Wie kent er nog meer?
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:Je hoofdpersoon kan altijd springen...
quote:hehe, doet me denken aan dat filmpje van Quake is not real life
Op vrijdag 24 januari 2003 13:25 schreef Frollo het volgende:[..]
</li>
...maar dat gaat dan wel gepaard met door merg en been gaand gekreun -- en dan nog kom je een verhoginkje van 20 cm niet op
quote:Ik kon in Wolf 3D niet springen
Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
Je kent ze wel, van die klassieke zaken die je in elke game tegenkomt.Games met apen verhogen de kans op succes (Ape Escape, Super Monkey Ball, Secret of Monkey Island). Al is het spel nog zo realistisch, een paar pleisters uit een health kit helpen je er altijd wel weer bovenop! Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel. Wie kent er nog meer?
Als de hoofdpersoon sterft is het game over
quote:The Thing.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
Je kent ze wel, van die klassieke zaken die je in elke game tegenkomt.Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel. Wie kent er nog meer?
- Je moet altijd zo vaak mogelijk saven!
[Dit bericht is gewijzigd door MoJo op 24-01-2003 13:33]
Trouwens ooit een persoon nat zien worden door water (regen of door zwemmen) ?
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 24-01-2003 13:38]
quote:Robocop in robocpo 1 voor de NES kon niet springen, de apen in SMB volgens mij ook niet (heb het spel maar 1 keer gespeeld bij een vriend van me)
Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel. Wie kent er nog meer?
Die regel gaat dus niet op
quote:In onimusha kun je ook niet springen trouwens
Op vrijdag 24 januari 2003 13:36 schreef erikh het volgende:[..]
Robocop in robocpo 1 voor de NES kon niet springen, de apen in SMB volgens mij ook niet (heb het spel maar 1 keer gespeeld bij een vriend van me)
Die regel gaat dus niet op
quote:Ik zat inderdaad aan Quake te denken
Op vrijdag 24 januari 2003 13:27 schreef Phydomir het volgende:
hehe, doet me denken aan dat filmpje van Quake is not real life
quote:Okee, bijna altijd dan. Ik doelde inderdaad op de FPS.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:36 schreef erikh het volgende:
Die regel gaat dus niet op
Al je vijanden hebben klompen aan of platvoeten je hoort ze uren van tevoren aankomen ?
quote:Was dat maar waar... Zie "Primal"
Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel.
Ontopic: Hoofdfiguur wordt nooit (langdurig) moe
Waarom schakelen ze bij Duke Nukem geen atoomwapens in? Waarom worden er geen blitzkrieg aanvallen gevoerd bij games als Desert Strike? Waarom wordt het leger niet op de vijand afgestuurd ipv James Bond? Nope...altijd maar eentje die de wereld moet redden
Def
quote:Owja, environments zijn dikke pret
Op vrijdag 24 januari 2003 13:53 schreef Bastard het volgende:
Enviroments in racegames zijn vreemd... je kan wel door een lint heen maar een dunne boom of stoplicht is als een muur.
Dit kan verschillen overigs.
quote:Ja dat zei je nu wel inmiddels
Op vrijdag 24 januari 2003 14:01 schreef Disorder het volgende:
In de virtuele 2e wereldoorlog kun je minstens 10 kogels incasseren zonder te sterven.
Errrr....Battle Realms is hier wel een uitzondering van trouwens! Behalve als je met de Lotus speelt
Def
quote:Vreemd, ik wilde editen maar het bericht werd gekopiëerd?!
Op vrijdag 24 januari 2003 14:02 schreef Bastard het volgende:[..]
Ja dat zei je nu wel inmiddels
quote:Kun je dan ook 10 kogels incasseren?
Op vrijdag 24 januari 2003 14:04 schreef Disorder het volgende:[..]
Nog een leuke, als je het spel begint ben je de eerste 10 seconden onkwetsbaar.
[Dit bericht is gewijzigd door GHansie2 op 24-01-2003 15:05]
quote:Haha je ondermijnt met 1 pic de hele filosofie van RPG's/adventures
Op vrijdag 24 januari 2003 14:12 schreef Wunk het volgende:
Oh, en een klassieke: Vijanden/Monsters hebben de meest VAGE items op zich, je snapt niet WAAROM ze het meedragen..
Def
~Des
quote:Wolf3d kun je ook niet springen hoor
Op vrijdag 24 januari 2003 13:38 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Okee, bijna altijd dan. Ik doelde inderdaad op de FPS.
quote:Met Mario2 kon je wel teruglopen hoor
Op vrijdag 24 januari 2003 14:25 schreef GHansie2 het volgende:
(Denk aan Mario 1 - 2). De wereld waarin je je begeeft is 2d. Je kan naar rechts lopen en een stukje terug naar links, maar als je je verder naar rechts begeeft kan je niet meer terug naar links omdat de wereld dan opeens is afgesloten, dus stel je bent iets vergeten, dan zul je overnieuw moeten beginnen.
quote:Welk spel is dat?
Op vrijdag 24 januari 2003 14:59 schreef Scytale het volgende:
Het dragen van borden soep hindert de held niet bij het vechten, hetgeen de reden is waarom niemand in het spel het vreemd vindt dat de held steeds met borden soep rondloopt.
quote:Je hebt gelijk, al ge-edit.
Op vrijdag 24 januari 2003 15:04 schreef erikh het volgende:[..]
Met Mario2 kon je wel teruglopen hoor
quote:Nog beter, je kan olympisch kampioen worden door maar 2 vingers te gebruiken
Op vrijdag 24 januari 2003 15:06 schreef Atrimar het volgende:
- Hardlopen en verspringen is slecht voor je pols. (track & field)
quote:Toen bestond RSI nog nie.
Op vrijdag 24 januari 2003 15:06 schreef Atrimar het volgende:
- Hardlopen en verspringen is slecht voor je pols. (track & field)
quote:Dat kan je algemener zien. Veel mensen kijken niet vreemd op als je met een bazooka op je arm door de straat wandelt alsof je je hond uitlaat.
Op vrijdag 24 januari 2003 15:16 schreef FluxC5 het volgende:
Bij SOF2 vind de loket-meneer bij het treinstation het niet gek als je met een shotgun op zijn hoofd gericht je kaartje laat zien..
quote:bij "Gore: Ultimate soldier" wel, das een erg coole FPS. Wel lache als je iemand anders doodmoe (heftig hijgend) al van ver aan hoort komen, en dan *BLAM* *splat*
Op vrijdag 24 januari 2003 13:49 schreef MrSubtle het volgende:
Was dat maar waar... Zie "Primal"Ontopic: Hoofdfiguur wordt nooit (langdurig) moe
quote:en het is goede gewoonte om salto's e.d. te maken vanaf de middenlijn
Op vrijdag 24 januari 2003 15:11 schreef Atrimar het volgende:
uitslagen van 150 - 178 zijn in de NBA niet vreemd
en nog wat.. houten hekjes of kleine boompjes blijven overeind ongeacht hoe hard je er frontaal tegen aan rijd (vooral in de wat oudere race games, Need for speed)
quote:RPG's en adventures. Soep, ragout, pap... noem maar op.
Op vrijdag 24 januari 2003 15:05 schreef Strolie75 het volgende:
Welk spel is dat?
Soldaten worden binnen 2 seconden verwekt en tot volwassenheid opgegroeit, incl commandotraining.
(gta serie)
quote:+ 1 health
Op vrijdag 24 januari 2003 15:39 schreef Atrimar het volgende:
Behalve als je Duke Nukem heet en elke 5 seconden een pot kan onderzeiken
quote:In Postal 2 kun je straks je rits losdoen en over mensen heen plassen
Op vrijdag 24 januari 2003 15:39 schreef Strolie75 het volgende:
De hoofdpersoon hoeft nooit naar de WC.
quote:De PS2 heeft toch een emotion engine dus eigenlijk is dat nog maar een kwestie van tijd.
Op vrijdag 24 januari 2003 16:09 schreef Smots het volgende:
Gamekarakters zie je nooit een dikke snikkel krijgen
-typo-
[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 24-01-2003 17:05]
quote:Ondanks het feit dat de tegenstander of een eindbaas betere wapens bezit of meer skills heeft, bestaat er toch een zwakke plek waarmee hij/zij verslagen kan worden.
Op vrijdag 24 januari 2003 16:24 schreef WouteRF het volgende:Tegenstanders kunnen altijd meer dan de speler zelf (wegduiken, peeken, liggen etc).
Geramd worden door bulldozer, King Mammoth, en dan nog geen schade aan je auto hebben. Houten paaltes die indestructable zijn. 20 keer met een enorme bijl op een zielig skeletje inhakken. 1 miljoen piek in je broekzakje bewaren. 50 bier en 50 wiskey opzuipen en nog kunnen lopen. Lantarenpalen, postbakken, containers omver rijden en dan nog geen schade hebben.
Als je in de slip raakt, en dan stil komt te staan, dan stopt de computer ook niet voor je, nee, die rijd gewoon door
quote:Alien spelen roeleert gewoon
Op vrijdag 24 januari 2003 13:29 schreef Jeff21 het volgende:
Ow jah, eten heelt wonden
quote:En ze hoeven ook nooit naar de WC.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:55 schreef Bastard het volgende:
Hoofdfiguren slapen niet... en lopen dagen achtereen.
quote:Smijten met tegenstanders groter dan jijzelf is geen probleem, vooral niet voor mensen die wegens overgewicht dood moeten gaan.
Op vrijdag 24 januari 2003 22:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je moet op hoofden van tegenstanders springen.
Onderwaterzwemmen zonder zuurstof is ook geen probleem etc etc etc
quote:Mwah... dat valt toch wel meE? Bij de spellen die ik speel iig.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:55 schreef Bastard het volgende:
Hoofdfiguren slapen niet... en lopen dagen achtereen.
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 22:37 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
En ze hoeven ook nooit naar de WC.
quote:ik wou zeggen, mario heeft een keer een nacht lang geslapen (vergeten uit te zetten)
Op vrijdag 24 januari 2003 22:48 schreef sweek het volgende:[..]
Mwah... dat valt toch wel meE? Bij de spellen die ik speel iig.
quote:duke nukem geloof ik en sims
Op vrijdag 24 januari 2003 22:49 schreef sweek het volgende:[..]
.
Dat heb ik inderdaad nog nooit gezien in een spel.
quote:Hmm... masturberen dan?
Op vrijdag 24 januari 2003 22:54 schreef HAL9000S het volgende:[..]
duke nukem geloof ik en sims
quote:"trekspelleke" op de C64
Op vrijdag 24 januari 2003 22:57 schreef sweek het volgende:[..]
Hmm... masturberen dan?
quote:Ik ben ergens wel blij dat ik dat nooit gespeeld heb.
Op vrijdag 24 januari 2003 23:00 schreef HAL9000S het volgende:[..]
"trekspelleke" op de C64
In die game moest je jezelf aftrekken met je joystick. Deed je het te snel, dan kwam je te vroeg, deed je het te langzaam werd je lul weer slap. Verder zal er vast wel gemasturbeerd worden in een van de larry series
quote:en terecht....
Op vrijdag 24 januari 2003 23:07 schreef sweek het volgende:[..]
Ik ben ergens wel blij dat ik dat nooit gespeeld heb.
quote:Als je een bepaald item als een groene paddestoel, of 100 bananen pakt, dan wordt het getal in de lucht opgehoogd met 1 .
Op vrijdag 24 januari 2003 23:04 schreef HAL9000S het volgende:
Reincarnatie is de gewoonste zaak van de wereld, het aantal keren dat je het kunt wordt meestal aangegeven door een getal dat ergens door de lucht met je meezweeft.
Oh, en Febster, we hebben aan den lijve ondervonden dat bij Donkey Kong het niet 3 maar 6 keer is ... verdomme
Mensen die nog niet eens weten hoe een cruciaal voorwerp uit een sport heet, kunnen toch de meest fantastische stunts maken, goals scoren, records springen, Gran Prix uitrijden etc. etc.
FPS: als je nog maar 1 health hebt betekend dat niet dat je zwaar gewond bent maar nog gewoon kunt rennen/springen
met Sniperen hoef je alleen rekening te maken met hoe goed je kan richten, niet met zijwind, je trilt ook heel zelden. vaak genoeg ken je ook zoomen.
en hoe vaak je ook met een rocketlauncher/nuke warhead/gatling gun (pocked size)/pipe bomb/c4-detonator een muur probeert op te blazen... t heeft geen succes... sterker nog.. als er een rocked launcher in een spel voorkomt hoeft een rocked je niet perse te mollen
met a2 racer ken je nog geeneens de stoep op rijden :R
2 handheld guns reloaden binnen recordtijd terwijl je wordt beschoten of dodged?? ... no problem
en kenk nog wel ff doorgaan
quote:Ze schijnen nu ook rocketlaunchers te hebben die je richt, en dan de persoon blijft volgen
Op vrijdag 24 januari 2003 23:58 schreef Mastermaus het volgende:
in bv Final Fantasy kan je in je binnenzak dragen (verdeeld over zon 9 personen):
-99 items van elk soort,
-elk wapen/armor dat je tegenkomt/koopt/van een net verslagen beestje wint/in een kistje vind in een huisje,
-als je op de worldmap loopt ben je ongeveer evengroot als een stadje/plaatsjeFPS: als je nog maar 1 health hebt betekend dat niet dat je zwaar gewond bent maar nog gewoon kunt rennen/springen
met Sniperen hoef je alleen rekening te maken met hoe goed je kan richten, niet met zijwind, je trilt ook heel zelden. vaak genoeg ken je ook zoomen.
en hoe vaak je ook met een rocketlauncher/nuke warhead/gatling gun (pocked size)/pipe bomb/c4-detonator een muur probeert op te blazen... t heeft geen succes... sterker nog.. als er een rocked launcher in een spel voorkomt hoeft een rocked je niet perse te mollen
met a2 racer ken je nog geeneens de stoep op rijden :R
2 handheld guns reloaden binnen recordtijd terwijl je wordt beschoten of dodged?? ... no problem
en kenk nog wel ff doorgaan
quote:klopt nie, down america's army maar es
Op vrijdag 24 januari 2003 13:27 schreef Strolie75 het volgende:Wapens van verslagen dode vijanden kun je niet gebruiken.
quote:Bij gebrek aan een springplank wilt een rocketlauncher ook nog wel eens helpen
Op vrijdag 24 januari 2003 23:58 schreef Mastermaus het volgende: sterker nog.. als er een rocked launcher in een spel voorkomt hoeft een rocked je niet perse te mollen
quote:Hehe, inderdaad, al blijft me dat foefje niet lukken
Op zaterdag 25 januari 2003 00:19 schreef mvt het volgende:[..]
Bij gebrek aan een springplank wilt een rocketlauncher ook nog wel eens helpen
( naar mijn weten enige uitzondering is Black & white waar dag en nacht verschillen qua evilness of U as GOD )
Over niet spingen: in GoldenEye en PerfectDark kun je ook niet springen (nog niet genoemd toch?).
Oja, bij sommige spellen is het ook handig dat de vijand wacht tot je eindelijk hebt besloten hoe je hem aan gaat vallen. En als je niet genoeg magische krachten meer hebt om een bepaalde aanval te doen moet je even een groen flesje drinken.
quote:Speel Mafia dan maar eens, daar gaan al deze regels niet op
Op vrijdag 24 januari 2003 15:02 schreef FluxC5 het volgende:
- Als een bepaalt wapen al hebt en je pak 1 van dezelfde soort op heb je ineens die kogels zonder ze eruit te halen, vervolgens is het wapen verdwenen.
- Bij het reloaden hou je de kogels die in het magazijn zaten gewoon.
- Je kan altijd in 1.5 seconde reloaden
- Bij racen is de 1-100 in 0.9 sec.
Nog zo'n leuke trouwens: als je door een stad loopt zijn hoe dan ook 99% van de deuren op slot (gta3)
quote:Maar 99% van de autodeuren zijn niet op slot
Op zaterdag 25 januari 2003 15:43 schreef Dezz het volgende:[..]
Speel Mafia dan maar eens, daar gaan al deze regels niet op
Nog zo'n leuke trouwens: als je door een stad loopt zijn hoe dan ook 99% van de deuren op slot
(gta3)
quote:Bij Duke Nukem 3d (
Op vrijdag 24 januari 2003 14:54 schreef Desdinova het volgende:
Toilet is overbodig..
Eten vaak ook..
~Des
Er zijn er nog wel meer, Ninja Gaiden voor de NES. Die ninja springt theatraal 20 meter naar achteren als hij geraakt wordt door een boksershandschoen. Wat een @#$spel.
Gelukkig waren ze in de pc-kloon van Castlevania (Realms of chaos) ietsje slimmer, daar kon je dit geval uitzetten, zodat je poppetje niet meteen expres in een gat springt als-ie geraakt wordt.
meer cliche's?
100 coins = 1 life of iets in die geest.
Bij Final Fight is Mikie Hagger 2 meter 3, maar die bazen zijn in het spel nog eens dubbel zo groot.
Spellen zoals Final Fantasy, Final Fight, Last Ninja die vervolgdelen hebben.
Ik verzin nog wel wat... later.
quote:GTA 3 is ook een uitzondering, generals ook
Op zaterdag 25 januari 2003 01:48 schreef kless het volgende:
het weer is over het algemeen HEEL ERG CONSTANT.( naar mijn weten enige uitzondering is Black & white waar dag en nacht verschillen qua evilness of U as GOD )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |