abonnement Unibet Coolblue
pi_197606773
Goede middag, even een vraag. Ik heb een leiding onder mijn fundering gegraven. Uiteraard moest ik in de tuin een kuil graven, om deze leiding op te pakken. Deze kuil heb ik daarna in lagen weer gevuld, dus paar scheppen erin, aanstampen, weer scheppen erin aanstampen. Maar de grond is nog steeds erg "luchtig" het lijkt een soort van drijfzand te zijn. je zakt er langzaam in weg. (is gewoon zwarte grond). iemand een idee hoe je dit kan oplossen, er moet namelijk over heen gestraat worden, en wil uiteraard niet dat het gaat verzakken.

groeten dennis
pi_197606912
Water overheen gieten, dat zakt ook met de grond omlaag. En een zware roller er overheen, of een trilplaat. Die heb je voor straten ook snel wel nodig toch?

Bovendien is het handiger wat wit zand te gebruiken voor straten, anders groeit je straatwerk zo vol met onkruid..

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 24-01-2021 13:37:46 ]
dag
pi_197607566
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef Peter het volgende:
anders groet je straatwerk zo vol met onkruid..
Dat je onkruid vriendelijk goeiedag gaat zeggen is niet het grootste probleem, dat gaat het op zand uiteindelijk ook wel. Straten op zwarte grond gaat verzakken.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:38:33 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197607746
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef Peter het volgende:
Water overheen gieten, dat zakt ook met de grond omlaag. En een zware roller er overheen, of een trilplaat. Die heb je voor straten ook snel wel nodig toch?

Bovendien is het handiger wat wit zand te gebruiken voor straten, anders groeit je straatwerk zo vol met onkruid..
Straatzand om precies te zijn. In wit zand zijn vele soorten en maten en niet alles is geschikt om op te straten (ivm. Verzakken, niet ivm. onkruid)
pi_197607810
Onder je tegels sowieso een laagje zand voor zandbed.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 13:42:43 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197607849
Goed aanstampen; en/of trillen en dan een laag geel straatzand om op te kunnen straten.
pi_197608333
uiteraard begrijp ik dat er zoiezo zand overheen moet, maar ja als de grond daaronder inzakt, dan krijg je toch verzakkingen. maar wordt zoiezo vastgetrilt, en ik zal er water overheen gieten. kan inderdaad wel een goed plan zijn.
pi_197614987
je moet inwateren en aantrillen met zand
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197625181
Hoe lang ligt het nu zo en wanneer gaat het dicht. Is het gat onder je fundering wel dicht gemaakt. Als daar nog een groot gat zit loopt de grond daar natuurlijk in.
Als je de tijd hebt doet de regen zijn ding wel. Paar dagen na regen even echt goed aanstampen. Evt ipv trillen met een plankje op de aarde aanslaan met je vuistje.
pi_197625550
Brekerzand, vervang zoveel mogelijk de zwarte grond en aarde. Aanstampen (het liefst met een Wacker, maar als je die niet hebt, met een rubber hamer op meppen), gladtrekken, stenen erin, klaar.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:47 schreef dpj het volgende:
Maar de grond is nog steeds erg "luchtig" het lijkt een soort van drijfzand te zijn. je zakt er langzaam in weg. (is gewoon zwarte grond).
Klinkt alsof het grondwater nogal hoog staat bij jou. Dan is het idd een uitdaging om het waterbedeffect eruit te krijgen. Iets hoger straten, dan zakt het vanzelf weer op z'n plek.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')