abonnement Unibet Coolblue
pi_197618560
Vorige week was het raak in Amsterdam en vandaag was het opnieuw raak in Amsterdam en ook Eindhoven. De beelden hebben de meeste van jullie wel gezien, denk ik: get liep enorm uit de hand.

Wat ik me nu echter afvraag is hoe het nu verder gaat. Bij mezelf merk ik een groter gevoel van afkeur en dus toename van de polarisatie. Al die mensen dicht op elkaar, het lijkt me dat dat alleen maar een toename in besmettingscijfers kan veroorzaken en dus verlenging van de maatregelen. Ook denk ik dat de overheid een soort van gedwongen wordt on harder op te treden en dat vreedzame demonstraties hierdoor echt niet meer mogelijk worden.

Dit baart me zorgen en ik vraag me echt af waar dit heen gaat. Hoe denken jullie hierover?

NB: We gaan het in dit topic niet hebben over wie er gelijk heeft (overheid vs. demonstranten), maar enkel over de gevolgen die deze rellen hebben op de toekomst en de maatregelen. We gaan het dus ook niet inhoudelijk hebben over de maatregelen en of ze proportioneel zijn of niet. Daar zijn andere topics voor.
pi_197618706
Als er geen demonstraties zouden zijn zou de overheid denken dat ze alles goed doen en alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. Als er demonstraties zijn denken ze dat er geen gehoor wordt gegeven aan de huidige maatregelen en dat ze alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. In de praktijk maakt het niet uit. De toekomst is algehele controle
pi_197618767
De overheid oogst wat het zaait.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197618874
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De overheid oogst wat het zaait.
Werkt het niet twee kanten op? Ik denk niet dat je dit enkel op de overheid kan schuiven.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef phoenyx het volgende:
Als er geen demonstraties zouden zijn zou de overheid denken dat ze alles goed doen en alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. Als er demonstraties zijn denken ze dat er geen gehoor wordt gegeven aan de huidige maatregelen en dat ze alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. In de praktijk maakt het niet uit. De toekomst is algehele controle
De manier waarop speelt mijns inziens ook wel echt een rol. Zoals het vandaag in Eindhoven eraan toe ging is echt op geen enkele manier goed te praten. Ik maak me oprecht zorgen wat hiervan de gevolgen zullen zijn door deze mafklappers.
pi_197618900
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Werkt het niet twee kanten op? Ik denk niet dat je dit enkel op de overheid kan schuiven.
[..]

De manier waarop speelt mijns inziens ook wel echt een rol. Zoals het vandaag in Eindhoven eraan toe ging is echt op geen enkele manier goed te praten. Ik maak me oprecht zorgen wat hiervan de gevolgen zullen zijn door deze mafklappers.
Ja precies 'mafklappers', mensen zoals jij willen zogenaamd echt iets begrijpen maar grijpen elk moment aan om maar op dergelijke manieren te praten over anderen als het ze niet aanstaat. Succes ermee, ik ben out
pi_197618937
Mensen hebben niets te doen en ook in toenamende mate minder te verliezen. Het zal dus nog wel wat erger worden verwacht ik. Of er moet weer een nieuwe worst worden voorgehouden, maar ik denk niet dat men daar nog intrapt.
pi_197619001
Ik denk dat, mochten überhaupt extra besmettingen voortkomen uit deze demonstraties, deze nog geen deuk in een pakje boter slaan. Anders hadden we ook al die paas-, pinkster- en weet-ik-veel-wat-voor-pieken moeten hebben. Sowieso blijven het incidenten. Dus zal enige merkbaar effect op besmettingen per definitie ook incidenteel zijn.
Voor de rest lijkt het me - voor zover hier aan wordt gedacht - een slecht idee te gaan rommelen aan het demonstratierecht. In een beetje gezonde democratie knikt simpelweg niet iedereen ja en amen. En zeker niet in dit soort tijden, waarin er voor verschillende groepen nogal wat op het spel staat.
I'll give you something to do
pi_197619018
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:37 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja precies 'mafklappers', mensen zoals jij willen zogenaamd echt iets begrijpen maar grijpen elk moment aan om maar op dergelijke manieren te praten over anderen als het ze niet aanstaat. Succes ermee, ik ben out
Hoe moet ik mensen dan noemen, die auto's in brand steken, stenen naar de ME gooien en stations slopen en plunderen? Ik doe mijn best om ze te begrijpen, maar dat lukt me echt niet.
pi_197619078
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:42 schreef galantis het volgende:
Ik denk dat, mochten überhaupt extra besmettingen voortkomen uit deze demonstraties, deze nog geen deuk in een pakje boter slaan. Anders hadden we ook al die paas-, pinkster- en weet-ik-veel-wat-voor-pieken moeten hebben. Sowieso blijven het incidenten. Dus zal enige merkbaar effect op besmettingen per definitie ook incidenteel zijn.
Voor de rest lijkt het me - voor zover hier aan wordt gedacht - een slecht idee te gaan rommelen aan het demonstratierecht. In een beetje gezonde democratie knikt simpelweg niet iedereen ja en amen. En zeker niet in dit soort tijden, waarin er voor verschillende groepen nogal wat op het spel staat.
Dat ben ik met je eens. Het inperken van het demonstratierecht lijkt me een bijzonder slecht idee. Tegelijkertijd staat de overheid wel voor een dillemma, want als een demonstratie steeds als gevolg heeft dat er een stad gesloopt wordt, lijkt me dat ook een onacceptabele uitkomst.
pi_197619183
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:43 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hoe moet ik mensen dan noemen, die auto's in brand steken, stenen naar de ME gooien en stations slopen en plunderen? Ik doe mijn best om ze te begrijpen, maar dat lukt me echt niet.
Noem ze van mijn part daadkrachtige mensen. Als we nog 5 jaar opgesloten zitten dan begin jij misschien zelfs wel te twijfelen. Genoeg mensen zijn het na bijna een jaar wel zat. Daarbij krijg je dit soort zaken.

Geheel terecht ook, wat zij daar hebben gedaan staat in geen enkele verhouding tot de schade die er al landelijk is. En van die paar groepen die zich nu laten horen gaan we juist zeggen 'Ow nee dat kostte 100.000 euro aan schade'. Mensen hebben in het algemeen geen idee hoe ze iets in perspectief moeten plaatsen.

Jij wou geen discussie over dit soort zaken, ik weet dan ook niet waarom je wel zelf op deze manier reageert terwijl dit directe gevolgen zijn van de maatregelen. Wordt straks alleen maar erger zoals iemand hiervoor ook al aangaf, dat sommige mensen zoals jij niet kunnen begrijpen waarom dat het geval is tjah
pi_197619227
Weer meer tegenstellingen vooral. Zoals kritiek en bedenkingen bij de situatie nogal eens op een hoop gegooid wordt met de echte gekkies die bijvoorbeeld een complot van Bill Gates en 5G erin zien, zo kan gewoon normaal willen demonstreren ook gezien gaan worden als een nieuwe potentiele brandhaard van rellen, terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.
pi_197619239
Ik had het wel verwacht eigenlijk. Ook in andere landen was er veel verzet tegen de avondklok. In België waren er partijen die het ongrondwettig vonden en in Italië zijn er volgens mij ook zware rellen geweest.

Moet zeggen dat ik zelfs erger had verwacht, alleen Eindhoven zag er echt niet uit.
pi_197619292
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Het inperken van het demonstratierecht lijkt me een bijzonder slecht idee. Tegelijkertijd staat de overheid wel voor een dillemma, want als een demonstratie steeds als gevolg heeft dat er een stad gesloopt wordt, lijkt me dat ook een onacceptabele uitkomst.
Zeker, maar volgens mij is het tot nu toe wel redelijk meegevallen. Natuurlijk zijn de excessen niet goed te praten, maar normaliter waren het simpele voetbalwedstrijden die al genoeg gelegenheid boden voor vergelijkbare rellen.
Ik snap deze mensen ook niet hoor, maar dat heb ik ook met mensen aan de andere kant van het spectrum.
I'll give you something to do
pi_197619364
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:48 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Noem ze van mijn part daadkrachtige mensen. Als we nog 5 jaar opgesloten zitten dan begin jij misschien zelfs wel te twijfelen. Genoeg mensen zijn het na bijna een jaar wel zat. Daarbij krijg je dit soort zaken.

Geheel terecht ook, wat zij daar hebben gedaan staat in geen enkele verhouding tot de schade die er al landelijk is. En van die paar groepen die zich nu laten horen gaan we juist zeggen 'Ow nee dat kostte 100.000 euro aan schade'. Mensen hebben in het algemeen geen idee hoe ze iets in perspectief moeten plaatsen.

Jij wou geen discussie over dit soort zaken, ik weet dan ook niet waarom je wel zelf op deze manier reageert terwijl dit directe gevolgen zijn van de maatregelen. Wordt straks alleen maar erger zoals iemand hiervoor ook al aangaf, dat sommige mensen zoals jij niet kunnen begrijpen waarom dat het geval is tjah
Ik snap de oorspronkelijke reden van de demonstraties wel. Ik begrijp heel goed dat mensen er klaar mee zijn. Deze tijd is ruk en voor niemand leuk. Maar het is in mijn ogen op geen enkele manier goed te praten zoals het vandaag in Amsterdam en Eindhoven ging en nu ook in andere steden. Ik maak me zorgen over de gevolgen die dit gaat hebben en vraag me af hoe zij er zelf over denken.
pi_197619420
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik snap de oorspronkelijke reden van de demonstraties wel. Ik begrijp heel goed dat mensen er klaar mee zijn. Deze tijd is ruk en voor niemand leuk. Maar het is in mijn ogen op geen enkele manier goed te praten zoals het vandaag in Amsterdam en Eindhoven ging en nu ook in andere steden. Ik maak me zorgen over de gevolgen die dit gaat hebben en vraag me af hoe zij er zelf over denken.
Nou ja de gevolgen heb ik direct al aangegeven. Het maakt in de praktijk niet uit zoals ik direct al zei.
  zondag 24 januari 2021 @ 21:03:26 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197619665
Het kost geld om de boel op te ruimen en zo en al dat politie personeel dat extra uren krijgt betaald.
Meer gevolgen verwacht ik niet. Hoewel.....
Kans zit er wel in dat het een sneeuwbal effect krijgt. Steeds meer boze gefrustreerde mensen die heibel gaan maken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197619671
Je kan gerust slapen, ze gaan vanwege een paar rellen niet hun beleid aanpassen. Die gaan ze sowieso wel doorvoeren. Als ze het doen en de rellen melden zit jij misschien van 'ow klootzakrellers, zie wat jullie hebben gedaan'. Maar ze hadden het sowieso wel gedaan, maar jij bent dan weer extra volgzaam voor zover dat nog mogelijk is.
  zondag 24 januari 2021 @ 21:24:02 #18
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_197620319
Ik roep dit al vanaf het begin maar als je gaat voor 100% maatregelen dan krijg je enorm veel weerstand. Waarom gaan we niet voor 80% dan heb heb je nog steeds maatregelen maar niet die felle reactie.

Ik denk dat iedereen snapt dat we nu geen feesten en concerten en evenementen kunnen hebben maar toen de winkels open waren en de contactberoepen gewoon konden werken was het best goed te doen want toen kon je nog enigszins normaal door. Maar nu die dicht zijn en we ook nog eens een avondklok hebben is het gewoon niet te doen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_197620392
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Het inperken van het demonstratierecht lijkt me een bijzonder slecht idee. Tegelijkertijd staat de overheid wel voor een dillemma, want als een demonstratie steeds als gevolg heeft dat er een stad gesloopt wordt, lijkt me dat ook een onacceptabele uitkomst.
Het demonstratierecht staat je toe om je mening tijdens een demonstratie te verkondigen, niet om allerlei wetten te overtreden. Demonstreren mag nog steeds, maar wel op 1,5 m afstand en voor 9 uur.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197622427
Ik ben er wel blij mee, de groep zal alleen maar groeien naarmate de maatregelen erger worden. Mocht er iets in de buurt georganiseerd worden zal ik zeker deelnemen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197623008
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:30 schreef Aiciu het volgende:
Ik ben er wel blij mee, de groep zal alleen maar groeien naarmate de maatregelen erger worden. Mocht er iets in de buurt georganiseerd worden zal ik zeker deelnemen.
Ik niet. Ik juich een avondklok niet toe maar besef dat de overheid iets moet doen gezien het aantal besmettingen en de druk op de zorg. Het is niet anders.
pi_197623024
het is tijd voor veel hardere straffen in dit land
Arrr!
pi_197623539
De weerstand is nog niet zo hoog als ik gehoopt had, maar je kan wel zien dat het de goede kant op gaat en dat het draagvlak voor de absurde regels steeds meer afbrokkelt. Op naar scenario zwart, maandje met de tanden op elkaar en dan kunnen we weer verder *O*
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 25 januari 2021 @ 00:18:14 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197624840
Ik word vooral moe van al die kneuzen die elkaar ophitsen met ongefundeerde uitspraken en misinformatie die ze op YouTube tegenkwamen. Het is zorgelijk dat er zo'n grote groep inmiddels zover is dat ze niets meer geloven van kranten, maar helemaal opgaan in een of andere idioot op internet.

Als nu nog niet begrijpt waarom deze maatregelen worden genomen ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem zelf.

Ik zat tijdens een van die aanhoudingen (meneer geen mondkapje) in de metro. Gast komt zonder te betalen door het poortje heen, rent de metro in, steekt zijn middelvinger op naar de RET-medewekers, wordt gevraagd de metro te verlaten bij de volgende halte, roept dat ie hoopt dat ze allemaal de kanker krijgen. Wordt met vier man tegengehouden, omdat hij zich zo ontzettend verzet. Van dat moment wordt een filmpje gemaakt en zijn mensen boos omdat hij zo aangepakt zou worden omdat hij geen mondkapje droeg.

Wat de gevolgen zijn van deze rellen? Meer werk voor de politie, meer druk op zorg en bestuur. Maar even naar zichzelf kijken is er bij deze relkneuzen niet bij en zij wanen zich net als die idioten in het Capitool. Het zijn dan ook heeeeeeeeel toevallig dezelfde kneuzen die niet geloven in de klimaatproblemen, wel geloven dat Covid wel meevalt, de media jou moedwillig voorliegt, en dat een vaccinatie je autistisch kan maken. Ze hebben dan ook allemaal dezelfde fake news-bronnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197624915
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Ik word vooral moe van al die kneuzen die elkaar ophitsen met ongefundeerde uitspraken en misinformatie die ze op YouTube tegenkwamen. Het is zorgelijk dat er zo'n grote groep inmiddels zover is dat ze niets meer geloven van kranten, maar helemaal opgaan in een of andere idioot op internet.

Als nu nog niet begrijpt waarom deze maatregelen worden genomen ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem zelf.

Wat de gevolgen zijn van deze rellen? Meer werk voor de politie, meer druk op zorg en bestuur. Maar even naar zichzelf kijken is er bij deze relkneuzen niet bij en zij wanen zich net als die idioten in het Capitool. Het zijn dan ook heeeeeeeeel toevallig dezelfde kneuzen die niet geloven in de klimaatproblemen, wel geloven dat Covid wel meevalt, de media jou moedwillig voorliegt, en dat een vaccinatie je autistisch kan maken. Ze hebben dan ook allemaal dezelfde fake news-bronnen.
Eens. Ik begrijp dat gewoon écht niet. Heel hard schaapjes roepen en vervolgens nog harder achter een ander aanlopen.
pi_197624935
Het gevolg is vooral dat ik nog meer bier en nootjes in huis moet halen.
pi_197624946
Ik denk dat het alleen maar gaat toenemen en er nog meer chaos en polarisatie komt.

Enige oplossing is sneller vaccineren zodat we er eerder mee klaar zijn. Of hopen op een sterk seizoenseffect zodat we dan ook weer kunnen versoepelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 25 januari 2021 @ 00:34:29 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197624966
De gevolgen voor de geplunderde ondernemers zullen groot zijn, terwijl veel van de demonstranten juist zegt 'op te komen voor bijvoorbeeld de ondernemers'. De logica is ver te zoeken in ieder geval.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197624971
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef Harlon het volgende:
De weerstand is nog niet zo hoog als ik gehoopt had, maar je kan wel zien dat het de goede kant op gaat en dat het draagvlak voor de absurde regels steeds meer afbrokkelt. Op naar scenario zwart, maandje met de tanden op elkaar en dan kunnen we weer verder *O*
Dus jij bent van mening dat het draagvlak voor de maatregelen afbrokkelt, omdat op een aantal plekken in Nederland een paar honderd mensen bij elkaar komen om te rellen? Of omdat er soms demonstraties zijn van een paar duizend man? Misschien moet je dat aantal mensen eens in perspectief zien t.o.v. de hele Nederlandse bevolking en dan eens kijken wat het percentage is dat die groepen mensen vertegenwoordigd. Dat is echt drie keer niks.
  maandag 25 januari 2021 @ 00:37:23 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197624993
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het draagvlak voor de maatregelen afbrokkelt, omdat op een aantal plekken in Nederland een paar honderd mensen bij elkaar komen om te rellen? Of omdat er soms demonstraties zijn van een paar duizend man? Misschien moet je dat aantal mensen eens in perspectief zien t.o.v. de hele Nederlandse bevolking en dan eens kijken wat het percentage is dat die groepen mensen vertegenwoordigd. Dat is echt drie keer niks.
Precies. Men let alleen op de schreeuwende mensen op YT, FaceBook en andere fora en dat is dan volgens hen precies het volk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 01:30:24 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197625275
De enige gevolgen zijn dat een aantal mensen een boete of strafblad gaan hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 25 januari 2021 @ 02:10:07 #32
138479 999
Account verwijderen
pi_197625398
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Ik word vooral moe van al die kneuzen die elkaar ophitsen met ongefundeerde uitspraken en misinformatie die ze op YouTube tegenkwamen. Het is zorgelijk dat er zo'n grote groep inmiddels zover is dat ze niets meer geloven van kranten, maar helemaal opgaan in een of andere idioot op internet.

Als nu nog niet begrijpt waarom deze maatregelen worden genomen ben je naar mijn mening onderdeel van het probleem zelf.

Ik zat tijdens een van die aanhoudingen (meneer geen mondkapje) in de metro. Gast komt zonder te betalen door het poortje heen, rent de metro in, steekt zijn middelvinger op naar de RET-medewekers, wordt gevraagd de metro te verlaten bij de volgende halte, roept dat ie hoopt dat ze allemaal de kanker krijgen. Wordt met vier man tegengehouden, omdat hij zich zo ontzettend verzet. Van dat moment wordt een filmpje gemaakt en zijn mensen boos omdat hij zo aangepakt zou worden omdat hij geen mondkapje droeg.

Wat de gevolgen zijn van deze rellen? Meer werk voor de politie, meer druk op zorg en bestuur. Maar even naar zichzelf kijken is er bij deze relkneuzen niet bij en zij wanen zich net als die idioten in het Capitool. Het zijn dan ook heeeeeeeeel toevallig dezelfde kneuzen die niet geloven in de klimaatproblemen, wel geloven dat Covid wel meevalt, de media jou moedwillig voorliegt, en dat een vaccinatie je autistisch kan maken. Ze hebben dan ook allemaal dezelfde fake news-bronnen.
Juist, heel goed omschreven.
Ik moet ook gelijk aan een uitspraak van Umberto Eco denken.

A great problem of the internet is how to filter information, how to discard what is not relevant or what is silly and to keep only the important information.

The Internet gives us everything and forces us to filter it not by the workings of culture, but with our own brains. This risks creating six billion separate encyclopedias, which would prevent any common understanding whatsoever.

Given that there are seven billion people living on this earth, there is a consistent quantity of imbecile or idiot, okay. Previously, these people could express themselves only with their friends or at the bar after two or three glasses of something, and they said every silliness, and people laughed. Now they have the possibility to show up on the internet. And so, on the internet, along with the messages of a lot of interesting and important people - even the Pope is writing on Twitter - we have a great quantity of idiots.
  maandag 25 januari 2021 @ 02:15:18 #33
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_197625406
We kunnen ons niet verdedigen tegen de politie, dus geweld lijkt me vrij zinloos. Bovendien speel je daarmee deze mafkezen juist in de kaart. Die gaan alleen maar harder optreden.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_197625638
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 02:15 schreef KillemWieft het volgende:
We kunnen ons niet verdedigen tegen de politie, dus geweld lijkt me vrij zinloos. Bovendien speel je daarmee deze mafkezen juist in de kaart. Die gaan alleen maar harder optreden.
De politie lijkt mij hier t probleem niet...
pi_197625800
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:30 schreef Aiciu het volgende:
Ik ben er wel blij mee, de groep zal alleen maar groeien naarmate de maatregelen erger worden. Mocht er iets in de buurt georganiseerd worden zal ik zeker deelnemen.
Ik denk dat deze groep relnichten en virusontkenners vooral het overgrote deel van de bevolking van zich vervreemdt. Ik sta achter het overgrote deel van het Coronabeleid maar ik heb wel moeite met een paardenmiddel als de avondklok en zou daarvoor best aan een (nette) demonstratie willen meedoen.
Maar met het soort volk dat nu de straat op gaat wil ik echt niet geassocieerd worden. En zo denk ik nog wel meer mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 25-01-2021 07:37:02 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197625891
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het draagvlak voor de maatregelen afbrokkelt, omdat op een aantal plekken in Nederland een paar honderd mensen bij elkaar komen om te rellen? Of omdat er soms demonstraties zijn van een paar duizend man? Misschien moet je dat aantal mensen eens in perspectief zien t.o.v. de hele Nederlandse bevolking en dan eens kijken wat het percentage is dat die groepen mensen vertegenwoordigd. Dat is echt drie keer niks.
Het is slechts een klein deel dat er openlijk voor uitkomt, maar je merkt overal dat mensen minder afstand houden, dat ze zoveel mogelijk weer het gewone leven oppakken en weer meer gasten uitnodigen of bij mensen langs gaan. Avondklok heeft weer een flink deel over het randje geduwt
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 25 januari 2021 @ 07:46:09 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197625962
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef phoenyx het volgende:
Als er geen demonstraties zouden zijn zou de overheid denken dat ze alles goed doen en alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. Als er demonstraties zijn denken ze dat er geen gehoor wordt gegeven aan de huidige maatregelen en dat ze alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. In de praktijk maakt het niet uit. De toekomst is algehele controle
Met uitzondering van Amsterdam waren het geen demonstranten trouwens. Maar gewoon relschoppende idioten. Wel denk ik dat de overheid meer moet doen om mensen van het nut van maatregelen te overtuigen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197625979
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het draagvlak voor de maatregelen afbrokkelt, omdat op een aantal plekken in Nederland een paar honderd mensen bij elkaar komen om te rellen? Of omdat er soms demonstraties zijn van een paar duizend man? Misschien moet je dat aantal mensen eens in perspectief zien t.o.v. de hele Nederlandse bevolking en dan eens kijken wat het percentage is dat die groepen mensen vertegenwoordigd. Dat is echt drie keer niks.
Een beetje a la corona zelf, het aantal mensen wat daar iets van merkt is ook 3x niks op het grote geheel 😋
  maandag 25 januari 2021 @ 08:06:38 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197626124
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Een beetje a la corona zelf, het aantal mensen wat daar iets van merkt is ook 3x niks op het grote geheel 😋
Ik ken anders best mensen die getroffen zijn en ook langdurig ziek zijn. Wat meer aangeeft wellicht dat jou voorbeeld ook omgedraaid kan worden. En dus eigenlijk nergens op slaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197626874
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:31 schreef Harlon het volgende:
Het is slechts een klein deel dat er openlijk voor uitkomt, maar je merkt overal dat mensen minder afstand houden, dat ze zoveel mogelijk weer het gewone leven oppakken en weer meer gasten uitnodigen of bij mensen langs gaan. Avondklok heeft weer een flink deel over het randje geduwt
Ik geloof best dat er veel mensen zijn die de avondklok een te zware maatregel vinden, maar dat wil niet zeggen dat dit ervoor zorgt dat ze de overige maatregelen ook ineens maar laten voor wat het is. Ik ga mezelf ook niet aanpassen aan de avondklok, maar ik blijf wel zoveel mogelijk rekening houden met de maatregelen als het thuiswerken, anderhalve meter afstand houden, mondkapje dragen etc. Die avondklok heeft er niet voor gezorgd dat ik daar ook ineens maling aan heb.

Als je wil protesteren tegen de avondklok dan kan je dat ook doen door die maatregel gewoon te negeren. Het slaat helemaal nergens op om de boel om die reden te slopen, winkels te plunderen of agenten (lees: mensen die de volgende ochtend ook gewoon graag met het gezin aan het ontbijt zitten) te bekogelen met stenen. Bij mensen die dat doen of daar achter staan zit echt een steekje los.
pi_197626919
De gevolgen.....
Kijken we naar de geschiedenis, dan is er maar 1 uitkomst.
Oorlog.
pi_197626986
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:30 schreef klipper het volgende:
De gevolgen.....
Kijken we naar de geschiedenis, dan is er maar 1 uitkomst.
Oorlog.
Nee, we hebben in Nederland zeer gewelddadige protesten gezien in de jaren 60, 70, 80 van de vorige eeuw, maar dat liep niet uit op oorlog.
Deze protesten zijn een handjevol raddraaiers die bij voorbaat al kansloos zijn in de maatschappij.
Daar ga je geen oorlog mee beginnen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197627022
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 07:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Het is slechts een klein deel dat er openlijk voor uitkomt, maar je merkt overal dat mensen minder afstand houden, dat ze zoveel mogelijk weer het gewone leven oppakken en weer meer gasten uitnodigen of bij mensen langs gaan. Avondklok heeft weer een flink deel over het randje geduwt
Dus eigenlijk zouden we het virus meer de kans moeten geven om de bevolking te laten zien waarom we eigenlijk preventieve maatregelen tegen het verspreiden van het virus hebben genomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197627036
quote:
5s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef DW457 het volgende:
Vorige week was het raak in Amsterdam en vandaag was het opnieuw raak in Amsterdam en ook Eindhoven. De beelden hebben de meeste van jullie wel gezien, denk ik: get liep enorm uit de hand.

Wat ik me nu echter afvraag is hoe het nu verder gaat. Bij mezelf merk ik een groter gevoel van afkeur en dus toename van de polarisatie. Al die mensen dicht op elkaar, het lijkt me dat dat alleen maar een toename in besmettingscijfers kan veroorzaken en dus verlenging van de maatregelen. Ook denk ik dat de overheid een soort van gedwongen wordt on harder op te treden en dat vreedzame demonstraties hierdoor echt niet meer mogelijk worden.

Dit baart me zorgen en ik vraag me echt af waar dit heen gaat. Hoe denken jullie hierover?

NB: We gaan het in dit topic niet hebben over wie er gelijk heeft (overheid vs. demonstranten), maar enkel over de gevolgen die deze rellen hebben op de toekomst en de maatregelen. We gaan het dus ook niet inhoudelijk hebben over de maatregelen en of ze proportioneel zijn of niet. Daar zijn andere topics voor.
Er is in de buitenlucht echt geen enkel gevaar op besmetting.
pi_197627094
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef phoenyx het volgende:
Als er geen demonstraties zouden zijn zou de overheid denken dat ze alles goed doen en alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. Als er demonstraties zijn denken ze dat er geen gehoor wordt gegeven aan de huidige maatregelen en dat ze alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. In de praktijk maakt het niet uit. De toekomst is algehele controle
strenger dan dit? hoe dan?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 januari 2021 @ 09:44:54 #46
74056 crew  ToT
pi_197627129
Er zal vast veel strengere handhaving komen, extra kosten (ook de vernielingen moeten gerepareerd of vervangen worden), en weer minder vrijheden, waardoor er weer meer onvrede zal komen.

Dat vaccin moet echt opschieten om de druk van de ketel te halen, maar dan nog duurt het een paar maand voordat we relatief veilig zijn, en dan NOG zit je met gemuteerde versies waar dat vaccin niet effectief tegen is.. Hopelijk duurt het nog even voor die echt deze kant op komen.
  maandag 25 januari 2021 @ 09:45:05 #47
451005 Grems
Clown World
pi_197627131
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:27 schreef Accordtje het volgende:

[..]

of agenten (lees: mensen die de volgende ochtend ook gewoon graag met het gezin aan het ontbijt zitten) te bekogelen met stenen. Bij mensen die dat doen of daar achter staan zit echt een steekje los.
Wellicht zou het helpen als agenten niet zouden meewerken aan de systematische ontmanteling van de vrijheid van het volk.
pi_197627353
Dit heeft niks met demonstreren en onvrede over de coronamaatregelen te maken. Dit zijn parasieten die ergens een opening zien en eens flink willen rellen. Wat bezielt toch iemand om een auto om te gooien en die in brand te steken.
pi_197627775
quote:
80s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat geloof je precies niet dan?

quote:
Dat vaccin moet echt opschieten om de druk van de ketel te halen
Welke druk van welke ketel??

quote:
, maar dan nog duurt het een paar maand voordat we relatief veilig zijn
Relatief veilig voor wat?? Als je veilig wilt zijn ga je toch lekker 24 uur per dag in bed liggen? Dan ben je ook relatief veilig, behalve voor een instorting van het huis of een spontane ziekte natuurlijk. Veiligheid bestaat dan ook eigenlijk niet.

quote:
, en dan NOG zit je met gemuteerde versies waar dat vaccin niet effectief tegen is
So what? Wat gaat deze gemuteerde versie doen? En waarom is dit 'gevaarlijk'?
..
quote:
Hopelijk duurt het nog even voor die echt deze kant op komen.
'
Virussen muteren continue. In Nederland, Engeland, overal ter wereld.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 januari 2021 @ 10:35:07 #50
74056 crew  ToT
pi_197627822
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:31 schreef mark16 het volgende:

[..]

[..]

Welke druk van welke ketel??
[..]

Relatief veilig voor wat?? Als je veilig wilt zijn ga je toch lekker 24 uur per dag in bed liggen? Dan ben je ook relatief veilig, behalve voor een instorting van het huis of een spontane ziekte natuurlijk. Veiligheid bestaat dan ook eigenlijk niet.
[..]

So what? Wat gaat deze gemuteerde versie doen? En waarom is dit 'gevaarlijk'?
..
[..]

'
Virussen muteren continue. In Nederland, Engeland, overal ter wereld.
Okee, je weet dus niet wat er in de wereld aan de hand is, geen probleem! :)

Druk van de ketel: er zijn gisteren flink wat rellen geweest omdat sommige mensen het niet eens waren met de corona-regels en hooligans zich bij hen aansloten.

Relatief veilig voor dat corona-virus wat er nu heerst, waardoor vorig jaar al 100.000 niet-spoedeisende operaties uitgesteld zijn en de IC's overvol raken.

Gemuteerde virussen; de Engelse versie lijkt al voor 30% meer dodelijke slachtoffers te zorgen dan de "gewone" versie, en de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse versie zijn grotendeels bestand tegen de vaccins die nu ontwikkeld worden; doordat ze meerdere "spikes" hebben, moeten ze op meerdere fronten aangevallen worden door een vaccin. Je zult dus een cocktailprik nodig hebben.

Graag gedaan! ^O^
pi_197627844
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:45 schreef Grems het volgende:
Wellicht zou het helpen als agenten niet zouden meewerken aan de systematische ontmanteling van de vrijheid van het volk.
Het volk ja....het volk waar zij zelf ook onderdeel van uitmaken. En waarbij de "ontmanteling" van de "vrijheid" ook voor hun zelf van toepassing is. Wellicht zou het helpen als bepaalde mensen gaan inzien dat de politie ook gewoon bestaat uit mensen die zelf ook geraakt worden door de maatregelen.
pi_197627929
Om antwoord te geven op de topictitel. Ik denk niet dat demonstraties ervoor gaan zorgen dat de avondklok wordt ingetrokken. Ergens hoop ik wel dat dit signaal van ontevredenheid helpt om de strategie rond het vaccineren te herzien. Er moeten gewoon echt flinke stappen worden genomen om mensen het gevoel te geven dat we richting de eindstreep gaan. Onvrede ontstaat vanwege het ontbreken van een perspectief.
pi_197628135
quote:
80s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, je weet dus niet wat er in de wereld aan de hand is, geen probleem! :)

Druk van de ketel: er zijn gisteren flink wat rellen geweest omdat sommige mensen het niet eens waren met de corona-regels en hooligans zich bij hen aansloten.

Relatief veilig voor dat corona-virus wat er nu heerst, waardoor vorig jaar al 100.000 niet-spoedeisende operaties uitgesteld zijn en de IC's overvol raken.

Gemuteerde virussen; de Engelse versie lijkt al voor 30% meer dodelijke slachtoffers te zorgen dan de "gewone" versie, en de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse versie zijn grotendeels bestand tegen de vaccins die nu ontwikkeld worden; doordat ze meerdere "spikes" hebben, moeten ze op meerdere fronten aangevallen worden door een vaccin. Je zult dus een cocktailprik nodig hebben.

Graag gedaan! ^O^
Alleen maar speculatie.
pi_197628541
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:40 schreef Bananenpap het volgende:
Om antwoord te geven op de topictitel. Ik denk niet dat demonstraties ervoor gaan zorgen dat de avondklok wordt ingetrokken. Ergens hoop ik wel dat dit signaal van ontevredenheid helpt om de strategie rond het vaccineren te herzien. Er moeten gewoon echt flinke stappen worden genomen om mensen het gevoel te geven dat we richting de eindstreep gaan. Onvrede ontstaat vanwege het ontbreken van een perspectief.
Ik denk alleen dat de ‘mensen’ die gisteren aan het plunderen en vernielen sloegen sowieso geen perspectief hebben.
Die maakt het allemaal geen bal uit.
pi_197628634
Ik heb niets tegen demonstreren, men doet maar.

Wat er gisteren is gebeurd was niet "demonstreren" maar slopen.
pi_197628659
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb niets tegen demonstreren, men doet maar.

Wat er gisteren is gebeurd was niet "demonstreren" maar slopen.
Als de politie gewoon weg blijft wordt er echt niets gesloopt hoor.
pi_197628660
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat de ‘mensen’ die gisteren aan het plunderen en vernielen sloegen sowieso geen perspectief hebben.
Die maakt het allemaal geen bal uit.
Een groot deel wil geen maatregelen maar ook geen vaccin.
Hersenloos volk.
pi_197628675
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef mark16 het volgende:

[..]

Als de politie gewoon weg blijft wordt er echt niets gesloopt hoor.
De aanwezigheid van politie lijkt me geen vrijbrief om een stad te slopen.
pi_197628790
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Een groot deel wil geen maatregelen maar ook geen vaccin.
Hersenloos volk.
Maar wanneer ze straks een oproep krijgen voor een vaccin, zijn het de mensen die op de eerste rij willen zitten.
pi_197628958
De verzekeringspremie gaat omhoog, verder niks
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197629002
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb niets tegen demonstreren, men doet maar.

Wat er gisteren is gebeurd was niet "demonstreren" maar slopen.
Demonstraties kan ook prima, echter wel met regels.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197629090
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:14 schreef Grems het volgende:
De selectie van handhavers, agenten en soldaten bestaat voor een groot deel uit de bereidheid om bevelen op te volgen en vooral niet uit het vermogen tot nadenken.

Vooral handhavers zijn erg bijzondere mensen.
Nu ga je er alweer handhaving bij halen, terwijl het geweld toch overduidelijk tegen de politie is gericht. Maar goed, prima dat jouw beeld is dat deze mensen het vermogen tot nadenken missen.

Daarentegen hebben we gisteren een aantal groepen mensen gezien waarin het vermogen tot nadenken ontzettend hoog is...de intelligentie straalt er vanaf bij deze mensen ^O^
pi_197630170
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:42 schreef hoechst het volgende:

[..]

strenger dan dit? hoe dan?
Iedereen 23 uur per dag binnen, 1 uurtje buiten voor boodschappen of luchtje scheppen binnen 15 km van je huis, alleen supermarkten open...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197630285
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:29 schreef phoenyx het volgende:
Als er geen demonstraties zouden zijn zou de overheid denken dat ze alles goed doen en alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. Als er demonstraties zijn denken ze dat er geen gehoor wordt gegeven aan de huidige maatregelen en dat ze alle extra strenge maatregelen door kunnen voeren. In de praktijk maakt het niet uit. De toekomst is algehele controle
En hoe heeft de zittende politiek daar baat bij? Door als partij weggevaagd worden bij de volgende verkiezingen?
pi_197630304
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Iedereen 23 uur per dag binnen, 1 uurtje buiten voor boodschappen of luchtje scheppen binnen 15 km van je huis, alleen supermarkten open...
Dat hangt van de omstandigheden af.

Als corona zo dodelijk was als ebola en besmettelijk als corona dan hoefde je geen avondklok in te voeren, dan bleven mensen zelf wel thuis en de enkeling die het negeert begraaf je een week later.

Je zoekt een balans tussen draagvlak / effectiviteit bij het invoeren van een maatregel en dat is altijd lastig.
pi_197631213
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zouden we het virus meer de kans moeten geven om de bevolking te laten zien waarom we eigenlijk preventieve maatregelen tegen het verspreiden van het virus hebben genomen.
En je bouwt een hoop natuurlijke immuniteit op, win win situatie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197631270
In Den Haag gaan de hakken in het zand en ik verwacht 2 onrustige weken.
pi_197631323
quote:
80s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, je weet dus niet wat er in de wereld aan de hand is, geen probleem! :)

Druk van de ketel: er zijn gisteren flink wat rellen geweest omdat sommige mensen het niet eens waren met de corona-regels en hooligans zich bij hen aansloten.

Relatief veilig voor dat corona-virus wat er nu heerst, waardoor vorig jaar al 100.000 niet-spoedeisende operaties uitgesteld zijn en de IC's overvol raken.

Gemuteerde virussen; de Engelse versie lijkt al voor 30% meer dodelijke slachtoffers te zorgen dan de "gewone" versie, en de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse versie zijn grotendeels bestand tegen de vaccins die nu ontwikkeld worden; doordat ze meerdere "spikes" hebben, moeten ze op meerdere fronten aangevallen worden door een vaccin. Je zult dus een cocktailprik nodig hebben.

Graag gedaan! ^O^
Dat het 30% dodelijker zou zijn is gewoon onzin.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197631332
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:03 schreef Harlon het volgende:

[..]

En je bouwt een hoop natuurlijke immuniteit op, win win situatie.
Dat valt nog te bezien, in Brazilië zijn meldingen dat een stad 2x wordt getroffen door het virus, terwijl na de eerste keer zo'n 75% van de bevolking besmet is geraakt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197631358
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat hangt van de omstandigheden af.

Als corona zo dodelijk was als ebola en besmettelijk als corona dan hoefde je geen avondklok in te voeren, dan bleven mensen zelf wel thuis en de enkeling die het negeert begraaf je een week later.

Je zoekt een balans tussen draagvlak / effectiviteit bij het invoeren van een maatregel en dat is altijd lastig.
Klopt, maar het ging om de vraag of strenger mogelijk is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 januari 2021 @ 14:27:00 #71
74056 crew  ToT
pi_197631582
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat het 30% dodelijker zou zijn is gewoon onzin.
Heb je daar recente gegevens van?
pi_197631613
quote:
80s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Heb je daar recente gegevens van?
Is gewoon debunked door de wetenschappers uit Engeland. Boris praat zoals altijd weer voor zijn beurt en probeert de bevolking angst in de praten. Het kan ook in verband staan met een lagere weerstand als gevolg van de tijd van het jaar, je kan het simpelweg niet alleen afschuiven op het virus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197633826
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Is gewoon debunked door de wetenschappers uit Engeland. Boris praat zoals altijd weer voor zijn beurt en probeert de bevolking angst in de praten. Het kan ook in verband staan met een lagere weerstand als gevolg van de tijd van het jaar, je kan het simpelweg niet alleen afschuiven op het virus.
Het is niet debunked. De wetenschappers geven wel aan dat de uitspraak voorbarig is: Er is op dit moment gewoon niet genoeg bewijs om daar met zekerheid een uitspraak over te doen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_197634539
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef mark16 het volgende:

[..]

Als de demonstranten gewoon op hun aangewezen plek blijven wordt er echt niets gesloopt hoor.
Fixed that for you.
pi_197634687
Denk in eerste instantie niet direct gevolgen. Ik geloof ook niet dat we 2 weken massale rellen gaan krijgen of burgeroorlog of wat er ook allemaal geroepen wordt. Daarvoor is de groep die relt te klein. Teveel copycat-geweld. Het tuig in Helmond of Tilburg ziet dat er in Eindhoven gereld wordt in het kader van de coronamaatregelen, dus dan doen zij het ook maar.

We zijn hier niet zo veel gewend. Je ziet niet echt georganiseerd of effectief geweld, het is vooral opportunistisch. Wat niet minder vervelend is voor degenen die er last van hebben natuurlijk. Het zal nog wel even een paar dagen goed los gaan maar dat is wat anders dan massaal en langdurig of 'burgeroorlog'.

Als regering kun je ook nooit zeggen dat je inbindt voor relschoppers. Het zou wat anders zijn als de horeca massaal weer open zouden gaan zoals in Italië of zo. Terwijl het op zich wel een reden is om terug naar de tekentafel te gaan. Omdat de avondklok er nu wel voor zorgt dat veel meer mensen de straat op gaan en gevaarlijke situaties creëren, die anders gewoon thuis op de bank zaten te gamen of buiten in kleinere groepjes zaten te kutten. Dus de maatregel werkt nu eigenlijk al averechts. Maar ja dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk.
pi_197634792
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:25 schreef Vasilevski het volgende:
Denk in eerste instantie niet direct gevolgen. Ik geloof ook niet dat we 2 weken massale rellen gaan krijgen of burgeroorlog of wat er ook allemaal geroepen wordt. Daarvoor is de groep die relt te klein. Teveel copycat-geweld. Het tuig in Helmond of Tilburg ziet dat er in Eindhoven gereld wordt in het kader van de coronamaatregelen, dus dan doen zij het ook maar.

We zijn hier niet zo veel gewend. Je ziet niet echt georganiseerd of effectief geweld, het is vooral opportunistisch. Wat niet minder vervelend is voor degenen die er last van hebben natuurlijk. Het zal nog wel even een paar dagen goed los gaan maar dat is wat anders dan massaal en langdurig of 'burgeroorlog'.

Als regering kun je ook nooit zeggen dat je inbindt voor relschoppers. Het zou wat anders zijn als de horeca massaal weer open zouden gaan zoals in Italië of zo. Terwijl het op zich wel een reden is om terug naar de tekentafel te gaan. Omdat de avondklok er nu wel voor zorgt dat veel meer mensen de straat op gaan en gevaarlijke situaties creëren, die anders gewoon thuis op de bank zaten te gamen of buiten in kleinere groepjes zaten te kutten. Dus de maatregel werkt nu eigenlijk al averechts. Maar ja dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk.
Grotendeels eens met je post. Alhoewel ik het er niet mee eens ben dat de maatregel nu al averechts werkt. Hoeveel mensen zijn er nu eigenlijk echt, landelijk, aan het rellen? Ik schat in dat het er nog geen 2000 zijn.

Als je dan ziet dat de straten leeg zijn en mensen elkaar niet meer bezoeken, zal de maatregel, statistisch gezien, nog steeds effectief zijn.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:34:17 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197634886
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef mark16 het volgende:

[..]

Als de politie gewoon weg blijft wordt er echt niets gesloopt hoor.
De politie heeft alles kort en klein geslagen?
  maandag 25 januari 2021 @ 17:36:29 #78
22565 asco
Los in deze tent
pi_197634924
UK week geleden 38k, vandaag 22k besmettingen.
pi_197635054
Ik vrees dat als we niks doen dat we eind van het jaar een verplichte vaccinatie hebben... Een avondklok dat verlengd gaat worden (mogelijk vervroegd)... Een vaccinatiepasport, een reisverbod, quarantaine kampen, thuis controles, geen bezoek meer.

Hoe meer rechten er beperkt gaan worden hoe extremer de situatie zal zijn.
Als een grote groep in opstand komt, dan zullen de maatregelen ook afnemen. Probleem is dat als er rellen ontstaan de groep nooit zo groot zal gaan worden.
pi_197636422
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Iedereen 23 uur per dag binnen, 1 uurtje buiten voor boodschappen of luchtje scheppen binnen 15 km van je huis, alleen supermarkten open...
Nu lach ik hierom maar misschien over 1 jaar niet meer.
pi_197636485
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:01 schreef hoechst het volgende:

[..]

Nu lach ik hierom maar misschien over 1 jaar niet meer.
Ik hoop dat we over een jaar hier samen om kunnen lachen ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197636500
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:44 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik vrees dat als we niks doen dat we eind van het jaar een verplichte vaccinatie hebben... Een avondklok dat verlengd gaat worden (mogelijk vervroegd)... Een vaccinatiepasport, een reisverbod, quarantaine kampen, thuis controles, geen bezoek meer.

Hoe meer rechten er beperkt gaan worden hoe extremer de situatie zal zijn.
Als een grote groep in opstand komt, dan zullen de maatregelen ook afnemen. Probleem is dat als er rellen ontstaan de groep nooit zo groot zal gaan worden.
Ik hoop dat voldoende mensen zich laten vaccineren en er dus geen wijziging van de wet nodig is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197636747
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef mark16 het volgende:

[..]

Als de politie gewoon weg blijft wordt er echt niets gesloopt hoor.
of of of of als die tokkies wegblijven wordt er echt niks gesloopt

:D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197639157
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:20 schreef TLC het volgende:

[..]

of of of of als die tokkies wegblijven wordt er echt niks gesloopt

:D
als er niks gebouwd was kon het ook niet gesloopt worden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:56:20 #85
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197639252
Volgens mij wonen veel te veel tokkies in Nederland...
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197642642
Vreedzame demonstraties worden veel te snel de kop ingedrukt. Er wordt een noodbevel uitgeschreven, waarop de ME de kans krijgt iedereen in elkaar te slaan, inclusief onschuldige toevallige passanten. In veel landen zie je prachtige, nette en grootschalige demonstraties. Het probleem is dat er hier een collectieve angst voor drukte heerst. In Frankrijk of de USA lachen ze daarom.

Ik denk dat onze overheid eens heel goed moet kijken of demonstraties gewoon door kunnen gaan zolang er geen geweld gebruikt wordt. Misschien komt er nog iets goeds uit voort, dat ze wel even heel goed gaan nadenken voor ze de avondklok gaan vervroegen of een bezoekverbod instellen.
pi_197642893
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:40 schreef Bananenpap het volgende:
Om antwoord te geven op de topictitel. Ik denk niet dat demonstraties ervoor gaan zorgen dat de avondklok wordt ingetrokken. Ergens hoop ik wel dat dit signaal van ontevredenheid helpt om de strategie rond het vaccineren te herzien. Er moeten gewoon echt flinke stappen worden genomen om mensen het gevoel te geven dat we richting de eindstreep gaan. Onvrede ontstaat vanwege het ontbreken van een perspectief.
Helemaal mee eens!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197643101
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:51 schreef core2duo het volgende:
Vreedzame demonstraties worden veel te snel de kop ingedrukt. Er wordt een noodbevel uitgeschreven, waarop de ME de kans krijgt iedereen in elkaar te slaan, inclusief onschuldige toevallige passanten. In veel landen zie je prachtige, nette en grootschalige demonstraties. Het probleem is dat er hier een collectieve angst voor drukte heerst. In Frankrijk of de USA lachen ze daarom.

Ik denk dat onze overheid eens heel goed moet kijken of demonstraties gewoon door kunnen gaan zolang er geen geweld gebruikt wordt. Misschien komt er nog iets goeds uit voort, dat ze wel even heel goed gaan nadenken voor ze de avondklok gaan vervroegen of een bezoekverbod instellen.
Helemaal waar over die collectieve angst. Panische gedoe over iets in de buitenlucht nota bene.

Dit vond ik anders wel weer positief om te lezen: https://www.nu.nl/coronav(...)ers-in-de-kaart.html Was altijd vrij sceptisch over Bruls maar ben blij dat het hier het hoofd koel houdt.
I'll give you something to do
  maandag 25 januari 2021 @ 23:43:43 #89
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_197643553
Maar dit zijn toch geen demonstraties? Dit zijn slooppartijen....heeft echt niets met demonstratie te maken. Ze vervelen zich, zien dat er in een andere stad iets aan de gang is en dan kunnen ze dat ook in hun eigen stad. Echt geweldig! Ze slopen de spullen van de mensen die toch al het hardst geraakt worden, horeca, winkels, of een ziekenhuis, gooien stenen naar de de politie. Wat iemand net al zei, die agent wil morgenvroeg ook zijn gezin nog gewoon kunnen zien. Las net dat de toegangswegen naar Den Bosch zijn afgesloten, ook het openbaar vervoer gaat niet, heel fijn voor de mensen die in het ziekenhuis ( of ander werk wat nog naar huis moet) werken, kan niet.... Kunnen ze als ze zich vervelen niet iets anders gaan doen OF als het ze écht gaat om de maatregelen een normale demonstratie opzetten? Misschien een idee, dan hebben ze wat te doen en ze maken meer indruk.
pi_197643675
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef mark16 het volgende:

[..]

Als de politie gewoon weg blijft wordt er echt niets gesloopt hoor.
In welke sprookjeswereld leef jij?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 00:26:04 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197643991
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:51 schreef core2duo het volgende:
Vreedzame demonstraties worden veel te snel de kop ingedrukt. Er wordt een noodbevel uitgeschreven, waarop de ME de kans krijgt iedereen in elkaar te slaan, inclusief onschuldige toevallige passanten. In veel landen zie je prachtige, nette en grootschalige demonstraties. Het probleem is dat er hier een collectieve angst voor drukte heerst. In Frankrijk of de USA lachen ze daarom.

Ik denk dat onze overheid eens heel goed moet kijken of demonstraties gewoon door kunnen gaan zolang er geen geweld gebruikt wordt. Misschien komt er nog iets goeds uit voort, dat ze wel even heel goed gaan nadenken voor ze de avondklok gaan vervroegen of een bezoekverbod instellen.
Wat begrijpt men dan niet aan een avondklok of regels omtrent demonstreren?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 26 januari 2021 @ 00:27:37 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197643996
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:44 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik vrees dat als we niks doen dat we eind van het jaar een verplichte vaccinatie hebben... Een avondklok dat verlengd gaat worden (mogelijk vervroegd)... Een vaccinatiepasport, een reisverbod, quarantaine kampen, thuis controles, geen bezoek meer.

Hoe meer rechten er beperkt gaan worden hoe extremer de situatie zal zijn.
Als een grote groep in opstand komt, dan zullen de maatregelen ook afnemen. Probleem is dat als er rellen ontstaan de groep nooit zo groot zal gaan worden.
Als iedereen zich aan de maatregelen had gehouden, was dit niet nodig geweest. Lekker er tegenin blijven gaan en dan de vermoorde onschuld spelen als de maatregelen worden aangescherpt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 26 januari 2021 @ 00:51:51 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197644092
Heb ik het nu mis, of zijn het precies de Trump supporters die het eens zijn met de rellen, of trek ik iets te snel een conclusie?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197644118
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:51 schreef core2duo het volgende:
Vreedzame demonstraties worden veel te snel de kop ingedrukt.
Niet snel genoeg kennelijk.
Vreedzame demonstraties gaan volgens de regels en daar niet tegen in, en bij vreedzame demonstraties heb je geen wapens, vuurwerk, etc bij je.

quote:
Er wordt een noodbevel uitgeschreven, waarop de ME de kans krijgt iedereen in elkaar te slaan, inclusief onschuldige toevallige passanten.
Ja, relschoppers moet je hard aanpakken.
Dat passanten ook slachtoffer worden is vervelend, maar te verwijten aan de relschoppers.
quote:
In veel landen zie je prachtige, nette en grootschalige demonstraties.
Ja, daar kan het blijkbaar wel, en tot voor kort ook in Nederland.


quote:
Het probleem is dat er hier een collectieve angst voor drukte heerst. In Frankrijk of de USA lachen ze daarom.
In de USA leek het ook wel een burgeroorlog tijdens de BLM rellen en werd het kapitool bestormd, met als gevolg dat Washington dagenlang op slot ging.


quote:
Ik denk dat onze overheid eens heel goed moet kijken of demonstraties gewoon door kunnen gaan zolang er geen geweld gebruikt wordt.
Nee, de overheid moet veel harder ingrijpen tegen relschoppers.


quote:
Misschien komt er nog iets goeds uit voort, dat ze wel even heel goed gaan nadenken voor ze de avondklok gaan vervroegen of een bezoekverbod instellen.
In Leeuwarden was voor de avondklok al een verbod om je te vertoeven in delen van de binnenstad en heeft de fanclub van Cambuur gewaarschuwd geen genade te kennen voor relschoppers die de stad komen slopen.
Zo kan het ook.
Zero tolerance voor raddraaiers die de terrassen en winkels van de door de maatregelen getroffen horeca en detailhandel slopen, zogenaamd omdat ze willen dat de kroegen en winkels weer opengaan...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197644122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
Heb ik het nu mis, of zijn het precies de Trump supporters die het eens zijn met de rellen, of trek ik iets te snel een conclusie?
Ik geloof niet dat iemand het eens is met de rellen.

Ik vind wel dat de Coronamaatregelen te ver gaan.

Maar de rellen staan los van de demonstraties tegen de maatregelen.

Net als bij de BLM protesten en de plunderingen die vervolgens uitbraken in de VS.
pi_197644125
Verder fijn joh die mondkapjes, met een muts op is niemand überhaupt te herkennen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 01:04:45 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197644127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand het eens is met de rellen.

Ik vind wel dat de Coronamaatregelen te ver gaan.

Maar de rellen staan los van de demonstraties tegen de maatregelen.

Net als bij de BLM protesten en de plunderingen die vervolgens uitbraken in de VS.
Ik lees toch erg veel 'Tja, dat krijg je met zulke maatregelen' op bepaalde fora.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197644130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 01:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik lees toch erg veel 'Tja, dat krijg je met zulke maatregelen' op bepaalde fora.
Hoor jij ze roepen op de filmpjes? Ik niet, das rellen om het rellen.
pi_197644136
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:44 schreef Sponsje88 het volgende:
Ik vrees dat als we niks doen dat we eind van het jaar een verplichte vaccinatie hebben... Een avondklok dat verlengd gaat worden (mogelijk vervroegd)... Een vaccinatiepasport, een reisverbod, quarantaine kampen, thuis controles, geen bezoek meer.

Hoe meer rechten er beperkt gaan worden hoe extremer de situatie zal zijn.
Als een grote groep in opstand komt, dan zullen de maatregelen ook afnemen. Probleem is dat als er rellen ontstaan de groep nooit zo groot zal gaan worden.
Dan begrijp je niet waarom de maatregelen er zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 26 januari 2021 @ 01:10:05 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197644138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoor jij ze roepen op de filmpjes? Ik niet, das rellen om het rellen.
Ik heb het dan ook niet over de relschoppers, maar mensen op fora die de rellen verdedigen en het de schuld van Rutte noemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')