Goh wat een toeval zeg, gisteravond.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een verkeersfuik, gebeurd wel eens vaker, maar nu word dit opeens uitvergroot door de avondklok.
Blijkbaar moet ik dat, terwijl ik net probeer aan te geven hoe serieus men het neemt. Corona is al besmettelijk, als de UK variant daadwerkelijk 30% of meer besmettelijk is, dan wordt controle houden nog veel lastiger.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Ga je ook nog iets zeggen over de uitslag van die 30k testen?
Wat is dat nu weer voor onzin, zo kan je alles relativeren maar de overheid had een schema op basis van de verwachte leveringen opgesteld, nu AZ niet of nauwelijks levert het 1e kwart kan dat de prullenbak in.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mijn verwachting was dat we pas in april één vaccin zouden hebben.
minder blokjes verjaardagen, minder feestjes, minder bezoekjes achter de voordeur.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:23 schreef galantis het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen, maar weet je wat eigenlijk ontzettend slecht is:
Dat de overheid nooit fatsoenlijk, duidelijk heeft uitgelegd hoe een avondklok gaat helpen bij het tegengaan van virusverspreiding.
Dit mag evident zijn voor de meesten maar een beetje transparantie hier was echt wel op zijn plaats geweest.
Ja, een verkeersfuik om iedereen die om 21:00 nog op pad is te beboeten. Niet omdat er een zware crimineel in die buurt gespot is ofzo, maar omdat mensen om 21:00 nog op de A2 rijden.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een verkeersfuik, gebeurd wel eens vaker, maar nu word dit opeens uitvergroot door de avondklok.
jouw opa en oma zijn toch al eerder dan jou ? of ben je kwetsbaar ?quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben positief getest. Nauwelijks klachten (beetje verkouden) gelukkig. Maar wat ik mij afvraag: waarom zijn wij niet instaat om een systeem te creëren waarbij ik mijn afspraak omtrent het vaccineren kan overplaatsen naar mijn oma/opa?
Aangezien ik nu een 'natuurlijke' immuniteit opbouw. Uit de meest recente studies voor circa 5 maanden.
Het OMT komt volgens mij binnenkort met een advies over het vaccineren van mensen die recentelijk corona hebben gehad. Idee was om die misschien achterin de rij aan te laten sluiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben positief getest. Nauwelijks klachten (beetje verkouden) gelukkig. Maar wat ik mij afvraag: waarom zijn wij niet instaat om een systeem te creëren waarbij ik mijn afspraak omtrent het vaccineren kan overplaatsen naar mijn oma/opa?
Aangezien ik nu een 'natuurlijke' immuniteit opbouw. Uit de meest recente studies voor circa 5 maanden.
quote:Op zondag 24 januari 2021 11:23 schreef galantis het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen, maar weet je wat eigenlijk ontzettend slecht is:
Dat de overheid nooit fatsoenlijk, duidelijk heeft uitgelegd hoe een avondklok gaat helpen bij het tegengaan van virusverspreiding.
Dit mag evident zijn voor de meesten maar een beetje transparantie hier was echt wel op zijn plaats geweest.
Omdat je dan misbruik/handel zou stimuleren. Jij verkoopt jouw slot voor 1000 euro aan een 'tante'quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Ik werk in de zorg.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jouw opa en oma zijn toch al eerder dan jou ? of ben je kwetsbaar ?
Juist, dat weten jij en ik, maar als ze nou eens overduidelijk zouden maken juist die excessen te willen voorkomen. En dat de handhaving ook daarop gericht is. Ipv botweg na 9 uur op straat ben je strafbaar. Dan kan dat op meer begrip rekenen, vermoed ik.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
minder blokjes verjaardagen, minder feestjes, minder bezoekjes achter de voordeur.
daar is eigenlijk de hele avondklok voor bedoeld.
prima toch, gelijk alles meepakken EN de avondklok handhaven.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Goh wat een toeval zeg, gisteravond.
Moeten ze wel opschieten. Want in de zorg (waar ik werk) zijn er heel wat mensen die al corona hebben gehad.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het OMT komt volgens mij binnenkort met een advies over het vaccineren van mensen die recentelijk corona hebben gehad. Idee was om die misschien achterin de rij aan te laten sluiten.
Het is goed dat men het serieus neemt, dat was de reden waarom iedereen in Lansingerland, Drachten en wat andere plekken getest werd. De resultaten uit die tests zijn echter niet schokkend, komen bijna geen positieve tests uit voor, terwijl het minimaal 3 weken voor de tests begonnen was dat de eerste besmettingen gevonden waren.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik dat, terwijl ik net probeer aan te geven hoe serieus men het neemt. Corona is al besmettelijk, als de UK variant daadwerkelijk 30% of meer besmettelijk is, dan wordt controle houden nog veel lastiger.
Kijk naar Engeland en Ierland..quote:Op zondag 24 januari 2021 11:23 schreef galantis het volgende:
maak een apart anti avondklok topic aan want dit topic gaat aardig downhill zo.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, een verkeersfuik om iedereen die om 21:00 nog op pad is te beboeten. Niet omdat er een zware crimineel in die buurt gespot is ofzo, maar omdat mensen om 21:00 nog op de A2 rijden.
Ik was geen voorstander van de avondklok, maar als het daadwerkelijk verschil zou maken had ik 't kunnen begrijpen. Maar dit soort dingen maakt dat ik er alleen maar meer tegen ben, want dan is het precies wat we hier in het topic al weken zeggen: Een extra maatregel die de mensen die gewoon hun best doen aan te pakken.
Op basis van het oude schema zag ik voor me Lockdown tot maart/ beperkte lockdown tot mei/ redelijk normaal juli.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin, zo kan je alles relativeren maar de overheid had een schema op basis van de verwachte leveringen opgesteld, nu AZ niet of nauwelijks levert het 1e kwart kan dat de prullenbak in.
Ahh oke, ik lees nu dat er een negatief advies is:quote:Op zondag 24 januari 2021 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moeten ze wel opschieten. Want in de zorg (waar ik werk) zijn er heel wat mensen die al corona hebben gehad.
Dat dachten ze in een bepaalde regio in Brazilië ook, tot ze bijna weer allemaal opnieuw kregen.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:25 schreef theunderdog het volgende:
Je kan er ook voor kiezen je browser te sluiten en geen deel te nemen aan de discussie hè. Of zelf een pro-avondklok topic te maken.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maak een apart anti avondklok topic aan want dit topic gaat aardig downhill zo.
Ik ben sceptisch over het nut van een avondklok, maar als je er eentje invoert moet je hem handhaven ook. Sterker nog, ik zou het schandalig vinden als er niet gehandhaafd zou worden door de politie. Dat zou een dikke middelvinger zijn naar de 99% die zich balend naar de regels voegt.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, een verkeersfuik om iedereen die om 21:00 nog op pad is te beboeten. Niet omdat er een zware crimineel in die buurt gespot is ofzo, maar omdat mensen om 21:00 nog op de A2 rijden.
Ik was geen voorstander van de avondklok, maar als het daadwerkelijk verschil zou maken had ik 't kunnen begrijpen. Maar dit soort dingen maakt dat ik er alleen maar meer tegen ben, want dan is het precies wat we hier in het topic al weken zeggen: Een extra maatregel die de mensen die gewoon hun best doen aan te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |