Ik heb Kuipers en Rutte ook duidelijk horen zeggen dat deze maatregel puur preventief is op basis van wankele info (inderdaad). Ze wilden niet weer een afwachtende houding aannemen (zoals in februari) en het eens voor zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan nog steeds een argument zijn voor de avondklok. Dat kan uit voorzichtigheid (want toestanden zoals in Londen, Ierland, Portugal willen we toch voorkomen, lijkt me?) en ook omdat ze meer weten, of aanwijzingen hebben waar wij niets van weten. Ik vind het eigenlijk vrij vreemd dat er zoveel mensen zijn die menen voldoende te weten terwijl er zoveel onduidelijk en onzeker en onbekend is.
Ik denk dat het niet of-of moet zijn, maar en-en. En proberen de besmettingen en ziekenhuisbezetting nog flink te laten dalen en het vaccienren als een malle opschalen. De ziekenhuizen zijn nog zo vol, dat als er nu een echt grote golf overheen komt, je inderdaad op dezelfde scneario's uitkomt zoals in Londen, Ierland en Portugal.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel wordt er op dit moment juist niet geanticipeerd. Voor mijn gevoel hebben ze nu een heel scala aan maatregelen van stal gehaald en hopen ze dat het goed gaat tot het voorjaar.
Anticiperen is naar mijn mening meer dan alleen maatregelen. Als deze variant echt zo ernstig is, schaal dat vaccineren dan op zover je kunt op de plekken waar de zorg het het hardste nodig heeft. Oftewel, ga als een malle vaccineren waar dat zin heeft, bij de groepen die in het ziekenhuis komen.
quote:Op zondag 24 januari 2021 11:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en de avondklok draagt er "iets" aan bij.
tja.....dat krijg je als je in december pas gaat voorbereiden en de strategie ook nog eens 5 keer aanpast.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet waar, op het moment dat je maatregelen terugdraait nemen de besmettingen weer toe en zit je na een paar weken weer in dezelfde situatie.
De enige manier om van die maatregelen af te komen is vaccinatie en juist dat loopt fout.
Met z'n vieren samenzijn mag ook niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe duidelijk moet het worden: niet naar buiten na 21:00.
nu niet handhaven en het word net zo'n zooitje als al die vrijblijvende lieve adviezen die ze niet kunnen handhaven
Klopt.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:51 schreef deedeetee het volgende:
Gaan we echt niet doen hoor.
Wel dus, dat was niet slim. Daar lok je alleen maar woede mee uit.
Over een jaartje hebben we pas de helft van NL gevaccineerd met dit tempo.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tja.....dat krijg je als je in december pas gaat voorbereiden en de strategie ook nog eens 5 keer aanpast.
tevens hebben we gewoon niet genoeg vaccins.
wie weet hadden ze dat fuik al gepland staan, gebeurd wel vaker daar.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:51 schreef deedeetee het volgende:
Gaan we echt niet doen hoor.
Wel dus, dat was niet slim. Daar lok je alleen maar woede mee uit.
Nog belachelijker dan het optreden van de politie: dit soort domme opmerkingen.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt.
Maar je begaat ook echt een overtreding als je op je fietsje zit na 21.00 uur. Het virus is besmettelijker na 21.00 uur. Duh.
Precies dit.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]dat geloof je toch zeker zelf niet?
Jongeren blijven nu gewoon bij elkaar pitten. Denk je nou echt dat een avondklok jongeren tegen houdt die samen willen bieren?
Een avondklok is net als de mondkapjesplicht symboolpolitiek van een regering die compleet de weg kwijt zijn en in een angstbubbel zitten.
Ja tuurlijk, stom toeval.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wie weet hadden ze dat fuik al gepland staan, gebeurd wel vaker daar.
de avondklok werd pas vrijdagmiddag bekend gemaakt toch ?
ze hebben uitgerekend door middel van diverse onderzoeken en voorbeelden dat een avondklok 8-13% de R-waarde naar beneden kan drukken.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef DonDruiper het volgende:
Jongeren blijven nu gewoon bij elkaar pitten. Denk je nou echt dat een avondklok jongeren tegen houdt die samen willen bieren?
Een avondklok is net als de mondkapjesplicht symboolpolitiek van een regering die compleet de weg kwijt zijn en in een angstbubbel zitten.
Zou wel erg toevallig zijn hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Donderdagavond was het er doorheen in de tweede kamer.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Buiten niet, maar achter de voordeur wordt niet gecontroleerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met z'n vieren samenzijn mag ook niet.
De mondkapjesplicht heb je aan je medemens te danken door een verstikkende mondkapjediscussie te starten in het afgelopen voorjaar.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef DonDruiper het volgende:
Dat ze proberen om opstandigheid met veel mankracht en navenante publiciteit in de kiem te smoren is toch niets nieuws, het was pas de eerste avond, er komen er nog veel meer.quote:Op zondag 24 januari 2021 11:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is breed uit gecommuniceerd dat de andere taken van de politie op een lager pitje worden gezet vanwege de handhaving van de avondklok. Dat met een erg magere onderbouwing vind ik dan wel apart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |