postenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:36 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ja, krijg filmpje doorgestuurd van mijn collega’s
Het is imho pure frustratie die in de afgelopen 10 maanden is opgebouwd en die komt er nu uit.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef miss_sly het volgende:
Dus op een plek waar de politie niet handhaaft, gaan ze ook los? Heeft dan dus niets met uitlokking te maken.
Ik krijg een heel onbehaaglijk gevoel bij deze uitzending. Gelukkig wordt de rede aan tafel nog vertegenwoordigd door die hoogleraar.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
De presentatrice van Op1 vergeleek het net met terrorisme..
De gast aan tafel ging er wel goed op los dat dat absoluut niet te vergelijken was en dat je daar ver vandaan moest blijven. Nee, wat mij betreft valt dit totaal niet onder terrorisme.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Afhankelijk van de definitie die je pakt valt dit wel onder terrorisme denk ik
Oh hij heeft gelijk. Twijfel ik niet aan. Maar dan nog moet ie het niet zeggen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook voor mijn tijd. Ik snap wat je bedoelt maar ik ben bang dat die gelijk heeft er is gewoon een berg frustratie opgebouwd in sommige delen van de samenleving die er nu uitkomt. Ik had het eigenlijk met oud en nieuw verwacht maar blijkbaar was de avondklok de druppel.
Ik denk dat ze er slim aan doen om in februari met een concreet exitplan te komen dat verder gaat dan alleen 'zsm vaccineren'.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef Drekkoning het volgende:
Ik denk dat de overheid er heel slim aan doet de avondklok niet te verlengen.
Dit ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus op een plek waar de politie niet handhaaft, gaan ze ook los? Heeft dan dus niets met uitlokking te maken.
Wat wil je, voor je het weet heb je een knuppel van een agent in je nek.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
We voelen dus niet meer veilig in Nederland lijkt het.
Morgen een flinke toename in shirtjes te koop op marktplaats en vinted.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die gaan gewoon op rooftocht dus
Ziekenhuizen, supermarkten, teststraten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef Mrmime het volgende:
In Enschede gooien ze de ramen van het ziekenhuis in..
je kan ook gewoon thuis blijven ? is maar een ideequote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat wil je, voor je het weet heb je een knuppel van een agent in je nek.
Sowieso inderdaadquote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die gaan gewoon op rooftocht dus
Ja, ik ook. Het voelt alsof ze aan 't voorbereiden zijn om op te roepen om nog zwaardere maatregelen te nemen en de politie additionele ondersteuning te bieden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik krijg een heel onbehaaglijk gevoel bij deze uitzending. Gelukkig wordt de rede aan tafel nog vertegenwoordigd door die hoogleraar.
Mwoah mwoah, is elke vorm van rellen meteen terreur dan? Begint wel een beetje een modewoord te worden dan. Kijk wat daar bij die teststraat op Urk gebeurt. Dat is terreur.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
De presentatrice van Op1 vergeleek het net met terrorisme..
Dit is puur rellen en plunderen. Ook als er geen politie in de buurt is.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja.
Dit is geen demonstratie maar provocatie.
Of die het zegt of niet ik denk dat de gemiddelde relschopper niet zo goed het nieuws volgt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh hij heeft gelijk. Twijfel ik niet aan. Maar dan nog moet ie het niet zeggen.
rellen....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ziekenhuizen, supermarkten, teststraten.
Wie wordt er beter van deze protesten? Ik ben niet tegen demonstraties (dat is normaal in een democratie). Maar welk doel dient dit?
Een leuk avondje vermaak voor een aantal mensen die nu niks beleven...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Wie wordt er beter van deze protesten? Ik ben niet tegen demonstraties (dat is normaal in een democratie). Maar welk doel dient dit?
Waarschijnlijk. Prioriteiten hèquote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat ik mij nu afvraag is waar alle politie is? Controles aan het uitvoeren op de A2 ofzo?
ze moeten eerst even goed uitzoeken of het toevallig geen #blm waren. In dat geval wegpoetsen en direct de schuld geven aan ondrukking/blanke overheersing/zwarte piet/slavernij/koti-kotiquote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef GemMagic het volgende:
Viel te verwachten dat ‘t tot een kookpunt komt. Gelukkig niet hier in de buurtIk vraag me wel af hoeveel ME’ers er zijn in NL. Ze lijken ofwel verrast dan wel onderbezet.
Morgen maar even NOS kijken om te zien hoe we dit kunnen afdoen als het geluid van een klein groepje extremistische wappies.
Boetes uitschrijven aan verdwaalde fietsers.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:
Enige wat ik mij nu afvraag is waar alle politie is? Controles aan het uitvoeren op de A2 ofzo?
Het is het plegen van geweld om een politiek doel te bereiken.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
De gast aan tafel ging er wel goed op los dat dat absoluut niet te vergelijken was en dat je daar ver vandaan moest blijven. Nee, wat mij betreft valt dit totaal niet onder terrorisme.
Ik gok dat die mensen die rellen allemaal een reden hebben waarom ze niet thuis kunnen of willen zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Predator40 het volgende:
je kan ook gewoon thuis blijven ? is maar een idee
Terrorisme draait om maatschappij-ontwrichtend geweld. Dit kun je wel als zodanig bestempelen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef Confetti het volgende:
Npo1 presentactrice neemt het woord terroristen in de mond.
Die slaat door.
Even laten gaan kan ook een strategie zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Evenstar het volgende:
En wat iemand hier eerder al zei, 'goed' voorbeeld doet volgen. Jongeren/hooligans zien de rellen elders, vervelen zich en gaan het ook doen. Heeft niets met politie te maken. Avondklok blijkt helaas de trigger te zijn om los te gaan.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is puur rellen en plunderen. Ook als er geen politie in de buurt is.
Die titels ookquote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Sfancta het volgende:
https://www.facebook.com/watch/checkremunj/
Weet niet hoe ik filmpje gelijk deel, duurt 20 sec
Op de fiets naar huis racen en dan om 21.01 een boete krijgen op 600 meter van je huisquote:Op zondag 24 januari 2021 22:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boetes uitschrijven aan verdwaalde fietsers.
Uitkeringen afpakken permanent.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terrorisme draait om maatschappij-ontwrichtend geweld. Dit kun je wel als zodanig bestempelen.
Das nu wel mosterd na de maaltijd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Mammietje het volgende:
Even laten gaan kan ook een strategie zijn.
Zijn er toevallig ook niet wat beelden beklad? Zo ja, dan zijn ze gewoon van BLM en dan hoeft iedereen zich niet zo druk te maken.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
Ik stel voor om de buurtwerkers gratis ratels uit te laten delen zodat iedereen op een corona veilige manier kan demonstreren
hopen dat ze niet toegeven aan zulke idioteriequote:Op zondag 24 januari 2021 22:39 schreef Ven1972 het volgende:
Het wordt van de week hele pittige debat hierover.
Ik denk dat ze hun boosheid richten op de plekken die het meest zichtbaar zijn geweest de afgelopen maanden, hoe dom ook.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat dit het gevoel van het merendeel van nederland is?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
We voelen dus niet meer veilig in Nederland lijkt het.
Ramen ingooien bij ziekenhuizen? Winkels en horecabedrijven vernielen en plunderen? ‘Gewoon’ tellen?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah mwoah, is elke vorm van rellen meteen terreur dan? Begint wel een beetje een modewoord te worden dan. Kijk wat daar bij die teststraat op Urk gebeurt. Dat is terreur.
Het “gewone” rellen keur ik ten zeerste af, maar ik vind dat geen terreur.
Dat had ook niemand zien aankomen zeg.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat iemand hier eerder al zei, 'goed' voorbeeld doet volgen. Jongeren/hooligans zien de rellen elders, vervelen zich en gaan het ook doen. Heeft niets met politie te maken. Avondklok blijkt helaas de trigger te zijn om los te gaan.
Zou kunnen, maar als ze gisteren met volle kracht op de A2 zaten te controleren kunnen ze hier toch ook ingrijpen. Dit soort tuig hun gang laten gaan zou nooit een strategie moeten zijn. Dan had je beter de demonstraties van vanmiddag kunnen gedogen voor deze ene keer.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Even laten gaan kan ook een strategie zijn.
Van Dissel wilde nu eenmaal geen gedragswetenschappers in het OMT.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Het is imho pure frustratie die in de afgelopen 10 maanden is opgebouwd en die komt er nu uit.
Toont imho vooral aan dat het OMT te ver van de samenleving af staat en te weinig inzicht heeft in de psygische gevolgen van hun adviezen.
Jezus dat vuurwerk. Je zou er maar wonen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Sfancta het volgende:
https://www.facebook.com/watch/checkremunj/
Weet niet hoe ik filmpje gelijk deel, duurt 20 sec
Jumbo heeft het niet zo zwaar toch?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Simmertje het volgende:
"Strijden" voor je vrijheid door de ondernemers die het momenteel het moeilijkst hebben te gaan lopen plunderen.
Wat een helden.
En nog om veel meer dan dat. Iets wat groen is is nog niet per definitie gras. Wat een onzin.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Terrorisme draait om maatschappij-ontwrichtend geweld. Dit kun je wel als zodanig bestempelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |