abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197627173
Voordat de avondklok er was had je ook al deze achterlijke theedrink-bijeenkomsten.
In Duitsland heb je deelstaten waar een avondklok actief is. Daar is de boete 500 euro.
In Belgie avondklok, Frankrijk avondklok. Boetes vele malen hoger dan 95 euro.

Waarin verschilt de situatie in Nederland volgens jou, waardoor er geen avondklok nodig is?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197627174
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet met een avondklok iig.
Minimaal rendement met maximale repressie.

Mensen spreken wel op een ander moment af, blijven langer of blijven slapen. Of hebben er gewoon schijt aan. Het was afgelopen nachten volgens mij drukker met grotere groepsvorming dan voorheen :D

En ondertussen moeten mensen die niks bijdragen aan besmetting opgesloten zitten in hun huis.
Ik ben het ergens met je eens hoor maar ik zou, buiten een avondklok, ook niet weten hoe het wél zou moeten dan.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:48:23 #178
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197627179
quote:
84s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit soort mongolen hebben geen reden of motief nodig om te rellen.
Daar ben ik het mee oneens. Stel je voor dat deze stelling daadwerkelijk waar zou zijn: waarom waren er geen wekelijkse rellen toen er nog geen corona was? Precies, zij hadden geen motief om dingen te slopen. Het lijkt me daarom vrij logisch dat het met de frustratie van de coronamaatregels te maken heeft.

En nogmaals: dit tuig dient aangepakt te worden, maar er zit gewoonweg meer nuancering in dan jij doet vermoeden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:48:59 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197627190
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:46 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Deze redenering lijkt me zwaar onderhevig aan willekeur. Zij wel en jullie niet. Gedragen? Er zijn zat demonstraties geweest tegen de coronamaatregels die vreedzaam zijn verlopen.

Maar dat ze dit tuig moeten aanpakken en achter gesloten deuren moeten vastzetten, lijkt me evident.
Er is nog geen enkele demonstratie geweest waar de demonstranten zich aan de 1,5 meter regel hebben gehouden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 25 januari 2021 @ 09:50:29 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197627203
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:48 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ik ben het ergens met je eens hoor maar ik zou, buiten een avondklok, ook niet weten hoe het wél zou moeten dan.
Ja, de “we moeten toch iets”-redenering. Ik heb ook geen alternatief, maar dat betekent niet dat je dan maar zulke maatregelen in moet voeren.

Dan gaan we gewoon alsnog code zwart in maar dan terwijl we in de avond niet naar buiten mogen _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 09:50:50 #181
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197627207
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Avondklok aangrijpen als excuus om te gaan rellen is gewoon te belachelijk en gênant voor woorden.
Ook dit is weer een simplificeren van het probleem. Zonder avondklok zouden zij niet bijeen gekomen zijn. Vandaar dat men weldegelijk kan spreken van causaliteit - de oorzaak zijnde, de beperkte bewegingssfeer, en het gevolg zijnde, de nodeloze rellen.
pi_197627214
We zijn een kutland met een kutbevolking.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:51:38 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197627216
quote:
13s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:22 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een treurigheid zeg... Ik dacht dat we hier 'ontwikkeld' waren enzo?..
Ik dacht dat we ook een eerste wereldland waren met vrije pers, een goed functionerend zorgapparaat, een rijksvaccinatieprogramma dat makkelijk opgeschaald kon worden bij een gezondheidscrisis door een capabele overheid.

Daar tegen krijgen we nu:
- Een pers die gebruikt wordt als masseur voor maatregelen en voorlichter van de overheid
- Een zorgapparaat welke door de toegedane bezuinigingsschade van de afgelopen jaren een breekpunt van de civilisatie is geworden
- Een vaccinatieprogramma dat stuk gaat door bureaucratie en huilende ambtenaren bij de ggd's
- Een overheid die fout op fout op fout maakt bij het zo goed mogelijk het land er door loodsen. Economisch, sociaal en maatschappelijk is het een zooitje.

Je teleurstelling snap ik, maar bij mij zit het niet alleen in stenen richting de ruiten van een ziekenhuis of een brand in een teststraat. Heel NL is een puinzooitje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197627219
quote:
84s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom? Bij elke demonstratie houden ze zich niet aan de voorwaarden. Het is tijd om een eind te maken aan de demonstraties van de wappies.
Ze krijgen die kans niet eens want verboten. Mensen op deze manier de mond snoeren gaat je op een gegeven moment alleen maar meer problemen geven. Meer dan genoeg NVU demonstraties in het verleden met antifa tegendemonstraties die goedgekeurd waren en in principe ordelijk verliepen. Dat kan hiermee ook, maar niet als je gaat verbieden.

Je haalt daarnaast de angel niet uit dingen door steeds hetzelfde te blijven doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2021 09:53:33 ]
pi_197627222
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, de “we moeten toch iets”-redenering. Ik heb ook geen alternatief, maar dat betekent niet dat je dan maar zulke maatregelen in moet voeren.

Dan gaan we gewoon alsnog code zwart in maar dan terwijl we in de avond niet naar buiten mogen _O-
Stug tegen alle ingevoerde maatregelen aan blijven trappen en massal roepen dat je vaccins moet weigeren zorgt er in ieder geval alleen maar voor dat we nog langer in dit kutzooitje zitten.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:52:53 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197627229
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Stug tegen alle ingevoerde maatregelen aan blijven trappen en massal roepen dat je vaccins moet weigeren zorgt er in ieder geval alleen maar voor dat we nog langer in dit kutzooitje zitten.
Jep :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 25 januari 2021 @ 09:53:18 #187
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197627234
quote:
84s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er is nog geen enkele demonstratie geweest waar de demonstranten zich aan de 1,5 meter regel hebben gehouden.
Je kan die drogredenering van jou ook omdraaien: er is geen enkele anti-coronademonstratie geweest zonder politiegeweld. Ook uiteraard onzin, maar als je het lang genoeg blijft herhalen, ga je er ook zelf in geloven.
pi_197627238
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:50 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ook dit is weer een simplificeren van het probleem. Zonder avondklok zouden zij niet bijeen gekomen zijn. Vandaar dat men weldegelijk kan spreken van causaliteit - de oorzaak zijnde, de beperkte bewegingssfeer, en het gevolg zijnde, de nodeloze rellen.
Nee, niet bepaald. Want deze mensen grijpen de huidige situatie ten onrechte aan om zich te gaan misdragen. Zij kiezen er dus bewust voor om op deze manier te reageren. En dat is een belachelijke en gênante reactie op een avondklok.
pi_197627244
twitter
pi_197627248
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Jorritsma zat ook te roepen dat de grondrechten nu maar even niet moeten, want pandemie, Britse variant:

[ twitter ]

Zat waarschijnlijk hoog in zijn emotie op dat moment maar goed. Dan maakt het dus niet uit wie je bent of wat je plan is om het ordelijk te laten verlopen, het wordt sowieso verboden. Ja dan krijg je dit dus.
Ja inderdaad, ook al gevaarlijke uitspraken wat mij betreft. Die kant moeten we echt niet op willen
  maandag 25 januari 2021 @ 09:54:42 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197627251
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ze krijgen die kans niet eens want verboten. Mensen op deze manier de mond snoeren gaat je op een gegeven moment alleen maar meer problemen geven. Meer dan genoeg NVU demonstraties in het verleden met antifa tegendemonstraties die goedgekeurd waren en in principe ordelijk verliepen. Dat kan hiermee ook, maar niet als je gaat verbieden.
Er is niets verboden mijn lieve jongen. Ze hebben vaak genoeg mogen demonstreren. Ze mochten ook in Amsterdam demonstreren vorige week. Maar de organisator heeft de demonstraties gecanceld.

En nu gaan ze met zijn allen "koffieleuten" en roepen ze in diverse groepjes op geweld te gebruiken tegen de politie, dat is de reden van het noodbevel in A'dam en Eindhoven. Als er iemand een demonstratie wil organiseren en een aanvraag doet bij de gemeente, dan mogen ze weer gaan demonstreren hoor.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 25 januari 2021 @ 09:55:23 #192
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197627255
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:52 schreef Fugue het volgende:

[..]

Als je dat als probleem ervaart, zou ik graag willen weten wat je van het vaccinatieprogramma van minister De Jonge vindt. We bungelen onderaan in Europa met betrekking tot het tempo van vaccineren. Volgens jouw logica, zorgt de overheid er ook voor dat we langer in dit 'kutzooitje' zitten.
pi_197627264
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Als je dat als probleem ervaart, zou ik graag willen weten wat je van het vaccinatieprogramma van minister De Jonge vindt. We bungelen onderaan in Europa met betrekking tot het tempo van vaccineren. Volgens jouw logica, zorgt de overheid er ook voor dat we langer in dit 'kutzooitje' zitten.
Dat klopt.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:56:12 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197627265
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, niet bepaald. Want deze mensen grijpen de huidige situatie ten onrechte aan om zich te gaan misdragen. Zij kiezen er dus bewust voor om op deze manier te reageren. En dat is een belachelijke en gênante reactie op een avondklok.
Dit zijn mensen die elke situatie aangrijpen om zich te misdragen. Heeft ook helemaal niks met demonstreren of een standpunt uitdragen te maken. Het zijn mensen waar de overheid zo ver vandaan staat dat je ze toch niet kan bereiken en dat is op zich wel een probleem, maar dat is al jaren zo.
Huilen dan.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:56:32 #195
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197627268
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je leest over mijn post heen en herhaalt je eigen riedeltje.

Nogmaals: zonder de invoering van de avondklok had je gisteren ook geen rellen gehad.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:56:44 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197627272
twitter
  maandag 25 januari 2021 @ 09:57:22 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197627283
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
“Jongens, doe normaal!”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197627284
quote:
84s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er is niets verboden mijn lieve jongen. Ze hebben vaak genoeg mogen demonstreren. Ze mochten ook in Amsterdam demonstreren vorige week. Maar de organisator heeft de demonstraties gecanceld.

En nu gaan ze met zijn allen "koffieleuten" en roepen ze in diverse groepjes op geweld te gebruiken tegen de politie, dat is de reden van het noodbevel in A'dam en Eindhoven. Als er iemand een demonstratie wil organiseren en een aanvraag doet bij de gemeente, dan mogen ze weer gaan demonstreren hoor.
quote:
De politie heeft zondagmiddag een waterkanon ingezet om het Museumplein leeg te vegen. Daar was een door de gemeente verboden demonstratie tegen de regering gaande
quote:
Een verboden demonstratie tegen de coronamaatregelen in de binnenstad van Eindhoven is zondagmiddag flink uit de hand gelopen.
Wat niet verboden?
pi_197627287
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit zijn mensen die elke situatie aangrijpen om zich te misdragen. Heeft ook helemaal niks met demonstreren of een standpunt uitdragen te maken. Het zijn mensen waar de overheid zo ver vandaan staat dat je ze toch niet kan bereiken en dat is op zich wel een probleem, maar dat is al jaren zo.
Was je erbij?
pi_197627289
quote:
84s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Kim heeft nog wel meer problemen dan een longaandoening hoor ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')