleem bij Brussel ligt en de Hongaarse weg sla ik liever ook niet in, laat Rusland het Sputnik vaccin eerst maar eens aan het EMA ter goedkeuring aanbieden.
En tegen welke prijs?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:19 schreef Confetti het volgende:
Is inderdaad goedgekeurd. Hongarije is absoluut geen voorbeeld inderdaad maar het kan dus wel. Maargoed, wat maakt het ook uit.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)vaccin-goed-a4028611quote:Bovendien is de vaccinscepsis in Hongarije groot. Volgens een recent onderzoek van het nationale statistiekbureau is slecht een kwart (27 procent) van de bevolking er zeker van zich te willen laten inenten. Een andere peiling wees uit dat 53 procent van de bevolking de Europees goedgekeurde vaccins vertrouwt, tegenover ongeveer 10 procent dat het Chinese en Russische vaccin betrouwbaar acht.
Zou AZ gewoon "teveel" hebben geleverd aan de UK waardoor ze nu geen voorraad meer hebben voor de EU ?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de levering van de wel al goedgekeurde vaccins. Die lijken massaal te zijn geëxporteerd terwijl de EU lag te slapen. Een rijk land als Nederland stond in de zomer vooraan de rij. Nu zitten we in hetzelfde schuitje als een pak em beet Bulgarije of Roemenie, want we moeten uit dezelfde pot delen.
Een beter moment voor eigen volk eerst was er niet helaas.
We zitten ook in hetzelfde schuitje als Duitsland, Denemarken of Zweden, he? En die zitten weer in hetzelfde schuitje als wij.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om de levering van de wel al goedgekeurde vaccins. Die lijken massaal te zijn geëxporteerd terwijl de EU lag te slapen. Een rijk land als Nederland stond in de zomer vooraan de rij. Nu zitten we in hetzelfde schuitje als een pak em beet Bulgarije of Roemenie, want we moeten uit dezelfde pot delen.
Een beter moment voor eigen volk eerst was er niet helaas.
Het zijn klassieke vaccins, ik denk dat iedereen die op ongeveer dezelfde wijze ontwerpt, en verwacht een effectiviteit vergelijkbaar met die van het AstraZeneca vaccin. De effectiviteit is ook afhankelijk van de dosering en de gebruikte adjuvants, fine-tuning zeg maar...quote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zit daar een beetje op te zoeken maar kom dan wat claims van Rusland zelf tegen en wat tegenstrijdige berichten.
Maar is er inmiddels iets van een onderzoek of informatie bekend over wat nu echt de werking van dat spul is dat niet van de bron zelf komt? Dus is er in het westen eigenlijk al onderzoek naar dat Sputnik gedaan? Dat gaat eigenlijk ook op voor dat Chinese spul waar ik toen ook berichten over las dat het best een betrouwbaar onderzoek was maar dat is toen een vroege dood gestorven geloof ik qua berichtgeving verder.
Alles kan. Behalve Wim Kan, die kan niet meerquote:Op dinsdag 26 januari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zou AZ gewoon "teveel" hebben geleverd aan de UK waardoor ze nu geen voorraad meer hebben voor de EU ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |