Ik denk ook dat Slot meer aan hem gaat hebben dan Advocaat. Die heeft toch liever het type kapstok voorin en daar is Jorgensen wel beter in. Bozenik is meer iemand die op momentjes loert (en als hij die niet krijgt is ie vrij waardeloos natuurlijk). Ik maak mij wel enige zorgen om zijn gebrek aan snelheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het probleem is dat Feyenoord ver van het doel af speelt en dat je met behulp van de spits in de buurt van de goal moet komen of een steekbal moet kunnen geven. Maar je hebt niets aan hem totdat ie uit kan halen en hij is ook nog traag.
Opzich zie ik Sini of (de vervanger van) Mountainhouse voorzetten kunnen geven aan Bozenik. De bal dan erin koppen of schieten kan hij gelukkig wel gewoon, dus hij is niet compleet waardeloos. Maar dat is maar 1 aspect van een goede spits, je hebt meerdere aspecten nodig.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het probleem is dat Feyenoord ver van het doel af speelt en dat je met behulp van de spits in de buurt van de goal moet komen of een steekbal moet kunnen geven. Maar je hebt niets aan hem totdat ie uit kan halen en hij is ook nog traag.
We hebben een spits die dat minder heeft die zowaar weer mee kan doen en zelfs een degelijke pot op de mat kan leggen.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:45 schreef Erasmus het volgende:
Tevens kan je erop anticiperen dat je met Bozenik vleugelspelers en middenvelders nodig hebt om de bal in de 16 te krijgen.
De bal aannemen en in het doel schieten doet Bozenik gewoon hoor, dat heeft hij meermaals bewezen. Net als dat hij helaas geen creatieve speler is, maar wel gewoon scoort.
Jammer dat je een spits hebt die afhankelijk is van de aanvoer maar het is niet anders.
De wantrouwen in de Jurk is niet geheel onterecht thoquote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
We hebben een spits die dat minder heeft die zowaar weer mee kan doen en zelfs een degelijke pot op de mat kan leggen.
Maar die willen sommigen graag voor een appel en een ei verkopen
Hij heeft wel wat meer, hij is ook veel in beweging, prima looplijnen, en eigenlijk best slim/geduldig. Als hij dominanter wordt in de duels kan het wel wat worden denk ik. Alleen zijn snelheid en algehele motoriek, tja. De vorige spits die het aan die eigenschappen ontbeerde daar kan ik mij nog wel een sprintje van herinneren tegen AS Roma. Liep niet zo goed afquote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:55 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Opzich zie ik Sini of (de vervanger van) Mountainhouse voorzetten kunnen geven aan Bozenik. De bal dan erin koppen of schieten kan hij gelukkig wel gewoon, dus hij is niet compleet waardeloos. Maar dat is maar 1 aspect van een goede spits, je hebt meerdere aspecten nodig.
Maar je hebt gelijk, als we niet via de vleugels gaan spelen maar constant op de lange bal dan zie ik het wel misgaan.
Waarom zou de jeugdopleiding die keuze moeten maken?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:58 schreef Erasmus het volgende:
[..]
De wantrouwen in de Jurk is niet geheel onterecht tho
Snap wel waarom we hem beter kunnen houden kijkend naar de laatste wedstrijden, maar ik snap ook wel waarom we hem beter kunnen verkopen kijkend naar de laatste jaren.
Moeilijk, moeilijk. Ik hoop dat de mensen op Varkenoord de juiste inzicht hebben om een goede keuze te maken (lol, vast niet).
Bedoelde meer dat de kantoren van Frank Arnesen en de technische staf zich daar huisvesten in 1908. Of hun kantoren zijn verhuisd naar het Maasgebouw zonder dat ik het wistquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarom zou de jeugdopleiding die keuze moeten maken?
1908 zit niet op varkenoord.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat de kantoren van Frank Arnesen en de technische staf zich daar huisvesten in 1908. Of hun kantoren zijn verhuisd naar het Maasgebouw zonder dat ik het wist
Ben er veel te lang niet meer geweest, dit blijkt maar weer.quote:
Varkenoord en 1908 zijn niet hetzelfde toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat de kantoren van Frank Arnesen en de technische staf zich daar huisvesten in 1908. Of hun kantoren zijn verhuisd naar het Maasgebouw zonder dat ik het wist
Eens. De intentie achter de aankoop was in ieder geval goed. En zonder te spelen wordt ie sowieso niet beter, maar ik heb er nog steeds een hard hoofd inquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:09 schreef Caland het volgende:
Bozenik afschrijven is ook wel echt veel te vroeg hoor, hij lijkt in ieder geval aardig aan zijn fysiek te hebben gewerkt het laatste jaar afgaande op wat recente filmpjes die ik zag.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hem in een aanvallendere speelstijl, onder Slot bijvoorbeeld. Men heeft in ieder geval een keer getracht in een andere vijver te vissen.
Onze grote vriend @Caland heeft mij inmiddels geïnformeerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Varkenoord en 1908 zijn niet hetzelfde toch?
[..]
Eens. De intentie achter de aankoop was in ieder geval goed. En zonder te spelen wordt ie sowieso niet beter, maar ik heb er nog steeds een hard hoofd in
Ik heb hem al afgeschreven als selectiespeler gezien ik nu al geen rekening meer met hem hou, die gaat gewoon naar Turkije.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:22 schreef fetX het volgende:
Jorgensen speelt 1 aardig potje in 2,5 jaar en sommigen zien in hem alweer een goede spits
Als SiniGod straks helemaal fit is zou je ook met Linssen - Sinisterra - Berghuis kunnen spelen waarbij de eerste twee kunnen rouleren. Best beweeglijke voorhoede heb je dan. En Linssen moet er nog wel een aantal maken, aangezien we hem voor 15 goals hebben aangetrokken.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:27 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik heb hem al afgeschreven als selectiespeler gezien ik nu al geen rekening meer met hem hou, die gaat gewoon naar Turkije.
Focus op Bozenik en eventueel het dieet van Pratto.
Toch liever een echte spits dan Sini of Linssen hoor, die wil je toch echt lekker linksbuiten inzetten. Zulke vrije spelers (nou ja, types als Sini dan) kunnen vanuit de flanken goed voetballen, dus als we hem daar zo lang mogelijk kunnen laten zou dat top zijn. We zagen ook dat dat plotselinge schuiven (Linssen - Pratto - Berghuis, Sini op 10) ook meer kwaad dan goed doet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Als SiniGod straks helemaal fit is zou je ook met Linssen - Sinisterra - Berghuis kunnen spelen waarbij de eerste twee kunnen rouleren. Best beweeglijke voorhoede heb je dan. En Linssen moet er nog wel een aantal maken, aangezien we hem voor 15 goals hebben aangetrokken.
Aan potjes tegen de kleintjes heb je aan Jorgensen niet zoveel eerlijk gezegd. Tegen Ajax deed hij het redelijk omdat hij meer ruimte heeft voorin. Als afmaker is Jorgensen echt heel matig. Die goal afgelopen weekend was echt zo slecht![]()
Hoe dan ook is het allemaal niet zoveel wat we in de spits hebben lopen. Als je volgend jaar een goede spits haalt en een creatieve middenvelder kan de wereld er ook al heel anders uitzien.
Helemaal eens hoor. Dat heb ik ook het liefst.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:39 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Toch liever een echte spits dan Sini of Linssen, die wil je toch echt lekker linksbuiten inzetten. Zulke vrije spelers (nou ja, types als Sini dan) kunnen vanuit de flanken goed voetballen, dus als we hem daar zo lang mogelijk kunnen laten zou dat top zijn. We zagen ook dat dat plotselinge schuiven (Linssen - Pratto - Berghuis, Sini op 10) ook meer kwaad dan goed doet.
Hij speelt sinds die wedstrijd tegen Vitesse al primaquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:22 schreef fetX het volgende:
Jorgensen speelt 1 aardig potje in 2,5 jaar en sommigen zien in hem alweer een goede spits
Nou. 2,5 potje dan. Tegen Ajax en Vitesse was 'ie goed, tegen AZ redelijk. Die invalbeurten tussendoor waren niet zo veelzeggend.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij speelt sinds die wedstrijd tegen Vitesse al prima
Hij scoorde nota bene in één van die invalbeurtenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Nou. 2,5 potje dan. Tegen Ajax en Vitesse was 'ie goed, tegen AZ redelijk. Die invalbeurten tussendoor waren niet zo veelzeggend.
Ik vind haat nogal overdreven, dat is het gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij scoorde nota bene in één van die invalbeurten
Ik vind die haat op je minst slechte spits zo vreemd. Hij heeft de afgelopen jaren inderdaad totaal niet gebracht wat je mag verwachten. Maar je moet even pragmatisch naar de situatie van NU kijken. Het is zeer belangrijk om Europees voetbal te halen en de beker is daarvoor waarschijnlijk de beste optie. Dan heb je een spits nodig die functioneert in topwedstrijden en dat zijn Pratto en Bozenik allebei niet.
We hebben het geld ook keihard nodig, en persoonlijk denk ik niet dat Jorg het verschil gaat maken tussen Europees of geen Europees want dat maakt hij al drie jaar niet. Maar snap de afweging ook wel. Achteraf ook wel zonde dat die Pratto totaal niet wedstrijdfit lijkt te zijn, anders had je Jorgensen met een gerust hart kunnen laten vertrekken nu.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:03 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vind haat nogal overdreven, dat is het gewoon niet.
Maar, kijk je naar de prestaties in de afgelopen 2,5 jaar met in acht nemend zijn blessuregevoeligheid is het toch niet zo gek dat een aantal tot de conclusie komen dat hij veel te weinig heeft gebracht en je (met alle redenen) je vraagtekens mag plaatsen of het nou wel zo slecht is als hij vertrekt? De kans dat hij binnenkort weer geblesseerd raakt is veel groter dan niet.
Nou ja, ik zie de beker als enige optie.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij scoorde nota bene in één van die invalbeurten
Ik vind die haat op je minst slechte spits zo vreemd. Hij heeft de afgelopen jaren inderdaad totaal niet gebracht wat je mag verwachten. Maar je moet even pragmatisch naar de situatie van NU kijken. Het is zeer belangrijk om Europees voetbal te halen en de beker is daarvoor waarschijnlijk de beste optie. Dan heb je een spits nodig die functioneert in topwedstrijden en dat zijn Pratto en Bozenik allebei niet.
Derde eindigen achter de bekerwinnaar kan ook voldoende zijn. Of we moeten gewoon tweede worden, daar stonden we nog anderhalve week geleden. Een goede zegereeks vanaf hier neerzetten en wie weet wat er gebeurt, de vier teams boven ons ogen ook niet echt stabiel (tegen Ajax en Vitesse hadden we sowieso al moeten winnen, alleen van AZ verliezen we nu echt verdiend).quote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:08 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie de beker als enige optie.
Zie ons liever in de EL spelen en dan dat verkapte Europa Cup III.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |